Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

ZBF 2015
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Dec 11, 2014 10:29 pm    Onderwerp: ZBF 2015 Reageer met quote

Het begint allemaal met de zoektocht naar voldoende medewerkers.
In de recentste De Zytholoog stond deze medewerkersbrief.
Inschrijven als medewerker kan sinds dit jaar ook supergemakkelijk via de website www.zbf.be/medewerker. Hierbij een warme oproep, want zonder voldoende medewerkers, is een kwaliteitsvol ZBF niet mogelijk!

Quote:
Hallo beste bierliefhebber,

Het Zythos festivalteam is volop bezig met de voorbereidingen van het volgende Zythos Bier Festival dat op zaterdag 25 en zondag 26 april 2015 zal plaatsvinden in de Brabanthal te Leuven.
Om van het ZBF 2015 wederom een groot succes te maken, hebben wij nog heel wat enthousiaste medewerkers nodig en dit voor de volgende functies:
Steward: Je zorgt voor de orde in de zaal. Je ziet mogelijke problemen vroeger dan wie ook. Natuurlijk laat je eerst je verstand spreken. Indien nodig, ben je kordaat maar je bent vooral diplomatisch en stressbestendig. Is alles rustig dan aarzel je ook niet om eens zelf dat glas op te kuisen dat net in jouw omgeving is kapotgevallen en ondersteun je de ploeg van het zaalonderhoud.
Andere functie zoals :
o Infostand + Zythos-winkel: Je geeft bezoekers de nodige info over Zythos en de lokale verenigingen en mogelijkheden tot lidmaatschap. Je zorgt voor een vlotte afhandeling van de gratis jetons voor de leden. Je verkoopt de programmaboekjes, T-shirts, petjes en andere gadgets van Zythos.
o Kassa glazen: Je bent een van de eerste personen die onze gasten zullen zien. Bij jou halen ze de proefglaasjes en je geeft geld terug als onze gasten hun glazen terug komen ruilen.
o Kassa jetons: Je zorgt met je verkoopstalenten dat iedereen de nodige jetons koopt.
o Zaalonderhoud: Je zorgt ervoor dat de zaal steeds op orde is. Om te voorkomen dat er afval op de grond belandt, maak je de vuilnisbakken leeg, ruim je tafels af en ruim je de scherven van gebroken glazen op.
o Tombola: Je maakt de stand van de tombola aantrekkelijk en maakt mensen gelukkig door tombolabiljetten te verkopen.

Praktisch: We beginnen zowel op zaterdag als op zondag om 10 uur en eindigen respectievelijk om 23u30 en 22u30. Heb je ook (of eerder) zin om alles mee op te bouwen of op te kuisen, dan ben je welkom op donderdag, vrijdag en/of maandag.

Wat krijg je van ons?
Eerst en vooral leuke herinneringen, maar verder krijg je van ons ook de nodige gratis jetons (1 per gewerkt uur) om iets te drinken en eetbonnetjes (al naar gelang het aantal uren dat je presteert). Voor het meehelpen met de opbouw op donderdag en vrijdag krijg je de nodige catering tijdens de opbouw en jetons voor tijdens het festival. Kom je maandag helpen dan krijg je een speciale attentie. Als medewerker krijg je bovendien een 75cl exclusief festivalbier mee om thuis nog na te genieten (1 of meerdere volgens het aantal gewerkte uren). Daarnaast krijg je ook nog het unieke festivalmedewerkers-T-shirt.
Medewerkers die het wensen kunnen hun verplaatsingskosten recupereren door simpele aanvraag. De vergoeding wordt dan berekend op basis van de afstand tot de woonplaats (H/T per trein) met een maximum van 20.

Wij vragen wel aan alle medewerkers om tijdens het uitoefenen van hun taken het verbruik van alcoholische dranken te beperken. Ook roken is absoluut verboden in de Brabanthal. Aarzel niet om mensen hierop aan te spreken.

Indien je wenst te overnachten kunnen we slaapgelegenheid voorzien samen met de andere medewerkers (hotel met 2-persoonskamers). Je kan gratis overnachten indien je voldoende uren werkt en vooral de laatste shift meehelpt. Wie strikt genomen niet aan de voorwaarden voldoet voor een gratis overnachting kan, volgens beschikbaarheid, ook heel voordelig mee.
Voor 20 heb je een bed en een uitgebreid ontbijt. Het is vanzelfsprekend dat wie vele uren klopt voorrang krijgt. Wens je te overnachten, duid dit dan zeker aan. Hou er wel rekening mee dat het aantal plaatsen beperkt is, maar we proberen je zo snel mogelijk uitsluitsel te geven.

Schrijf je nog vandaag in via het elektronisch formulier op www.zbf.be/medewerker.
Heb je nog specifieke vragen dan kun je ons altijd bereiken via medewerkers@zbf.be. Opgepast !!! Inschrijvingen moeten ten laatste op 31 januari 2015 in ons bezit zijn !!!
Hoe sneller je reageert hoe groter de kans dat je er nog bij bent op de door jou opgegeven uren en functie !!! Bovendien kunnen wij dan sneller de planning finaliseren en iedereen bevestigen waar en wanneer hij/zij verwacht wordt.

Alvast tot op ZBF, 25 en 26 april 2015.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Dec 26, 2014 12:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hommeles...
http://biernetwerk.nl/uitsluiting-bierfirmas-op-zbf-lokt-felle-reacties-uit/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
liefhebber
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Vr Dec 26, 2014 1:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij als bierfirma juichen toe dat alle plaatsen zijn ingenomen door brouwerijen. Wij hebben ook wel niet de intentie om ooit op het zbf te staan. Het steunen van kleine Molse projecten geeft ons voldoening, grote marketing interesseert ons niet.
Naar boven
fabes fabel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Feb 10, 2015 1:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat belet de bierfirma's om hun eigen festival in te richten????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Feb 10, 2015 9:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

liefhebber schreef:
steunen van kleine Molse projecten geeft ons voldoening
Dat is mooi Wink Een mooi voorbeeld van n van de hoofdtaken van bierfirma's. Door hun lokale verankering kunnen zij inspelen op lokale projecten. Dan drink ik graag eentje mee.
Naar boven
fabes fabel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Apr 21, 2015 11:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ZEVEN Bierfirma's en 2 randgevallen (ik ben mild). Staan er op het CAMRA biergebeuren ook nep- brouwerijen? Eindelijk zag ik licht op het einde van de parasietentunnel, edoch! Eidelijke hoop! De authentieke, echte kleine brouwerkes moeten het weeral afleggen tegen de bierfirma's omdat ze (logistiek, financieel, enz.) Niet ondersteund worden door Zythos. Is het ZBF poenscheppen of een financieel hart onder de riem voor de Echte Kleine brouwerkes?
Naar boven
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Apr 22, 2015 8:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

fabes fabel schreef:
ZEVEN Bierfirma's en 2 randgevallen (ik ben mild). Staan er op het CAMRA biergebeuren ook nep- brouwerijen? Eindelijk zag ik licht op het einde van de parasietentunnel, edoch! Eidelijke hoop! De authentieke, echte kleine brouwerkes moeten het weeral afleggen tegen de bierfirma's omdat ze (logistiek, financieel, enz.) Niet ondersteund worden door Zythos. Is het ZBF poenscheppen of een financieel hart onder de riem voor de Echte Kleine brouwerkes?

Geachte heer Fabes,

Ik weet dat ik beter niet op uw weinig doorwrochte prozastukken zou reageren, maar ik doe het toch. Vergis u echter niet. Ik doe dit niet om uw ego te strelen. Ik doe het om ervoor te zorgen dat de achteloze lezer die dit forum wellicht voor de eerste keer bezoekt niet in uw intrigantenval trapt.

Hoewel ik deze post het liefst zou doorspekken met vloekwoorden en andere krachttermen, zal ik proberen om beleefd te blijven. Proberen, zeg ik, want het zal niet makkelijk worden.

Geachte achteloze lezer,

De heer Fabes staat op dit forum al jaren bekend als een onverbeterlijke ruziestoker. Vanuit een diepliggende frustratie schept hij er een welhaast duivels genoegen in om tegen de schenen van welmenende en hardwerkende mensen te schoppen. Zijn bijdragen zijn meestal gespeend van waarheid en goede bedoelingen.

Zo weet de heer Fabes heel goed dat de brouwerijen enkele weken voor de bierfirma's uitgenodigd worden om deel te nemen aan het ZBF. Als er dan toch bierfirma's een stand op het festival weten te bemachtigen, betekent dat dat er ofwel niet genoeg brouwerijen ingeschreven hebben, ofwel dat enkele brouwerijen hun inschrijving ingetrokken hebben. Vermoedelijk is het tweede dit jaar het geval.

De heer Fabes weet bovendien ook dat de bierfirma's die op het festival aanwezig zijn, voldoen aan alle voorwaarden die Zythos hun oplegt. Deze bierfirma's zetten bijvoorbeeld de naam van de echte brouwerij op het etiket van hun bier. In tegenstelling tot enkele in de boosheid volhardende snoodaards zijn zij er dus niet op uit om de consument te misleiden. Zij verdienen onze banbliksems dus allerminst.

Tot slot weet de heer Fabes ook dat niemand rijk wordt van het ZBF. Zythos niet, de vrijwilligers die er hun zweet laten niet, de brouwerijen niet en ook de bierfirma's niet.

Uit dit alles blijkt nog maar eens dat de heer Fabes er enkel op uit is om tweedracht te zaaien.

Ik wil nog even duidelijk maken dat ik niets met de organisatie van het ZBF te maken heb. Ik ga er enkel jaarlijks met veel plezier gerstenat proeven. Ik maak graag van de gelegenheid gebruik om al bij voorbaat de organisatie, de vrijwilligers en de standhouders te danken voor hun inzet. Zij verdienen lof in plaats van boze woorden.

Met beleefde groeten,

Manuel
jacob
=Filip Geerts

BerichtGeplaatst: Wo Apr 22, 2015 9:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Veel lof voor Fabes die het toch maar aandurft de authentieke brouwerijen te steunen!
Naar boven
Jimbo
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Apr 22, 2015 9:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

AB Inbev wordt er helemaal warm van.
Naar boven
jacob
=Filip Geerts

BerichtGeplaatst: Wo Apr 22, 2015 9:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

fabes fabel schreef:
ZEVEN Bierfirma's en 2 randgevallen (ik ben mild).

Ik dacht ACHT bierfirma's, waaronder brouwerij Amai er ook n is (De Graal).
Fabes, wat zijn de 2 randgevallen ?
Naar boven
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Apr 22, 2015 10:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

jacob schreef:
Ik dacht ACHT bierfirma's, waaronder brouwerij Amai er ook n is (De Graal).

Brouwerij Amai heeft ondertussen al een hele poos alle nodige vergunningen van FOD Economie en FAVV op zak hoor. 't Is wel degelijk een officile erkende brouwerij.
Ik tel overigens maar 6 bierfirma's, waarvan 2 in de loop van dit jaar nog zullen doorgroeien naar brouwerij.
Voor zij die het nog niet wisten: Bryggja is ondertussen ook officieel brouwerij, met alles in orde.

jacob schreef:
Veel lof voor Fabes die het toch maar aandurft de authentieke brouwerijen te steunen!

Op welke manier steun je authentieke brouwerijen door anti-bierfirma te zijn? Het aantal authentieke brouwerijen die er vandaag niet eens zouden zijn als ze hun carrire niet als bierfirma hadden kunnen beginnen, is op geen twee handen meer te tellen.
Je steunt authentieke brouwerijen door het verschil duidelijk te maken tussen wie een brouwerij is, wie een bierfirma is en wie een (gelegenheids)-opdrachtgever is. Precies wat Zythos doet. Doe je dat niet, en zwijg je de bierfirma's dood zoals Fabes Fabel steeds probeert te doen, dan geef je de bierfirma's de kans om eender wat te beweren, rechtstreeks naar de consument toe.

fabes fabel schreef:
Staan er op het CAMRA biergebeuren ook nep- brouwerijen?

Ja.

fabes fabel schreef:
De authentieke, echte kleine brouwerkes moeten het weeral afleggen tegen de bierfirma's omdat ze (logistiek, financieel, enz.) Niet ondersteund worden door Zythos.

Onzin. Er staan bierfirma's op het ZBF omdat de brouwerijen niet hebben ingeschreven. En dat met meer dan een maand voorsprong. Kan nogal tellen als steun aan de authentieke brouwerijen.

fabes fabel schreef:
Is het ZBF poenscheppen of een financieel hart onder de riem voor de Echte Kleine brouwerkes?

Het ZBF dient vooral om De Zytholoog te betalen. Of dacht je dat Zythos toekwam met 10 eurootjes voor vier nummers?

Man, man, wat een gezever toch altijd. Zythos is een consumentenvereniging, geen brouwerij- of bierfirmalobbygroep. Het ZBF moet dus een weerspiegeling zijn van het Belgische bierlandschap, en daar zitten bierfirma's bij, like it or not.
Correcte informatie geven aan de bierconsument, dt is de taak van Zythos.
Naar boven
jacob
=Filip Geerts

BerichtGeplaatst: Wo Apr 22, 2015 10:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Mark"]
jacob schreef:

Ik tel overigens maar 6 bierfirma's, waarvan 2 in de loop van dit jaar nog zullen doorgroeien naar brouwerij.

Welke 2 zijn dat dan? En is Vliegende Paard brouwers ook geen echte brouwerij?
Bedankt alvast
Naar boven
jacob
=Filip Geerts

BerichtGeplaatst: Wo Apr 22, 2015 10:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

jacob schreef:
ZBF moet dus een weerspiegeling zijn van het Belgische bierlandschap, en daar zitten bierfirma's bij, like it or not.
Correcte informatie geven aan de bierconsument, dt is de taak van Zythos.

EN ...eigenlijk is ZBF dat niet, want de brouwerijen worden nogal wat voorgetrokken op de bierfirma's. Ik refereer naar het negatief media artikel.
Fabes mag eigenlijk wel content zijn denk ik dan Smile
Naar boven
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Apr 22, 2015 10:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

jacob schreef:
Welke 2 zijn dat dan? En is Vliegende Paard brouwers ook geen echte brouwerij?

Henricus en Het Nest zullen in 2015 brouwerij worden.
De andere bierfirma's op ZBF zijn Vliegende Paard Brouwers, Montaigu en Het Alternatief.
In totaal dus maar vijf, waarvan 2 brouwerijen in oprichting...
Maar er komt misschien nog n bij, want Angerik heeft afgezegd, dus moeten de reservelijsten worden aangeschreven.
Naar boven
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Apr 22, 2015 10:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

jacob schreef:
EN ...eigenlijk is ZBF dat niet, want de brouwerijen worden nogal wat voorgetrokken op de bierfirma's. Ik refereer naar het negatief media artikel.

Dat negatief artikel heeft vooral schade aangericht aan sommige bierfirma's die zich naar de consument toe probeerden te profileren als "kleine brouwerij". Maar uiteindelijk is het voor de consument duidelijk geworden dat er zoiets bestaat als bierfirma die zelf niet over een brouwinstallatie beschikt.

Dat brouwerijen worden "voorgetrokken" is relatief. Hoe je het ook draait of keert, een brouwerij moet nog altijd het brouwen erbij nemen. Als iedereen tegelijk zou worden uitgenodigd, maken brouwerijen gewoon geen kans om in te schrijven.
Eigenlijk zit alles in de naam en de hoofdactiviteiten die ze uitvoeren. Het hoofddoel van een brouwerij is brouwen. Ze moeten de bieren uiteraard ook verkocht krijgen, maar een weekend op ZBF staan is voor hen vaak een economisch verlies wegens het verlies aan brouwdagen en/of dagen dat ze aan hun administratie kunnen werken.
Het hoofddoel van een bierfirma is het op de markt brengen van bieren, dus voor hen ligt een stand op ZBF wel onmiddellijk in de lijn van wat ze doen.
Ik vind het dus logisch dat brouwerijen een voorsprong moeten krijgen, maar met alle nieuwe communicatiemiddelen die er zijn, kan voor mij de voorsprong op bierfirma's wel wat korter.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 1 van 10

Ga naar: