Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Het voorbeeld van Bruxellensis
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 9:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tja Gunther

ik krijg hier net in de brievenbus... mijn inschrijvingsformulier voor 2008

ik kan wel aannemen dat het festivalteam voorzichtig is en the zyhtos bestuur ook vooraleer ze hier iets durven pennen.
Dat zij het hier lezen weet ik ook wel (zie immers het voorwoord van de voorzitter in de zytholoog)
toch er is hier ook al over de zin of onzin van het consumententroffee gehad. Resultaat... terug een consumententroffee voor 2008.
of hoe we hier letterlijk voor aap staan Embarassed

o ja over de prijs staat geen woord , niet in de brief niet op de affiche... dus dit is nog open voor discussie!

(en maak me aub niet wijs dat de discussie van het troffee later is gekomen dan het opstellen van de brief... lang geleden vlak na de uitreiking is er al over geschreven...)

Johan b. (die precies een beetje scherp staat vandaag Cool )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Geroen bierfanaat
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 11:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Johan

ik heb nog wl vertrouwen in een open discussie
op de volgende zythos vergadering waarin alle lokale verenigingen
hun zeg kunnen doen en waar als dit nodig is een stemming gehouden zal worden over dit standpunt

het hoeft cht niet allemaal tot in de details door iedereen
vooraf breed uitgesmeerd te worden op dit forum . . .
ideen kunnen aangebracht
voorstanders en tegenstanders kunnen zich laten horen
maar is ook nog iets als "de interne keuken"

ik vind het eigenlijk logisch dat niemand van het festivalteam HIER verder
op ingaat

wat betreft de prijs voor een jeton Johan,
zal dit inderdaad niet lang meer aan te houden zijn op n euro
wij (in Waregem) hebben van meet af aan 1,20 euro gevraagd
voor sommigen is het even wennen
maar anderen zullen volgen
en mss is het beter om meteen een serieuze verhoging door te voeren

wordt ongetwijfeld vervolgd
Geroen.

Mr weten ?: http://www.wbf.be
of facebookpagina van Waregemse Bierfanaten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 11:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat betreft de consumententrofee. Iedere brouwer of bierfan is vrij mensen te proberen overtuigen hun briefke in te vullen met hun bieren. Manipulatie? Ja, maar dan kan je ook het spel meespelen. Het is maar wat het is. Als Zythos en een artisanaal bier er extra publiciteit door krijgt lijkt me dat een plus voor beiden. Ik moet toegeven: als nu volgend jaar bvb chateau banan de trofee wint, dan zal het wel even schrikken zijn.

Vergeet ook niet dat wij hier uiteindelijk maar een stel leuten in de zijlijn zijn. Het forum, als iedereen al overeen zou komen, vertegenwoordigt niet "de brouwers", "de festivalbezoekers", of zelfs niet het "Zythos-lid". Het mag een denktank van ideen zijn, maar geen van die ideen is onmiddellijk wet omdat wij dat vinden.
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 1:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Wat betreft de consumententrofee. Iedere brouwer of bierfan is vrij mensen te proberen overtuigen hun briefke in te vullen met hun bieren. Manipulatie? Ja, maar dan kan je ook het spel meespelen. Het is maar wat het is. Als Zythos en een artisanaal bier er extra publiciteit door krijgt lijkt me dat een plus voor beiden. Ik moet toegeven: als nu volgend jaar bvb chateau banan de trofee wint, dan zal het wel even schrikken zijn.

Vergeet ook niet dat wij hier uiteindelijk maar een stel leuten in de zijlijn zijn. Het forum, als iedereen al overeen zou komen, vertegenwoordigt niet "de brouwers", "de festivalbezoekers", of zelfs niet het "Zythos-lid". Het mag een denktank van ideen zijn, maar geen van die ideen is onmiddellijk wet omdat wij dat vinden.

Absoluut akkoord!
Ik zou me persoonlijk niet bezighouden met het ronselen van stemmen. Winnen op zo'n manier hoeft echt niet.
Nog een bedenking, men zou kunnen rekening houden met het aantal verkochte jetons per brouwerij in combinatie met de papierkes. Zou dit al geen ander beeld geven?

Glenn c
Naar boven
BartC
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 4:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Glenn schreef:

Absoluut akkoord!
Ik zou me persoonlijk niet bezighouden met het ronselen van stemmen. Winnen op zo'n manier hoeft echt niet.
Nog een bedenking, men zou kunnen rekening houden met het aantal verkochte jetons per brouwerij in combinatie met de papierkes. Zou dit al geen ander beeld geven?

Glenn c

Inderdaad een goed idee, maar... kan men het aantal consumpties dan niet manipuleren door een bevallige dame achter de tapkraan te zetten met grote ... ?Laughing

groeten
Bart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 7:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BartC schreef:
Glenn schreef:

Absoluut akkoord!

Glenn c

Inderdaad een goed idee, maar... kan men het aantal consumpties dan niet manipuleren door een bevallige dame achter de tapkraan te zetten met grote ... ?Laughing

groeten
Bart

... handen? Laughing Ik moet spontaan aan een brouwster denken die dit jaar buiten de regeltjes valt Laughing Nu, ik heb op de Brau-beviale in Nurnberg ooit een gebodypainte dame tapkranen zien aanbevelen. 'k Zie het zo al voor me op het ZBF Laughing

Lap, straks vliegen me met ons gezever naar de chitchat Laughing

Glenn c
Naar boven
Calimero
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 8:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat schijnt hier wel een eigen leven begonnen te leiden.

Shocked

Johan, als de mensen van Zythos meelezen, is me dat genoeg. Het is inderdaad niet aan de vijf man en een paardekop (ikke) die hier schrijven om te beslissen over het reilen en zeilen op ZBF. Dat is voor de ALV, etc. Maar ik lanceer graag wel eens een ideetje.

Kloeke Blonde
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Sep 27, 2007 11:42 am    Onderwerp: Re: even verduidelijken Reageer met quote

Geroen bierfanaat schreef:
volgens mij zijn de Struise Brouwers op dit forum:
Struise Witte = den Urbain (de opperStruisebrouwer, zoals ik hem noem)
Struise Rosse = Carlo (Charles)
Kloeke Blonde = Phil

Geroen
die wacht op de Struiselensis in 33 cl. flesjes

Je vergeet Peter = Darty, onze Logistics officer bij Struise Razz Hij is verantwoordelijk voor quality control enerzijds en heeft de gave om van her en der alles wat mooi en bruikbaar is voor een kleine brouwerij bij te halen aan een betaalbare prijs.

Groetjes, Phil Cool
Naar boven
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Sep 27, 2007 1:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Calimero schreef:
Dat schijnt hier wel een eigen leven begonnen te leiden.

Shocked

Johan, als de mensen van Zythos meelezen, is me dat genoeg. Het is inderdaad niet aan de vijf man en een paardekop (ikke) die hier schrijven om te beslissen over het reilen en zeilen op ZBF. Dat is voor de ALV, etc. Maar ik lanceer graag wel eens een ideetje.

Klopt, hoe goed bepaalde ideen ook zijn, het is niet omdat het forum goedkeurend ja knikt dat het in de "sjakosj" is. Gelukkig zijn in de AV ook heel wat vaste klanten van dit virtueel caf vertegenwoordigd, zij kunnen een beetje de stem van het forum zijn (als we al eens met zijn allen overeenkomen Laughing ). Wanneer ideen hier gelanceerd op een njet stuiten, dat is dat zo. Elk kan natuurlijk zijn eigen conclussies trekken, als daar zijn ... een potje schelden, van het forum verdwijnen, een beetje in een smeulend vuurtje koteren, zich bij de situatie neerleggen, eens zuchten en daarna een goed glas bier drinken, ...

Glenn c
Naar boven
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Sep 27, 2007 2:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ho je moet daar echt niet mee inzitten
ik zal eens zuchten en zeker vandaag, voor een speciale reden, een heel goed glas bier drinken... vermoedelijk wel meer dan 1 Laughing

Johan b.
Naar boven
DavidBLes
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Zo Okt 07, 2007 8:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er is door het festivalteam besloten om geen buitenlandse stand in te richten.

Er zijn verschillende redenen die hier op het forum aan bod kwamen (en vermoedelijk vergeet ik er nog andere), want voor de duidelijkheid ik spreek niet in naam van het festivalteam.

Het is het festival van Belgisch bier, waarbij de doorsnee consument kennis kan maken met de bierrijkdom van ons land.

Er is meer vraag dan aanbod, dus dat zou een Belgische brouwer/bierfirma extra zijn die niet mee kan doen.

We kunnen op ZBF moeilijk stellen dat er zelfs voor de echte fanaat er te weinig aanbod is aan bieren. Zo een stand is dus misschien meer iets voor op kleinere festivals. ZBF is dus het festival voor Belgisch bieren en we mogen best wat chauvinistischer zijn op dat vlak.
Naar boven
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Zo Okt 07, 2007 10:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

DavidBLes schreef:
Er is door het festivalteam besloten om geen buitenlandse stand in te richten.

Er zijn verschillende redenen die hier op het forum aan bod kwamen (en vermoedelijk vergeet ik er nog andere), want voor de duidelijkheid ik spreek niet in naam van het festivalteam.

Het is het festival van Belgisch bier, waarbij de doorsnee consument kennis kan maken met de bierrijkdom van ons land.

Er is meer vraag dan aanbod, dus dat zou een Belgische brouwer/bierfirma extra zijn die niet mee kan doen.

We kunnen op ZBF moeilijk stellen dat er zelfs voor de echte fanaat er te weinig aanbod is aan bieren. Zo een stand is dus misschien meer iets voor op kleinere festivals. ZBF is dus het festival voor Belgisch bieren en we mogen best wat chauvinistischer zijn op dat vlak.

Hier kan ik wel enig begrip voor opbrengen, al zou het geen kwaad kunnen eens om ons heen te kijken. Er zijn wel meerdere grote bierfestivals waar dit wel kan, maar ja, Belgische bieren zijn dan ook hot in het buitenland Laughing . Ik hoop dat kleinere festivals, in de eerste plaats Bles (ook al heb ik daar niets meer te zeggen), in de toekomst wel open staan voor buitenlandse bieren. Ik herinner me nog goed dat we in Zottegem enkele Nederlandse gastbrouwerijen hadden op de Bierhappening. Het zou tof zijn de draad van het verleden terug op te pikken.

Glenn c
Naar boven
DavidBLes
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Okt 08, 2007 12:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Ik hoop dat kleinere festivals, in de eerste plaats Bles (ook al heb ik daar niets meer te zeggen), in de toekomst wel open staan voor buitenlandse bieren. Ik herinner me nog goed dat we in Zottegem enkele Nederlandse gastbrouwerijen hadden op de Bierhappening. Het zou tof zijn de draad van het verleden terug op te pikken.

Buitenlandse brouwerijen zijn nog steeds welkom op Bles, natuurlijk weten ze dat meestal niet. Omdat we die niet aanschrijven (waar te beginnen, hoe leg je de contacten?) en volgend jaar zitten (uitzonderlijk door werken) we in de iets kleine benedenzaal dus t niet voor dan zijn.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 van 6

Ga naar: