Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Consumententrofee 2012: Duvel Tripel Hop 2012
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BartC
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Jun 05, 2012 5:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
Op ZBF was ik eilandverantwoordelijke van sectie "D", waar maar liefst vier brouwerijen/bierfirma's uit deze top 10 stonden, waaronder de winnaar.
Hoera, bij deze voel ik me ook winnaar! sillyjester

Maar bon, even serieus: de lijst is inderdaad "anders" dan de voorbije jaren. Alsof het een weerspiegeling is van een ander soort publiek in Leuven dan in St. Niklaas het geval was.

Als ik naar de top 10 kijk, lijkt het er inderdaad op dat ZBF een ander soort publiek heeft bereikt nu ze in Leuven zitten en dat is een goede zaak. Hopelijk hebben ze naast Duvel Tripel Hop, ook voor hen minder bekende namen geproefd.
Noctilucus
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Jun 05, 2012 7:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BartC schreef:
...Als ik naar de top 10 kijk, lijkt het er inderdaad op dat ZBF een ander soort publiek heeft bereikt nu ze in Leuven zitten en dat is een goede zaak. Hopelijk hebben ze naast Duvel Tripel Hop, ook voor hen minder bekende namen geproefd.

Het feit dat bijvoorbeeld de Peated Oak Aged en Praris Quadrupel zo hoog in de lijst staan, doet me vermoeden dat het publiek zich ook aan minder bekende namen gewaagd heeft (zeker Praris)

Ik ben wel verbaasd dat die Corne Triple op nummer 10 staat, maar dat zal een kwestie van persoonlijke smaak zijn zeker?
Dennoman
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Jun 05, 2012 7:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Peated Oak kon natuurlijk nog enigszins surfen op zijn populariteit als winnaar van vorig jaar.

En hoezo kwam het niet aan de kwaliteit van de batch van vorig jaar dan, liefhebber?
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Jun 05, 2012 7:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De whisk(e)y-vaten waren ook verschillend, als ik me niet vergis. Schotse Lagavulin op ZBF 2011 en Ierse Connemara in 2012.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Jun 05, 2012 7:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Noctilucus schreef:

Ik ben wel verbaasd dat die Corne Triple op nummer 10 staat, maar dat zal een kwestie van persoonlijke smaak zijn zeker?

Heb er pas zo eentje is geproefd en was toch aangenaam verrast. Mooie tripel, zeker niet de zoveelste middelmaat.
liefhebber
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Jun 06, 2012 8:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dennoman schreef:
Peated Oak kon natuurlijk nog enigszins surfen op zijn populariteit als winnaar van vorig jaar.

En hoezo kwam het niet aan de kwaliteit van de batch van vorig jaar dan, liefhebber?

Ik had hem een paar dagen van tevoren nog gedronken en het was het eerste bier dat ik op het zbf gedronken heb. Veel minder diepgang en de houtsmaak was niet gebalanceerd met het bier wat vorig jaar wel was.

Ook de vriendin die bij mij was, kon het niet bekoren hoewel zij verzot is op houten rijpingen en biersommelier heeft gevolgd dus ik was zeker niet de enige.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: