Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

De prijs van een ZBF-jeton
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geroen bierfanaat
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2007 7:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

DAVY S schreef:
Wij staan er dus ook. All, iemand staat er voor ons. En voorlopig maar met n bier. Wel een primeur voor Zythos. Maar daar houdt het ook op.

Wel Davy, ik had dit al gevreesd,
ik denk dat ik ook weet welke primeur het zal worden ...
hopelijk zal die er ook bij ons in Waregem zijn. Graag !

Jetonprijs ZBF. Ook ik was niet tevreden met het povere resultaat, maar
zoals DavidBles hier al zei
de beslissing werd vooraf door het festivalteam genomen, sorry.
Hopelijk kunnen jullie eens gezamelijk een standpunt laten horen
alle kleintjes samen want
nu leeft het idee dat er slechts een 4-tal brouwers moeite heeft
met de kleine jetonvergoeding.

Er zullen zeker zythosverenigingen (met prijsverhoging)volgen
maar er zijn er ook die blijven vasthouden aan die n euro in 2008.

Waregem zal in 2008 ook opnieuw het goede voorbeeld geven
(wij hadden dit jaar al 1,20 dit wordt nu 1,30 per jeton)
bij ons wordt de verhouding 60/70 cent per jeton
met jawel 70 cent voor de brouwer !
En de gratis jeton die de consument net als dit jaar (10+1) ontvangt wordt uiteraard ook door ons met de glimlach ook aan de standhouder betaald.

verder wens ik niet verder dieper in te gaan op de jetonprijs van ZBF
ik zie jullie toch allen (?) zaterdag in Zottegem
met biergroeten
Geroen.

Mr weten ?: http://www.wbf.be
of facebookpagina van Waregemse Bierfanaten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2007 7:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
struise witte schreef:

Het klinkt overdreven maar of het melodrama is, daar ben ik nog niet zo zeker van. Als je de meer bedachte reacties leest van bovenstaande kleine brouwers dan zit er toch nog net iets meer achter... daar komt evenwel geen reactie op, jammer zou ik zeggen.

Ik heb het verder hier al meermaals gezegd en gevraagd: "kleine brouwers: organiseer jullie!" Als jullie voor KOTK samen iets op poten kunnen zetten, dan kan dat toch ook voor zulke zaken? Er zijn 120 brouwerijen en nog een pak bierfirma's, er zijn er MAAR 4 die reclameren, en jullie krijgen het gedaan om de jetonprijs met 20% omhoog te doen gaan - zeg dan niet dat er niet naar jullie verzuchtingen geluisterd wordt.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben niet kwaad, en begrijp jullie klaagzang best, maar hier blijven klagen en het allemaal schandalig en schraperig vinden gaat je (helaas) geen stap dichter brengen.

We zijn inderdaad maar met vier, misschien zijn we ook de enige vier die iets om te klagen hebben en voelen alle andere brouwerijen dit anders aan, weinig waarschijnlijk, maar zou kunnen h Wink . Ieder moet voor zijn deur vegen, als je begrijpt wat ik bedoel. Het feit dat we frequent op dit forum vertoeven schept een zekere band. We zijn met vier die proberen een open communicatie te voeren en vormen een uitzondering op het eerder 'we houden ons op de achtergrond' principe dat de meeste brouwerijen hanteren. Dat de producent en de consument niet altijd op dezelfde lijn zitten lijkt me evident. Net als bij alles is het zoeken naar een compromis. Het voorgestelde compromis gaat voor ons vier niet ver genoeg, maar daarmee willen we niet gezegd hebben dat we de inspanningen die geleverd werden niet appreciren. Dus ook hier, no hard feelings. Elk van ons vier zal zijn conclussies trekken, dit zal gaan van 'we komen niet' tot 'we brengen enkel de doordrinkbieren' mee. Niemand zegt dat onze collega's op een zelfde manier gaan reageren.
Ons organiseren om een meer brouwers achter onze grieven te krijgen kost tijd en energie, twee zaken die we niet op overschot hebben. Ik veronderstel dat onze collega's de 10 cent extra gaan toejuichen, want de meeste zullen er allicht van uit gegaan zijn dat de prijs van een jeton niet ter discussie stond. Misschien krijgen de vier hier en daar een schouderklopke omdat ze de kat de bel aanbonden, of een stevige por van een ontevreden consument die nu meer moet betalen voor zijn biertje Laughing

Deze discussie was al bij al een vrij serene discussie (hier en daar een uitschuivertje), de kogel is door de kerk, ik denk dat we het inderdaad hierbij kunnen laten. Misschien kan er naar volgend jaar toe een nieuwe verhoging besproken worden, misschien kunnen we meer brouwers betrekken. Uiteindelijk moeten EN Zythos EN de standhouders er financieel een goed gevoel bij hebben. En het moet allemaal nog een beetje tof blijven ook!

@Filip: een VZW kan en mag winst maken, op voorwaarde dat deze gebruikt wordt voor de werking. Dat is voor Zythos en de opbrengsten van het ZBF zeker het geval, daar heb ik alle vertrouwen in. Het mag alleen nooit het doel van de vereniging zijn om uitsluitend winst te maken en deze winst op te strijken.

Glenn c
Naar boven
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2007 7:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geroen bierfanaat schreef:

Jetonprijs ZBF. Ook ik was niet tevreden met het povere resultaat, maar
zoals DavidBles hier al zei
de beslissing werd vooraf door het festivalteam genomen, sorry.
Geroen.

Oei, de beslissing was vooraf genomen, er is dus geen discussie geweest, of begrijp ik het verkeerd. Confused Een gezamelijk standpunt van brouwers zou in deze dan toch geen bal uitgemaakt hebben. Question Dit had ik in David zijn verslagje even over het hoofd gezien.

Glenn c
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2007 8:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

johan b. schreef:
en Gunter om er KOTK er bij te sleuren is zeeeeeer laag bij de grond!

Ik weet het, maar ik hoor hier brouwers klagen dat ze vorig jaar al verlies deden. Is dat dan verlies omdat er maar 40ct per jeton naar hen ging? Of waren ze er met 50ct ook niet geraakt? De actie werd door jou op touw gezet vanuit het hart, dat weet ik, maar mag ik het dan nu niet vreemd vinden dat er geklaagd wordt over te weinig inkomsten op ZBF?
Er wordt hier precies gedaan of Zythos is een geliede geldmachine, die ter eigen profijt en op kap van de kleine brouwers een bierfestival inricht.

johan b. schreef:
ons verenigen... zou het niet aan de organisatie zijn om even te polsen bij de deelnemers. en kaats aub niet altijd de bal naar onze kamp!

Ik weet dat dat moeilijk ligt, maar als er niet meer brouwers met klachten komen (en geloof me, het bestuur van Zythos heeft met meer dan 1 brouwer goede informele contacten) dan zal het zo zijn.

Gunter

En ik ga eveneens verder zwijgen over de zaak, voor ik nog meer domme uitspraken doe.
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2007 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hola, straks moet ik mijn woorden van een rustige serene discussie nog terugnemen Laughing , de gemoederen raken een beetje verhit blijkbaar.
Ik heb geenszins de indruk dat Zythos op de kap van de kleine brouwer een festival inricht, laat dit duidelijk zijn.

Nog even kort over de KOTK-actie. Onze bijdrage was beperkt tot een bepaald bedrag. Hoe graag we dergelijke acties steunen, hoe nauw aan het hart het ons ook ligt, ik denk niet dat we twee opeenvolgende jaren een dergelijk initiatief zouden (kunnen) steunen. Ik schenk net als zovele anderen jaarlijks wel een bedrag aan goede doelen. Of dat nu voor Levenslijn is of voor KOTK tijdens het ZBF, het bedrag geef ik maar n keer uit. Het ene doel steunen is altijd een beetje ten koste van een ander. Wanneer je deze redenering volgt mag je die 10 cent die we afstonden niet in rekening nemen. Hadden we dat bedrag niet geschonken aan KOTK op het ZBF, dan hadden we dat toch uitgegeven voor een ander goed doel. Kleine, maar toch belangrijke nuancering dacht ik Wink

Glenn c
Naar boven
struise witte
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2007 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Er is een verhoging van 50 naar 60ct per jeton. Dat is 20% erbij. Je kan dus niet zeggen dat er geen reactie op gekomen is, en dat iedereen in zijn ivoren toren blijft.

Je hebt me blijkbaar verkeerd begrepen, ik probeer het dus nogmaals. Ik bedoelde dat er alleen spervuur kwam op de al even heftige opmerkingen van Filip Geerts. Er kwam weliswaar geen reactie op de postings van Jef en Glenn, die naar mijn mening net het resultaat waren van eerdere waarschuwingen vooraleer over een nieuwe prijs afspraak beslist werd.

March schreef:
Vorig jaar kon er door jullie prachtig initiatief en goed hart zelfs 10ct naar KOTK en moesten jullie het met 40ct stellen, dus je hebt zelfs 40% erbij in 2008. Ja, laag van me, ik weet het, maar dat vind ik eveneens van de beschuldigingen van ivoren toren politiek door Zythos.

Dit is inderdaad een laag bij de grondse opmerking van je Gunter, goed dat je het zelf zegt. Om het nog erger te stellen, dit verschil werd trouwens niet op die manier verrekend door onze Firma. De vier Struise Brouwers hebben uit eigen zak het KOTK bedrag overgemaakt aan de Firma, de Firma heeft wat dat betreft geen cent verlies geleden.

Verder heb ik waarschijnlijk een paar posts gemist maar ik denk niet dat ik Zythos daarover ooit een opmerking heb gemaakt of in die zin heb beschuldigd. En nu we het over politiek hebben, ik dacht dat er per 6 oktober over deze zaak zou worden gediscussieerd, volgens Jeroen was dit niet het geval en reeds een uitgemaakte zaak vanaf het ZBF team.

March schreef:
Ik heb het verder hier al meermaals gezegd en gevraagd: "kleine brouwers: organiseer jullie!" Als jullie voor KOTK samen iets op poten kunnen zetten, dan kan dat toch ook voor zulke zaken? Er zijn 120 brouwerijen en nog een pak bierfirma's, er zijn er MAAR 4 die reclameren, en jullie krijgen het gedaan om de jetonprijs met 20% omhoog te doen gaan - zeg dan niet dat er niet naar jullie verzuchtingen geluisterd wordt.

Nogmaals Gunter, wij reclameren niet, wij maken onze desiderata over en deze heeft te maken met de werkelijkheid. Jullie hebben zich eerder lam gestaard op de procenten in plaats van de realiteit. Verder zijn we net die 4 die doorgaan als d progressieve, innoverende en transparante brouwerijen van de toekomst, vandaar dat je al eens iets meer te lezen krijgt van ons op dit forum. De overige brouwers lezen eerder passief mee en lachen zich vaak krom.

March schreef:
Begrijp me niet verkeerd: ik ben niet kwaad, en begrijp jullie klaagzang best, maar hier blijven klagen en het allemaal schandalig en schraperig vinden gaat je (helaas) geen stap dichter brengen.

Toch kwam je posting zo over, je kunt ons op die manier misschien laten doorgaan voor klagers, jankers, zagen en wat weet ik nog veel meer, de essentie van het verhaal hebben jullie denk ik blijkbaar toch gemist.

Tot daar, ik weet dat het ons geen stap dichterbij gaat brengen, wij zijn met zijn vier tenminste duidelijk geweest, hoe de situatie met ZBF2007 was, wat de resultaten waren en hoe de situatie nu is. Wij zijn dus deels verantwoordelijk voor de verhoging van 20%, jammer genoeg is dit niet genoeg, dit blijft mijn standpunt en ook deze van de drie andere collega's op dit forum en daar kun je evenwel geen rekening mee houden maar dit is dan mijn probleem ook niet meer.

Ik beschouw dit hoofdstuk als af, volgens mij was het tot nu toe een heel serene discussie en zou het hier liever bij laten. Groetjes, Urbain
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2007 10:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn welgemeende excuses ivm mijn commentaar op de KOTK actie vorig jaar, ik was niet op de hoogte hoe jullie dit organiseerden, en ging er vanuit dat dat de rechtstreekse ZBF inkomsten waren. Shame on me, echt waar. Anyway, nu weet ik dat ik er serieus naast zat.

Verder :Die percentages die ik aanhaal is niet iets wat Zythos berekende, dat is wat ik zie. Dat de prijsverhoging op voorhand vaststond weet ik ook niets van. Dat er geen voorgedrukte affiches waren lijkt inderdaad een voorteken dat er een verhoging op til was. Misschien al door jullie verzuchtingen van vorig jaar? Of door gestegen kosten in de organisatie? Dat de hoogte van het bedrag al vast stond lijkt me sterk, gezien twee weken geleden niemand mij iets kon zeggen over de nieuwe prijs. Enkel dat de mogelijkheid bestond dat er een verhoging zou komen, en dat er over vergaderd zou worden door het festivalteam. David & ik hebben het dan nog op de LV vergadering agenda laten zetten.

Nog verder: Ja jullie zijn creatieve kerels met fantastische bieren, en ik heb in verschillende mails en berichten de verhoging tot 1,25 met tot 70ct of 75ct extra voor de brouwers dan ook verdedigd. Dat ik dan van het zythosbestuur verneem dat er van andere, eveneens kleine creatieve brouwers geen opmerkingen zijn, en dat er al 30 brouwerijen zijn ingeschreven voor ZBF, zonder te reppen over een verhoging dan begrijp ik het standpunt van Zythos (helaas) ook.

Gunterdiezichoprechtschaamtvoorzijneerderewoorden
struise witte
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2007 10:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Mijn welgemeende excuses ivm mijn commentaar op de KOTK actie vorig jaar, ik was niet op de hoogte hoe jullie dit organiseerden, en ging er vanuit dat dat de rechtstreekse ZBF inkomsten waren. Shame on me, echt waar. Anyway, nu weet ik dat ik er serieus naast zat.

Bij deze merci, je kan immers ook niet van alles op de hoogte zijn...

March schreef:
Verder :Die percentages die ik aanhaal is niet iets wat Zythos berekende, dat is wat ik zie. Dat de prijsverhoging op voorhand vaststond weet ik ook niets van. Dat er geen voorgedrukte affiches waren lijkt inderdaad een voorteken dat er een verhoging op til was. Misschien al door jullie verzuchtingen van vorig jaar? Of door gestegen kosten in de organisatie? Dat de hoogte van het bedrag al vast stond lijkt me sterk, gezien twee weken geleden niemand mij iets kon zeggen over de nieuwe prijs. Enkel dat de mogelijkheid bestond dat er een verhoging zou komen, en dat er over vergaderd zou worden door het festivalteam. David & ik hebben het dan nog op de LV vergadering agenda laten zetten.

Niemand betwijfeld jullie positieve inzet.

March schreef:
Nog verder: Ja jullie zijn creatieve kerels met fantastische bieren, en ik heb in verschillende mails en berichten de verhoging tot 1,25 met tot 70ct of 75ct extra voor de brouwers dan ook verdedigd. Dat ik dan van het zythosbestuur verneem dat er van andere, eveneens kleine creatieve brouwers geen opmerkingen zijn, en dat er al 30 brouwerijen zijn ingeschreven voor ZBF, zonder te reppen over een verhoging dan begrijp ik het standpunt van Zythos (helaas) ook.

Misschien moeten wij ons inderdaad beter organiseren naar de toekomst toe door vooraf, ten gepaste tijde met alle brouwerijen een beter front te vormen waar dergelijke zaken aan bod kunnen komen. Zoals Glenn reeds aanhaalde, tijd is hier niet onze vennoot en brouwers organiseren zich nu eenmaal pas als de nood het hoogst is.

March schreef:
Gunterdiezichoprechtschaamtvoorzijneerderewoorden

Groeten, Urbain

Keep Cool
struise witte
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2007 12:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Dat ik dan van het zythosbestuur verneem dat er van andere, eveneens kleine creatieve brouwers geen opmerkingen zijn, en dat er al 30 brouwerijen zijn ingeschreven voor ZBF, zonder te reppen over een verhoging dan begrijp ik het standpunt van Zythos (helaas) ook.

Na gunters opmerking nam ik de moeite om tal van brouwerijen telefonisch te contacteren. Enerzijds is het juist dat velen verbaast waren voor het eerst over een lang op til zijnde prijs verandering te horen. Men was nog meer verbaasd dat deze knoop werd doorgehakt nadat de brouwerijen hun inschrijvingsformulieren reeds ontvangen hadden en velen reeds hadden ingevuld en teruggestuurd.

Na dit alles ben ik er vandaag 100% zeker van mocht de prijsverhoging zijn doorgevoerd vr het sturen van de formulieren alsook vermeld zijn geweest in deze, u wel menige reactie van iedereen ging ontvangen hebben.
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2007 12:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Urbain,

Post je hier ook de oproep die je rondgemaild hebt aub?
struise witte
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2007 12:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Urbain,

Verre van anders had ik dit reeds lang gedaan. Verder was het geen oproep maar een "Statement", groot verschil denk ik.

Geen nood, je zal daaromtrent wat mij betreft niks kunnen lezen op dit forum, zoveel is duidelijk. Noblesse oblige.

Groeten,

Urbain
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2007 12:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

struise witte schreef:
March schreef:
Urbain,

Verre van anders had ik dit reeds lang gedaan. Verder was het geen oproep maar een "Statement", groot verschil denk ik.

Geen nood, je zal daaromtrent wat mij betreft niks kunnen lezen op dit forum, zoveel is duidelijk. Noblesse oblige.

Groeten,

Urbain

Bon, je statement dus. Ik vind het super dat jullie je verenigen om 1 stem te laten horen, en ik zie niet in waarom je het hier niet zou posten.
struise witte
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2007 12:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben de mening toegedaan dat dit verder een interne kwestie zou moeten blijven en indien wij enig resultaat wensen te boeken, alle betrokken partijen zich met rust en sereniteit over dit dossier zouden moeten kunnen buigen om er alsnog iets van te maken.

Indien n der betrokken partijen daar anders over denkt, wel, die hou ik niet tegen om dit hier te posten maar ik zou dit liever niet zien gebeuren.
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2007 1:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
dat er al 30 brouwerijen zijn ingeschreven voor ZBF

waarom zou ChrisChouffe, tijdens het ZBF 2008 op weekend-trip naar Wenen gaan?

en waarbij ondergetekende ook zwaar denkt zijn kat te sturen...

Johan b.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
struise witte
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2007 1:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was er niet van op de hoogte dat jij een kat had Johan.... Rolling Eyes
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Volgende
Pagina 9 van 11

Ga naar: