Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Rodenbach Caractre Rouge
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dennoman
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Za Aug 18, 2012 9:38 pm    Onderwerp: Rodenbach Caractre Rouge Reageer met quote

Omdat ik het me dunkt verdiend had na een lange dag werken aan mijn thesis, toch maar eens een Caractre Rouge opengetrokken uit de kelder.

Quote:
75 cl bottle, batch 2, poured into a tulip glass.

A: Visually stunning. A sea of deep ruby red that gets darker as you go up into the glass. Semi-clear. A true work of art when light refracts through it. Absolutely beautiful.

S: The dominant aroma is freshly picked berries. Raspberry tartness, light sweetness and distinctive cranberry bitterness. This aroma is carried by the classic Rodenbach aroma: refreshing acidity with a touch of creaminess.

T: Beautiful raspberry tartness and puckering cranberry that clings to your tongue. Aftertaste is lactic acid, lingering long on the palate after the swallow. Sweetness goes away completely, making for a strangely sadomasochistic experience that has you yearning for more.

M: Relatively high carbonation, but this is necessary to neutralize the otherwise overly acidic quality of the berries. Though it is very light, it isn't anywhere close to watery and fits the style perfectly.

O: Although I usually don't go for this style, this was an absolute joy. Bags of flavor that keep delivering with every sip, and I would swear something new pops up every time you put this near your nose and lips. Exciting to the senses and perfectly balanced. Everything that's good about summer in a glass.

Inspiring.

unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Aug 20, 2012 7:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Staat hoog op mijn lijst van Rodenbachs-to-try. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
JuulS
Sporadische klant
Sporadische klant

BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2012 9:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lekker biertje maar ik had hem minder zoet verwacht.
Naar boven
Pijp
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2012 10:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Rodenbach Caractre Rouge doet me denken aan die harde, rode, ronde snoepjes. Geef mij maar de Rodenbach Vintage en natuurlijk, boven alles, de Vin de Crale.
rood
Toerist
Toerist

BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2012 5:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pijp schreef:
Rodenbach Caractre Rouge doet me denken aan die harde, rode, ronde snoepjes. Geef mij maar de Rodenbach Vintage en natuurlijk, boven alles, de Vin de Crale.

Wij hebben de Caractere Rouge & Vintage naast elkaar geproefd.

De Vintage was de favoriet. Caractere Rouge zouden we niet meer opnieuw proberen, is OK, maar liever een Vintage.

Vin de Cereale nooit kunnen proeven, jammer..ergens nog te verkrijgen?
Naar boven
JuulS
Sporadische klant
Sporadische klant

BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2012 9:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pijp schreef:

Helemaal mee eens, de vintage is echt top! Ik heb wel een flesje caractre in de kelder gelegd. Ik ben benieuwd naar het resultaat..
Naar boven
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Sep 20, 2012 7:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Is er iemand die ervaring heeft met vergelijkingen tussen de verschillende Vintage-jaargangen? Ik heb er een drietal in de kelder liggen en dat idee speelt wel een beetje door mijn hoofd als ik ze daar zo schoon zie liggen.
Naar boven
Geuzeman
Vaste klant
Vaste klant

BerichtGeplaatst: Di Mei 07, 2013 9:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

rood schreef:
Pijp schreef:

Wij hebben de Caractere Rouge & Vintage naast elkaar geproefd.

De Vintage was de favoriet. Caractere Rouge zouden we niet meer opnieuw proberen, is OK, maar liever een Vintage.

Vin de Cereale nooit kunnen proeven, jammer..ergens nog te verkrijgen?

De Caractre valt mij ook wat tegen ten opzichte van de Vintage.
De Caractre is wat te vergelijken met de Liefmans Cuvee - Brut maar iets minder zoet misschien.
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Wo Mei 08, 2013 7:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Pijp schreef:

Ik heb onlangs in Hemelrijk in Hasselt nog een vin de creal gedronken. Viel me toch wat tegen. Ik heb een paar jaar geleden enkele flesjes gekocht en 1 geproefd en vond hem toen ook al niet zo geweldig. Te veel solventaroma's naar mijn goesting, vond hem niet echt lekker. Heb nog een fleske staan. Gezien het toch mijn smaak niet is wil ik de hoogste bieder Laughing er wel blij mee maken.
't hofbrouwerke
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Wo Mei 08, 2013 8:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="MarchGezien het toch mijn smaak niet is wil ik de hoogste bieder Laughing er wel blij mee maken.[/quote]

Ik zal inzetten: 0.51
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Mei 08, 2013 8:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Viel me toch wat tegen. Ik heb een paar jaar geleden enkele flesjes gekocht en 1 geproefd en vond hem toen ook al niet zo geweldig. Te veel solventaroma's naar mijn goesting, vond hem niet echt lekker. Heb nog een fleske staan. Gezien het toch mijn smaak niet is wil ik de hoogste bieder Laughing er wel blij mee maken.
Idem voor mij March. De alcohol trekt het bier helemaal uit balans. Van de Rodenbach Vintage daarentegen ben ik helemaal gek. Pareltje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Mei 08, 2013 8:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tiens, ik ben dan weer helemaal zot van de Vin de Cral. Het is alweer te lang geleden dat ik er nog eentje gedronken heb om mijn exacte proefervaring weer te geven, maar het zal iets in de trend van 'WOW' geweest zijn Smile

Ik heb nog een paar flesjes staan. Ze zijn niet te koop. Voor het flesje van Gunter bied ik met plezier (te kiezen uit de drie mogelijkheden) 0,52 euro; een appel en een ei; of een flesje Kabert Smile

Manuel

PS De Caractre is gewoon redelijk lekker, maar niets om over naar huis te schrijven.
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Mei 08, 2013 9:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eerlijkheidshalve, de Vin de Crale proefde ik toen die net op de markt kwam. Vond het absoluut geen aangename euh...bier (?) om te drinken. Laughing
Als de alcohol de bovenhand neemt, stopt het doorgaans voor mij. Dat is een persoonlijke appreciatie, dat lijkt me duidelijk.

De Caractre Rouge heeft volgens mij vooral potentieel op restaurant, waarvoor het uiteindelijk ook is bedoeld. Om dit bier op zich te gaan degusteren mist het volgens mij toch wat finesse. In foodpairing zie ik dan weer wel veel mogelijkheden. Het bier moet volgens mij ondersteund worden. Dessertje met rood fruit of een hoofdgerecht bereidt met rode wijn, etc...
Naar boven
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Mei 08, 2013 9:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Linty schreef:
In foodpairing zie ik dan weer wel veel mogelijkheden. Het bier moet volgens mij ondersteund worden. Dessertje met rood fruit of een hoofdgerecht bereidt met rode wijn, etc...

Volledig akkoord, maar ik vraag me wel af of hij het beter zou doen dan pakweg een oude kriek of een liefmans. De Cuve Brut uiteraard, niet dat Fruitesse-ding.

Manuel
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Mei 08, 2013 9:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Manuel schreef:
Volledig akkoord, maar ik vraag me wel af of hij het beter zou doen dan pakweg een oude kriek
Zeker niet Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: