Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

DE ZYTHOLOOG KOMT VRIJ
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Zytholoog - De Zythosoof
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2013 7:51 pm    Onderwerp: DE ZYTHOLOOG KOMT VRIJ Reageer met quote

Persbericht
HOP MET DE ZYTHOLOOG
DE ZYTHOLOOG KOMT VRIJ
ALLES WAT JE MOET WETEN OVER BELGISCH BIER
De Zytholoog, het beste en enige niet-commercile biertijdschrift van Belgi, komt beschikbaar voor elke bierliefhebber.
De Zytholoog is het tijdschrift van Zythos vzw, de confederatie van Belgische bierverenigingen. Sinds het ontstaan in 1985 als tijdschrift Den Bierproever van bierproeversvereniging De Objectieve Bierproevers (OBP), is opvolger De Zytholoog (2003) gevolueerd naar een modern en onafhankelijk biertijdschrift, gemaakt voor en door bierliefhebbers, met passie voor bier.
Tot nu toe was De Zytholoog enkel beschikbaar voor leden. Daar komt nu verandering in. Vanaf jaargang 2013 kunt u zich abonneren op De Zytholoog, zonder lid te worden van een aangesloten biervereniging.
Voor 20 euro krijgen abonnees uit Belgi viermaal het full colour tijdschrift in de bus. Lezers uit het buitenland betalen 30 euro.
De Zytholoog bericht in detail over grote en kleine brouwerijen, over alle soorten bier, over alles wat met bier te maken heeft, met lef, maar niet alleen over Leffe. Geen storende reclame, geen betaalde artikels. Wel kritische, onafhankelijke informatie, geschreven door redacteurs op wie nu ook andere bladen beroep doen.
Het ultieme blad voor elke bierliefhebber en het ideale geschenk voor al wie een lekker biertje lust.
Wie zich nu abonneert krijgt in februari het eerste nummer van 2013 (nummer 40!) in de bus.
Storten kan op rekeningnummer BE63 7360 0072 1908 van Zythos vzw.
Bijkomende info? Tel. 0472-49 88 75 of hoofdredacteur@zythos.be.

Lid worden van een lokale vereniging kan natuurlijk ook. Dan is het abonnement automatisch inbegrepen in het lidgeld. Zie lijst in bijlage.
www.zythos.be
www.zbf.be

ZYTHOS VZW
Dit zijn de aangesloten verenigingen:
- Objectieve Proefajuinen OPA (Aalst)
- De Aarschotse Bierwegers (Aarschot)
- Antwerps Biercollege ABC (Antwerpen)
- De Hergisters (Asse)
- Baardegemse Objectieve Bierproevers Sint-Arnoldus BOBSA (Baardegem)
- De Heikantse Bierliefhebbers (Berlaar-Heikant)
- De Beverse Mout (Beveren)
- Boutersemse Degustatie Gilde (Boutersem)
- Bierproevers Noord-Limburg (Bree)
- Brugse Autonome Bierproevers BAB (Brugge)
- Bierpallieters (Buggenhout)
- Zythos Dendermonde (Dendermonde)
- Objectieve Bier Academie Diest O.B.A.D. (Diest)
- Ertveldsch Bier Ultimatum EBU (Ertvelde)
- Objectieve Bierproevers Essense Regio OBER (Essen)
- Onder t Schuim (Geel)
- Gentse Biervereniging (Gent)
- De Limburgse Biervrienden (Hasselt)
- De Bierorde van Vauban (Ieper)
- De Pepel Bierproeversclub (Kinrooi)
- De Bierfanaten (Koekelare)
- Biervrienden in Laakdal BIL (Laakdal)
- De Krebbeproevers (Lede)
- Leuvense Biertherapeuten (Leuven)
- The Beer Brothers (Mechelen)
- Geuzeneuze (Merchtem)
- Vrienden van het Bier (Nossegem)
- Geno(o)tschap van de Pot (Olen)
- De Oostendse Bierjutters DOB (Oostende)
- Biervrienden dOuwegemse Fluitjes (Ouwegem)
- Putse Bierkliek (Putte)
- De Biersnorren (Schoonaarde-Dendermonde)
- Biergilde Het Lindeke (Sint-Lambrechts-Woluwe)
- Tussen Pot en Pint (Sint-Niklaas)
- De Lambikstoempers (Sint-Pieters-Leeuw)
- De Objectieve Kaaischuimers (Temse)
- De Bierminners (Waasmunster)
- Waregemse Bierfanaten WBF (Waregem)
- Heerlijk Objectief Proeven HOP (Wevelgem)
- Polderse Biervrienden (Zandvliet)
- De Schuimkragen (Zele)
- Bierliefhebbers van de Egmontstede BLES (Zottegem)
- Hagelandse Bier Genieters (Zoutleeuw)

Laatst aangepast door March op Do Jan 10, 2013 8:47 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2013 10:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat Zythos wl in de verf had mogen zetten, was het feit dat het altijd voordeliger is om toch via lidmaatschap bij een LV te passeren.
Voor dezelfde prijs als het abonnement voor De Zytholoog, ben je immers lid van een LV naar keuze, waarbij De Zytholoog automatisch inbegrepen is. Bovendien geniet je van alle voordelen die de lokale vereniging biedt: een eigen extra ledenblad, voordelen bij de activiteiten, gratis consumpties op bierfestivals,...

Veel mensen kijken niet verder dan hun neus lang is, dus bij wijze van steun aan de hardwerkende lokale verenigingen (aan wie Zythos per slot van rekening haar bestaan te danken heeft) had het persbericht dit toch wel expliciet mogen vermelden.
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 8:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
Wat Zythos wl in de verf had mogen zetten, was het feit dat het altijd voordeliger is om toch via lidmaatschap bij een LV te passeren.
Voor dezelfde prijs als het abonnement voor De Zytholoog, ben je immers lid van een LV naar keuze, waarbij De Zytholoog automatisch inbegrepen is. Bovendien geniet je van alle voordelen die de lokale vereniging biedt: een eigen extra ledenblad, voordelen bij de activiteiten, gratis consumpties op bierfestivals,...

Veel mensen kijken niet verder dan hun neus lang is, dus bij wijze van steun aan de hardwerkende lokale verenigingen (aan wie Zythos per slot van rekening haar bestaan te danken heeft) had het persbericht dit toch wel expliciet mogen vermelden.

Dat staat wel in het hele persbericht, samen met de lijst van lv's.
Ik zal het er hier ook aanplakken dan.
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 9:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat staat niet in het persbericht.
Er wordt promotie gemaakt voor het feit dat men niet langer lid hoeft te zijn van een LV om de Zytholoog te ontvangen. Voor Zythos is dat financieel een goede zaak (ze krijgen er 20 euro voor in plaats van 10), maar impliciet suggereren ze dat lidmaatschap van een LV een struikelblok was die nu is weggenomen, waardoor lidmaatschap bij een LV, zonder het te zeggen (of beter: door niets te zeggen) als een tikkeltje negatief wordt afgeschilderd.
Op het einde wordt nog vluchtig gezegd dat "lidmaatschap bij een LV uiteraard ook mogelijk is".

Misschien is er voor een bepaald doelpubliek inderdaad een drempelvrees om lid te worden van een LV, en voor hen kan een abonnement op De Zytholoog een oplossing zijn. In mijn ogen is het echter grondig fout om hiervoor een oplossing aan te reiken zonder duiding. Wat in het persbericht had moeten staan, was iets in de aard van "een abonnement is mogelijk, maar het is veel interessanter om lid te worden van een LV. Naast het gratis abonnement kan men immers genieten van tal van andere voordelen".
Het immers de taak van de LV's om de biercultuur te ondersteunen en uit te dragen. Dat doe je niet door te preken voor bekeerden, maar wel door nieuwe zielen te winnen, "bierleken" dus. Het is de taak van de LV's om die drempelvrees te laten overwinnen, en dat zal niet lukken als potentile genteresseerden worden "omgeleid".
Mensen die een abonnement op De Zytholoog nemen, zonder lidmaatschap bij een LV, zijn een beetje "verloren". Bij een LV hadden ze bijkomende ondersteuning kunnen krijgen door werkelijk gegidst te worden in het bierlandschap door echte mensen, in plaats van alleen door het geschreven woord.

Ik ben niet tegen het abonnement op De Zytholoog op zich, maar deze communicatie is fout. Het had gebruikt moeten worden om de LV's naar voor te schuiven, niet om mensen weg te lokken. Elke LV heeft wel een aantal leden die alleen maar lid zijn om De Zytholoog te ontvangen, maar naar geen enkele activiteit komen. Voor deze mensen maakt het niet meer uit of ze de 20 euro aan de LV storten, of rechtstreeks aan Zythos. Maar deze mensen hebben geen echte band met de LV en staan ook niet te popelen om via de LV te passeren om hen een plezier te doen. Voor de LV betekent dat wel een daling in lidgeld en dus een daling in campagnemiddelen en/of geld dat de LV kan gebruiken om deelnameprijzen voor mensen die wel naar de activiteiten komen, te drukken.

Zonder LV's, ook geen Zythos. Ik hoop van harte dat de mensen die op ZBF verantwoordelijk zijn voor de Zytholoog-stand en daar abonnementen werven als eerste zin "zou u niet liever lid worden van een LV?" gebruiken.
Naar boven
Guy Van Hove
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 9:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

200% eens met Mark.
Dat was ook het eerste wat mijn wenkbrauwen deed fronsen bij het lezen van dit bericht via Facebook.
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 10:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ons lidgeld is trouwens gewoon lager dan een abonnement!

Voor O.B.E.R. maakt het trouwens niet zo veel uit of die "slapende" leden nu lid zijn van de club of een rechtstreeks abonnement nemen, onze inkomsten van het lidgeld dekken juist of amper de kosten voor ons tijdschriftje, de post, zythos en verzekering.
Wij hebben een 140leden, maar slechts een 20-25 uit de directe Essense Regio en enkele van verder weg die actief bijdragen aan de club of deelnemen aan activiteiten. De rest mag voor mijn part een abonnement nemen, dan hoeven we er ook geen administratie voor te doen en geen gratis bonnetje te geven op ons festival. (al is dat laatste met plezier hoor)

Mark, hebben jullie er iets aan dat pakweg een cafbaas op Terschelling lid wil worden van jullie club?
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 10:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Mark, hebben jullie er iets aan dat pakweg een cafbaas op Terschelling lid wil worden van jullie club?

Dat is een zeer slecht voorbeeld, aangezien de discussie juist niet gaat om slapende leden die wegens de geografische locatie niet actief in de LV betrokken zijn. Het gaat 'm om de slapende leden die NIET slapend zouden zijn, moesten ze een aansporing krijgen om lid te worden van de LV die in hun regio gelegen is.
Ik spreek immers niet uit naam van O.B.A.D., maar uit naam van alle LV's. Waarom zou iemand uit Terschelling lid moeten worden van een club uit Diest? 't Ligt bovendien nog in Nederland ook.
We hebben er niet veel aan dat pakweg een cafbaas uit Nieuwmoer lid zou willen worden van O.B.A.D. Is het daarom goed nieuws dat hij een abonnement neemt op de Zytholoog zonder lidmaatschap? Neen, want hij had lid kunnen worden van OBER.

En laat ons duidelijk zijn: O.B.A.D. is allesbehalve een club met slapende leden. We tellen 60 leden. Op het laatste Diesters Bierfestival is er maar liefst 40 man komen meehelpen. Onze degustaties en brouwerijbezoeken kunnen rekenen op rond de 30 deelnemers, da's ongeveer de helft van ons ledenaantal.
Onze leden zijn behoorlijk gemotiveerd, zeer genteresseerd en erg gengageerd naar hun club. Dat wil niet zeggen dat dit allemaal bierkenners zijn, maar wel dat dit mensen zijn op wie wij kunnen rekenen om te helpen de bierboodschap te verspreiden, elk op hun manier. Al is het maar de familie of collega's eens inwijden.
En deze mensen die komen van "ergens", onze club heeft die ergens op dat niveau gebracht. En dat kunnen we ook met iedereen doen, maar dan moeten we ze wel kunnen bereiken (met "we" bedoel ik eender welke LV), en dat lukt niet als Zythos de mensen een abonnement op de Zytholoog verkoopt met het voordeel "dat je dan geen lid van een LV meer hoeft te zijn".

En eigenlijk, hoewel die cafbaas uit Terschelling misschien niets voor onze lokale biercultuur zou kunnen betekenen, we zouden zijn 10 euro wel kunnen gebruiken om wat extra's te doen voor onze actieve leden. We potten dat niet op, we doen daar iets mee.
Naar boven
ambibrew
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 11:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Wij hebben een 140leden, maar slechts een 20-25 uit de directe Essense Regio en enkele van verder weg die actief bijdragen aan de club of deelnemen aan activiteiten. De rest mag voor mijn part een abonnement nemen, dan hoeven we er ook geen administratie voor te doen en geen gratis bonnetje te geven op ons festival. (al is dat laatste met plezier hoor)

Ja? Als bestuurslid van een biervereniging (Ambibrew Vzw) die geen deel uitmaakt van Zythos en als lid van EBU zou ik dat toch niet echt bijtreden. OF op zijn minst niet luid verkondigen.

Bij het bestuur van Ambibrew zijn we blij met iedereen die interesse toont. We hebben zelfs eens een Brits lid gehad. De kans dat die actief deelneemt is nihil, maar het feit dat hij interesse toont in wat we doen en de moeite neemt om lidgeld te betalen is toch een opsteker die het beetje administratie waard zijn.
Bovendien is de kans klein dat die cafbaas uit Terschelling zijn bonnetjes komt incasseren.

Als (toch op 30 km van Ertvelde wonend) lid van EBU ben ik ook niet bepaald actief betrokken bij de organisatie. Ik probeer minstens 2 keer per jaar aanwezig te zijn, wat gezien de activiteit -bier drinken- en de afstand -niet mogelijk met openbaar vervoer- telkens een klein risico inhoudt. Als ik zou te horen krijgen dat men liever 20 actieve leden heeft dan zeg ik mijn lidmaatschap onmiddellijk op.

Misschien een tip: het lidgeld een klein beetje opslaan. De drempel voor de slapende leden wordt wat hoger en de kosten worden beter vergoed.
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 11:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
March schreef:

Dat is een zeer slecht voorbeeld, aangezien de discussie juist niet gaat om slapende leden die wegens de geografische locatie niet actief in de LV betrokken zijn. Het gaat 'm om de slapende leden die NIET slapend zouden zijn, moesten ze een aansporing krijgen om lid te worden van de LV die in hun regio gelegen is.
Ik spreek immers niet uit naam van O.B.A.D., maar uit naam van alle LV's. Waarom zou iemand uit Terschelling lid moeten worden van een club uit Diest? 't Ligt bovendien nog in Nederland ook.
We hebben er niet veel aan dat pakweg een cafbaas uit Nieuwmoer lid zou willen worden van O.B.A.D. Is het daarom goed nieuws dat hij een abonnement neemt op de Zytholoog zonder lidmaatschap? Neen, want hij had lid kunnen worden van OBER.

En laat ons duidelijk zijn: O.B.A.D. is allesbehalve een club met slapende leden. We tellen 60 leden. Op het laatste Diesters Bierfestival is er maar liefst 40 man komen meehelpen. Onze degustaties en brouwerijbezoeken kunnen rekenen op rond de 30 deelnemers, da's ongeveer de helft van ons ledenaantal.
Onze leden zijn behoorlijk gemotiveerd, zeer genteresseerd en erg gengageerd naar hun club. Dat wil niet zeggen dat dit allemaal bierkenners zijn, maar wel dat dit mensen zijn op wie wij kunnen rekenen om te helpen de bierboodschap te verspreiden, elk op hun manier. Al is het maar de familie of collega's eens inwijden.
En deze mensen die komen van "ergens", onze club heeft die ergens op dat niveau gebracht. En dat kunnen we ook met iedereen doen, maar dan moeten we ze wel kunnen bereiken (met "we" bedoel ik eender welke LV), en dat lukt niet als Zythos de mensen een abonnement op de Zytholoog verkoopt met het voordeel "dat je dan geen lid van een LV meer hoeft te zijn".

En eigenlijk, hoewel die cafbaas uit Terschelling misschien niets voor onze lokale biercultuur zou kunnen betekenen, we zouden zijn 10 euro wel kunnen gebruiken om wat extra's te doen voor onze actieve leden. We potten dat niet op, we doen daar iets mee.

Ik spreek dus wel degelijk voor OBER, ik ben niet op de hoogte van lidgelden van andere clubs en hoe zij die aanwenden. Zoals ik al zei: bij ons dekt het lidmaatschap amper de kosten die wij maken voor OBER'tje, zeker voor Belgi waar we alle boekjes ook per post opsturen. Onze jaarwerking draait volledig op het KBF, want in tegenstelling tot OBAD hebben wij dus wl veel slapende leden en zijn we al heel blij als er 20man van die 140 op een proeverij zijn. (en die dus meestal verlieslatend zijn)

Dus zelfs een genteresseerde in Essen mag voor mijn part een abonnement nemen als die dat beter vindt, want daar staat een lijst met LV's in en als die m/v dan daar onze gegevens in ziet staan en onze activiteiten wordt die misschien het jaar erop toch lid en komt hij toch eens helpen op het kerstbierfestival (wat dus ook een probleem is - voldoende helpers daarvoor (as some may have noticed)). Maar sommige mensen hebben gewoon voorbehoud om lid te zijn van een lokale club, omdat ze dan vinden dat er van hen verwacht wordt dat ze actief meedoen. (wat wij uiteindelijk wel hopen, maar waartoe we niemand kunnen verplichten.)
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 11:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

ambibrew schreef:
March schreef:

Ja? Als bestuurslid van een biervereniging (Ambibrew Vzw) die geen deel uitmaakt van Zythos en als lid van EBU zou ik dat toch niet echt bijtreden. OF op zijn minst niet luid verkondigen.

Bij het bestuur van Ambibrew zijn we blij met iedereen die interesse toont. We hebben zelfs eens een Brits lid gehad. De kans dat die actief deelneemt is nihil, maar het feit dat hij interesse toont in wat we doen en de moeite neemt om lidgeld te betalen is toch een opsteker die het beetje administratie waard zijn.
Bovendien is de kans klein dat die cafbaas uit Terschelling zijn bonnetjes komt incasseren.

Als (toch op 30 km van Ertvelde wonend) lid van EBU ben ik ook niet bepaald actief betrokken bij de organisatie. Ik probeer minstens 2 keer per jaar aanwezig te zijn, wat gezien de activiteit -bier drinken- en de afstand -niet mogelijk met openbaar vervoer- telkens een klein risico inhoudt. Als ik zou te horen krijgen dat men liever 20 actieve leden heeft dan zeg ik mijn lidmaatschap onmiddellijk op.

Misschien een tip: het lidgeld een klein beetje opslaan. De drempel voor de slapende leden wordt wat hoger en de kosten worden beter vergoed.

Ik weet het, ik bewandel een dunne lijn hier, en ik moet zien dat ik niet verkeerd begrepen word.

Wij hebben ook enkele Britse, Amerikaanse en Italiaanse leden en een 50 Nederlanders en zijn daar heel tevreden mee, inderdaad omdat ze interesse tonen in onze biercultuur. Maar of dat dan best via OBER gaat of nu rechtstreeks via Zythos maakt mij in feite niet echt uit. Heel wat buitenlanders betalen hun lidgeld op het KBF, sommige werken zelfs op het festival, dus daar hebben we echt wel iets aan. Dat zijn trouwens meestal mensen die lid willen zijn van OBER om ons te steunen, bonnetjes te krijgen op het festival (of op een T-shirt), waarbij Zythos en de Zytholoog een mooie bijkomstigheid is. (Zeker voor onze anderstaligen is dat het geval)

Ons lidgeld opslaan is niet nodig, we willen de drempel net zo laag mogelijk houden. We zijn vorig jaar opgeslagen owv de verzekeringspolis voor leden die we bij Zythos onderschreven.
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 11:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

By the way: is de hoogte van de abonnementsprijzen niet besproken op de LV vergaderingen?
Iemand die actief wil meewerken of deelnemen zal volgens mij toch altijd bij een LV uitkomen.
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 12:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Verschillende LV's zullen inderdaad verschillende karakteristieken hebben, qua werking, qua profiel leden. En daarom zullen er zeker bepaalde LV's zijn die schade of hinder zullen ondervinden van zo'n type communicatie. Wat uiteraard jammer is, want zo'n LV werkt ook voor Zythos.

Ik herhaal: ik ben niet tegen het abonnement op zich. Maar het persbericht had de voordelen van een lidmaatschap bij een LV moeten benadrukken, in plaats van het omgekeerde te doen. Nu wordt de mogelijkheid om geen lid te moeten worden van een LV als voordeel naar voor geschoven.
Aangezien Zythos bestaat uit een confederatie van lokale verenigingen, moet Zythos ten alle tijde haar lidverenigingen promoten.

Voor de goede orde: de lidmaatschappen van onze leden dekken ook bij ons de kosten niet. Voor 10 euro lidmaatschap heb je ook bij ons het Academisch Nieuws (ok, da's wel elektronisch voor de meeste leden), 28 euro aan lidvoordeel op de activiteiten van 2013, een verzekering, terugbetaling van de reiskosten voor zij die ZBF bezoeken, een gratis drink voor zij die op ZBF hebben meegeholpen, en ongeveer 8 euro op de ledenavond.
Aan ongeveer de helft van de activiteiten steekt de club bij, om de deelnameprijs laag te houden. Voor de komende activiteit (brouwerijbezoek Pirlot) schatten we op een verlies van 115 euro, omdat we het vervoer zo goed als volledig financieren. Dus ook onze jaarwerking moet volledig draaien op "grotere" activiteiten. Ons bierfestival is echter een pak kleiner dan KBF. Vandaar dat we dan ook soms tot drie bierfestivals per jaar doen (2013: Kunst & Bier, Streekbierenmarkt, Diesters Bierfestival).
Dat zijn veel activiteiten waarvoor we (veel) hulp van onze leden vragen, en zoals Gunter zegt: je kan niemand verplichten te helpen.
We kunnen er dus maar beter voor zorgen dat we een toffe club zijn, waar mensen zich thuis voelen en voldoende betrokken en gengageerd zijn om tot 3x toe (4x als je Retro Boulevard meerekent, 5x als je ZBF meerekent) de handen uit de mouwen te steken.

Daarom zou een persbericht van Zythos dat naar de belangrijke voordelen en de belangrijke taak van de LV's had verwezen, meer welkom geweest zijn dan een persbericht dat impliceert dat je geen lid meer hoeft te worden.

Laatst aangepast door Mark op Do Jan 10, 2013 12:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 12:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
By the way: is de hoogte van de abonnementsprijzen niet besproken op de LV vergaderingen?

Ja. En ik zeg het nog eens: het gaat me niet om het abonnement zelf: ik heb ook "voor" gestemd op de vergadering.
Het gaat om de manier waarop het persbericht is opgesteld. Het is niet alleen een gemiste kans om promotie te maken voor de LV's (zij zijn het per slot van rekening die in naam van Zythos werken), het geeft een "way out" en ontneemt de LV's zodoende de kans om nieuwkomers te "bewerken".

March schreef:
Iemand die actief wil meewerken of deelnemen zal volgens mij toch altijd bij een LV uitkomen.

Neen, dat geloof ik niet. Een nieuwkomer in de bierwereld weet nog niet of hij later actief wil meewerken of niet. Geef hem een Zytholoog en hij is gelukkig en zal nooit stappen ondernemen om actief te gaan meewerken.
Omring hem in een club met toffe mensen, laat hem bieren proeven en geef daar duiding bij, en de zaken zijn totaal anders.
Geloof het of niet, maar onze eerste leden uit 2008 dronken tot dan toe alleen pintjes.
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 12:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:

March schreef:

Neen, dat geloof ik niet. Een nieuwkomer in de bierwereld weet nog niet of hij later actief wil meewerken of niet. Geef hem een Zytholoog en hij is gelukkig en zal nooit stappen ondernemen om actief te gaan meewerken.
Omring hem in een club met toffe mensen, laat hem bieren proeven en geef daar duiding bij, en de zaken zijn totaal anders.
Geloof het of niet, maar onze eerste leden uit 2008 dronken tot dan toe alleen pintjes.

Ik ben indertijd lid geworden van OBER omdat ik 1. in een boek van Peter Crombecq over OBP had gelezen en 2. dat daar ook een club in Essen bij de lijst LV's stond en 3. dat ik in een lokaal gazetje gelezen had dat die club een kerstbierfestival in Essen organiseerde. Ik daarheen en lid geworden dus. Het is nooit in me opgekomen om bij OBP "nationaal" lid te worden, maar ieder zijn verhaal is anders natuurlijk.

(Toegegeven, in zijn pleidooi om lid te worden van OBP schoof Peter ook de LV's naar voor wegens meer voordelen voor vaak dezelfde prijs )

Ik ken ook iemand die lid was van OBP nationaal, maar die echt geen ambitie had om ergens aan deel te nemen (misschien ene drinken op de 24u na) en dus geen lid wilde worden van Zythos via een LV. (en dus ook niet via de sympathieke mensen van OBER Crying or Very sad )

Maar bon. De LV's mochten misschien wat meer naar voor geschoven geweest zijn, al kan je moeilijk een bericht opstellen dat met veel bombarie verkondigt dat je nu ook een abonnement kan nemen, terwijl je dat in hetzelfde bericht eigenlijk afraadt.
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 12:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
al kan je moeilijk een bericht opstellen dat met veel bombarie verkondigt dat je nu ook een abonnement kan nemen, terwijl je dat in hetzelfde bericht eigenlijk afraadt.

Da's niet echt waar. Wat is de bedoeling van het abonnement op De Zytholoog? Wat wil Zythos daarmee bereiken? Meer boekjes verkopen, of een grotere naamsbekendheid krijgen?
Wellicht (hopelijk) het tweede. Dus wat moet je doen: stuur de mensen door naar een LV, dat helpt de naamsbekend van Zythos veel meer. Zythos geeft immers "alleen maar" De Zytholoog uit, en organiseert "alleen maar" het ZBF. Een LV bereikt zijn publiek op tal van extra manieren. Zythos organiseert immers geen degustaties, brouwerijbezoeken, andere standjes,... op zich. Een LV wel.

Voor de volgende Zytholoog hebben we een aantal artikels moeten schrijven over het Hageland, omdat er een "special" in komt. We hebben dus met heel veel mensen, cafbazen, brouwers,... gesproken de laatste tijd. Je zou ervan versteld staan hoeveel van die mensen gezegd hebben:
- "De Zytholoog? Ja, we krijgen dat".
- "Ach zo, en bij welke vereniging zijn jullie aangesloten?"
- "Neen, we zijn geen lid. Ah, neen, tiens, dan krijgen we het blijkbaar toch niet".
De Zytholoog is veel te weinig bekend. Geef de LV's de kans om Zythos en De Zytholoog bekend te maken door persoonlijk contact, door allerlei andere activiteiten,...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Zytholoog - De Zythosoof Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: