Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

ZBF 2014
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
't hofbrouwerke
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Apr 28, 2014 5:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Stinus schreef:
Kevin schreef:
(menig citrusbommen geproefd)

Sorry voor ons hofbrouwerke, maar zijne "Hop-a- billy" vond ik toch ook niet zo overdreven geslaagd.

.

ah was jij dat waar zoonlief over vertelde.
tja das mens zen goesting denk ik, want diegene die de andere 4,98 vaten opgedronken hebben zijn er een hele resem die nog eens terug gekomen zijn , of die speciaal terug kwamen om een pluim in mijn gat te steken. ( deze laatste uitspraak om manuel uit zijn tent te lokken die ik op 25 sec na gemist heb) zo ene met nen bril en een bompa klak zij onzen Thijs Cool , ik ben nog gelijk ne gekke brouwer terug uit de stand gestormd, maar heb hem niet meer gevonden.
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Apr 28, 2014 6:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

't hofbrouwerke schreef:
Hoe kunnen we dat nu vergeten als we u zien rondlopen en water opkuisen van die onozele brouwers die hun tapkasten tegen de grond kwakken Twisted Evil

D'r zit verdorie veel water in een tapkast! Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
ambibrew
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Apr 28, 2014 7:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

't hofbrouwerke schreef:
1) schaf dat soja eten aub af als ze niks beters dan gekookte shoarma, karton pizza, rauwe frit ( maar wel lekker bier stoofvlees) koude paninies, rauwe pasta kunnen serveren. Dan betaal ik liever 10 of 15 voor een lekker bereide bier maaltijd ( met misschien maar keuze tussen 2 of 3 plats) van nen traiteur ( of we moeten en mas de heren proberen te overtuigen , niewaar Rolling Eyes

Mee eens. Het eten doet afbreuk aan het prestigieus en prachtig festival dat ZBF is.

The point of the Meetjesland Jury:
- de huidige trends van citrus enerzijds en barrel aged anderzijds zetten zich met een enorm tempo door. Al was er ook een stand van een Waalse brouwerij (waarvan de naam me ontschiet) die zichzelf uitriep tot barrel-free zone Laughing
Bij ons publiek zijn er wel een paar citrus / IPA-liefhebbers en de Hop a Billy kwam er als n van de meest evenwichtige uit.

- ik blijf van mening dat sommige brouwers (om Alvinne niet met naam te noemen) elk brouwsel, of het nu lukt of niet, verkopen op het ZBF. Als het bier teveel afwijkt van het vorige krijgt het gewoon een andere naam of wordt het op n of ander vat gedaan.
Akkoord er zitten soms pareltjes tussen. In Brugge dronk ik een Balthazar op Bourgognevaten die er werkelijk met kop en schouders bovenuit stak. De Hop De Brouwer: een van de betere IPA's...
Maar het is een lot uit de loterij. Je kan mij, na meer dan 10 jaar hobbybrouwen, echt niet wijsmaken dat de Wild West niet gewoon een verzuurd bier is. Op eik gerijpt? Misschien wel, maar dat blijkt geen meerwaarde te hebben...
Ik denk dat ze iets kritischer moeten zijn voor zichzelf.

- De verhuis van het ZBF naar Leuven is een groot succes. In heel de stad zijn er restaurants die biergerechten aanbieden, wij volgden een bierrondleiding met een gids, de busverbinding,...
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Apr 28, 2014 8:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

't hofbrouwerke schreef:

ah was jij dat waar zoonlief over vertelde.
tja das mens zen goesting denk ik, want diegene die de andere 4,98 vaten opgedronken hebben zijn er een hele resem die nog eens terug gekomen zijn , of die speciaal terug kwamen om een pluim in mijn gat te steken. ( deze laatste uitspraak om manuel uit zijn tent te lokken die ik op 25 sec na gemist heb) zo ene met nen bril en een bompa klak zij onzen Thijs Cool , ik ben nog gelijk ne gekke brouwer terug uit de stand gestormd, maar heb hem niet meer gevonden.

Bompaklak!? Nou moe! Dat is dus wel een echte supercoole Stetson he! Die jeugd van tegenwoordig...

Ik vond de Flower Sour overigens OK. Maar ik ga hem zeker ook eens van de fles proeven. Van de handpomp miste hij misschien net dat tikkeltje CO2. De hopabilly is mijn loopjongen eh is Jimbo komen halen. Toen stond je ook al niet in je kraam Very Happy En die jonge gasten maar werken! De hopabilly vond ik net wel goed in balans.
Kevin
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Apr 28, 2014 8:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ambibrew schreef:
't hofbrouwerke schreef:
1) schaf dat soja eten aub af als ze niks beters dan gekookte shoarma, karton pizza, rauwe frit ( maar wel lekker bier stoofvlees) koude paninies, rauwe pasta kunnen serveren. Dan betaal ik liever 10 of 15 voor een lekker bereide bier maaltijd ( met misschien maar keuze tussen 2 of 3 plats) van nen traiteur ( of we moeten en mas de heren proberen te overtuigen , niewaar Rolling Eyes

Mee eens. Het eten doet afbreuk aan het prestigieus en prachtig festival dat ZBF is.

er was ooit eens een festival (om Alvinne niet bij naam te noemen) dat degelijk eten serveerde en samenwerkte met een traiteur om biergerechten aan de bezoekers te serveren....

driekwart van de bestelde hoeveelheid is onverkocht gebleven; de frietstand daarentegen marcheerde als nooit tevoren....

blijkbaar zijn frieten en andere vettige kost onlosmakelijk verbonden met festivals, of dat nu bier is of muziek... Je gaat niet naar een festival om te eten maar om te drinken (degusteren) of naar muziek te luisteren...

en het was aan de stand van bierfirma de vierkante meter dan dat er zo'n barrel-free bordje stond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
't hofbrouwerke
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Apr 28, 2014 9:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kevin schreef:

er was ooit eens een festival (om Alvinne niet bij naam te noemen) dat degelijk eten serveerde en samenwerkte met een traiteur om biergerechten aan de bezoekers te serveren....

driekwart van de bestelde hoeveelheid is onverkocht gebleven; de frietstand daarentegen marcheerde als nooit tevoren....

gewoon die frituur weglaten , dan komt dat wel goed. Laughing
als je op een feestje 3 speciallekes aanbied, en nen duvel, dan zal de Duvel ook het beste draaien
Jimbo
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Apr 29, 2014 11:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

't hofbrouwerke schreef:
manuel, zo ene met nen bril en een bompa klak
LMFAO.

Hier ga ik dus nog jaren op kunnen teren.

Jaren!

(En dan hebben we nog niet vermeld dat ie de Hop-a-Billy niet heeft durven bestellen omdat er nog coming soon op de affiches stond. Om nog te zwijgen over het aantal klakken dat ie al op de trein is vergeten (*))

Ik heb je trouwens ook tot 2x toe gemist (bij het bestellen v.e. H-a-B, vaneigens). Steeds bediend geweest door twee gepassioneerde jonkies. De opvolging lijk me verzekerd.

Wat mij eigenlijk een beetje stoorde bij de Flower Sour was de temperatuur. Hij was een beetje te warm, en daar kan geen enkel bier mee overweg. Ik ga hier evenwel geen polemiek starten over Brits bier in het algemeen en Cask Ale in het bijzonder, vooral ook omdat Mark er in het geel heel wat indrukwekkender uitzag dan vorig jaar Wink... en bovendien, zoals ik altijd zeg als de omstandigheden niet ideaal zijn: ik proefde de bedoeling. En die zat goed. Hl goed.

Het zal geweten zijn voornamelijk door Manuel; als hij niet met de broek op de enkels op tafel staat te dansen - dat ik niet moet weten van IPAs in het algemeen en van de IPA-trend in het bijzonder, maar toch twee vaststellingen:

1) het heeft lang geduurd eer de Belgen op de IPA-kar zijn gesprongen (Waarvoor uiteraard mijn eeuwige dank; ik roep al jaren zonder dat iemand luistert dat er een fijne lijn is tussen vernieuwen en er een karikatuur van maken), en toen ze er dan uiteindelijk mee begonnen waren maakten ze er m.i. initieel een zootje van, maar ondertussen staat de stijl bij de meeste (craft)brouwers op punt, tot op het punt dat ik liet geworden dat Belgie ook in deze geleende stijl heden de kleppers op zijn/haar naam mag schrijven. Manuel moest daar eens mee lachen, maar hij zat volgens mij met zijn gedachten bij de blondine van bij Alvinne (of bij de stempeldame aan de toiletten, ik durf het niet met zekerheid zeggen), afgaande op de glazige blik in zijn ogen. Maar toch: de balans is er. Er speelt ook ongetwijfeld enig chauvinisme, overgoten met een sausje schaamteloze subjectiviteit, maar ik kan me niet langer van de indruk ontdoen dat alles wat onze toppers aanraken (en we weten allemaal wie ze zijn) verandert in goud;

2) Dju, vergeten. Het zal bij de leeftijd horen... straks zet ik nog een klak op!

Net dat vond ik dus zo geslaagd aan de Hop-a-Billy: de omzeggens perfecte balans tussen het is nog bier en stevig (hop)bitter. Balans. Ba-lans. Ik kan het niet genoeg benadrukken: ~balans~.

Over het eten moet ik uiteraard ook een mening hebben. En uiteraard is die ook weer afwijkend. Nu moet het lukken dat ik al 2 jaar niets gegeten heb op het ZBF (vnl omdat het me te druk was in de foodcorner daar heb ik allemaal genen tijd voor!), maar vroeger ging ik toch ook altijd achter een frietje, znder saus (ja, ook op voornoemd ACBF). Kijk, ik kom om bier te proeven, en ik word daar zat van, en ik ben niet te beroerd om dat toe te geven (vooral omdat ik mijn broek dan wl aanhoud). Zij die anders beweren hebben nog niet de leeftijd bereikt om klakken te dragen. Ik vind dat eigenlijk best storend, dat ik zat word, want dan kan ik minder proeven, en dan hebben we het nog niet gehad over de nacht op de zetel of in het tuinhuis, eens ik thuisgeraakt ben. Volgens Glenn begint ook je haar ervan pijn te doen, maar daar kan ik niet meer over mee spreken.

Ik probeer dat dus ook te vermijden, dat zat worden (en in het tuinhuis staat ondertussen een gerieflijk veldbed), en dat lukt me vooralsnog het beste door massas water te drinken en... door iets vettig te eten. En dan werkt friet voor mij nog altijd het beste. Zonder saus, want het moet ook nog eens zo smaakloos mogelijk zijn. Want ik kwam dus om bier te proeven.

Versta me niet verkeerd, ik kan geweldig genieten van biergerechten, en van meer culinaire toestanden, maar voor mij zijn ze niet compatibel met een bierproeffestival. Ze verknoeien de smaakpapillen, en het duurt te lang om ze binnen te werken Wink...

Oh ja, voor ik het zou vergeten: 2014 was de Beste Editie Ooit! Enfin, wsl was ze even goed als vorig jaar, maar het was onze Beste Beslissing Ooit om ne keer op zondag te komen.

BTW, whats the story met die winkelkarrekes? Het zal ongetwijfeld in de boekskes hebben gestaan, maar wie leest daar nu in als ondertussen die blondine van bij Alvinne voorbijwandelt? Losse verkoop aan de stand of zo?

Jimbo
(wijst er nog op dat men deze keer voor de toilettenhumor bij Manuel moet zijn, betreffende zijn noodgedwongen kennismaking met de Supermanpositie)

(*) 1.

Laatst aangepast door Jimbo op Di Apr 29, 2014 3:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
't hofbrouwerke
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Apr 29, 2014 11:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Jimbo schreef:

Ik heb je trouwens ook tot 2x toe gemist (bij het bestellen v.e. H-a-B, vaneigens). Steeds bediend geweest door twee gepassioneerde jonkies. De opvolging lijk me verzekerd.
Das mijn bottelploeg al gedurende 10 jaar Smile

Wat mij eigenlijk een beetje stoorde bij de Flower Sour was de temperatuur. Hij was een beetje te warm,yep, naar de toekomst toe ga ik een koelingske maken, want gluh kriek vind ik ook niet lekker en daar kan geen enkel bier mee overweg. Ik ga hier evenwel geen polemiek starten over Brits bier in het algemeen en Cask Ale in het bijzonder, vooral ook omdat Mark er in het geel heel wat indrukwekkender uitzag dan vorig jaar Wink moet je maar eens vragen aan die gast die op zijn stoeltje zat te roken die keek echt vol ontzag naar boven Smile ...
(*) 1.

Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Apr 29, 2014 11:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Jimbo schreef:
omdat Mark er in het geel heel wat indrukwekkender uitzag dan vorig jaar Wink...
Dat roze bedoel je? Razz Toen bleef Sabine opmerkelijk kort bij hem als Mark weer tussen een groep jonge bierliefhebbers stond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Apr 29, 2014 11:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Jimbo schreef:
Ik ga hier evenwel geen polemiek starten over Brits bier in het algemeen en Cask Ale in het bijzonder, vooral ook omdat Mark er in het geel heel wat indrukwekkender uitzag dan vorig jaar Wink

Ja, wat wil je ook. Vorig jaar... Roze. Allee, komaan.
Roze.
Geel is ook allesbehalve mijn lievelingskleur. Maar roze...
Confused

Jimbo schreef:
BTW, whats the story met die winkelkarrekes? Het zal ongetwijfeld in de boekskes hebben gestaan, maar wie leest daar nu in als ondertussen die blondine van bij Alvinne voorbijwandelt? Losse verkoop aan de stand of zo?

Zelfs zonder de uitleg in het boekske heb je het goed kunnen afleiden. Cool
De standen met een logo van een winkelkarretje mochten zaken verkopen aan hun stand.

't hofbrouwerke schreef:
moet je maar eens vragen aan die gast die op zijn stoeltje zat te roken die keek echt vol ontzag naar boven Smile

Als ze neerzitten, is het natuurlijk ng gemakkelijker... Laughing

Linty schreef:
Jimbo schreef:
omdat Mark er in het geel heel wat indrukwekkender uitzag dan vorig jaar Wink...
Dat roze bedoel je? Razz Toen bleef Sabine opmerkelijk kort bij hem als Mark weer tussen een groep jonge bierliefhebbers stond.

Wat zei ik nu net...
Roze...
Komaan!
Ik bedoel maar... Roze...
Confused
Naar boven
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Apr 29, 2014 2:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oh en wat me ook opviel was het verschil in standbezetting. Waarmee ik bedoel dat als je iemand aan je stand bier laat tappen op een festival (en dat geldt voor nder welk bierfestival maar voor ZBF toch een beetje dubbel) dat het dan cht niet kan zijn dat die mensen niks over je bier weten te vertellen. Vrijwilliger of niet.

Die van Strubbe bijvoorbeeld kwam niet verder dan: het is een speciale versie van de Keyte, speciaal voor het jubileum. Als dat bier dan "Keyte Jubileum Editie" heet dan kan ik een meer dan luidkeelse "Neuh? SERIEUS?" echt niet onderdrukken.

Erger nog: bij 't Anker (waar n van mijn maten van ons most stoppen omdat hij blijft beweren dat de Gouden Carolus Tripel cht een uitmuntend bier is) stond een madam die geeneens lustte en er zelfs een beetje onpasselijk werd. Wat ik in't geval van die GC Tripel nog door de vingers wil zien maar principieel niet van over kan.

Wat die te warme Flower Sour betreft: de Lion's Claws van DSB was te koud dus dat heb je dan ook weer Smile
Naar boven
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Apr 29, 2014 3:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

unclebrazzie schreef:
Waarmee ik bedoel dat als je iemand aan je stand bier laat tappen op een festival (en dat geldt voor nder welk bierfestival maar voor ZBF toch een beetje dubbel) dat het dan cht niet kan zijn dat die mensen niks over je bier weten te vertellen. Vrijwilliger of niet.

Volledig mee akkoord, maar dat is dan de verantwoordelijkheid van de standhouders. Het gaat dan immers om hun vrijwilligers, niet die van ZBF... Cool
Naar boven
De Joe
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Di Apr 29, 2014 5:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
unclebrazzie schreef:
Waarmee ik bedoel dat als je iemand aan je stand bier laat tappen op een festival (en dat geldt voor nder welk bierfestival maar voor ZBF toch een beetje dubbel) dat het dan cht niet kan zijn dat die mensen niks over je bier weten te vertellen. Vrijwilliger of niet.

Volledig mee akkoord, maar dat is dan de verantwoordelijkheid van de standhouders. Het gaat dan immers om hun vrijwilligers, niet die van ZBF... Cool

hmm, misschien ben ik hierbij de afvallige, maar eigenlijk lig ik er totaal niet van wakker wie er achter zo'n stand staat. Ik ben op zaterdag om 12:35 uur met een groep op zbf aangekomen en mocht direct ervaren wat het is om te staan wachten achter personen dewelke een biertje bestellen en ondertussen gingen zeveren over "werkelijk" alle andere bieren die de brouwer ooit gemaakt had. Met die hoeveelheid volk; mijn moto : bestel en maak plaats voor iemand anders. Als je werkelijk zo geinteresseerd bent in de brouwerij, wel bezoek hem dan, de brouwer of wie dan ook zal waarschijnlijk met plezier op al je vragen antwoorden.

Verder niets lof over zbf en dank aan werkelijk iedereen die zich inzet om er weer een feest van te maken
liefhebber
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Apr 29, 2014 7:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En enorme tegenvaller. Wild West was voor mij al twee jaar lang de absolute topper op ZBF. In de Kempen raak je er niet aan dus ieder jaar is Wild West een bier dat vast staat op mijn lijst.

Dit jaar smaakte hij naar 'Verse Vis' van De Dolle Brouwers, voor diegene die zich dat nog herinneren.
Naar boven
De Joe
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Di Apr 29, 2014 7:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

liefhebber schreef:
En enorme tegenvaller. Wild West was voor mij al twee jaar lang de absolute topper op ZBF. In de Kempen raak je er niet aan dus ieder jaar is Wild West een bier dat vast staat op mijn lijst.

liefhebber Wild West is toch regelmatig verkrijgbaar bij "Willems" in Grobbendonk en als mijn geheugen me niet in de steek laat ligt Grobbendonk toch in de kempen
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 3 van 6

Ga naar: