Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Het voorbeeld van Bruxellensis
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2007 3:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Linty schreef:
Maar ik zie hier elke keer weer opnieuw de term 'Leffe drinker' passeren. Wat is zijn profiel in feite?
Ik denk dat een Leffe drinker zich nog onder de 'grijze massa' bevindt, als we het dan puur hirarchisch bekijken. Cool Volgens mij is het eerder die grijze massa die we moeten bereiken ipv die koppigaard. Wink

De Leffe-drinker is volgens mij inderdaad geen koppigaard die bewust niets anders wil drinken, maar wel een persoon die eerlijk denkt dat hij een hoogstaander produkt konsumeert. Volgens mij dus vast en zeker een persoon die kan openstaan voor chte kwaliteitsbieren, maar die er nog niet mee in kontakt is gekomen.
En volgens mij ligt een groot probleem juist drin: het blijkt heel moeilijk om deze personen in kontakt te lten komen met kwaliteitsbieren, ofwel omdat ze zo onbewust zijn van hun onwetendheid (komt nogal neerbuigend over, sorry), ofwel omdat ze nt ietsje avontuurlijkheid missen en bij de aanblik van een goed gevulde bierkaart dan toch maar iets nemen waar ze zich vertrouwd bij voelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
DavidBLes
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2007 8:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
[ofwel omdat ze nt ietsje avontuurlijkheid missen en bij de aanblik van een goed gevulde bierkaart dan toch maar iets nemen waar ze zich vertrouwd bij voelen.

Ik ken dat gevoel, als je 'leken' meeneemt naar een biercaf, kiezen ze vaak voor iets dat ze kennen. Want dat vinden ze lekker. Zo wist ik recent vrienden te overtuigen om een piraat te kiezen ipv zijn vast merk. Het resultaat was, dat toen we kort daarop teruggingen hij dus piraat koos ipv nog verder te ontdekken. Sommige mensen zijn nu eenmaal voorzichtig.

Op 6 oktober is het confederatievergadering, wordt het idee van een 'gaststand' met buitenlandse bieren op de agenda geplaatst?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Geroen bierfanaat
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Zo Sep 23, 2007 1:13 pm    Onderwerp: Buitenlandse bieren ? Reageer met quote

Ik heb gisteren mijn oren te luisteren gelegd,
en moet toch toegeven dat het idee van Joris op hl wat bijval kan rekenen...

Gisteren was er het zr succesrijke brouwerijbezoek aan Liefmans breweries (de vroegere Riva) in Dentergem een activiteit van H.O.P.
(die er kwam voornamelijk door toedoen van William)
maar mt deelnemers uit 4 versch. zythosverenigingen !
Tijdens dit meer dan voortreffelijk bezoek werd er inderdaad (in versch. groepjes) meermaals over het voorstel van Joris gebabbeld !
Dus David ik hoop dat het bestuur het aandurft om dit te bespreken op 6 okt.

met biergroeten
Geroen.

Mr weten ?: http://www.wbf.be
of facebookpagina van Waregemse Bierfanaten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Zo Sep 23, 2007 4:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

geroen schreef
Quote:
Dus David ik hoop dat het bestuur het aandurft om dit te bespreken op 6 okt.

terwijl ze dan toch lustig aan het vergaderen zijn... en het ZBF bespreken
kunnen ze misshien ook eens
ofwel de prijs van 1 jeton onder de loep nemen
ofwel het volume van het glas

persoonlijk vind ik de prijs goed maar het volume zou ferm naar beneden moeten. Er zit immers veel meer dan 15 cl in het proefglas
en dus is dit a) niet voordelig voor de brouwer en b) ook niet ten gunstig van de proever want die kan er veel minder proeven
(moet er geen tekeningske bij maken zeker hoeveel er lichtelijk overdreven beschonken uit de halletoren kwamen zekers Embarassed )

johan b.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Geroen bierfanaat
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Zo Sep 23, 2007 4:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Johan
Kan ik mij hl goed voorstellen,
trouwens ik heb bewust bijna aan elke stand dat ik iets proefde (max Cool
gevraagd om m'n proefglaasje slechts halfvol te doen !
wij konden gerust nog de trappen afgaan,
en mijne Bob (bobette Leen) had gerust kunnen blazen 't zou negatief geweest zijn ze dronk amper 2 kleine proeverkes
en soms nipte ze heel even aan m'n glas . . .
Dus ik ben absoluut voorstander voor minder inhoud in de glazen
of een andere prijs per jeton en dan kan je bvb een afspraak maken
n jeton voor een half glas en 2 jetons voor een vol glas
maar of iedereen zoiets ziet zitten ?
das een andere vraag

met biergroeten
Geroen.

Naar boven
DavidBLes
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Zo Sep 23, 2007 5:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bij het volume zit je nu eenmaal met een hoop glazen die zythos reeds heeft en veel bezoekers zullen een half glasje maar raar vinden
Naar boven
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Zo Sep 23, 2007 5:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

tja en dat wil zeggen dat we ter eeuwige dagen aan dit glas gekluisterd zitten... en dit aan 1 euro/consumptie Question

los van het feit wat ik denk over het idee van buitenlandse bieren op het ZBF... maar ik zie er toch niet zo veel (buitenlandse) brouwers bereid om die verre afstand af te leggen en maar maximaal 0,5 euro per consumptie verkrijgen. En dit voor publiciteit in een land waar belgisch bier koning is!!! (ben al benieuwd of die engelse brouwer volgende editie in Brugge terug zal staan)

trouwens als Zythos dan zelf voor die buitenlandse bieren zou zorgen en de stand bemannen... is dit dan geen discriminatie voor de belgische brouwers... ik bedoel daarmee
kunnen we evengoed onze stand laten bemannen door zythologen...

als dat geen stof tot nadenken is!

PS. Ben eigenlijk wel benieuwd wie naast het biercultuur de unieke kans heeft benut om ons brugs werelderfgoed te bewonderen, dit 365 trappen hoger Question of was iedereen te beschonken Embarassed

Johan b.
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2007 8:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nu we het over de prijzen hebben:
Op het kerstbierfestival zijn we genoodzaakt om de prijs te verhogen naar 1,5 Euro per 15cl. (was 1.25). We geven er wel 1'tje extra als je er 10 koopt. Heel onze jaarwerking draait op het KBF, en het (kerst-)bier wordt er niet goedkoper op.
Kloeke Blonde
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 12:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het is volkomen normaal dat kerstbieren duurder worden, de grondstof prijzen vergeleken met verleden jaar, amai wat een verschil. Dit is in alle sectoren gelijk, de prijzen gaan vliegensvlug de lucht in, de n na de andere. Waar gaan wij uiteindelijk naartoe? n en al vicieuze cirkel en naar verluidt is dit nog maar het begin.

De welvaartstaat van Verhofstadt is begraven, de Tsjeven zijn er nog niet toegekomen een regering te vormen, de zwarten rusten op hun lauweren in de oppositie, tjien wat spoken de rooien uit? Laughing

Sorry voor mijn zwartgallige humor maar onze politiek heeft in feite maar een bescheiden verantwoordelijke rol. Wie dan wel?

Enerzijds Azie, Azi groeit en importeert meer grondstoffen dan zij zelf produceren om de groei van eigen regio te bewerkstelligen. En Azi groeit snel, naar verluidt 8.5% dit jaar en wij? Als het goed gaat 2.5% met een inflatie van 1.7% of een rele 0.8% en ondertussen vertaalt vraag > aanbod in stijging van de grondstof prijzen.

Anderzijds leeft Amerika boven zijn stand, in een artikel uit "De Tijd" vernam ik dat deze 2 Miljard USD dollar per dag uitgeeft wat zij niet heeft. Met andere woorden geleend van Europese of Aziatische banken.

En wij, onze Euro is daardoor te duur, gisteren noteerden we 1.40 US $ voor 1 Euro.

Nog beter, Europa betaald subsidies om landbouwgronden braak te laten liggen, Belgi betaald subsidies om landbouwers uit te kopen om zo hun aktiviteit stop te zetten, dit voor de ecologie van onze gemeenschap. Ondertussen importeren we zelf meer en meer grondstoffen, producten van her en der in de wereld, dragen bij tot onvoorziene pollutie wat weg- en zeetransport betreft en dat allemaal op de kosten van de burger.

Dus ja, het kerstbier wordt inderdaad duurder, maar ook de brandstof die we nodig hebben om ons te verplaatsen, te verwarmen, de algemene kosten gaan hoger, huurprijzen, algemene voeding, kledij, alles moet er aan geloven.

De vraag is nu, hoelang houden we dit uit? Hoe lang kunnen we dit nog blijven ophoesten? Crying or Very sad

Of het bier wordt duurder of de proefglazen kleiner, de consument is dan ook steeds de dupe van het spel. Evil or Very Mad
Naar boven
Bierdegustator
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 7:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kloeke Blonde schreef:
Het is volkomen normaal dat kerstbieren duurder worden, de grondstof prijzen vergeleken met verleden jaar, amai wat een verschil. Dit is in alle sectoren gelijk, de prijzen gaan vliegensvlug de lucht in, de n na de andere. Waar gaan wij uiteindelijk naartoe? n en al vicieuze cirkel en naar verluidt is dit nog maar het begin.

De welvaartstaat van Verhofstadt is begraven, de Tsjeven zijn er nog niet toegekomen een regering te vormen, de zwarten rusten op hun lauweren in de oppositie, tjien wat spoken de rooien uit? Laughing

Sorry voor mijn zwartgallige humor maar onze politiek heeft in feite maar een bescheiden verantwoordelijke rol. Wie dan wel?

Enerzijds Azie, Azi groeit en importeert meer grondstoffen dan zij zelf produceren om de groei van eigen regio te bewerkstelligen. En Azi groeit snel, naar verluidt 8.5% dit jaar en wij? Als het goed gaat 2.5% met een inflatie van 1.7% of een rele 0.8% en ondertussen vertaalt vraag > aanbod in stijging van de grondstof prijzen.

Anderzijds leeft Amerika boven zijn stand, in een artikel uit "De Tijd" vernam ik dat deze 2 Miljard USD dollar per dag uitgeeft wat zij niet heeft. Met andere woorden geleend van Europese of Aziatische banken.

En wij, onze Euro is daardoor te duur, gisteren noteerden we 1.40 US $ voor 1 Euro.

Nog beter, Europa betaald subsidies om landbouwgronden braak te laten liggen, Belgi betaald subsidies om landbouwers uit te kopen om zo hun aktiviteit stop te zetten, dit voor de ecologie van onze gemeenschap. Ondertussen importeren we zelf meer en meer grondstoffen, producten van her en der in de wereld, dragen bij tot onvoorziene pollutie wat weg- en zeetransport betreft en dat allemaal op de kosten van de burger.

Dus ja, het kerstbier wordt inderdaad duurder, maar ook de brandstof die we nodig hebben om ons te verplaatsen, te verwarmen, de algemene kosten gaan hoger, huurprijzen, algemene voeding, kledij, alles moet er aan geloven.

De vraag is nu, hoelang houden we dit uit? Hoe lang kunnen we dit nog blijven ophoesten? Crying or Very sad

Of het bier wordt duurder of de proefglazen kleiner, de consument is dan ook steeds de dupe van het spel. Evil or Very Mad

Carlo,
PRACHTIG artikel !
Groetjes,
Naar boven
Geroen bierfanaat
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 8:27 am    Onderwerp: even verduidelijken Reageer met quote

volgens mij zijn de Struise Brouwers op dit forum:
Struise Witte = den Urbain (de opperStruisebrouwer, zoals ik hem noem)
Struise Rosse = Carlo (Charles)
Kloeke Blonde = Phil

Geroen
die wacht op de Struiselensis in 33 cl. flesjes

Naar boven
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 8:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

march schreef
Quote:
Nu we het over de prijzen hebben:
Op het kerstbierfestival zijn we genoodzaakt om de prijs te verhogen naar 1,5 Euro per 15cl. (was 1.25). We geven er wel 1'tje extra als je er 10 koopt. Heel onze jaarwerking draait op het KBF, en het (kerst-)bier wordt er niet goedkoper op.

dat is het verschil tussen zythos verenigingen die zelf voor de bieren zorgen en zelf het gerstenat uitschenken en daardoor met de neus op de feiten gedrukt worden dat hun prijs omhoog moet om rendabel te zijn...
en andere zythosverenigingen die erbij zweren dat best de brouwer aanwezig is en die de bieren maar moet uitschenken... en dus cariment aan de prijs van 1 euro blijven vasthouden...
(ter zijde... dat die bierproevers me eens willen uitleggen dat ze geen probleem hebben om 1,5 euro per jeton te betalen voor 't Smisje Kerst (11%) op het Kerstbierfestival en maar 1 euro willen neerleggen voor 't smisje BBBourgondier (12%) op bv het ZBF. Wat is het verschil buiten dat de ene een kerstbier is en de andere niet?)

kloeke blonde schreef

Quote:

De welvaartstaat van Verhofstadt is begraven, de Tsjeven zijn er nog niet toegekomen een regering te vormen, de zwarten rusten op hun lauweren in de oppositie, tjien wat spoken de rooien uit?

De vraag is nu, hoelang houden we dit uit? Hoe lang kunnen we dit nog blijven ophoesten?

of hoe hier subliem geschreven wordt dat we moeten opletten
strakske drinken we 'sinees' bier en kijken we hier werkloos toe...
maw voorzichtigheid is zeker de boodschap vooraleer we buitenlands bier op 'ons' festival willen hebben...

kloeke blonde schreef ook
Quote:
de consument is dan ook steeds de dupe van het spel.

als dit een spel is Rolling Eyes

Johan b.
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 8:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

johan b. schreef:
ter zijde... dat die bierproevers me eens willen uitleggen dat ze geen probleem hebben om 1,5 euro per jeton te betalen voor 't Smisje Kerst (11%) op het Kerstbierfestival en maar 1 euro willen neerleggen voor 't smisje BBBourgondier (12%) op bv het ZBF. Wat is het verschil buiten dat de ene een kerstbier is en de andere niet?

Ik denk niet dat dat een probleem is voor de meeste liefhebbers. Ga op caf een speciaalbier drinken en je zit snel aan de 3 Euro voor 33cl. Zelfs cafs waar een pintje maar 1 euro kost zijn uiterst zeldzaam.
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 8:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat me momenteel FERM stoort

Calimero zette deze topic op de kaart... voor het volgende ZBF
ondertussen zijn er al heel wat woorden geschreven en bladzijden lang gevuld... echter niemand van het festivalteam noch het zyhtosbestuur geeft de moed, durf, lef om hun idee over het hoe en wat op het volgende zbf hier neer te pennen...

of hoe het lijkt hoe 'ondemocratisch' het allemaal aan toe gaat...

Johan b.
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 8:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

johan b. schreef:
Wat me momenteel FERM stoort

Calimero zette deze topic op de kaart... voor het volgende ZBF
ondertussen zijn er al heel wat woorden geschreven en bladzijden lang gevuld... echter niemand van het festivalteam noch het zyhtosbestuur geeft de moed, durf, lef om hun idee over het hoe en wat op het volgende zbf hier neer te pennen...

of hoe het lijkt hoe 'ondemocratisch' het allemaal aan toe gaat...

Johan b.

Pas op met je beschuldigingen Johan. Ik weet zeker dat Kerbesia, biertherapeut en elpres meelezen. Er zijn in het verleden al te vaak dingen gezegd tussen de soep en de patatten, en persoonlijke meningen worden gauw verward met de mening van een heel team. Ik verwacht dan ook dat het wel zal besproken worden, en er mettertijd me een eenduidig standpunt naar buiten wordt gekomen. Het is een team dat de zaken organiseert, en net als in de politiek is het vaak niet raadzaam dat een individu ineens een afwijkende mening gaat verkondigen.

Gunter
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6

Ga naar: