Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

ZBF 2016
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tderoeck

BerichtGeplaatst: Di Apr 26, 2016 11:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

BartC schreef:
Voor de aandachtige lezers van dit forum is er op de stand van Het Nest ook een Schuppenboer whisky barrel aged te proeven. Dit bier staat niet op de lijst maar is wel te koop op de stand en ik heb altijd wel een paar flessen koud staan.

grtz
Bart

lap, te laat gelezen! :p
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Mei 24, 2016 6:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vijftig medewerkers minder dan vorig jaar. Dat is een vijfde minder.
Veel LV's hebben zelfs geen enkele medewerker gestuurd. Heel veel LV's hebben zelfs geen oproep gedaan naar hun leden.

Ik veronderstel dat de meeste mensen op dit forum lid zijn van een LV. Mag ik vragen aan iedereen die niet actief en positief gemotiveerd worden door hun bestuur om te helpen op ZBF, dat jullie je lokale bestuursleden hier eens grondig over interpelleren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Mei 24, 2016 7:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
Vijftig medewerkers minder dan vorig jaar. Dat is een vijfde minder.
Veel LV's hebben zelfs geen enkele medewerker gestuurd. Heel veel LV's hebben zelfs geen oproep gedaan naar hun leden.

Ik veronderstel dat de meeste mensen op dit forum lid zijn van een LV. Mag ik vragen aan iedereen die niet actief en positief gemotiveerd worden door hun bestuur om te helpen op ZBF, dat jullie je lokale bestuursleden hier eens grondig over interpelleren?

Wij (O.B.E.R.) hebben de vraag zoals steeds doorgestuurd en bij De Zytholoog zit ook een oproep bij. Enkele jaren geleden legden we zelfs een bus in zodat mensen er makkelijker konden geraken om te gaan helpen. Resultaat : 1 helper, die anders ook zou gegaan zijn. Gelukkig kregen we de bus een beetje voller door samenwerking met ABC en Mechelen (met meer proevers dan helpers) . Maar we zijn daar dus mee gestopt omdat we verlies leden. We wilden het nog een kans geven het jaar erop, maar de inschrijvingen bleven achterweg en we hebben de bus gecanceld. We betalen trouwens nu sowieso de vervoerskosten voor de helpers, maar ook dat geeft geen resultaat.

Ik kan verder alleen voor mezelf spreken: ik heb al 1 festival te organiseren en ook daar moeten we alle zeilen bijzetten om helpers genoeg bijeen te krijgen. Vandaar ook onze bewuste keuze om als festival niet te willen groeien maar zelfs om te downsizen, anders kunnen we het gewoon niet aan met ons clubje. Misschien is dat dan voor ZBF ook iets om over na te denken.

Als ik de verplaatsing naar Leuven maak, dan ga ik liever om wat te proeven en te ontspannen.
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Mei 24, 2016 7:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Als ik de verplaatsing naar Leuven maak, dan ga ik liever om wat te proeven en te ontspannen.

Dat is helaas de teneur bij velen. Het resultaat is echter dat er steeds meer werk terecht komt op de schouders van een steeds kleinere groep. En dit geldt niet alleen voor het ZBF, maar ook voor De Zytholoog, de nationale werkgroepen,...
Al deze mensen hebben ook hun eigen biervereniging te runnen en hun eigen bierfestivals te organiseren. Maar als er niet dringend versterking komt, dan zullen ook deze laatste vrijwilligers er snel mee stoppen.

Ik ben alvast gewonnen voor een kleiner ZBF, en een hoger lidgeld. Momenteel wordt slechts ongeveer de helft van de kostprijs van De Zytholoog gefinancierd door de lidgelden, voor de rest moet het ZBF zorgen (of een andere toekomstige bron van inkomsten).
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Mei 24, 2016 7:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
March schreef:

Dat is helaas de teneur bij velen. Het resultaat is echter dat er steeds meer werk terecht komt op de schouders van een steeds kleinere groep. En dit geldt niet alleen voor het ZBF, maar ook voor De Zytholoog, de nationale werkgroepen,...
Al deze mensen hebben ook hun eigen biervereniging te runnen en hun eigen bierfestivals te organiseren. Maar als er niet dringend versterking komt, dan zullen ook deze laatste vrijwilligers er snel mee stoppen.

Ik ben alvast gewonnen voor een kleiner ZBF, en een hoger lidgeld. Momenteel wordt slechts ongeveer de helft van de kostprijs van De Zytholoog gefinancierd door de lidgelden, voor de rest moet het ZBF zorgen (of een andere toekomstige bron van inkomsten).

Dat is wel het resultaat van de structuur van Zythos vrees ik, met enkel de LV's als leden. In St.-Niklaas had je TPP die geen eigen festival organiseerden maar mee bouwden aan ZBF. De verenigingen aan de kanten van Leuven hebben wel hun eigen festivals. Missschien dat er een nieuwe vereniging moet opstaan: de ZBF'ers, die zich enkel focussen op ZBF?

*Lidgeld is inderdaad heel laag voor wat je in de plaats krijgt aan leesvoer en is al hetzelfde sinds de start van Zythos, in 2003
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Mei 24, 2016 8:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er zitten nog heel wat TPP'ers in het festivalteam hoor. Zo groot is Belgi niet. Cool
Ik zie ook niet echt in waarom een eigen festival hebben je zou beletten om enkele uren op n weekend te komen helpen op het ZBF.
Wij (O.B.A.D.) hebben slechts een 100-tal leden, doen twee bierfestivals (maar met een bierstand op een groot stadsevenement eigenlijk drie evenementen waarvoor we medewerking van onze leden nodig hebben), en toch hebben we 15 medewerkers op ZBF.
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Mei 24, 2016 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
Er zitten nog heel wat TPP'ers in het festivalteam hoor. Zo groot is Belgi niet. Cool
Ik zie ook niet echt in waarom een eigen festival hebben je zou beletten om enkele uren op n weekend te komen helpen op het ZBF.

Als ik enkele uren moet komen helpen ben ik daarvoor alvast 4uur onderweg, zo groot is Belgi dan toch wel. Da's misschien een foute instelling, maar ik heb een hekel aan tijd die verloren gaat om me te verplaatsen. Gelukkig denkt niet iedereen er zo over anders zaten de bierfestivals nog zonder bezoekers ook.

En wat betreft wat mij dat zou beletten: ik doe uiterst precaire pogingen om mijn buitenhuis vrije tijd te verdelen tussen bier, vrouw & kinderen en fietsen (in no particular order). Het Kerstbierfestival en O.B.E.R. slorpen nu zowat al de biertijd op, als ik op ZBF ga helpen moet ik dus een OBER activiteit laten vallen. Maar daar moet ik geen 4u voor pendelen, en ik kan er ook mensen mee warm maken om eens een speciaal bier te proeven en de biercultuur te promoten.
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Mei 24, 2016 9:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat de afstand voor sommige mensen een probleem is, daar is iedereen zich van bewust.
Helaas vraagt Zythos al bijna twee jaar aan alle niet-actieve LV's om eens met voorstellen op de proppen te komen waardoor ze zich op een andere manier kunnen engageren voor de confederatie, en al twee jaar komt daar geen antwoord op. Nochtans zijn ze de eersten om te zeggen dat Zythos dit en dat moet doen. Rolling Eyes
Naar boven
Calimero
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Mei 24, 2016 9:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die discussies komen me bekend voor. Van het einde van OBP...
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Mei 24, 2016 9:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dan moeten we zien dat we er op een andere manier uitkomen dan de vorige keer.
jacob
=Filip Geerts

BerichtGeplaatst: Do Mei 26, 2016 8:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij BAB doen ze het zo dat iedere medewerker beloont wordt met een gratis daguitstap met alles erop en eraan.
Een mooie beloning achteraf is echt niet onbelangrijk denk ik dan.
Naar boven
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Mei 26, 2016 9:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij een nationaal evenement is zoiets moeilijker te doen, aangezien de medewerkers uit alle delen van het land komen.
Bij je eigen club komen de meeste helpers uit de eigen streek.
Naar boven
Pijp
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Mei 26, 2016 2:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Op een winstgevend evenement van dergelijke omvang moeten de medewerkers gepast bedankt worden.
Ideetje: je 'betaalt' de medewerkers per uur 1 fles van 75 cl van n van de deelnemende standhouders. Een ander ideetje is om een onkostenvergoeding te geven.
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Mei 26, 2016 2:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Onkostenvergoeding is sowieso al voorzien, evenals drank- en eetbonnen, een bon voor een warme maaltijd in het restaurant vanaf 2 shifts, overnachting in hotel voor zij die twee dagen komen, t-shirt, medewerkersbier.

Maar ik denk dat "winstgevend" vaak overschat wordt. Iedereen schijnt te denken dat hier poen wordt geschept, maar 2015 was nt break-even, en met de winst van 2016 komen we wellicht niet toe om het saldo van De Zytholoog te betalen dat niet door de lidgelden wordt gedekt.
Al is er dankzij de reclame in De Zytholoog toch wel iets meer financile vrijheid nu.
Naar boven
noblesse

BerichtGeplaatst: Wo Jun 08, 2016 1:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Dochter van de Korenaar is meer dan bereid om de medewerkers van het ZBF te ontvangen in ons toekomstige vernieuwde proeflokaal, en een dagje ontspanning te verzorgen...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: