Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Originele bierglazen zonder opdruk?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Prikbord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hans
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 12:12 pm    Onderwerp: Originele bierglazen zonder opdruk? Reageer met quote

Weet iemand toevallig waar je terecht kunt om originele bierglazen zonder opdruk te kopen? Ik bedoel de echte, bij een bepaalde biersoort horende glazen, maar dan zonder het gebruikelijke merklogo. (Een goudrandje mag. Daar doen we niet kinderachtig over.) Ik denk in het bijzonder aan kelkglazen van het type Achel, Affligem en dergelijke, maar ben ook genteresseerd in andere types.
/Hans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 12:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb wel al verschillende blanco glazen gevonden bij Kringloopwinkels (vooral type Gulden Draak, en type oude Rochefort, Vicaris,...); maar da's altijd een toevallige vondst bij een niet gestruktureerde zoektocht.

Misschien kan je terecht bij Decaglass in Hennuyres, waar verschillende brouwerijen hun glazen bestellen (met opdruk, maar dus moeten deze zonder opdruk ook te krijgen zijn). Waarschijnlijk zal je dan wel een grote hoeveelheid moeten afnemen (met opdruk was dat minimaal 250 glazen dacht ik).

www.decaglass.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 1:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als het om een kleine hoeveelheid gaat: bij Blokker hebben ze alvast verschillende glazen zonder opdruk. Onder meer glazen die sterk aan Westmalle-glazen doen denken.

Manuel
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 6:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
www.decaglass.be

De O.B.E.R glazen komen daar ook vandaan.
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 6:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Idem voor de Blesglazen (zowel proefglazen als 33 cl glazen). Voor aankoop van bedrukte glazen is er een minimum aankoop verplichting. Misschien kan je blanco glazen wel in kleinere hoeveelheden aankopen. Vragen kan geen kwaad h.

Glenn c
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Hans
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Dec 14, 2006 1:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de tips! Ik stuur zo meteen een mailtje naar Decaglass en loop ook nog eens bij Blokker langs wanneer ik in de buurt ben.
Naar boven
krueger1960
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Vr Dec 15, 2006 2:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

glazen zijn ook te koop per 4 zonder opdruk in de Colruyt , maar slechts in enkele types . kelk is er zeker 1 van.

Met vriendelijke groeten,
Hans
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Vr Dec 15, 2006 3:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vanmiddag een antwoordmailtje van Decaglass gekregen. Sommige glazen zijn gedeponeerd, bijvoorbeeld die van Leffe en Westmalle, en mogen niet zonder opdruk worden verkocht. Andere typen zijn wel zonder opdruk te koop en ze voegen er als voorbeeld productbladen van twee verschillende kelkglazen en een tulpglas bij. En probleempje echter, ze worden inderdaad alleen per 240 stuks verkocht en dat is me nu net iets te veel van het goede.

Bedankt ook voor tip over Colruyt. Ik kom daar af en toe, maar het was me nooit opgevallen dat ze er ook interessante bierglazen verkopen.

Verdere tips blijven uiteraard welkom. Je weet maar nooit.

/Hans
Naar boven
Steven
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Vr Dec 15, 2006 4:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ook in de Makro heb je een assortiment (bier)glazen zonder opdruk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Brouwer Vlam
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 1:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Steek je bierglazen gewoon iedere keer mee in de vaatwasmachine en je hebt blanco bierglazen Laughing

SOS Very Diest
http://www.zythos.be/forum/viewtopic.php?p=22254#22254
Naar boven
Hans
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2007 1:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Na een jaar even de draad weer oppakken:

Naast Decaglass is er ook nog de glazenfabrikant Durobor uit Zinnik. Ik belandde door toeval op hun website, want ik had de naam nog nooit gehoord, maar dat zegt waarschijnlijk meer over mij dan over hun. Een rondje googelen leert me dat dit vermoedelijk ook alweer een groothandelsbedrijf is dat hoofdzakelijk aan de horeca levert.

Maar op hun website zie ik bierglazen netjes in dozen van zes verpakt, waardoor het misschien niet helemaal uitgesloten is dat ook je ook als particuliere consument hun producten in kleine hoeveelheden kunt kopen. Weet iemand daar toevallig meer over? Kent iemand een winkel waar bierglazen van Durobor te koop zijn?

/H.
Naar boven
Molen De Valk
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2007 2:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik mij afvraag, hoe graag wil je ze zonder logo?

Koop desnoods wat nieuwe met logo en mik die in de afwasautomaat of zet ze een tijd in de verfoplos.

mzzl
Alexander
Naar boven
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2007 2:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hans schreef:
Na een jaar even de draad weer oppakken:

Naast Decaglass is er ook nog de glazenfabrikant Durobor uit Zinnik. Ik belandde door toeval op hun website, want ik had de naam nog nooit gehoord, maar dat zegt waarschijnlijk meer over mij dan over hun. Een rondje googelen leert me dat dit vermoedelijk ook alweer een groothandelsbedrijf is dat hoofdzakelijk aan de horeca levert.

Maar op hun website zie ik bierglazen netjes in dozen van zes verpakt, waardoor het misschien niet helemaal uitgesloten is dat ook je ook als particuliere consument hun producten in kleine hoeveelheden kunt kopen. Weet iemand daar toevallig meer over? Kent iemand een winkel waar bierglazen van Durobor te koop zijn?

De glazen die je per 4 of 6 in de Makro kan kopen, zijn volgens mij juist van Durobor. De Breughel, Grand Cru en Triomphe hebben ze er in elk geval.
De Triomphe heb ik wel eens in een Casa of Blokker zien staan ook (stuk per stuk verkocht).
Naar boven
Hans
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2007 6:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Molen De Valk schreef:
Wat ik mij afvraag, hoe graag wil je ze zonder logo?

Tja, als het me niet kon schelen of er wel of niet een logo op mijn bierglazen stond, zou ik het onderwerp hier niet hebben aangekaart. Niet dat ik er een halszaak van maak, want laten we wel zijn, het is natuurlijk de inhoud van je glas waar het om gaat. Maar anderzijds, het oog wil ook wel wat, nietwaar. Vin' ik tenminste.

/H.
Naar boven
Hans
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2007 6:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
De glazen die je per 4 of 6 in de Makro kan kopen, zijn volgens mij juist van Durobor. De Breughel, Grand Cru en Triomphe hebben ze er in elk geval. De Triomphe heb ik wel eens in een Casa of Blokker zien staan ook (stuk per stuk verkocht).

Grappig, uitgerekend Breughel, Grand Cru en Triomphe zijn de modellen waarin ik genteresseerd ben. In de Makro kom ik normaal gesproken niet zo vaak, maar nu weet ik dat ik er vroeg of laat weer eens langs moet. In de Leuvense vestigingen van Casa en Blokker heb ik nog nooit iets van mijn gading gevonden qua bierglazen, moet ik zeggen, maar ik houd het in de gaten.

Hoe dan ook, zo te horen zijn glazen van Durobor dus wel degelijk in gewone winkels te koop en dat is goed nieuws voor me.

/H.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Prikbord Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: