Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Z B F 2008
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
William
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Mrt 04, 2008 4:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad dit festival mag als een van de beste beschouwd worden uit de reeks.
Een dikke proficiat voor Linda en haar team.
Ook voor alle andere losse medewerkers een pluim op jullie hoed.

Toch enkele schitterende biertjes geproefd die niet al te hoog in alcohol waren.

Nog een vraagje?
Weet er iemand welke folkloregroep er zaterdag een dansje uitvoerde?

Weldra een fotoreportage.

Groeten
William

Uitgever op het Net van het wekelijks hopnieuws en de Belgische Bierviltjeskrant.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
TreinJan
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Mrt 04, 2008 5:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben dit jaar alleen op zondag geweest en heb het prima naar mijn zin gehad: vele mooie bieren geproefd, veel vrienden en bekenden gesproken, oftewel een prima festival.
Was ik er op zaterdag geweest dan zou het me misschien minder zijn bevallen, gezien de diverse beschrijvingen van de drukte die ik gehoord en gelezen heb. Zoals het nu was vond ik de drukte precies goed.........

Met een kleinere maat glas zou ik zeker geen probleem hebben, integendeel. Ook de prijs van 1,20 vind ik nog steeds heel redelijk, zeker als je bedenkt dat ze in Nederland hier en daar al op 2 euro per proefglas zitten....(zullen we het nog maar niet over prijs/kwaliteitsverhouding hebben !?!).

Ik heb nog even teruggelezen naar vorig jaar, en toen werden enkele pijnpuntjes genoemd: erg warm en benauwd (daar heb ik zondag niets van gemerkt), geuroverlast (in de zijzaal was dat helaas nog steeds het geval - "junkfoodlucht") en lawaai. Op dat laatste punt is de de organisatie toch wel erg star (hardhorend?) - nog steeds die verd.... muzak. Als het op een niet bizonder druk moment al moeite kost om je overbuur aan de tafel te verstaan is elk overbodig geluid ongewenst.

Jan

Laatst aangepast door TreinJan op Wo Mrt 05, 2008 9:50 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
TreinJan
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Mrt 04, 2008 5:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En voor ik het vergeet: iedereen die ik gemist heb: tot ziens bij een volgende gelegenheid (zo tegen Pasen misschien - ssst geen namen noemen Cool)
Kerbesia
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Mrt 04, 2008 6:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

William schreef:

Nog een vraagje?

Dat was boerkenaas (al dan niet juist geschreven Embarassed ) uit Sint-Niklaas die gaan elk jaar met half vasten drie dagen lang alle cafs af, dit jaar was (ik denk op aanraden van Chris Boelens) het zbf ook een van die "cafs".

J.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
William
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Mrt 04, 2008 11:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kerbesia schreef:
William schreef:

Nog een vraagje?

Dat was boerkenaas (al dan niet juist geschreven Embarassed ) uit Sint-Niklaas die gaan elk jaar met half vasten drie dagen lang alle cafs af, dit jaar was (ik denk op aanraden van Chris Boelens) het zbf ook een van die "cafs".

J.

Bedankt

Uitgever op het Net van het wekelijks hopnieuws en de Belgische Bierviltjeskrant.
Naar boven
struise witte
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 10, 2008 10:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad Linda en haar team verdienen een grote proficiat. Wij zijn allen afgezakt op zondagnamiddag en het was er uiterst aangenaam vertoeven. Mijn absolute favorieten dit jaar zijn "Primula" van kersverse Brouwerij Lupiline en "Mariage Parfait" van Brouwerij Boon.

Ook heel interressant is de positieve kritiek op de www.babblebelt.com.

Hieronder de startende post van Jeremy :

A few thoughts about ZBF:

As usual, I had a great time, but much more for the excellent social event the weekend is, instead of for the great beer line up. Now, don't get me wrong, there was plenty of very good beer there, but on Sunday a few of us made a list of the breweries who were NOT represented this year. Its quite a list:

Drie Fonteinen, Struise Brouwers, Kerkom, Fantome, De Graal, Abbaye des Rocs, Vapeur, Achouffe, Moortgat, Des Fagnes, De Cam, Cantillon, Grain d'Orge, Hanssens, Den Hopperd, Mortals, St Feuillien, St Monon, Silenrieux, Verhaeghe

Now, I can't be certain, but I think I am right in saying that most of the above (apart from Cantillon) have been present at ZBF in previous years. Many of the above are really great breweries, and I thought that they were sorely missed at this year's festival.

Their places appeared to have been taken by a plethora of 'beer firms' - yes, some of those produce good beer, but I didn't find any of them producing beer as good as most of the absent breweries.

I am encouraged to read Glenn's report in another thread which indicates that Zythos are trying to do something about the situation by paying more of the token price over to the small brewers to make it more worth their while being there, but I don't think giving them 70 cents per portion instead of 60 is enough.

Instead, I propose that the token price is raised to a sensible level, say to 1.50 euros a token - like at Kerstbierfestival. On the evidence of my straw poll last weekend, this won't be an issue for the vast majority of attendees, who would prefer to pay a little more, and to be able to sample beer from Struise Brouwers and Fantome, instead of Belgoobeerfirm and Guldenboot beerfirm......

Other ideas include reducing the portion size from 15cl to 12cl; changing the glass shape so its easier for brewers to avoid overpouring; charging a nominal entrance fee; giving fewer free tokens to members of EBCU; and making the tombola slighly less generous.

Yes, I love getting 4 free tokens a day (two for my CAMRA card, and two for my Zythos card), but I don't really need them; yes I love the great win ratio at the tombola, but it doesn't need to be so generous; and I'd happily pay a couple of euros to get in.

In fact, I'd be happy with all these changes if it means that we get to sample beers from the best Belgian brewers instead of an increasingly average range of beer firms.

Yes, ZBF is a great social event, but next year I'd love to see it returning to be a great beer festival too. So hopefully this will give Zythos some encouragement that they can go further to help our favourite small brewers and improve the festival for everyone.

Cheers

Jeremy
Steven
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 10, 2008 2:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan mij helemaal vinden in het verslag. Op n puntje na dan misschien: de inkom moet wat mij betreft gratis blijven. Alleszins mooie aanbevelingen naar het festivalteam toe.
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 10, 2008 3:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat betreft de grootte van het glas: Kijk, ik vind 15cl optimaal.
Laat desnoods de glazen idd. een streepje hebben op 12cl, en een gulle brouwer bijschenken tot 15cl - maar 15cl vind ik ideaal.

10cl is misschien inderdaad genoeg om te proeven, maar voor mij is ZBF, en bij uitbreiding elk bierfestival, ook een sociaal gebeuren. Als ik maar 10cl in mijn glas heb moet ik ofwel een aantal keer meer van mijn gesprekspartner/tafel weg om mijn glas te laten vullen, ofwel (en ik ken mezelf) sta ik 1,5 keer meer met een leeg glas. Embarassed

Gunter
Steven
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 10, 2008 4:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Laat desnoods de glazen idd. een streepje hebben op 12cl, en een gulle brouwer bijschenken tot 15cl - maar 15cl vind ik ideaal.

Das misschien nog eens een idee ! Een glaasje van 15 cl. met een extra maatstreepje op 10 cl. (of 12). Bieren die een hoge productiekost hebben of zeer zwaar in alcohol zijn, kunnen dan in een kleinere hoeveelheid geschonken worden voor n jeton (wel duidelijk aangeven dan). Zo is er meer kans dat een brouwer eens een reserva of een speciale editie meebrengt naar het ZBF.
Naar boven
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 14, 2008 9:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

William schreef:

Het "jonge koppel dat bewijst dat u bier kunt proeven met stijl" uit de reportage, en dat (bij toeval?) gefotografeerd werd, zijn trouwens Dany en Natalie van kafee The Celt uit Diest; een Ierse pub met een selektie Belgische bieren n een bier van de maand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
William
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 16, 2008 5:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
William schreef:

Het "jonge koppel dat bewijst dat u bier kunt proeven met stijl" uit de reportage, en dat (bij toeval?) gefotografeerd werd, zijn trouwens Dany en Natalie van kafee The Celt uit Diest; een Ierse pub met een selektie Belgische bieren n een bier van de maand.

Leuk om te weten.

William

Naar boven
BoBoChamp
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Vr Apr 04, 2008 5:09 pm    Onderwerp: ZBF 2008 Reageer met quote

Dit jaar ZBF 2008 overgeslaan... Hopelijk heb ik niet teveel gemist; ZBF 2007 was zeker de moeite! Dit jaar stonden immers slechts maar zeven biertjes op m'n verlanglijstje; tegen volgend jaar zal het ongetwijfeld meer de moeite lonen, en dus de verplaatsing waard zijn.

Keep on the good work!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: