Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

ZBF 2013
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Apr 19, 2013 6:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Amen! Gelukkig wordt er op zbf bier geschonken en geen azijn. Want dat zou triestig zijn.

Manuel
Pijp
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Apr 19, 2013 10:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

En is er ergens vooraf een plattegrond met de plaatsen van de brouwerijen op het ZBF??
Zou handig zijn om de orde van de dag (bieren in een bepaalde volgorde) af te werken.
BartC
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Apr 25, 2013 8:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pijp schreef:
En is er ergens vooraf een plattegrond met de plaatsen van de brouwerijen op het ZBF??
Zou handig zijn om de orde van de dag (bieren in een bepaalde volgorde) af te werken.

Heb je die plattegrond ondertussen ontvangen? Anders wil ik hem nog wel mailen als je tenminste je e-mail adres doorgeeft.

groeten
Bart

PS Ik ben het hele weekend te bewonderen in de stand van Het Nest / Scheldebrouwerij (nummer 78 en 79 als ik me niet vergis).
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Zo Apr 28, 2013 10:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Cijfers na 1 dag ZBF:
- 10.500 bezoekers
- 65.000 jetons (tov 76.000 vorig jaar na een heel weekend)
- omzetstijging van 40%

Druk, maar nooit t druk (buiten enkele piekmomenten), organisatie verliep op rolletjes.
Keerzijde: meer mensen die te diep in het glas hadden gekeken (hoewel dit uiteraard een zeer kleine minderheid van de bezoekers is) en een aantal mensen die volkomen respectloos van alles probeerden te stelen.
Op het einde van de dag nog iemand geklist die een houten Chouffe-kadertje rechtstreeks uit de stand haalde.

Desondanks: een zeer geslaagde eerste dag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
mumares
Vaste klant
Vaste klant

BerichtGeplaatst: Zo Apr 28, 2013 10:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
Cijfers na 1 dag ZBF:
- 10.500 bezoekers
- omzetstijging van 40%

Druk, maar nooit t druk (buiten enkele piekmomenten), organisatie verliep op rolletjes.
Keerzijde: meer mensen die te diep in het glas hadden gekeken (hoewel dit uiteraard een zeer kleine minderheid van de bezoekers is) en een aantal mensen die volkomen respectloos van alles probeerden te stelen.
Op het einde van de dag nog iemand geklist die een houten Chouffe-kadertje rechtstreeks uit de stand haalde.

Hier ben ik toch ook van geschrokken.
Eerste keer ZBF en in tegenstelling tot alle andere (kleinere) festivals veel zatte mensen gezien. Was al blij dat we rond 7uur weg waren.
Maar als organisatie kun je daar weinig aan doen. Nooit te druk, enkel bij Dochter van de Korenaar wat moeten aanschuiven.
Succes op dag 2!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Geuzeman
Vaste klant
Vaste klant

BerichtGeplaatst: Zo Apr 28, 2013 10:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

mumares schreef:
Mark schreef:
Cijfers na 1 dag ZBF:
- 10.500 bezoekers
- omzetstijging van 40%

Hier ben ik toch ook van geschrokken.
Eerste keer ZBF en in tegenstelling tot alle andere (kleinere) festivals veel zatte mensen gezien. Was al blij dat we rond 7uur weg waren.
Maar als organisatie kun je daar weinig aan doen. Nooit te druk, enkel bij Dochter van de Korenaar wat moeten aanschuiven.
Succes op dag 2!

En ook hl druk bij ... de toiletten!
En het onzichtbare stempeltje was een lumineus idee! Laughing
Calimero
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Zo Apr 28, 2013 3:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
En het onzichtbare stempeltje was een lumineus idee!

Daar ben ik het 100% mee eens. Ik schrok me eerst een hoedje van die 1.50 Euro, tot ik door had dat het voor heel de dag gold...

En ding gemist: een simpele alfabetische lijst van brouwers met het standnummertje, zou over heel de dag minutenlang zoeken vermeden hebben.
liefhebber
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Zo Apr 28, 2013 9:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Proficiat aan de hele organisatie. Zulk een evenement feilloos laten verlopen, petje af.

En idd, de stempel voor de wc, prachtig gevonden.
Naar boven
Geuzeman
Vaste klant
Vaste klant

BerichtGeplaatst: Zo Apr 28, 2013 9:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Calimero schreef:

En ding gemist: een simpele alfabetische lijst van brouwers met het standnummertje, zou over heel de dag minutenlang zoeken vermeden hebben.

Calimero, er waren toch programmaboekjes te koop voor amper 50 cent, met alle brouwerijen netjes alfabetisch gerangschikt en ook hun aangeboden bieren. Was een zeer handige hulp. Smile
Calimero
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Apr 29, 2013 6:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zucht. Lezen, lezen, lezen. Wat er staat, niet wat je denkt dat er staat. Eeuwig probleem op dit verd*** forum.
Confused
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Apr 29, 2013 7:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eerst en vooral: ik buig in diepe nederigheid en dankbaarheid voor de organisatie en de helpers. Het is moeilijk te geloven dat dat hele evenement op poten gezet is door vrijwilligers. Alles is feilloos verlopen en uit de groeipijntjes van vorig jaar werd geleerd, getuige de wc-stempels Smile

Ook een uit de kluiten gewassen pluim voor de brouwers. Ik ben overal hartelijk en deskundig bediend. Bij de geproefde bieren waren er dit jaar geen uitschuivers in negatieve zin. Dat is ooit wel anders geweest. Een pluim voor mezelf vanwege de goede selectie dus. Smile Uitschieters in positieve zin: Melchior Bourbon Barrel Aged (Alvinne), XXXX (De Struise) en Lambiek Special (De Cam). Ik was ook bijzonder gecharmeerd door de Weltmerz van De Struise. Laag-alcoholisch en smakelijk. Zo mogen er nog gebrouwen worden.

Zaterdag rond een uur of 4-5 begon het op sommige plaatsen wel op het randje van te druk te worden, vond ik. Mensen werden toen ook iets assertiever in hun pogingen om een stoel te pikken, heb ik gemerkt Smile Maar je raakte nog steeds binnen een redelijke termijn aan je bier en dat is toch het voornaamste.

Manuel
JuulS
Sporadische klant
Sporadische klant

BerichtGeplaatst: Ma Apr 29, 2013 7:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

Helemaal met eens, heb het boekje meerdere malen doorbladerd opzoek naar zo'n lijst, maar helaas niet gevonden Sad
Naar boven
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Apr 29, 2013 8:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
Keerzijde: meer mensen die te diep in het glas hadden gekeken
Zondagnamiddag was het een zr gezellige drukte, met een meer gentereseerd publiek. Zaterdag vond ik het iets te druk voor mij persoonlijk, in het algemeen ging het nog net denk ik. Maar bij de aanwezigheid van Superman en Duff Man voelden we ons wel weer op ons gemak. Confused

Een dikke welgemeende duim omhoog voor de organisatie!

Wat de bieren betreft, zr hoge kwaliteit, weinig tot geen slechte bieren geproefd. Propaganda voor het bier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Hop Senior
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Apr 29, 2013 10:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

JuulS schreef:
Quote:

Helemaal met eens, heb het boekje meerdere malen doorbladerd opzoek naar zo'n lijst, maar helaas niet gevonden Sad

Alsook hier een kleine idem en dito.

Voor de rest weer zeer hard genoten van de festiviteiten, veel lekkers, alsmaar meer bierliefhebbende vrouwen (zie vorige punt), dank aan Bart C voor de trade!, en inderdaad zeer hoge kwaliteit van bieren. Special van De Cam was voor mij het hoogtepunt.

Wat ik wel zeer vreemd en teleurstellend vond was Tilquin, die hun Oude Quetsche nog wel per fles verkochten maar je kon hem ter plaatse niet meer proeven om dat de zogeheten voorraad voor die dag op was. Ik begrijp dat het misschien een kostelijk bier is en ze er blijkbaar moeite mee hadden dat ze maar 0,80 per bonnetje terug kregen en niet uit de kosten zouden geraken. Volgens mij moet je dat bier dan maar niet op je lijst zetten en enkel per fles verkopen. Oude quatsch is nadien meermaals gevallen...

Een eetkraampje meer zou naar volgend jaar wel mogen, Castle Malting zal dit wel kunnen beamen (sorry, maar wij hadden honger en de rij was gigantisch).

Nu enkel nog wat mensen opvoeden die het concept aanschuiven duidelijk niet begrepen hadden en het feest zou nog completer zijn.

Merci aan de organisatie en iedereen die het daar in goede banen heeft geleid!
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Apr 29, 2013 12:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb n groot punt van kritiek: de kleur van de t-shirts voor de medewerkers. Allee, mensen, een roze opdruk (fuchsia, zeggen sommigen, maar het is gewoon roze)...
Ik bedoel maar, roze! Rolling Eyes

De beste editie van ZBF was voor mij de laatste in St. Niklaas: toen waren de T-shirts gewoon mooi zwart... Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 3 van 7

Ga naar: