Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Belgische Brouwerijen Blog
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Prikbord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Danny Van Tricht
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Sep 16, 2008 8:05 pm    Onderwerp: Belgische Brouwerijen Blog Reageer met quote

Een mooie blog met prachtige foto's van Belgische brouwerijen : http://www.bloggen.be/belgische_brouwerijen/

cheers

Danny
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail MSN Messenger
Kerbesia
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Sep 16, 2008 8:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sinds een paar dagen heb ik m'n link de voetnoot van m'n berichten geplaatst, nooit gedacht dat het zo een effect zou hebben. Het bezoekersaantal per dag is de laatste dagen als een raket de hoogte in geschoten.
Ook al staat de blog nu toch al enkele maanden online, ik heb het nooit aan de grote klok willen hangen omdat er naar mijn mening nog wat weinig brouwerijen op staan (maar er wordt aan gewerkt Smile ) en omdat ik te zeer aan mezelf twijfel als fotograaf. Ik probeer enkel de brouwerijen op een zo objectief mogelijke manier in beeld te brengen. De info die ik er bij plaats probeer ik bewust ook zo droog (objectief) mogelijk weer te geven.

Danny, in ieder geval bedankt voor deze post en je positieve reacties via m'n blog!!!

Omdat er niet met regelmaat op gepost wordt zal ik deze draad gebruiken om te melden wanneer ik nog eens een brouwerij bezoek en wanneer jullie dus nieuwe foto's mogen verwachten.
Eerste in rij is donderdag brouwerij De Proefbrouwerij.
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Brouwer Vlam
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2008 6:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Altijd handig zo'n RSS feed :
http://www.bloggen.be/belgische_brouwerijen/rdf.rss

Laat die reportages maar komen Kerbesia.

SOS Very Diest
http://www.zythos.be/forum/viewtopic.php?p=22254#22254
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
't hofbrouwerke
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2008 8:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Kerbesia"]
Ook al staat de blog nu toch al enkele maanden online, ik heb het nooit aan de grote klok willen hangen omdat er naar mijn mening nog wat weinig brouwerijen op staan (maar er wordt aan gewerkt Smile ) en omdat ik te zeer aan mezelf twijfel als fotograaf. Ik probeer enkel de brouwerijen op een zo objectief mogelijke manier in beeld te brengen. De info die ik er bij plaats probeer ik bewust ook zo droog (objectief) mogelijk weer te geven.

quote]

Gewoon verder doen zo, niet twijfelen.
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2008 8:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Yep, heel knappe foto's Jan.

Glenn c
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
joo
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Do Sep 18, 2008 8:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Had de site al een paar keer bezocht, maar nu pas heb ik het webadres bij mijn favorieten gezet.

In ieder geval een heerlijke site. Als ik van de winter(?) mijn websiteje ga aanpassen, ga ik er zeker naar verwijzen.

Maar ... ik heb mijn eigen al voorgenomen om er pas vanaf 16u00 naar te kijken.
Want de zin om een glas bier te degusteren ......

Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Kerbesia
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Vr Sep 19, 2008 10:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb net De "proef" brouwerij toegevoegd. Spijtig genoeg mochten er enkel foto's genomen worden in de brouwzaal. Na enig beleefd aandringen mocht ik nog eentje van de spiksplinternieuwe flessenspoelmachine trekken. Die van de centrifuge moest ik dan weer laten vallen.
Foto's nemen werd sterk aan banden gelegd, proeven daarentegen was dan weer hl uitgebreid, Dirk en Saskia hebben hun uiterste best gedaan ons zo hartelijk mogelijk te ontvangen en daar zijn ze met glans in geslaagd! Zeer interessant bezoek, zowel qua brouwerij als qua proeverij (met een biertje van 17,5VOL% !!!).
Kerbesia
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Sep 22, 2008 10:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren en eergisteren in "De Ardennen" vertoefd met onze vereniging. Dat het open deur was bij Orval was uiteraard niet toevallig, ook wij hebben een blik geworpen in de vernieuwde brouwzaal op zaterdagmorgen. In de namiddag hebben we Brasserie de Bouillon bezocht (en everzwijn blijven eten). Zondagmorgen hebben we Brasserie Caracole bezocht.
Niet alleen Orval was meer dan de moeite, vooral Caracole werd unaniem als hoogtepunt beschouwd. Enorm gastvrije brouwer, uniek brouwerijtje (of stoken ze nog ergens met hout Question ) en dit alles in een enorm gezellig en sfeervol kader!

Drie nieuwe toevoegingen dus.

PS Verklaring waarom brasserie Caracole, Caracole noemt; De inwoners van Namen worden slakken (Caracoles) genoemd omdat ze zo traag zijn. De brouwers is afkomstig uit Namen... Misschien geen groot nieuws maar een leuk detail waarvan ik nog niet op de hoogte was.

Jan
Danny Van Tricht
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2008 6:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Jan

Caracole is idd prachtig, niet in het minst om de mooie gelagzaal. Francois (de brouwer) vindt echter geen tijd en personeel om die meer open te houden ... spijtig ! En een Troublette geproefd ? Bij mij n van de beste witbieren ...

En terzijde, mijn ei is ook uitgebroed : http://trappistbier.wordpress.com/

cheers

Danny
Naar boven
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2008 8:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kerbesia schreef:
Niet alleen Orval was meer dan de moeite, vooral Caracole werd unaniem als hoogtepunt beschouwd. Enorm gastvrije brouwer, uniek brouwerijtje (of stoken ze nog ergens met hout Question ) en dit alles in een enorm gezellig en sfeervol kader!
Ja, prachtig brouwerijtje. Wij zijn op zaterdag na Orval ook daar nog even binnengewipt. Voor zover ik weet, en als ik men ogen mocht geloven, stookt hij inderdaad nog steeds met hout.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Danny Van Tricht
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2008 8:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Linty schreef:
Kerbesia schreef:
Ja, prachtig brouwerijtje. Wij zijn op zaterdag na Orval ook daar nog even binnengewipt. Voor zover ik weet, en als ik men ogen mocht geloven, stookt hij inderdaad nog steeds met hout.

Francois stook idd nog met hout ...

cheers Smile

Danny
Naar boven
Kerbesia
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2008 3:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Danny Van Tricht schreef:
En een Troublette geproefd ? Bij mij n van de beste witbieren ...

Ja hoor, we hebben ze alle vier geproefd en we kregen er zelfs een vijfde bovenop. De naam ontglipt me nu spijtig genoeg even maar het was een amberkleurig bier van 8,5VOL% dat hij voor een of andere feestelijkheid gebrouwen had. Hl lekker, zacht maar niet te zacht met een aangename bittere afdronk.
Kerbesia
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Sep 23, 2008 3:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Linty schreef:
Kerbesia schreef:

Om de vierduizend liter water op temperatuur te krijgen beginnen ze daags voordien om 14u al te stoken. s'Nachts wordt het vuur aangehouden door een enthousiaste gepensioneerde uit de buurt.

Jan
Kerbesia
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Sep 29, 2008 5:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren was het Tourpes en fte, heel het dorp stond op z'n kop. Heel gezellig, heel goe weer maar vooral heel lekker Laughing
Brouwerij Dupont was gans de dag gratis te bezichtigen, met of zonder gids. Een kans die ik niet kon laten liggen...

Jan
Danny Van Tricht
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Sep 29, 2008 5:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kerbesia schreef:
Gisteren was het Tourpes en fte, heel het dorp stond op z'n kop. Heel gezellig, heel goe weer maar vooral heel lekker Laughing
Brouwerij Dupont was gans de dag gratis te bezichtigen, met of zonder gids. Een kans die ik niet kon laten liggen...

Jan

Hoi Jan

Ik was er ook maar vl te druk ....

Ben op het moment door de foto's aant worstelen ... zaterdag bij Alvinne geweest .... dikke meevaller ... fotos volgen ook ... op "Vader Abt zijn Portrettekes"

cheers

Danny
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Prikbord Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 1 van 6

Ga naar: