Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

De prijs van een ZBF-jeton
Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 8:49 am    Onderwerp: De prijs van een ZBF-jeton Reageer met quote

De prijs van 1 Euro per 15cl wordt al jaren gehandhaafd op ZBF (en vroeger de "24 uur")
Smisje Brouwer Johan b liet al meermaals verstaan dat het daardoor amper lonend is om op ZBF te staan. Anderszijds is ZBF ook een "showcase" voor elke brouwer, die contacten kan leggen met toekomstige klanten en importeurs.

Hoe zijn de meningen hierover? Zijn de bierliefhebbers bereid iets meer uit te geven aan hun jetonnekes?

Gunter
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 9:05 am    Onderwerp: Re: De prijs van een ZBF-jeton Reageer met quote

March schreef:
De prijs van 1 Euro per 15cl wordt al jaren gehandhaafd op ZBF (en vroeger de "24 uur")
Smisje Brouwer Johan b liet al meermaals verstaan dat het daardoor amper lonend is om op ZBF te staan. Anderszijds is ZBF ook een "showcase" voor elke brouwer, die contacten kan leggen met toekomstige klanten en importeurs.

Hoe zijn de meningen hierover? Zijn de bierliefhebbers bereid iets meer uit te geven aan hun jetonnekes?

Ik wel.
Bovendien vind ik de aanwezigheid van de brouwers op een festival ook een meerwaarde voor de bezoeker, die de mensen achter het bier kan leren kennen. Ook dt kan voor mij verrekend worden in een iets hogere prijs.
Informatie kost over 't algemeen geld. Voor mij is er dus wel degelijk een verschil (vanuit het oogpunt van de bezoeker) tussen een festival waar de bieren worden geschonken door een lid van het festivalteam en een festival waar de brouwer voor extra informatie kan zorgen.

Laatst aangepast door Mark op Di Sep 25, 2007 9:22 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 9:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Een wat hogere prijs vind ik niet echt een probleem. Alleen hoop ik wel dat de bonnekes van dit jaar ook volgend jaar geldig blijven. Ik heb me vorige keer namelijk enigszins misrekend bij mijn aankoop Smile

Manuel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Bierdegustator
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 9:23 am    Onderwerp: Re: De prijs van een ZBF-jeton Reageer met quote

March schreef:

Gunter

Ik denk dat de prijs van een consumptie afhangt van de kwaliteit van je bier.
Een BBBourgondir mag gerust een 1.5 Euro. Een Palm mag dan weer 1 Euro, maar zeker niet meer.
Dit betekent uiteraard verschillende types van jetonnekes.
groetjes,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 9:31 am    Onderwerp: Re: De prijs van een ZBF-jeton Reageer met quote

Bierdegustator schreef:

Ik denk dat de prijs van een consumptie afhangt van de kwaliteit van je bier.
Een BBBourgondir mag gerust een 1.5 Euro. Een Palm mag dan weer 1 Euro, maar zeker niet meer.
Dit betekent uiteraard verschillende types van jetonnekes.
groetjes,

Dat er op ZBF verschillende prijzen gaan komen lijkt me onwaarschijnlijk. De bedoeling op zbf is juist om de bezoekers democratisch te kunnen laten kiezen in het aanbod, zonder te moeten kijken naar de prijsverschillen. Het is ook een proeffestival waar je verschillende bieren (volgens mij) MOET ontdekken. Drink je voor de eerste keer een Smisje, en het bevalt je, zal je de volgende keer in een caf makkelijker op terugkomen, ookal is de prijs daar hoger dan een Palmke.
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 9:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

bij mijn weten, en Joris zal dit zeker bevestigen, was intertijd de 24 uur in Antwerpen met de idee vertrokken 1 jetonneke = 1 bier = 1 prijs
of je nu kiest voor de doodgewoonste palm, of voor een goeie geuze, een uitstekende trappist of een 'geinfecteerd' ('k zal maar mezelf tot toebedelen) Regenboog brouwselke... de prijs is eender.

Ik had vorig jaar al gevraagd om bv bij een smisje Sleedoorn 2 jetonnekes te vragen... en dit is me dan vorig jaar op gewezen dat er nog brouwers dit gevraagd hadden en dit om bovenstaande reden niet kon.
dus 2 maten van glazen kan dus ook niet...

en het idee dat we er staan voor de publiciteit... tja kan dan even goed op de grote markt (in Brugge natuurlijk) gratis mijn bier aanbieden...
ik geloof al lang niet meer in dat sprookje

Het voordeel van ZBF is dat de standplaatsen nog steeds GRATIS zijn...
( in Brugge is/was het betalend!)

Johan b.

PS dank u Gunther voor het apart open voeren van deze discussie...
Naar boven
Bierdegustator
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 9:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

johan b. schreef:
of je nu kiest voor de doodgewoonste palm, of voor een goeie geuze, een uitstekende trappist of een 'geinfecteerd' ('k zal maar mezelf tot toebedelen) Regenboog brouwselke... de prijs is eender.

En tamelijk on-consequent.
Het is toch maar normaal dat je voor een kwaliteitsbier meer betaald dan voor een pils ? De bieren van De Regenboog mogen voor mijn part net dat ietsje meer betaald worden vind ik. Kwaliteit heeft nml zijn prijs.
Naar boven
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 10:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als consument wil je natuurlijk dat de prijzen zo laag mogelijk blijven. In Belgi worden we zeker verwend, een Oude Geuze of Kriek is spotgoedkoop, een trappist eveneens. Op caf kan je soms de meest hypokriete prijzen tegenkomen, zeker als je gaat vergelijken met ander prijzen op dezelfde kaart.
Op een festival als Zythos is het zeker aangeraden de prijzen relatief laag te houden. De drempel moet zo laag mogelijk gehouden worden. Momenteel is het spotgoedkoop, er is dus volgens mij nog een zekere verhoging mogelijk. Misschien kan men bij de uitnodigingen feedback vragen aan de brouwers hoe zij erover denken...?!
Moest ik brouwer zijn, ik denk dat het toch beetje pijn aan men hartje zou doen als ik moest zien dat men bier, waar ik met hart en ziel aan heb gewerkt, aan 1 EUR lustig wordt verorberd...
Naar boven
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 10:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Moest ik brouwer zijn, ik denk dat het toch beetje pijn aan men hartje zou doen als ik moest zien dat men bier, waar ik met hart en ziel aan heb gewerkt, aan 1 EUR lustig wordt verorberd...

aan een halve euro return zal je wel bedoelen...
en voor de uitnodiging nog bij te plaatsen... dan is het nu te laat. die ligt hier namelijk naast me... nog blanco Cool

Johan b.
Naar boven
Bierdegustator
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 10:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

johan b. schreef:
Quote:

aan een halve euro return zal je wel bedoelen...
en voor de uitnodiging nog bij te plaatsen... dan is het nu te laat. die ligt hier namelijk naast me... nog blanco Cool

Johan b.

Het grote probleem is dat kwaliteitsbrouwers gaan afhaken op ZBF. Te duur en niet rendabel genoeg. resultaat: MINDER kwaliteit op ZBF.
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 10:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bierdegustator schreef:

En tamelijk on-consequent.
Het is toch maar normaal dat je voor een kwaliteitsbier meer betaald dan voor een pils ?

In een caf? Ja, Op ZBF? Nee.

De prijs mag voor mij iets verhoogd worden als het nodig is, maar ik zou het wel voor alles hetzelfde houden. De bluts met de buil dan maar. Johan, je zal ook wel een bier hebben waar je meer aan overhoudt dan aan je Sleedoorn Extra zeker?

Op ZBF moet een bezoeker niet naar de prijs kijken, en kan hij ontdekken wat hij wil. Dat vind ik een pluspunt.

Als je echt zit met een duur bier, zou ik eerder opteren dat ofwel de organisatie bijspringt, of dat je het gewoon niet meebrengt.

Een beetje cynisch misschien, maar ik moet verder wel het goede hart van de brouwers bewonderen. Al bijna (?) verlies maken, en toch nog 10ct per bier aan KOTK geven !
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 10:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:

Als je echt zit met een duur bier, zou ik eerder opteren dat ofwel de organisatie bijspringt, of dat je het gewoon niet meebrengt.

Dat zou ik dan weer enorm jammer vinden!
Naar boven
Bierdegustator
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 11:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
of dat je het gewoon niet meebrengt.

In dat geval krijgt de consument minder kwaliteit voorgeschotelt op ZBF. Is dat dan de bedoeling ? De brouwers gaan echt hun topkwaliteit thuislaten hoor als daar echt niks aan te verdienen is ! Neen, het lijkt me fair dat de prijzen van de jetons een ietje naar boven mogen. Ik begrijp Johan volledig.
Naar boven
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 11:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het ook jammer vinden als brouwers hun paradepaardjes thuis laten.

Eigenlijk kan je ZBF op verschillende manieren zien.

Als je het beschouwt als een manier om geld te verdienen, begrijp ik dat de inkomsten wel een kunnen tegenvallen.

Maar je kan het ook zien als een vorm van goodwill tegenover de klanten die met plezier een paar tientallen kilometers verder rijden dan hun plaatselijke drankenhal om echt goed bier op de kop te tikken.

En volgens mij ook als manier om klanten te winnen. Ik heb de bieren van Johan ooit op een bierfestival ontdekt, en nu hebben ze een vaste plaats in mijn kelder.

Ik kan heel goed begrijpen dat de brouwers niet voor niets willen brouwen en ik wil dan ook gerust wat meer betalen op ZBF. Maar de drempel mag idd niet te hoog worden. En verschillende prijzen zijn wellicht ook niet zo'n goed idee, want dat staat het ontdekken van speciale bieren in de weg.

Manuel
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 11:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bierdegustator schreef:
March schreef:
of dat je het gewoon niet meebrengt.

In dat geval krijgt de consument minder kwaliteit voorgeschotelt op ZBF. Is dat dan de bedoeling ? De brouwers gaan echt hun topkwaliteit thuislaten hoor als daar echt niks aan te verdienen is ! Neen, het lijkt me fair dat de prijzen van de jetons een ietje naar boven mogen. Ik begrijp Johan volledig.

Dat zeg ik toch ook? Als brouwers (dreigen) hun beste bier thuis (te) laten, dan lijkt me dat een teken dat het te goedkoop is, en zullen organisatoren er volgens mij wel oren naar hebben. Als dat maar 1 brouwer is aan de klaagmuur dan misschien weer niet.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende
Pagina 1 van 11

Ga naar: