Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

ZBF 2012 in Leuven !
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
't hofbrouwerke
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2011 7:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
't hofbrouwerke schreef:
TreinJan schreef:
Kreeg daarnet een mailtje dat dit bevestigt: Brabanthal Leuven, laatste weekend van april.

Dan zonder 't Hofbrouwerijke vgd Jaar Sad

Hoe komt het?

communiefeesje voor de dochter
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2011 8:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wens de organisatie veel succes met de nieuwe locatie. De schaalvergroting is in ieder geval goed nieuws. Het grote voordeel van St-Niklaas was de uitstekende bereikbaarheid. Daarin lijkt de locatie in Leuven me minder geschikt, maar er zal wel aan mouw aan gepast worden zeker?

Manuel
Molen De Valk
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2011 9:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Manuel schreef:
Ik wens de organisatie veel succes met de nieuwe locatie. De schaalvergroting is in ieder geval goed nieuws. Het grote voordeel van St-Niklaas was de uitstekende bereikbaarheid. Daarin lijkt de locatie in Leuven me minder geschikt, maar er zal wel aan mouw aan gepast worden zeker?

Ik mag het hopen, deze plaats is niet te bereiken per OV. En loopafstand is het ook niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2011 9:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

Er zullen shuttle-bussen zijn (maar misschien alleen van Leuven Station, en niet vanuit het centrum).
In dat geval kan het ook interessant zijn om een hotel te nemen in een van de kleinere steden langs de lijn Leuven-Hasselt. Grote en interessante bierkeuzes in Aarschot (Demervallei) en Diest (Ons Te Huis, The Celt), misschien interessant om daar de vrijdag- of zondagavond door te brengen. Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Pijp
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2011 10:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Molen De Valk schreef:
Manuel schreef:

Ik mag het hopen, deze plaats is niet te bereiken per OV. En loopafstand is het ook niet.

Ach, ik zie niet op tegen een wandeling van +/- 3 kwartier in goed gezelschap naar een sublieme locatie met een ongelooflijk feest.
Molen De Valk
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2011 10:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Pijp schreef:
Molen De Valk schreef:
Manuel schreef:

Ach, ik zie niet op tegen een wandeling van +/- 3 kwartier in goed gezelschap naar een sublieme locatie met een ongelooflijk feest.

Heen niet. No problemo. Alleen terug, dat is het probleem.
Naar boven
Guy Van Hove
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2011 11:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nice, een waardige opvolger voor de stadsfeestzaal van Sint-Niklaas. Die moet zeker een oplossing kunnen bieden voor de iets t gezellige drukte die er op bepaalde ogenblikken wel was de laatste jaren.

Ik zie n nadeel: meer standjes betekent nog meer aanbod en ik had dit jaar al zoveel moeite met het maken van een selectie Crying or Very sad Laten we het op een luxe-probleem houden.
Naar boven
dase

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2011 12:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is er bij de keuze niet te veel gedacht aan de 'schaalvergroting'
en te weinig aan de bereikbaarheid ?

In Sint-Niklaas wandelde je op een paar minuten van het station naar de feestzaal. Voorheen in Antwerpen was het een kwartiertje wandelen.

Ik denk dat men bij Zythos in het komende jaar hier nog een mouw moeten aan passen.
Naar boven
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2011 12:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De prijs is anders ook een belangrijk gegeven, vooral als het festival gratis wil blijven voor bezoekers en brouwers.

Bereikbaarheid is natuurlijk zeer belangrijk, maar op zich vrij gemakkelijk op te lossen.
Naar boven
Dijleschuimer
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2011 3:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het festivalteam en de Raad van Bestuur is zich ten zeerste bewust van de afstand tussen de zaal en het station en zal al het nodige doen om dit zo vlot mogelijk te laten verlopen. Maar laat ons ook hierin groeien. Het zal mogelijk niet van de eerste keer perfect zijn, maar al doende leert men. Het is nog 13 maand voor het eerste ZBF in Leuven zal doorgaan dus voldoende tijd om naar goede oplossingen te zoeken.

Jammer genoeg is het aantal zalen is Belgi (Vlaanderen) die op loopafstand van een station liggen en die voldoende geschikt zijn om ZBF in te richten zeer beperkt. Een vereniging als Zythos vzw moet ook nog altijd het kostenplaatje bekijken, zeker indien we het concept willen behouden (gratis inkom en gratis stand voor de brouwers)

Luc
Naar boven
elpres
ZBF Festivalteam
ZBF Festivalteam

BerichtGeplaatst: Zo Apr 03, 2011 10:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

De afstand is niet echt een probleem, er is een partnerschap met "de Lijn" wat betreft de Brabanthal.

De verhoging van het aantal vierkante meters is ook een zeer goede zaak.

De datum misschien iets minder, maar dat zal de toekomst wel uitwijzen zeker.

In ieder geval chapeau aan het festivalteam en de rvb met de keuze van deze locatie.
Alhoewel de vermelding "... Belgi (Vlaanderen) ..." in n van de voorgaande mails spijtig is, stel je voor het ZBF in Luik bv. Een zaal vlak aan het station en tevens een mogelijke samenwerking met onze Waalse vrienden, toch iets om over na te denken niet?

Groeten,

Tommy
Naar boven
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Zo Apr 03, 2011 11:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

elpres schreef:
Alhoewel de vermelding "... Belgi (Vlaanderen) ..." in n van de voorgaande mails spijtig is, stel je voor het ZBF in Luik bv. Een zaal vlak aan het station en tevens een mogelijke samenwerking met onze Waalse vrienden, toch iets om over na te denken niet?

Groeten,

Tommy

Euh, bestaat Zythos niet bij gratie van zijn confederatieleden, zijn deze niet allemaal gevestigd in Vlaanderen? Tot hierin verandering komt, lijkt het mij de evidentie zelve dat het ZBF in Vlaanderen zal plaatsvinden, al blijft het uiteraard de taak zich voor alle Belgische bieren in te zetten.

Glenn c
BartC
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Zo Apr 03, 2011 5:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

-- verwijderd --

Laatst aangepast door BartC op Do Apr 07, 2011 4:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
elpres
ZBF Festivalteam
ZBF Festivalteam

BerichtGeplaatst: Ma Apr 04, 2011 3:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

glenn c schreef:
zijn deze niet allemaal gevestigd in Vlaanderen?
Glenn c

Inderdaad, spijtig toch?

glenn c schreef:
Tot hierin verandering komt
Glenn c

Dat is dan ook de bedoeling! Zitten wachten brengt zelden zoden aan de dijk.

glenn c schreef:
al blijft het uiteraard de taak zich voor alle Belgische bieren in te zetten.
Glenn c

Een reden meer om onze Waalse vrienden mee te betrekken. Ook voor de geloofwaardigheid van Zythos als "nationale" consumentenvereniging.

Groeten,

Tommy
Naar boven
De Joe
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Vr Apr 08, 2011 6:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Proficiat met de nieuwe localtie voor ZBF, een grotere locatie was echt wel een must.

De Brabanthal in Leuven mooie locatie, naar mijn bescheiden mening voor veel activiteiten, behalve voor een bierfestival.

Het blijft een omslachtig gedoe om ergens met de trein naartoe te gaan en vervolgens nog een bus op te moeten. De kostprijs van een locatie speelt natuurlijk een grote rol. Waarom dan niet afstappen van het "gratis inkom" gegeven.

Tegenwoordig betaal je op de meest ordinaire pensenkermis al inkom, waarom zouden ze dit op ZBF dan niet doen? Ik zou met heel veel plezier 10 euro inkom betalen en maar naar de overkant van de straat moeten wandelen en misschien zijn er nog mensen die er zo over denken.

Als ik zie dat ik voor het Whiskyfestival in Gent al 25 Euro inkom betaalde, dan zou 5 of 10 Euro per persoon niet veel zijn voor een festival als ZBF. En laten we nu eerlijk zijn bier moet absoluut niet onderdoen voor whisky en de organisatie zou met deze inkom en pak geholpen zijn.

Ik liet mijn gedachten maar de vrije loop gaan.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: