Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

ZBF 2015
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jacob
=Filip Geerts

BerichtGeplaatst: Wo Jun 24, 2015 4:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

10 jaar geleden alreeds heb ik daarvoor geveesd, en mijn vrees wordt schrikbarend werkelijkheid nu. Die top10 is zo verschrikkelijk IPA-ImpyStout-ish.
't Gaat niet goed..... als we niet opletten verliest Belgi zijn authentiek karakter aan buitenlands (lees US) extreme bieren zonder verscheidenheid.
Een extra kwak hop en gebrande mouten kan toch echt niet de toekmst zijn hier in Belgi ???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
jacob
=Filip Geerts

BerichtGeplaatst: Wo Jun 24, 2015 4:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Al,
[/quote]

Dat is inderdaad mijn achternaam.

[quote]
Of de afkorting van Alexander natuurlijk Wink
Naar boven
jacob
=Filip Geerts

BerichtGeplaatst: Wo Jun 24, 2015 4:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

Ik vrees dat de zure meuk nooit hip gaat worden. Pessimistisch? neen vedorie realistisch...

denk opnieuw. Brewdog heeft net een complete sour brewery opgezet met houten foeders voor melkzuur en wilde gisten.[/quote]

Ik denk dat dat zure echt een niche gaat blijven. Niet dromen Al
Naar boven
Noctilucus
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Jun 24, 2015 4:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

jacob schreef:
10 jaar geleden alreeds heb ik daarvoor geveesd, en mijn vrees wordt schrikbarend werkelijkheid nu. Die top10 is zo verschrikkelijk IPA-ImpyStout-ish.
't Gaat niet goed..... als we niet opletten verliest Belgi zijn authentiek karakter aan buitenlands (lees US) extreme bieren zonder verscheidenheid.
Een extra kwak hop en gebrande mouten kan toch echt niet de toekmst zijn hier in Belgi ???

Aan de ene kant is het natuurlijk "gemakkelijker" een smaakbom te maken met een stout of een IPA...
jacob
=Filip Geerts

BerichtGeplaatst: Wo Jun 24, 2015 4:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Molen De Valk schreef:

denk opnieuw. Brewdog heeft net een complete sour brewery opgezet met houten foeders voor melkzuur en wilde gisten.

Trouwens.... de sterkte van BrewDog is hun immens distributie systeem.
Hoe ze het doen, dat weet ik niet, maar daar gaat wel 99% van hun inspanningen naar toe.....
en met succes
Naar boven
jacob
=Filip Geerts

BerichtGeplaatst: Wo Jun 24, 2015 4:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Noctilucus schreef:

Aan de ene kant is het natuurlijk "gemakkelijker" een smaakbom te maken met een stout of een IPA...

"Easy brewing" Noctilucus. Geen goede ontwikkeling as je 't mij vraagt...
Naar boven
Noctilucus
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Jun 24, 2015 10:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

jacob schreef:
Noctilucus schreef:

"Easy brewing" Noctilucus. Geen goede ontwikkeling as je 't mij vraagt...

Snap ik en ben ik ook mee akkoord, al weet ik nu niet of zo'n ongebalanceerde ZBF consumententrofee zo'n enorme impact heeft op de brouwers. Er zijn er nog genoeg die hun aandacht richten op zure bieren, barrel aged, lichtere porters/stouts, ... Smile

Maar ik zou ook liever wat specialere bieren in andere stijlen zien in de schijnwerpers staan.

Ik zou de bieren op die lijst wel graag in veel cafs zien die nog altijd geen stouts en IPAs serveren.
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Jun 25, 2015 8:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

jacob schreef:
Hoeveel percent van de bierdrinkende Belg vertegenwoordigd deze top10 denk je?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
jacob
=Filip Geerts

BerichtGeplaatst: Do Jun 25, 2015 11:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Linty schreef:
jacob schreef:

De trend is er !
Maar alsnog des te jammer dat de ZBF-ganger voor nzijdige extreme bieren gaan. Die top-10 is een aanfluiting tov wat Belgi zou moeten presnteren als kwaliteir. We laten ons te veel vangen/leiden door websites als Ratebeer. IPA en Imperial Stouts zijn lekker, maar blijven extreme brouwsels die maar al te makkelijk de fouten verdoezelen..
Iedereen kan een IPA of een IS brouwen, maar laat men het eens proberen om een Rochefort 10, Duvel, Westmalle tripel na te bootsen. Da's andere koek (eh...bier) natuurlijk....

Laatst aangepast door jacob op Do Jun 25, 2015 11:30 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Jimbo
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Jun 25, 2015 11:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Noctilucus schreef:

Ik roep het al 10 jaar: "iedereen kan zot doen en civetkatkakkoffiebonen in wort afkoken. Niemand kan een Orval brouwen."

(Als ik niet te veel op heb en mijn frank valt over wat ik juist had gezegd, durf ik daar nog "Allez, behalve Orval dan" aan toe te voegen)

Craft bier wordt stillekesaan een karikatuur van zichzelf. Maar dat zal zichzelf wel oplossen. De vraag is natuurlijk wel of de "authentieken" die overgangsfase overleven.

PS: en dolgelukkig dat ik ben om Delvaux in de top-10 te zien. Dit was sowieso mijn ontdekking vh jaar, maar het is van een relatief onbekende brij en dan nog eens een relatief 'eenvoudig' (Lees: niet karikaturaal) bier van die brij, en toch staat ie in de top-10. Vertrouwen in mensheid in het algemeen en in de politek-incorrecte bierdrinkers in het bijzonder hersteld! Woot!1!
Naar boven
Molen De Valk
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Jun 25, 2015 11:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Jimbo schreef:
Noctilucus schreef:

Ik roep het al 10 jaar: "iedereen kan zot doen en civetkatkakkoffiebonen in wort afkoken. Niemand kan een Orval brouwen."

Ik heb anders voldoende orvalklonen geproefd die beter waren dan orval.

Quote:

Craft bier wordt stillekesaan een karikatuur van zichzelf. Maar dat zal zichzelf wel oplossen. De vraag is natuurlijk wel of de "authentieken" die overgangsfase overleven.

Wat is craftbier?
Naar boven
Molen De Valk
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Jun 25, 2015 11:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

jacob schreef:
IPA en Imperial Stouts zijn lekker, maar blijven extreme brouwsels die maar al te makkelijk de fouten verdoezelen..
Iedereen kan een IPA of een IS brouwen, maar laat men het eens proberen om een Rochefort 10, Duvel, Westmalle tripel na te bootsen. Da's andere koek (eh...bier) natuurlijk....

Wat is er extreem aan een ouderwetse echte engelse IPA? Dan is xxx-bitter van de ranke extremer. En klonen van Duvel? Westmalle? Ach komaan, dat is zo jaren 90 om te zeggen, dat heeft bijna elke hobbybrouwer al eens gedaan. (maw: bin there done that) Maak toch eens een nieuw soort bier.
Naar boven
BartC
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Jun 25, 2015 11:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

jacob schreef:
Linty schreef:
jacob schreef:

De trend is er !
Maar alsnog des te jammer dat de ZBF-ganger voor nzijdige extreme bieren gaan. Die top-10 is een aanfluiting tov wat Belgi zou moeten presnteren als kwaliteir. We laten ons te veel vangen/leiden door websites als Ratebeer. IPA en Imperial Stouts zijn lekker, maar blijven extreme brouwsels die maar al te makkelijk de fouten verdoezelen..

Het enige moeilijke aan Duvel nabrouwen is dat je deze onder druk moet kunnen afvullen. Rochefort 10 en Westmalle tripel zijn niet zo moeilijk hoor. Ik denk trouwens dat de meeste nogal zouden schrikken als ze zien hoeveel suiker er in de receptuur van de Westmalle tripel zit. Of dacht hier iemand dat die trappisten volmout brouwden?

grtz
Bart
Molen De Valk
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Jun 25, 2015 11:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

BartC schreef:
Ik denk trouwens dat de meeste nogal zouden schrikken als ze zien hoeveel suiker er in de receptuur van de Westmalle tripel zit. Of dacht hier iemand dat die trappisten volmout brouwden?

Globaal een kwart van de storting. Moet wel, anders ben je brood aan het drinken.
Naar boven
jacob
=Filip Geerts

BerichtGeplaatst: Do Jun 25, 2015 12:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Molen De Valk schreef:
Maak toch eens een nieuw soort bier.

Voila, daar heb je het.
Ik sta echt niet te springen op de zoveelste IPA of IS hoor.
Serieus een ntonig bestaan en evolutie die amper (niet dus) aan nieuwe bierstijlen een duwtje geeft.
Als je n Imperial stout of een IPA hebt geproefd, dan heb je ze eigenlijk allemaal geproefd. Een trend die mij alleszins bevalt.

Wordt het idd niet eens stillekensaan tijd dat we hier in Belgi die US hopmonsters en Impy stout te kak zetten ?? (sorry voor de uitdrukking Rolling Eyes )

Laatst aangepast door jacob op Do Jun 25, 2015 12:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 6 van 10

Ga naar: