Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Calimero Tooghanger

|
Geplaatst: Ma Mrt 09, 2009 1:37 pm Onderwerp: ZBF kater |
|
|
Nee, ik heb niet zoveel gedronken op ZBF, dat ik er een "kater" aan overhield.
En het festival was, zoals gewoonlijk, geweldig georganiseerd, met goede, interessante stands/brouwerijen/bieren.
En toch zit ik met stekende hoofdpijn, bij wijze van spreken, over één bepaald item. Het is al aan de orde geweest, maar kennelijk dringt één en ander nog niet door bij sommigen.
HEREN ORGANISATOREN, AUB?
Voor wie bonken de hele zaterdag (zondag was beter, althans tot in de namiddag), die boxen?
IS ER IEMAND DIE LUISTERT, NAAR DIE "MUZIEK"?
Ik durf het gewoon te betwijfelen, want al wat men hoort, is een zenuwslopend gebonk en gedreun, min of meer ritmisch. Het stoort gewoon ieder deftig gesprek (en gaat ZBF daar niet over?), en het helpt zeker niet te concentreren op het gedronkene.
Staat er ergens in het contract met de zaal, dat de interne radio moet gedraaid worden? Is het een lucratieve Sintniklase locale deejay?
AUB, DRAAI DIE KNOP OM. En gebruik de micro's voor noodzakelijke mededelingen.
We zullen er U alleen maar dankbaar voor zijn. Wie wil dansen zonder praten, gaat naar de disco. Niet naar het ZBF, wil ik wedden. _________________ The next beer might even be better.
Producent van lege bierflesjes. |
|
Naar boven |
|
 |
joo Webteam

Geregistreerd op: 20-7-2004 Berichten: 795 Woonplaats: Laakdal-Veerle
|
Geplaatst: Ma Mrt 09, 2009 3:35 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ben gisteren ook daar geraakt. Ben er geweest van 13u30 tot 20u00.
Heb er een gans jaar naar uitgekeken, daarom wil ik langs deze weg iedereen bedanken die ook maar iets met het ZBF te maken heeft :
Bedankt voor een mooie dag
Persoonlijk heb ik (zondag) geen muziek gehoord. Ik moet wel toegeven dat ik 'een stopke' in mijn rechteroor zitten had en daardoor langs ene kant bijna niks hoor. _________________ Bierfestival in Laakdal :
zaterdag 12 Maart 2016 van 15.00 tot 24.00 |
|
Naar boven |
|
 |
gerten Tooghanger

|
Geplaatst: Ma Mrt 09, 2009 5:39 pm Onderwerp: |
|
|
Ik moet Joris hier bijtreden, vooral op zaterdag was het niet te harden en als je er dan nog moet in werken... |
|
Naar boven |
|
 |
TreinJan Stamgast

|
Geplaatst: Ma Mrt 09, 2009 6:09 pm Onderwerp: |
|
|
Helemaal mee eens, de muziek (eerder muzak) dient zachter te worden en vervolgens uit te gaan naarmate de zaal zich vult (en dat punt was zaterdag denk ik al om 13 uur bereikt).
Tweede minpunt: volkomen tekortschietende luchtverversing.
Kombinatie van lawaai en bedomptheid draagt niet bij aan proefgenot.
Jan _________________ Bier en Trein - festivalbezoek en bierreizen:
http://bierentrein.wordpress.com |
|
Naar boven |
|
 |
Molen De Valk Stamgast

|
Geplaatst: Ma Mrt 09, 2009 7:32 pm Onderwerp: |
|
|
klopt het dat de zaal dit jaar nog tegen de vlakte gaat?
maar kwa herrie, ik zat zondag de helft van de tijd bij collega-bierproevers uit Noord-Holland in de knaaghoek, oensjerderoensoensoens...
nee dat was niks.
bij mn collega bierproevers uit de UK aan de andere kant in de nis was het herrie van de zaal, dan liever de herrie van de zaal.
groeten
Alexander. |
|
Naar boven |
|
 |
Brouwer Vlam Webteam

|
Geplaatst: Ma Mrt 09, 2009 8:38 pm Onderwerp: |
|
|
Het was weer een prachtige organisatie, dankuwel Zythos
Alleen barst het ding uit zijn voegen.
Mensen die ruziemaken om een stoel,
Hindernissenparkoer met volle glazen,
Spekgladde vloeren,...
Kunnen jullie dit aub volgende keer in een grotere zaal
(bvb antwerp expo) doen ? Het is nu wel duidelijk dat het ZBF
een succes is die zo een ruimte kan vullen _________________ Tom Robbroeckx - Brouwer Vlam
http://www.verhuisbrouwerij.be
SOS Very Diest
http://www.zythos.be/forum/viewtopic.php?p=22254#22254 |
|
Naar boven |
|
 |
Kerbesia Stamgast

|
Geplaatst: Ma Mrt 09, 2009 8:40 pm Onderwerp: |
|
|
Molen De Valk schreef: | klopt het dat de zaal dit jaar nog tegen de vlakte gaat?
|
Neen dit klopt niet. Eind 2009 zal de bouw van de nieuwe zaal (aan de andere kant van het station) beginnen. De nieuwe stadsfeestzaal wordt verwacht eind maart 2010 klaar te zijn, net te laat dus voor ons festival. De huidige zaal wordt niet afgebroken zolang de nieuwe zaal niet in gebruik kan genomen worden. Met andere woorden, volgende editie zal de laatste zijn op deze locatie. De editie van 2011 zal op een nieuwe locatie plaatsvinden (op dezelfde afstand van het station, maar aan de andere kant van de sporen).
Jan Rumes
Voorzitter Zythos vzw _________________ www.kerbesia.be
www.bloggen.be/belgische_brouwerijen |
|
Naar boven |
|
 |
pvt Geregelde klant

|
Geplaatst: Ma Mrt 09, 2009 10:11 pm Onderwerp: ZBF 2009 |
|
|
het probleem van de ventilatie in de zaal is een probleem dat al vanaf het eerste jaar in St-Niklaas meegaat. Ik hoop dat de ontwerpers van de nieuwe zaal hier voldoende aandacht aan besteden.
Het was vooral zaterdag een probleem in de achterste helft van de zaal met muren en vloeren die kletsnat waren door condensatie. Zondag was dit geen probleem.
De grootte van de zaal, is eigenlijk een probleem dat zich stelt gedurende een uur of twee (zaterdag van 4:30h tot 6:30h). Nadien nam de drukte duidelijk af. Zondag was er altijd wel een doorkomen aan, enkel zitplaatsen zijn er steeds te kort.
Moet men voor 2 uurtjes (op een totale openingsduur van 22 uur) een grotere zaal zoeken? Waar het dan vele uren ongezellig is omdat de zaal veel te leeg is? Dit is een probleem dat bij alle 2-daagse festivals opduikt: zaterdag late namiddag/vooravond is het steeds het drukste moment.
De muziek is blijkbaar voor sommige mensen absoluut noodzakelijk. Ik heb zaterdag namiddag een opmerking gemaakt tegenover de verantwoordelijken voor de muziek dat de muziek best wat stiller mocht, want er was zo al veel lawaai van al het volk, en de muziek was toch niet te horen maar verhoogde enkel het geluidsniveau. Het gevolg is U bekend, en ik mag blij zijn dat ik mijn neus nog heb. Hij werd bijna afgebeten. |
|
Naar boven |
|
 |
March Webteam

|
Geplaatst: Di Mrt 10, 2009 8:55 am Onderwerp: Re: ZBF 2009 |
|
|
pvt schreef: | het probleem van de ventilatie in de zaal is een probleem dat al vanaf het eerste jaar in St-Niklaas meegaat. Ik hoop dat de ontwerpers van de nieuwe zaal hier voldoende aandacht aan besteden.
|
Het is tegenwoordig verplicht om bepaalde ventilatievoorzieningen te treffen als je bouwt of verbouwt. Er zal dus geen weg naast zijn. _________________ Zythos-biercafébaas ~ gene zever aan den toog! |
|
Naar boven |
|
 |
Calimero Tooghanger

|
Geplaatst: Di Mrt 10, 2009 11:51 am Onderwerp: |
|
|
Quote: | De muziek is blijkbaar voor sommige mensen absoluut noodzakelijk. Ik heb zaterdag namiddag een opmerking gemaakt tegenover de verantwoordelijken voor de muziek dat de muziek best wat stiller mocht, want er was zo al veel lawaai van al het volk, en de muziek was toch niet te horen maar verhoogde enkel het geluidsniveau. Het gevolg is U bekend, en ik mag blij zijn dat ik mijn neus nog heb. Hij werd bijna afgebeten. |
Aiaiai... Ik had het half-lachend, half-serieus geschreven, maar dit doet me vrezen dat ik het wel eens onbedoeld bij het rechte eind had.
Iemand heeft hier belang bij.
Vergeet niet dat om zoiets te kunnen "draaien", er zowel "billijke vergoeding" als de gewone SABAM moet worden betaald... _________________ The next beer might even be better.
Producent van lege bierflesjes. |
|
Naar boven |
|
 |
fabes fabel Tooghanger

|
Geplaatst: Do Jun 11, 2009 1:05 pm Onderwerp: |
|
|
1)Er moet toch een naam (Zytholoog of 'de concierge') kunnen geplakt worden op al die herrie, -misschien heeft die persoon veel stoppekes in beide oren?- die we kunnen ter orde roepen.
2)Sorry, voorzitter, maar uw stadsfeestzaal heeft de uitstraling een verlaten Stallinistische fabriekshall, bespaar me dat het ZBF hier zijn vaste honk van maakt. |
|
Naar boven |
|
 |
Dijleschuimer Stamgast

|
Geplaatst: Do Jun 11, 2009 2:16 pm Onderwerp: |
|
|
Teveel capsicum gegeten Ivo
Doorspoelen met bier dat alcohol bevat en het azl veel beter gaan. |
|
Naar boven |
|
 |
't hofbrouwerke Brouwer

|
Geplaatst: Do Jun 11, 2009 2:30 pm Onderwerp: |
|
|
biertherapeut schreef: | Teveel capsicum gegeten Ivo
je zit op het verkeerde onderwerp vriend  _________________ lekker hé ...... een artisanaal gebrouwen en professioneel gerijpt biertje |
|
Naar boven |
|
 |
Dijleschuimer Stamgast

|
Geplaatst: Do Jun 11, 2009 3:17 pm Onderwerp: |
|
|
't hofbrouwerke schreef: | biertherapeut schreef: | Teveel capsicum gegeten Ivo
je zit op het verkeerde onderwerp vriend  |
Neen hoor, gewoon twee onderwerpen met elkaar gemixt. Dacht gewoon dat Ivo een beetje last heeft van maagzuur of zo door zijn nogal bijtende reacties en dat ik nu een oplossing hiervoor gevonden had  |
|
Naar boven |
|
 |
Gunther Vaste klant

Geregistreerd op: 5-10-2008 Berichten: 183 Woonplaats: Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Di Jun 16, 2009 6:00 pm Onderwerp: |
|
|
Kerbesia schreef: | Molen De Valk schreef: | klopt het dat de zaal dit jaar nog tegen de vlakte gaat?
|
Neen dit klopt niet. Eind 2009 zal de bouw van de nieuwe zaal (aan de andere kant van het station) beginnen. De nieuwe stadsfeestzaal wordt verwacht eind maart 2010 klaar te zijn, net te laat dus voor ons festival. De huidige zaal wordt niet afgebroken zolang de nieuwe zaal niet in gebruik kan genomen worden. Met andere woorden, volgende editie zal de laatste zijn op deze locatie. De editie van 2011 zal op een nieuwe locatie plaatsvinden (op dezelfde afstand van het station, maar aan de andere kant van de sporen).
Jan Rumes
Voorzitter Zythos vzw |
Blijkbaar dat de Stad st. Niklaas echt veel moeite doet om het ZBF daar te houden, nogthans ze zijn in vlaanderen nog andere mooie plaatsen te vinden.
Qua lokatie vind ik het festival van BAB echt wel geslaagd. _________________ RED VERY DIEST
DIEST HEEFT EEN RIJKE BROUWERIJ GESCHIEDENIS ACHTER DE RUG !!!! |
|
Naar boven |
|
 |
|