Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Molen De Valk Stamgast

|
Geplaatst: Ma Aug 15, 2011 11:27 am Onderwerp: marriage parfait kriek - oogst 2008 |
|
|
Was aardig, maar ik was er niet echt kapot van. Vond het een kersensap met prik. En ook nog eens aan de prijs. |
|
Naar boven |
|
 |
Pijp Tooghanger

|
Geplaatst: Zo Aug 21, 2011 7:32 pm Onderwerp: |
|
|
Kersensap met prik? Sorry maar zo wordt dit bier mijns inziens zwaar onrecht aangedaan. Me dunkt is dit bier een geweldig intense kriek met kruidige nasmaak die lang uitvloeit (peper?); een bier om te koesteren (en te bewaren?). _________________ Vergeet niet te drinken op je eigen gezondheid |
|
Naar boven |
|
 |
De Joe Geregelde klant

Geregistreerd op: 3-12-2010 Berichten: 70 Woonplaats: Berlaar ook aan de Nete
|
Geplaatst: Zo Aug 21, 2011 8:00 pm Onderwerp: |
|
|
Pijp schreef: | Kersensap met prik? Sorry maar zo wordt dit bier mijns inziens zwaar onrecht aangedaan. Me dunkt is dit bier een geweldig intense kriek met kruidige nasmaak die lang uitvloeit (peper?); een bier om te koesteren (en te bewaren?). |
Amen. Ik sluit me hier volledig bij aan. Het blijft een een prachtig bier en voor een oude kriek vind ik hem zelfs heel toegankelijk.
Mooi werk van Boon _________________ I fear the man who drinks water and so remembers this morning what the rest of us said last night |
|
Naar boven |
|
 |
Molen De Valk Stamgast

|
Geplaatst: Ma Aug 22, 2011 12:01 am Onderwerp: |
|
|
De Joe schreef: | Pijp schreef: | Kersensap met prik? Sorry maar zo wordt dit bier mijns inziens zwaar onrecht aangedaan. Me dunkt is dit bier een geweldig intense kriek met kruidige nasmaak die lang uitvloeit (peper?); een bier om te koesteren (en te bewaren?). |
Amen. Ik sluit me hier volledig bij aan. Het blijft een een prachtig bier en voor een oude kriek vind ik hem zelfs heel toegankelijk.
Mooi werk van Boon |
ik vind de gewone oude kriek vele malen beter. |
|
Naar boven |
|
 |
Pijp Tooghanger

|
Geplaatst: Ma Aug 22, 2011 4:10 pm Onderwerp: |
|
|
Molen De Valk schreef: | ik vind de gewone oude kriek vele malen beter. |
Dan toch de Limited Edition? Of die 'gewone' met ***bessen (naam van bessen ontsnapt me)?
Laatstgenoemde laat ik staan voor de 2 andere.
Oeps, nu verwar ik 4 krieken: Boon Marriage Parfait, Boon Kriek, Mort Subite Kriek Limited Edition en Mort Subite Kriek.
Sorry _________________ Vergeet niet te drinken op je eigen gezondheid |
|
Naar boven |
|
 |
Molen De Valk Stamgast

|
Geplaatst: Wo Aug 24, 2011 9:44 am Onderwerp: |
|
|
Pijp schreef: | Molen De Valk schreef: | ik vind de gewone oude kriek vele malen beter. |
Dan toch de Limited Edition? Of die 'gewone' met ***bessen (naam van bessen ontsnapt me)?
Laatstgenoemde laat ik staan voor de 2 andere.
Oeps, nu verwar ik 4 krieken: Boon Marriage Parfait, Boon Kriek, Mort Subite Kriek Limited Edition en Mort Subite Kriek.
Sorry |
Oww. Dan Ga ik als ik moet kiezen met deze 4 voor de MP en de Oude Kriek van Mort Subite, en das dan gelijk 1 van de betere bieren van Heineken
Maar de gewone oude kriek van Boon was in mijn belevenis een slag zuurder. Als ik weer eens een geldschip heb laten binnen varen koop ik ze nog wel eens ter vergelijk. |
|
Naar boven |
|
 |
Geroen bierfanaat Tooghanger

|
Geplaatst: Wo Aug 24, 2011 5:08 pm Onderwerp: S U P E Rbier |
|
|
Ik heb vorige vrijdagavond nog eens enorm genoten van deze
onmenselijk goede creatie van Frank Boon. Ik koester mijn flessen van dit hemels bier,
en haal er max één per maand uit om te proeven.
En ja we spreken over dezelfde oogst, ik denk dat Molen De Valk of net een iets minder goede fles heeft gelukt ofwel een andere voorkeur heeft.
Maar voor mij blijft dit de allerbeste kriek van de hele wereld !
Met bierige groet
Geroen. _________________ Volgende aktiviteit:
zaterdag 13 mei
Koken met Bier
Méér weten ?: http://www.wbf.be
of facebookpagina van Waregemse Bierfanaten |
|
Naar boven |
|
 |
Pijp Tooghanger

|
Geplaatst: Do Aug 25, 2011 11:19 am Onderwerp: |
|
|
Ja, en de MP Kriek heeft een geweldig bewaarpotentieel.
Trouwens, over 'rotte' bieren gesproken (ik hou ervan): deze week een Boon Framboise opengetrokken die al 1,5 jaar 'rot' was (oogst 2004; tht: 04/2010). Boon heeft ook de lekkerste Framboise op de markt! _________________ Vergeet niet te drinken op je eigen gezondheid |
|
Naar boven |
|
 |
Prior Junior Vaste klant

|
Geplaatst: Do Aug 25, 2011 5:01 pm Onderwerp: |
|
|
Op ratebeer werd de 3 fonteinen framboos nogal bejubeld. Ik heb onlangs de cantillon lou pepe framboos gedronken voortreffelijk. De spontancassis- en framboos van Mikkeller werden ook zéér goed gesmaakt!
En op de Gentse bierfeesten, de beer geek wedding in london...Ok, de voorgaande voorbeelden wijken misschien af van traditionele fruit-geuzes, maar toch. Water komt me in de mond... |
|
Naar boven |
|
 |
FreeVH Sporadische klant

|
Geplaatst: Di Sep 27, 2011 6:47 pm Onderwerp: |
|
|
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit na de Kriek van 3Fontijnen. Vond die er bovensteken,al moet ik toegeven dat ik de nieuwe oogst van Boon nog niet heb geproefd. Is werk van maken dan |
|
Naar boven |
|
 |
gerten Tooghanger

|
Geplaatst: Wo Sep 28, 2011 6:52 am Onderwerp: |
|
|
FreeVH schreef: | Mijn voorkeur gaat op dit moment uit na de Kriek van 3Fontijnen. Vond die er bovensteken,al moet ik toegeven dat ik de nieuwe oogst van Boon nog niet heb geproefd. Is werk van maken dan |
Respect voor een produkt begint met de juiste schreifweize;-) |
|
Naar boven |
|
 |
FreeVH Sporadische klant

|
Geplaatst: Wo Sep 28, 2011 7:00 pm Onderwerp: |
|
|
gerten schreef: | FreeVH schreef: | Mijn voorkeur gaat op dit moment uit na de Kriek van 3Fonteinen. Vond die er bovensteken,al moet ik toegeven dat ik de nieuwe oogst van Boon nog niet heb geproefd. Is werk van maken dan |
Respect voor een produkt begint met de juiste schreifweize;-) |
Oeps my mistake, wat een blunder, jawatte. |
|
Naar boven |
|
 |
|