Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Cuve des Jacobins

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jef Verstraete
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Za Nov 12, 2011 11:30 pm    Onderwerp: Cuve des Jacobins Reageer met quote

Dit weekend enkele nieuwe biertjes geprobeerd op het weekend van de Belgische bieren in Hasselt, georganiseerd door de Limburgse biervrienden.
De Cuve des Jacobins (Bockor) van het vat was een mooie ontdekking! Onbekend, bijna uitsluitend voor de Amerikaanse markt, maar wat een prachtbier! Komt in de buurt van het Rodenbach foederbier: friszurig, noties van krieken, fruitig. Het beste dat Bockor heeft! Alleen jammer dat dit biertje bijna nergens te vinden is. Iemand een idee waar het te verkrijgen is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Calimero
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Zo Nov 13, 2011 8:04 am    Onderwerp: Re: Cuve des Jacobins Reageer met quote

Jef Verstraete schreef:
Dit weekend enkele nieuwe biertjes geprobeerd op het weekend van de Belgische bieren in Hasselt, georganiseerd door de Limburgse biervrienden.
De Cuve des Jacobins (Bockor) van het vat was een mooie ontdekking! Onbekend, bijna uitsluitend voor de Amerikaanse markt, maar wat een prachtbier! Komt in de buurt van het Rodenbach foederbier: friszurig, noties van krieken, fruitig. Het beste dat Bockor heeft! Alleen jammer dat dit biertje bijna nergens te vinden is. Iemand een idee waar het te verkrijgen is?

Ik zou eerst eens bij Vacas in de Zytholoog in Adegem gaan kijken. Als hij het niet in huis heeft, kan hij het altijd bestellen. Vroeger dronk ik Cuve zelfs in Antwerpen (Kulminator), het zou me verbazen dat er zoveel naar de States gaat, dat er hier penurie zou optreden.
Andere mogelijkheden, iets verder van huis, zijn Geers in Oostakker, of de Hopduvel op de Gentse Coupure...

gerten
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Zo Nov 13, 2011 8:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mijn bescheiden kennis bestaat dat enkel op vat...
Naar boven
liefhebber
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Zo Nov 13, 2011 11:09 am    Onderwerp: Re: Cuve des Jacobins Reageer met quote

Calimero schreef:
Jef Verstraete schreef:

Ik zou eerst eens bij Vacas in de Zytholoog in Adegem gaan kijken. Als hij het niet in huis heeft, kan hij het altijd bestellen. Vroeger dronk ik Cuve zelfs in Antwerpen (Kulminator), het zou me verbazen dat er zoveel naar de States gaat, dat er hier penurie zou optreden.
Andere mogelijkheden, iets verder van huis, zijn Geers in Oostakker, of de Hopduvel op de Gentse Coupure...

Het is nochtans uitsluitend bedoeld voor de Amerikaanse markt... Als je hier een vatje vindt (idd enkel op vat), heb je geluk gehad.
Naar boven
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Zo Nov 13, 2011 11:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Indien je de brouwerij contacteert kan je probleemloos een vat verkrijgen. Dit is dan ook de enige manier om het vat te redden van verscheping.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
liefhebber
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Zo Nov 13, 2011 1:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Linty schreef:
Indien je de brouwerij contacteert kan je probleemloos een vat verkrijgen. Dit is dan ook de enige manier om het vat te redden van verscheping.

Idd, je kan makkelijk aan een vat raken via de website van de brouwerij maar het wordt niet verdeeld in Belgi waardoor het niet zo makkelijk tot in Mol raakt.

Niet zo erg, ik heb het al verscheidene keren geproefd en er zijn nog veel lekkere biertjes ...
Naar boven
Pijp
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Nov 14, 2011 5:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Over zurige verrassingen gesproken: enkele weken geleden proefde ik Petrus Aged Pale: donkerblond, friszurig met hout.
liefhebber
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Nov 14, 2011 7:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pijp schreef:
Over zurige verrassingen gesproken: enkele weken geleden proefde ik Petrus Aged Pale: donkerblond, friszurig met hout.

En van mijn lievelingen ...
Naar boven
Jef Verstraete
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Nov 16, 2011 6:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pijp schreef:

Staat hier ook in de kelder!
Evenals de andere zurige verrassing: Forte brune van Verhaeghe. Zijn er verder nog van die zeldzame oude bruintjes te vinden?

Naar boven
liefhebber
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Nov 16, 2011 8:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nooit gedronken ...

Hij staat wel in mijn B-lijst als 'Forte Brune Pierre Feys'. Als ik het etiket bekijk is het exlusief voor 't Rohardushof maar wat bedoelen ze dan met Brasserie l'Ancre?!? Iemand die er meer over weet?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: