Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
March Webteam

|
|
Naar boven |
|
 |
Pijp Tooghanger

|
Geplaatst: Di Jun 21, 2011 10:50 pm Onderwerp: |
|
|
Goed idee. En het is een vrijdag, dus eens te meer een reden. Ik doe mee. _________________ Vergeet niet te drinken op je eigen gezondheid |
|
Naar boven |
|
 |
Hop Senior Stamgast

|
Geplaatst: Di Jun 21, 2011 11:35 pm Onderwerp: |
|
|
Allee dan, ik doen ook mee. En zaterdag en zondag ook ineens. _________________ This beer is making me sip - Spreken is zilver, zwijgen is mout |
|
Naar boven |
|
 |
Dijleschuimer Stamgast

|
Geplaatst: Wo Jun 22, 2011 7:16 am Onderwerp: |
|
|
Bedankt, Gunter. Ik had het zelf niet beter kunnen doen.
Tot vrijdag allemaal, op café !
Luc |
|
Naar boven |
|
 |
Tinkerbell Stamgast

|
Geplaatst: Wo Jun 22, 2011 12:09 pm Onderwerp: |
|
|
ik vertik het. en zaterdag en zondag ook. |
|
Naar boven |
|
 |
Mark Tooghanger

|
|
Naar boven |
|
 |
Hop Senior Stamgast

|
Geplaatst: Wo Jun 22, 2011 8:52 pm Onderwerp: |
|
|
Ik rook ook -enkel als ik op café zit, dus binnenkort helemaal niet meer waarschijnlijk- en ben niet voor het rookverbod maar voor vrije keuze per café. Maar dat wil niet zeggen dat we de cafébaas niet moeten steunen, want deze kan hier immers niet aan doen. _________________ This beer is making me sip - Spreken is zilver, zwijgen is mout |
|
Naar boven |
|
 |
Manuel Tooghanger

|
Geplaatst: Do Jun 23, 2011 7:53 am Onderwerp: |
|
|
Hoewel ik geen fervent cafébezoeker (meer) ben, ben ik ook content.
Nu kan ik tijdens stadsbezoekjes tenminste met ons zoontje een goed biertje (ik dan, onze zoon houdt het voorlopig op appelsap ) gaan drinken in een echt café, in plaats van noodgedwongen de brasserietoer op te gaan.
En wanneer mijn trein nu vertraging heeft, kan ik er ene gaan drinken zonder daarna mottig te worden van mijn eigen kleren.
Het is een logisch vervolg op de evolutie die begonnen is met het afschaffen van de rokerstreinstellen en het verbieden van het roken op de werkvloer.
Manuel _________________ Stop whining, have a beer. |
|
Naar boven |
|
 |
Tinkerbell Stamgast

|
Geplaatst: Di Jul 12, 2011 11:44 am Onderwerp: |
|
|
Mark schreef: | Tinkerbell, elk z'n mening, maar blijf dan maar thuis hé.  |
gedaan. En is me goed bevallen
En ter info: neen, ben geen roker, wel astmatisch. |
|
Naar boven |
|
 |
joo Webteam

Geregistreerd op: 20-7-2004 Berichten: 795 Woonplaats: Laakdal-Veerle
|
Geplaatst: Di Jul 12, 2011 3:14 pm Onderwerp: |
|
|
We hadden op die avond een 'verjaardagsfeestje' waardoor ik niet kon gaan.
Maar ik ben sindsdien al verschillende keren op café geweest. En ik moet bekennen dat ik sinds het rookverbod graag op café ga.
 _________________ Bierfestival in Laakdal :
zaterdag 12 Maart 2016 van 15.00 tot 24.00 |
|
Naar boven |
|
 |
Jimbo Stamgast

|
Geplaatst: Wo Jul 13, 2011 2:53 pm Onderwerp: |
|
|
De simpel zielen die hadden gehoopt dat de beroepsverbieders nu zelfvoldaan zouden gaan zitten genieten van het leven (in een rookvrij cafe), zijn eraan voor de moeite. Zeg niet dat ge het niet zag aankomen:
de machinaties zijn in gang gezet
Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik had gedacht dat vet nog voor alcohol zou sneuvelen. Enfin, dat kan ook nog altijd.
Jimbo
(fervente niet-roker) _________________ "But it is very important that phonebook is removed. In Shangai there are so many Wing's and Wong's, and we're afraid they will Wing the Wong number." - uit een klachtenboek. |
|
Naar boven |
|
 |
Mark Tooghanger

|
Geplaatst: Za Jul 16, 2011 8:24 am Onderwerp: |
|
|
Helaas moeten vaststellen dat er hier en daar een geïsoleerde enkeling is die het rookverbod naast zich neerlegt, zogezegd omdat ze enkele stamgasten hebben die een sigaret blijven opsteken in het kafee (inclusief de kafeebaas).
Onvoorstelbaar te moeten vaststellen dat dit voordien als prima kafee kon beschouwd worden die enkele ongelofelijke troeven had, zoals een spectaculaire bierkaart, die hen mijlen voorsprong gaf op andere plaatsen...
Ze schijnen niet te beseffen dat ze op deze manier klanten verliezen. Vroeger had de bierliefhebber geen keuze: wilden ze op kafee een ruime keuze aan bier, dan zaten ze in de rook. Nu hebben we wel keuze: als we zien dat ze daar de sigaret blijven opsteken, dan gaan we gewoon naar een ander kafee met een mooie kaart. Aangezien er nu nergens anders wordt gerookt, is er nu keuze zat.
Onvoorstelbaar dom! |
|
Naar boven |
|
 |
March Webteam

|
Geplaatst: Zo Jul 17, 2011 11:09 am Onderwerp: |
|
|
In de volgende zytholoog komt een artikel over het rookverbod en de zythos-actie. Zijn jullie idd. op café geweest, en nog belangrijker, nadien nog op café geweest en meer dan voordien? Laat het weten, hier of aan hoofdredacteur (at) Zythos (punt) be.
Groeten,
Gunter die het best wel aangenaam vond, zo rookvrij in De Kroon hier in het dorp. _________________ Zythos-biercafébaas ~ gene zever aan den toog! |
|
Naar boven |
|
 |
liefhebber Stamgast

|
Geplaatst: Zo Jul 17, 2011 2:22 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ben bewust op café gegaan en heb mijn oude stamkroeg nog eens bezocht, De Kleine Volmolen in Geel-Bel. Geen sterke bierkaart maar altijd mooie vrouwen achter de toog.
Het is een heel gezellige avond geworden maar niemand, zelfs de cafébazin, had ooit van de actie gehoord.
Ik ga niet meer of minder op café dan vroeger, hoewel ik zelf rook. Ik heb er nooit een probleem mee gehad buiten te gaan staan en betrap me er vaak op dat ik zelfs buiten ga roken op plaatsen waar wel gerookt mag (mocht) worden. |
|
Naar boven |
|
 |
Mark Tooghanger

|
Geplaatst: Do Jul 21, 2011 9:04 pm Onderwerp: |
|
|
March schreef: | In de volgende zytholoog komt een artikel over het rookverbod en de zythos-actie. Zijn jullie idd. op café geweest, en nog belangrijker, nadien nog op café geweest en meer dan voordien? |
We zijn niet meer of minder op kafee gegaan dan voordien, maar wat me in onze streek wel opvalt, is dat er (vooral tijdens de week) een pak meer volk in de kafees zit dan voor het rookverbod.
Uitzondering is natuurlijk de enkeling die schrikt heeft om klienteel te verliezen, en waar oogluikend wordt gerookt. Daar zit nu geen bijna geen kat meer. Wellicht steken ze hun dalende omzet op het rookverbod, in plaats van te beseffen dat hun dalende omzet te wijten is aan het feit dat ze het rookverbod niet toepassen...  |
|
Naar boven |
|
 |
|