Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

ZBF 2013
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Apr 29, 2013 1:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
Ik bedoel maar, roze! Rolling Eyes
Het stond je nochtans beeldig Mark! Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Maarten
Toerist
Toerist

BerichtGeplaatst: Ma Apr 29, 2013 3:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goede organisatie! Volgend jaar ga ik ook mijn deel van het werk doen.

Spijtig dat Jandrain-Jandrenouille zich niet geeft laten zien, wou hun IV Saison graag proberen.

Nadeel van pas toe te komen op zondagnamiddag was dat een aantal bieren al uitgeput waren. Als iemand mij aan een flesje Druivenbier van Het Gulden Spoor kan helpen, let me know.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Geuzeman
Vaste klant
Vaste klant

BerichtGeplaatst: Ma Apr 29, 2013 3:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maarten schreef:

Nadeel van pas toe te komen op zondagnamiddag was dat een aantal bieren al uitgeput waren. Als iemand mij aan een flesje Druivenbier van Het Gulden Spoor kan helpen, let me know.

Dit werd niet verkocht, omdat het nog in een experimentele fase zit. Ik had er ook graag enkele flesjes van gekocht maar ze verkochten het niet. Ze wisten ook nog niet of het op de markt ging komen.
Heb het geproefd en vond het zeer lekker.
BartC
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Apr 29, 2013 4:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad een prima organisatie. Ik was zaterdag blij dat ik met die drukte me niet in het publiek moest begeven. Op zaterdag trouwens eigenlijk weinig last gehad van dronken mensen. Enkel waren er een paar die dachten dat ,als het druk is, ze de brouwers wat konden oplichten door niet te betalen of anders te betalen met valse jetons.
De afbraak zondag is altijd wel een beetje chaos maar dat hebben de brouwers aan zichzelf te danken. Blijkbaar wil iedereen (inclusief mezelf) zo snel mogelijk vertrekken na het eindsignaal.

grtz
Bart
mumares
Vaste klant
Vaste klant

BerichtGeplaatst: Ma Apr 29, 2013 6:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BartC schreef:
Inderdaad een prima organisatie. Ik was zaterdag blij dat ik met die drukte me niet in het publiek moest begeven. Op zaterdag trouwens eigenlijk weinig last gehad van dronken mensen. Enkel waren er een paar die dachten dat ,als het druk is, ze de brouwers wat konden oplichten door niet te betalen of anders te betalen met valse jetons.
De afbraak zondag is altijd wel een beetje chaos maar dat hebben de brouwers aan zichzelf te danken. Blijkbaar wil iedereen (inclusief mezelf) zo snel mogelijk vertrekken na het eindsignaal.

grtz
Bart

Hoe zielig. Prijs vond ik eigenlijk al te goedkoop voor hetgeen ik in mijn glas kreeg.
Ook een paar keer gevraagd om mijn glas niet tot de streep te vullen, zodat ik wat meer bieren kon proeven.
Naar boven
Safir
Toerist
Toerist

BerichtGeplaatst: Di Apr 30, 2013 9:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

ZBF zaterdag bezocht en zoals steeds met volle teugen genoten, proficiat voor dit fantastische event!

Een puntje van kritiek echter: de dorstige genieter kwam uiteraard ruim aan zijn trekken, maar voor de hongerige mens mogen er dan weer enkele eetstandjes bijkomen. Het lange aanschuiven bij de eetstandjes gaf de aanblik van een of andere voedselbedeling in een oostblokland uit de jaren '80, met het nodige gemor (en voorkruipertjes) bij de wachtenden tot gevolg. Dat kan beter.

Voor de rest: nu al uitkijken naar volgend jaar en hopen dat enkele traditionele brouwerijen die verstek gaven (St Jozef, Martens, Cnudde, Verhaeghe, Strubbe...) volgende keer wel inschrijven.
Naar boven
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Apr 30, 2013 9:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien kunnen er twee frietkramen geplaatst worden, want het was vooral daar dat het aanschuiven was. Bij de andere eetstanden was de wachtrij een pak minder. Onvoorstelbaar echter dat n van de kramen op zondag heeft afgebeld en dus gesloten bleef.
Een grote verbetering was alvast de "fast lane" voor standhouders en medewerkers, die het zich niet kunnen veroorloven om lang van hun post weg te zijn om snel iets te eten.

Ook grotere spoeltafels met twee kranen op de brouweilanden zou het efficint werken verbeteren, want nu was het vaak aanschuiven voor de brouwers als ze hun spoelwater wilden verversen.

Een vaak gehoorde opmerking van de standhouders (en medewerkers) is dat het op zaterdag best om 23u al mag stoppen (eventueel beginnen om 11u in plaats van 12u). Op die manier kunnen de laatste medewerkers rond half een ook naar huis als de zaal terug in orde is.

En heeft iemand opgemerkt dat er dit jaar geen achtergrondmuziek was? Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Apr 30, 2013 10:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
En heeft iemand opgemerkt dat er dit jaar geen achtergrondmuziek was? Cool

Awel ja. Misschien een tip voor volgend jaar... Waarom geen bluegrass band uitnodigen om de boel wat op te vrolijken Twisted Evil

Manuel

PS Niet doen he!
Pijp
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Apr 30, 2013 11:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

- Een dikke pluim voor de organisatie en alle medewerkers!!!
De kritiek hieronder is enkel bedoeld ter verbetering en hoeft misschien met een korreltje zout te worden genomen.
- Een alfabetische lijst van de brouwers MET opgave van hun respectievelijke standnummers zou mij 1 uur administratie besparen op het festival zelf
- Wat de drukte betreft, zou het misschien zinnig zijn om vroeger dan 12u00 te beginnen. Zo zouden de medewerkers tijdig kunnen opkramen. Zo zou het festival zaterdag (en zondag?) wel 2 uur vroeger kunnen beginnen. Trouwens, om 11u staan de smaakpapillen het scherpst, ook al weet ik niet of dat winter- of zomeruur is.
- De medewerker die met een "mensenteller" aan de ingang stond, was dik OK maar er waren andere ingangen waar geen telcontrole stond (bvb. aan de rokersuitgang, waarlangs men ook kon binnenkomen)
- Gelukkig was er geen muziek! Zaterdag vanaf +/- 16u was de omroeper helemaal onverstaanbaar geworden.
- Zeer vele brouwers gaven meer dan 15 cl (20 25? cl). Als ik een half glas vroeg, kreeg ik ook meer dan 15 cl. En brouwer die me effectief een halfje gaf, stelde voor nog eens terug te komen voor een 2de biertje.
- Een speciale pluim voor de aanwezigheid en interventie van het Vlaams Kruis; ook een pluim voor de ordedienst bij kleine conflicten tussen festivalgangers
- De broodmandjes moeten meer worden bijgevuld. Bovendien stonden ze vaak centraal op de toog, wat de boel niet hyginisch maakte. Misschien horen de mandjes thuis in de hoek van de toog; of anders een broodstandje waar de festivalgangers hun mandje kunnen halen (misschien minder versmos van brood?).
- Subliem waren Boons oude lambiek (3 jaar) en Boons frambozenlambiek (sorry, De Cam). De Struise en Alvinne oogstten gigantisch succes, en terecht.

Tot volgend jaar!!!
TreinJan
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Mei 01, 2013 11:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn verslag en beoordeling:
http://bierentrein.wordpress.com/2013/05/01/zbf-in-leuven/
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Jimbo
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Mei 02, 2013 10:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

TreinJan schreef:
Mijn verslag en beoordeling:
http://bierentrein.wordpress.com/2013/05/01/zbf-in-leuven/

Een kleine opmerking betreffende: Deze bussen rijden echter een bestaande lijn en volgen niet de snelste route.

Er is toch echt geen snellere route dan de Geldenaaksebaan. De kleine omweg door het industrieterrein lijkt misschien onzinnig, maar zoals de rekenwonders bij TomTom en consoorten al enige tijd geleden hebben uitgevogeld wil je echt geen linkse bochten doen in een drukke omgeving.

Misschien zat je op de foute bus? Er waren ZBF-bussen die nergens stopten, en dan de reguliere Brabanthal-bus, die EXACT dezelfde route volgt maar onderweg ook nog eens stopt op de gewone haltes (en dus de indruk wekt van niet algeheel efficient bezig te zijn).

Dat is dan misschien nog een puntje dat Leuven/De Lijn beter kan doen: op de info-borden aan de halte aan het station werd dat onderscheid niet gemaakt; de ZBF-bussen werden eveneens als Brabanthal-lijn aangekondigd.

Wat de drukte op zaterdag betrof: niets van gemerkt. Als het me wat te veel werd vooral het borsten signeren liep vrij snel uit de hand - ging ik uitusten voor de Inbev stand. Daar is de ganse dag massas plaats voorhanden geweest. Het feit dat hun standje als kabberdouchke was ingericht heeft dus niet mogen helpen. Desalniettemin bewonder ik hun volharding om er toch weer bij te zijn. Ja, ik bijt nu op mijn lip.

Die WC-stempel moet trouwens dringend gepatenteerd worden. Wat misschien nog een klein beetje beter kan: de geleiding van de wachtrij voor hen die nog moeten betalen deze stond nu regelmatig de belangrijkste verkeersader van de zaal te blokkeren. Misschien omleiden naar rechts, desnoods met een zig-zag?

Jimbo
(deelt nog even mee dat de tegoedbonnen voor zijn signeersessie ook in Olen kunnen ingewisseld worden)
Naar boven
Jimbo
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Mei 02, 2013 10:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
Een vaak gehoorde opmerking van de standhouders (en medewerkers) is dat het op zaterdag best om 23u al mag stoppen (eventueel beginnen om 11u in plaats van 12u). Op die manier kunnen de laatste medewerkers rond half een ook naar huis als de zaal terug in orde is.

Dat vroeger beginnen zie ik niet echt zitten. Het zal dan wel zijn dat je smaakpapillen tussen 11u00 en 12u00 op hun scherpst staan, maar dat is enkel voor mensen die om 7u00 hebben ontbeten. Dat is dus nog midden in de nacht, en derhalve per definitie onbespreekbaar. Bovendien moest ik nu al op donderdagavond vertrekken met de trein om enigszins bij aanvang aanwezig te kunnen zijn. Ng vroegere aansluitingen en ik ben beter af met een tweede appartement in Leuven.

Anderzijds en misschien een beetje meer serieus had ik de indruk dat er nu al vele kraamkes nog niet klaar waren om 12u00. Bvb bij Alstruise waren sommige vaten nog niet aangesloten, terwijl de kerel van Tilquin al om 12u20 aan zijn eerste zenuwinzinking zat omdat de tapkraan niet werkte. Dat dan net op dat moment iemand komt vragen of hij voor de Quetsche zijn beste geuzes versnijdt kwam dan ook eerder ongelegen Surprised)... Ik heb toen overigens uit sympathie diep meegezucht.

Jimbo
(vraagt zich nog altijd of wat het ergste is: weten dat fuchsia een kleur is, of een roze T-shirt dragen)
Naar boven
DAVY S
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Mei 02, 2013 12:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jimbo schreef:
had ik de indruk dat er nu al vele kraamkes nog niet klaar waren om 12u00. Bvb bij Alstruise waren sommige vaten nog niet aangesloten

Klopt. Maar dertig vaten aansluiten in dergelijke trailer vraagt wel wat werk. Een half uur later waren ze trouwens wel allemaal beschikbaar. En rond 12 uur waren dat er toch al een twintigtal. Keuze genoeg me dunkt Wink
Naar boven
TreinJan
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Mei 02, 2013 4:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Een kleine opmerking betreffende: Deze bussen rijden echter een bestaande lijn en volgen niet de snelste route.

Ik kreeg die indruk middenin een zeer goed gevulde bus, ook omdat je op een gegeven moment de Brabanthal ziet maar er dan nog eens ruim omheen lijkt te draaien. Inmiddels nogmaals de kaart bestudeerd en ik vermoed dat je gelijk hebt. Heb de tekst aangepast.

Quote:
Misschien zat je op de foute bus? Er waren ZBF-bussen die nergens stopten, en dan de reguliere Brabanthal-bus, die EXACT dezelfde route volgt maar onderweg ook nog eens stopt op de gewone haltes (en dus de indruk wekt van niet algeheel efficient bezig te zijn).
Dat is dan misschien nog een puntje dat Leuven/De Lijn beter kan doen: op de info-borden aan de halte aan het station werd dat onderscheid niet gemaakt; de ZBF-bussen werden eveneens als Brabanthal-lijn aangekondigd.

Dat was heen en terug het geval. En op de terugweg waren er natuurlijk "leutige" figuren die nog eens extra op knopjes drukten.
Jimbo
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Vr Mei 03, 2013 10:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Op de digitale info-bordjes op de bussen zelf stond het wel aangegeven: Zythos bierfestival of Brabanthal. Het verschil zou ongetwijfeld ook duidelijk geworden zijn als je op een Brabanthalbus probeerde te stappen zonder te betalen Wink...

DAVY S schreef:
Klopt. Maar dertig vaten aansluiten in dergelijke trailer vraagt wel wat werk. Een half uur later waren ze trouwens wel allemaal beschikbaar. En rond 12 uur waren dat er toch al een twintigtal. Keuze genoeg me dunkt

Ik vraag me trouwens al maanden af hoe er uberhaupt 30 vaten in die trailer passen. Het zullen er alleszins geen 30 van 50 liter zijn Smile...

En lacht nog wat met de keuze ja! Het echte probleem is nl dat jullie weer veel te veel bij hadden Very Happy...

Jimbo
(heeft dan ook noodgedwongen de Leffe moeten laten passeren)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 4 van 7

Ga naar: