Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
gerten Tooghanger

|
|
Naar boven |
|
 |
DavidBLes Stamgast

|
Geplaatst: Do Feb 07, 2008 10:33 pm Onderwerp: |
|
|
De voorbije 3 jaar gevolgd, want elke keer een nieuwe lesgever
Eerste keer Koen Decock van br Van Steenberge
Tweede keer Glenn Castelein van Alvinne (het begin van al het kwaad )
Derde keer: Peter Cronenbergs
En in alle eerlijkheid was de laatste lesgever een stuk minder. Iets meer voorbereiding in de lessen steken zou misschien geen slecht idee zijn geweest. Iemand die hier regelmatig post, kan daar niet veel opsteken. |
|
Naar boven |
|
 |
Tripel7 Stamgast

|
Geplaatst: Di Feb 12, 2008 5:02 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt David voor je vorige bericht,
de kritische consument is u dankbaar. Zodra een van de eerstgenoemde weer een poging doet om ergens les te geven hoor ik het graag . |
|
Naar boven |
|
 |
glenn c Brouwer

|
Geplaatst: Di Feb 12, 2008 7:16 pm Onderwerp: |
|
|
Tripel7 schreef: | Bedankt David voor je vorige bericht,
de kritische consument is u dankbaar. Zodra een van de eerstgenoemde weer een poging doet om ergens les te geven hoor ik het graag . |
Ik pas in elk geval, de cursus bierkennis wordt gezien als een aanvulling van mijn bestaand lesurenpakket, ik verdien er dus noppes aan, enfin, heel weinig. Bovendien ontsnap je ook niet aan een hoop papierwerk (jaarplanning ed), het is nu eenmaal een officiële cursus (module in de opleiding kok als ik me goed herinner). Pas op, ik vond het bijzonder leuk hoor, maar je moet nu eenmaal keuzes maken. Ik spendeer dan liever mijn tijd in de brouwerij dan nog eens enkele uren voor een klas, zelfs al was ik verplicht bier te proeven tijdens de werkuren.
Glenn c |
|
Naar boven |
|
 |
Kevin Stamgast

|
Geplaatst: Di Feb 12, 2008 8:55 pm Onderwerp: |
|
|
glenn c schreef: | Tripel7 schreef: | Bedankt David voor je vorige bericht,
Ik pas in elk geval, de cursus bierkennis wordt gezien als een aanvulling van mijn bestaand lesurenpakket, ik verdien er dus noppes aan, enfin, heel weinig. Bovendien ontsnap je ook niet aan een hoop papierwerk (jaarplanning ed), het is nu eenmaal een officiële cursus (module in de opleiding kok als ik me goed herinner). Pas op, ik vond het bijzonder leuk hoor, maar je moet nu eenmaal keuzes maken. Ik spendeer dan liever mijn tijd in de brouwerij dan nog eens enkele uren voor een klas, zelfs al was ik verplicht bier te proeven tijdens de werkuren.
Glenn c |
en bierproeven in de brouwerij behoort sowieso tot uw functie in de brouwerij, dus ge wint nog meer  |
|
Naar boven |
|
 |
glenn c Brouwer

|
Geplaatst: Di Feb 12, 2008 9:02 pm Onderwerp: |
|
|
Kevin schreef: | en bierproeven in de brouwerij behoort sowieso tot uw functie in de brouwerij, dus ge wint nog meer  |
Een kl*tejob is het, gelukkig heb ik op vrijdag wel vaker compagnie om mijn leed te delen
Glenn c |
|
Naar boven |
|
 |
Torgis
|
Geplaatst: Ma Aug 09, 2010 1:37 pm Onderwerp: |
|
|
Ik studeer momenteel in Gent (in de school van de cursus) en als beginnende jonge bierproever lijkt me dit erg interessant om te volgen. Maar ik vraag me af hoeveel werk er dan bijkomt.
Als er niet teveel werk bijkomt en de moeilijkheidsgraad niet te hoog ligt zou ik het zien zitten om dit te combineren met mij studies.
Iemand ervaring met deze opleiding? |
|
Naar boven |
|
 |
karl Geregelde klant

|
Geplaatst: Ma Aug 09, 2010 8:17 pm Onderwerp: |
|
|
Torgis schreef: | Ik studeer momenteel in Gent (in de school van de cursus) en als beginnende jonge bierproever lijkt me dit erg interessant om te volgen. Maar ik vraag me af hoeveel werk er dan bijkomt.
Als er niet teveel werk bijkomt en de moeilijkheidsgraad niet te hoog ligt zou ik het zien zitten om dit te combineren met mij studies.
Iemand ervaring met deze opleiding? |
Hallo,
Twee mensen van het bestuur van de Gentse biervereniging hebben deze cursus gevolgd in Gent. Die is gestart in februari en duurde tot ergens in juni.
Hij werd gegeven door Peter Van Croonenberghs. En, met alle respect voor Peter als persoon, het was aangenaam en leuk maar inhoudelijk lagen de verwachtingen een beetje hoger. Positief is wel dat je wel wat leert over reuken en proeven. En je leert mensen kennen met eenzelfde interesse.
Nu, als eerste ervaring is het zeker geen slechte start.
De cursus kan zeker gecombineerd worden met studies. |
|
Naar boven |
|
 |
DavidBLes Stamgast

|
Geplaatst: Zo Aug 15, 2010 10:59 am Onderwerp: |
|
|
Het is leuk en zeker niet lastig, je leert iets over bier en je proeft wat.
Eerder een ontspannende avond. |
|
Naar boven |
|
 |
|