Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

DE ZYTHOLOOG KOMT VRIJ
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Zytholoog - De Zythosoof
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 12:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
March schreef:
al kan je moeilijk een bericht opstellen dat met veel bombarie verkondigt dat je nu ook een abonnement kan nemen, terwijl je dat in hetzelfde bericht eigenlijk afraadt.

Da's niet echt waar. Wat is de bedoeling van het abonnement op De Zytholoog? Wat wil Zythos daarmee bereiken? Meer boekjes verkopen, of een grotere naamsbekendheid krijgen?

Ik denk eigenlijk dat een abonnement toch eerder het 1e gaat benvloeden - hoe gaat iemand een abonnement nemen als hij Zythos niet kent? Naamsbekendheid via De Zytholoog kan volgens mij enkel via de krantenwinkel, denk je niet?

Wat is er mis met het (edit:) het eerste? Als er meer Zythologen verkocht/gedrukt worden daalt de prijs per exemplaar bij de drukker, terwijl Zythos 10 extra krijgt erbovenop. Bovendien bereikt De Zytholoog meer mensen. Dezelfde mensen die Ambibrew (en ik ook hoor) graag heeft omdat ze interesse tonen in onze biercultuur. (ookal zijn ze niet actief)

Laatst aangepast door March op Do Jan 10, 2013 1:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 1:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Wat is er mis met het tweede?

Er is absoluut niks mis met het tweede (de naamsbekendheid). In tegendeel. Ik zei nog dat De Zytholoog veel te weinig bekend is.
Bij mijn weten is het (nog) niet de bedoeling om De Zytholoog in de krantenwinkels te verdelen. Op de confederatievergaderingen werd duidelijk gezegd dat vooral het ZBF het verdeelpunt van abonnementen zal zijn. Dus alstublieft, als er op ZBF iemand interesse toont in De Zytholoog, verwijs hem dan door naar een LV. Haal er desnoods iemand bij van die LV. Er is ongetwijfeld iemand van die LV aan het werk op ZBF die wat extra uitleg kan geven!

Moest het alleen om het eerste (meer boekjes verkopen) gaan, en niet om een poging meer naamsbekendheid te verkrijgen, dan heb ik zr grote vragen. Meer Zythologen verkopen aan 20 euro, dat is dan op de kap van de lokale verenigingen.

Het succes van deze actie moet voor mij op het einde van de rit kunnen gemeten worden op twee vlakken:
1) weinig verkochte abonnementen
2) meer A-leden bij de lokale verenigingen die hun Zytholoog via de LV bekomen.

Indien dit niet het geval is, dan heeft de actie mensen weggehaald bij de LV's, en telt Zythos dus minder leden. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 1:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik bedoelde dus wat er mis was met het eerste(meer boekskens verkopen), niet de naambekendheid, die is zonder meer positief ?

Verdeelpunt voor abonnementen op ZBF...inderdaad moet daar zeker in eerste instantie verwezen worden naar de LV's, zeker voor mensen die in een regio van een LV wonen, en uiteraard ook de op de voordelen die men bij een cht lidmaatschap heeft tov een abonnement.

Maar pakweg die cafbaas uit Terschelling, die mag van mij gerust een abonnement nemen.

Laatst aangepast door March op Do Jan 10, 2013 1:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 1:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
terwijl Zythos 10 extra krijgt erbovenop

10 euro die dus rechtstreeks naar Zythos gaat en dus virtueel uit de zak van de LV komt. Een LV kan dat geld goed gebruiken om lokaal campagne te voeren. Wat gaat Zythos ermee doen? Gebruiken voor het ZBF? Dat is toch ook niet bepaald verlieslatend?

In mijn bescheiden mening kan een LV dat geld veel efficinter gebruiken dan Zythos zelf.

March schreef:
Maar pakweg die cafbaas uit Terschelling, die mag van mij gerust een abonnement nemen.

OK, en ik zou het bijvoorbeeld doodjammer vinden moest een postbode uit Schaffen bij Diest een abonnement nemen in plaats van lid te worden van O.B.A.D.
Wie weet zou die postbode binnen 3 jaar zelfs artikels hebben geschreven voor De Zytholoog omdat de lokale vereniging hem "op een hoger niveau" heeft getild. Razz

Laatst aangepast door Mark op Do Jan 10, 2013 1:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 1:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
March schreef:
terwijl Zythos 10 extra krijgt erbovenop

10 euro die dus rechtstreeks naar Zythos gaat en dus virtueel uit de zak van de LV komt. Een LV kan dat geld goed gebruiken om lokaal campagne te voeren. Wat gaat Zythos ermee doen? Gebruiken voor het ZBF? Dat is toch ook niet bepaald verlieslatend?

In mijn bescheiden mening kan een LV dat geld veel efficinter gebruiken dan Zythos zelf.

Dat geld kan goed gebruikt worden om De Zytholoog onafhankelijk te houden van reclame-inkomsten denk ik.
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 1:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Dat geld kan goed gebruikt worden om De Zytholoog onafhankelijk te houden van reclame-inkomsten denk ik.

Zolang Zythos bestaat uit vrijwilligers, kunnen die De Zytholoog bijeen schrijven. En niet zoals Hopper die redactieleden en journalisten moet betalen voor hun werk.
Om vrijwilligers te hebben, heb je echter LV's nodig. En de cirkel is rond.
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 1:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
March schreef:

Zolang Zythos bestaat uit vrijwilligers, kunnen die De Zytholoog bijeen schrijven. En niet zoals Hopper die redactieleden en journalisten moet betalen voor hun werk.
Om vrijwilligers te hebben, heb je echter LV's nodig. En de cirkel is rond.

Zolang je vrijwilligers hebt die bvb op eigen kosten van hot naar her rijden wel ja. Het ligt er maar aan wat je wilt met De Zytholoog. Ik vind dat de huidige ploeg knap werkt levert, maar ik voel ook dat er spanningen zijn omdat men sommige zaken niet gedaan krijgt zoals men zou willen. De redactie streeft steeds naar verbetering, maar dat vergt veel tijd van de vrijwilligers die ook nog andere beroepsbezigheden hebben. En ook niet alle vrijwilligers die wel een bijdrage willen leveren hebben een even vlotte pen.

De Zytholoog is niet enkel het uithangbord van Zythos, ook van de LV's, en dat zou nog meer mogen met bvb korte verslagen van aktiviteiten van die LV's: probleem is dat de meeste LV's geen verslag opmaken of dat doorsturen aan de redactie (ik pleit eveneens schuldig) .

Maar als die postbode uit Schaffen een abonnement zou genomen hebben, dan zou hij thuis bij het lezen kunnen zien hebben dat er een vereniging is in Diest. Ook de activiteiten van de LV's staan in de Zytholoog. (voor zover ze doorgegeven worden aan de redactie), dus zo zou hij ook tot bij jullie kunnen geraken. Als hij dan op zo'n proeverij jullie leert kennen, dan wordt hij het komende jaar toch lid van OBAD zeker?
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 1:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Zolang je vrijwilligers hebt die bvb op eigen kosten van hot naar her rijden wel ja.

De nagel op de kop! En daarom is het zo belangrijk dat de LV's hun enthousiasme en kennis kunnen overdragen op nieuwe leden. Nieuwe leden die enthousiast genoeg zijn om zich onbaatzuchtig in te zetten.
Dus: stuur nieuwe leden naar de LV, niet naar een abonnement!

March schreef:
Ik vind dat de huidige ploeg knap werkt levert

Absoluut.

March schreef:
De redactie streeft steeds naar verbetering, maar dat vergt veel tijd van de vrijwilligers die ook nog andere beroepsbezigheden hebben.

Net als de mensen die aan de kar van een LV trekken. Daarom is het ook zo belangrijk om de LV te laten leven en doorgroeien.

March schreef:
De Zytholoog is niet enkel het uithangbord van Zythos, ook van de LV's, en dat zou nog meer mogen met bvb korte verslagen van aktiviteiten van die LV's: probleem is dat de meeste LV's geen verslag opmaken of dat doorsturen aan de redactie.

Ik zou zeggen: hou die volgende editie in de gaten! Cool

March schreef:
Maar als die postbode uit Schaffen een abonnement zou genomen hebben, dan zou hij thuis bij het lezen kunnen zien hebben dat er een vereniging is in Diest. Ook de activiteiten van de LV's staan in de Zytholoog. (voor zover ze doorgegeven worden aan de redactie), dus zo zou hij ook tot bij jullie kunnen geraken. Als hij dan op zo'n proeverij jullie leert kennen, dan wordt hij het komende jaar toch lid van OBAD zeker?

Als het een genteresseerde postbode is, wel. Jammer voor hem dan, dat hij al wat "tijd verloren" heeft. Wink
Indien het een postbode is die eerder slapend lid zou geweest zijn, dan zal hij met het Zythosabonnement slapend blijven, terwijl er bij de LV tenminste een kans was geweest dat hij op een of andere manier actief zou geweest zijn. Al was het maar op zijn niveau, ik spreek nu niet meteen over bestuursambities.
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 2:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij wordt het abonnement geen strooptocht op (mogelijke) leden van LV's en zullen ze elkaar aanvullen. Als een LV met met de lidgelden zijn eigen kosten amper of niet dekt dan kan het toch alleen maar goed zijn dat iemand die ver weg woont en geen verdere interesse heeft in deelname voor een abonnement gaat? Zythos krijgt 10 extra middelen die ook jullie leden ten goede komen door een betere zytholoog (die vrijwilligers of niet, toch geld kost om te maken)

Maar het is moeilijk praten of stelling nemen als er nog geen abonnementen zijn verkocht. We zullen zien wat de toekomst uitwijst.
ambibrew
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 2:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Om het te zeggen met een oude one-liner (ook wel zegwijze genoemd): Gedane zaken nemen geen keer. Misschien kan er in de volgende editities van de Zytholoog telkens een LV specifiek belicht worden, mt het volledige programma.

Uit ervaring weet ik dat de naamsbekendheid bij het grote publiek (en dan bedoel ik echt wel Jan en alleman) van de meeste LV's niet veel verder rijkt dan de eigen gemeente en omliggende. Mocht je bij ons (dus 30km van Ertvelde) vragen aan 1000 mensen wat EBU is gaan er 990 het antwoord schuldig blijven. Misschien duikt er van die 990 via een abonnement op de Zytholoog toch nog wel eens eentje op bij EBU.
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 2:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ambibrew schreef:
Om het te zeggen met een oude one-liner (ook wel zegwijze genoemd): Gedane zaken nemen geen keer. Misschien kan er in de volgende editities van de Zytholoog telkens een LV specifiek belicht worden, mt het volledige programma.

Dat is zeker een goed idee.

ambibrew schreef:
Uit ervaring weet ik dat de naamsbekendheid bij het grote publiek (en dan bedoel ik echt wel Jan en alleman) van de meeste LV's niet veel verder rijkt dan de eigen gemeente en omliggende. Mocht je bij ons (dus 30km van Ertvelde) vragen aan 1000 mensen wat EBU is gaan er 990 het antwoord schuldig blijven. Misschien duikt er van die 990 via een abonnement op de Zytholoog toch nog wel eens eentje op bij EBU.

En die andere 10 zijn leden? (of de wederhelften van?) Laughing
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 2:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Volgens mij wordt het abonnement geen strooptocht op (mogelijke) leden van LV's en zullen ze elkaar aanvullen.

En toch is dat niet onze ervaring uit de gesprekken die we hadden met mensen van de sector de afgelopen weken.
Ik spreek hier uiteraard niet over een bewuste strooptocht, maar wel over leden die de LV misloopt.
En laat ik nog eens heel duidelijk zijn: het gaat niet om het geld of om het aantal leden, maar wel om de gemiste kans om mensen te betrekken bij vrijwilligerswerk, waar iedereen op termijn alleen maar van kan profiteren.

March schreef:
Als een LV met met de lidgelden zijn eigen kosten amper of niet dekt dan kan het toch alleen maar goed zijn dat iemand die ver weg woont en geen verdere interesse heeft in deelname voor een abonnement gaat?

Neen. Ten eerste omdat je voor zo'n lid geen kosten maakt, omdat die toch niet naar de activiteiten komt. Ten tweede omdat het NIET gaat om slapende leden die wegens geografische locaties slapend zijn (zie hoger). Ten derde omdat het nooit over het geld gaat, maar om de kans die een LV (een LV) door de neus geboord ziet om een persoon "op te leiden tot bierambassadeur". Ten vierde omdat het hier niet noodzakelijk gaat om een persoon die nog geen Zythos lid was, maar het evengoed kan gaan om een persoon die uit gemakszucht dan maar een abonnement neemt waardoor Zythos in feite een lid minder heeft.

March schreef:
Maar het is moeilijk praten of stelling nemen als er nog geen abonnementen zijn verkocht. We zullen zien wat de toekomst uitwijst.

Maar daar gaat het in feite niet om. Het probleem is dat Zythos in de perstekst zich teveel van HAAR lokale verenigingen heeft gedistantieerd, in plaats van de kans te benutten om HAAR lokale verenigingen naar voor te schuiven.

Laatst aangepast door Mark op Do Jan 10, 2013 2:36 pm, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 2:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
ambibrew schreef:
Misschien kan er in de volgende editities van de Zytholoog telkens een LV specifiek belicht worden, mt het volledige programma.

Dat is zeker een goed idee.

En dat is nu precies wat er vanaf nr. 40 gaat gebeuren, zie. Nog eens: hou het volgende nummer in de gaten... Cool
Naar boven
Guy Van Hove
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

^ er gaan voortaan zelfs 2 LV per Zytholoog belicht worden, als ik Zytholoog 39 goed heb gelezen Cool
Naar boven
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 8:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad!
En de LV's gaan uit min of meer dezelfde regio komen, zodat de regio zelf wat extra belicht kan worden.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Zytholoog - De Zythosoof Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

Ga naar: