Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

't Is zo stil
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TreinJan
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Vr Feb 27, 2009 1:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Harry Potter kan ........ de pot op. Daar laten we ons natuurlijk niet door tegenhouden. Bovendien, ik heb nog jetons liggen (hier spreekt de Hollander ...)
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 02, 2009 10:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Op mijn verlanglijstje:
Les Forestinnes, La bire des Rouches (het bier van Standard?), La Loubcoise, V Cense, Bon Homme, Saison d'Erpe-Mere Speciaal Eindejaar, Blanche Canaille, Koriala...
Ik ga op zaterdag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
DavidBLes
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 02, 2009 7:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is hier zo stil omdat naar het ZBF gaan zo vanzelfsprekend is en omdat we likkebaardend de bierlijst aan het bewonderen zijn.
Naar boven
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2009 10:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het is hier zo stil omdat ik er niet zal geraken dit jaar. En daar wordt niet mee gelachen!

Manuel
BartC
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 04, 2009 5:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dank u voor al de lijstjes. Dat maakt voor mij het zoekwerk wat gemakkelijker. Ik kijk er al naar uit. Ik ga twee dagen!
Naar boven
Pijp
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 04, 2009 7:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

DavidBLes schreef:
Het is hier zo stil omdat naar het ZBF gaan zo vanzelfsprekend is en omdat we likkebaardend de bierlijst aan het bewonderen zijn.

Met alle respect voor het enthousiasme van de organisatoren en festivalgangers maar ik ga er niet heen wegens te luidruchtig/rumoerig, te onrustig, teveel volk, te weinig zitplaatsen, te veel keukengeuren.
Ik ga liever naar andere, rustiger festivals (zoals KBF).
Toch kijk ook ik likkebaardend naar de bierlijst, hoor.
't hofbrouwerke
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 04, 2009 7:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pijp schreef:
DavidBLes schreef:

Met alle respect voor het enthousiasme van de organisatoren en festivalgangers maar ik ga er niet heen wegens te luidruchtig/rumoerig, te onrustig, teveel volk, te weinig zitplaatsen, te veel keukengeuren.

en hij moet dan den helen dag zonder zijn pijp rondlopen .
Geef maar toe dat dat de hoofdreden is Twisted Evil
struise witte
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2009 11:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was er zaterdagnamiddag, ietwat verfrommeld door het Pre-Zbf, toch kreeg ik de kans om mijn smaakpalet nog wat meer te verkrachten.

Als beste bier van het festival onthou ik "Cosmos" van de Dolle Brouwers en "V Cense" van Jandrain-Jandrenouille. Bij Kris Herteleer mocht ik zelf de 100% uncut "lacto bacillus" versie van de Cosmos uit de jerrican proeven, wat voor mij het echte summum was.

Zoals steeds een perfecte organisatie, een krachtig ZBF team met nieuwe gezichten doch sterke allures, dit jaar zelfs minder last van keuken geurtjes... de festival hitte was alom aanwezig.

Ik zou zeggen, op naar de volgende editie... Cool merci, Urbain
Calimero
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2009 12:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Als beste bier van het festival onthou ik "Cosmos" van de Dolle Brouwers en "V Cense" van Jandrain-Jandrenouille. Bij Kris Herteleer mocht ik zelf de 100% uncut "lacto bacillus" versie van de Cosmos uit de jerrican proeven, wat voor mij het echte summum was.

Welwelwel. 100% akkoord - hoewel ik misschien de versneden Cosmos van het vat, eigenlijk inderdaad beter vond dan de uncut versie. Els is wel verkeerd, IMO, van het te betitelen als zijnde "geen bier". Het is wel degelijk gefermenteerd, ook al zit er geen alcohol in. Ik vrees wel dat het zo goed als onverkoopbaar is... tenzij... de Amerikanen....?

Joristerugkijkendopeengeweldigevierdaagse

Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Tinkerbell
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2009 12:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

't hofbrouwerke schreef:
Pijp schreef:
DavidBLes schreef:

en hij moet dan den helen dag zonder zijn pijp rondlopen .
Geef maar toe dat dat de hoofdreden is Twisted Evil

toch geef ik hem gelijk. Om diezelfde reden zijn wij ook niet geweest, en gaan we ook liever naar de "kleintjes".
Naar boven
BartC
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2009 8:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het was zaterdag namiddag inderdaad ongelooflijk druk. Je kon je amper van de ene stand naar de ander bewegen. Ik heb trouwens van Steven vernomen dat er op een bepaald moment zoveel volk was dat men er even aan dacht om de deuren te sluiten.
Zaterdag avond was het al wat beter wat de drukte betrof, maar ik vond dat er behoorlijk wat mensen rondliepen die serieus teveel gedronken hadden met alle lawaai vandien. Ik hoop maar dat die in de stad niet voor al te veel overlast hebben gezorgd. Dat is natuurlijk geen verwijt aan ZBF. Dit soort toestanden heb je nu eenmaal heel moeilijk of niet onder controle met zo een massa evenement.
Zondag namiddag was het al heel wat gezelliger, maar rond 15u vond ik het toch weer best druk.

Veel belangrijker zijn natuurlijk de bieren. Ik heb veel geproefd over de twee dagen. Enkele teleurstellingen, enkele meevallers maar slechts n uitschieter: Cosmos van de Dolle.

Een dikke proficiat aan alle vrijwilligers!!!!
Naar boven
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Mrt 10, 2009 9:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Schitterende organisatie, zoals altijd. Proficiat! En vooral bedankt aan alle medewerkers voor hun inzet.
Zaterdagnamiddag was het inderdaad nogal druk, maar ik vond het eigenlijk best wel meevallen in vergelijking met vorig jaar. Er waren enkele "knelpunten" waar opeenhopingen van mensenmassa's waren, maar op grote stukken kon je nog gemakkelijk door om met mensen te gaan praten.
Valeir Extra, Bon Homme, Cosmos Porter,... verschillende prachtige bieren geproefd. Verschillende andere bieren eindelijk nog eens kunnen herproeven (Over the Edges,...).
Naar mijn gevoel, toch een van de betere edities van ZBF, zoniet de beste.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
struise witte
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 10, 2009 9:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

Calimero schreef:
Quote:

Welwelwel. 100% akkoord - hoewel ik misschien de versneden Cosmos van het vat, eigenlijk inderdaad beter vond dan de uncut versie. Els is wel verkeerd, IMO, van het te betitelen als zijnde "geen bier". Het is wel degelijk gefermenteerd, ook al zit er geen alcohol in. Ik vrees wel dat het zo goed als onverkoopbaar is... tenzij... de Amerikanen....?

Joristerugkijkendopeengeweldigevierdaagse

D uncut versie deed me misschien iets teveel denken aan de Aardmonnik. Misschien heeft dit dan ook mijn conclusie benvloed maar misschien dan ook weer niet. Who knows... Inderdaad een geweldige vierdaagse, al was ik er maar drie aanwezig. Dag 4 was total recup met platte rust ... Razz Urbain
WimW
Sporadische klant
Sporadische klant

BerichtGeplaatst: Di Mrt 10, 2009 7:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik stond perplex van het grote aanbod aan verschillende bieren Shocked Het was dan ook mijn eerste bezoek aan het ZBF.
Als fervent bierliefhebber, doch nog leek in de materie... wist ik niet wat eerst drinken. Nu ik hier jullie favoriete bieren lees, heb ik de verkeerde (lees andere) keuze gemaakt.
Mag er bijvoorbeeld ook gezegd worden welke bieren echt niet in de smaak vielen ?
Zo weet ik wat te mijden op andere festivals.
Uiteraard verschillen smaken, maar er moeten toch bieren zijn die niet populair zijn bij de liefhebber? Mijn keuze werd gemaakt door de trefwoorden hoppig en bitter, in de catalogus. Dus ik heb er heel wat aan me voorbij moeten laten gaan.
Tips altijd welkom.

Wanneer is het volgende festival ? Smile
Naar boven
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Mrt 10, 2009 7:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

WimW schreef:
Wanneer is het volgende festival ? Smile

In Belgi volgens mij het festival van de Leuvense Biertherapeuten op 21 maart. http://www.lbt.be/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: