Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Manuel Tooghanger

|
Geplaatst: Ma Sep 10, 2007 10:13 am Onderwerp: Hoegaarden terug naar Hoegaarden |
|
|
Toch wel groot nieuws: Inbev gaat de productie van Hoegaarden terug naar Hoegaarden brengen. Waarschijnlijk omdat er absoluut geen kwaliteitsproblemen waren in Jupille en omdat alles vanaan het begin perfect liep.
http://tt.vrt.be/tt_een.php?p=148&g=on&s=0&r=0&x=1 |
|
Naar boven |
|
 |
Geroen bierfanaat Tooghanger

|
|
Naar boven |
|
 |
Brouwer Vlam Webteam

|
|
Naar boven |
|
 |
March Webteam

|
Geplaatst: Ma Sep 10, 2007 12:45 pm Onderwerp: |
|
|
Brouwer Vlam schreef: | Zeer goed nieuws, maar je kan dit wel moeilijk een overwinning noemen voor de protestacties of voor de vakbonden.
Ze hadden gewoon ruimte nodig in Jupille. |
Ze gaan natuurlijk niet toegeven dat ze er in Jupille niks van bakten.  _________________ Zythos-biercafébaas ~ gene zever aan den toog! |
|
Naar boven |
|
 |
Linty Tooghanger

|
Geplaatst: Ma Sep 10, 2007 12:50 pm Onderwerp: |
|
|
March schreef: |
Ze gaan natuurlijk niet toegeven dat ze er in Jupille niks van bakten.  |
En als er al gebakken werd, was het zeker aangebrand. |
|
Naar boven |
|
 |
glenn c Brouwer

|
Geplaatst: Ma Sep 10, 2007 2:47 pm Onderwerp: |
|
|
March schreef: | Brouwer Vlam schreef: | Zeer goed nieuws, maar je kan dit wel moeilijk een overwinning noemen voor de protestacties of voor de vakbonden.
Ik kan me met de beste wil ter wereld niet voorstellen dat ze er niet in slaagden dezelfde kwaliteit te bekomen in Jupille. Zever in pakskes als ge 't mij vraagt. Met hun know-how en hun technische mogelijkheden
Nu ja, het zal me worst wezen waar ze het brouwen. Ik ben niet meteen een witbierdrinker.
Glenn c |
|
Naar boven |
|
 |
March Webteam

|
Geplaatst: Ma Sep 10, 2007 2:52 pm Onderwerp: |
|
|
glenn c schreef: | March schreef: | Brouwer Vlam schreef: | Zeer goed nieuws, maar je kan dit wel moeilijk een overwinning noemen voor de protestacties of voor de vakbonden.
Ik kan me met de beste wil ter wereld niet voorstellen dat ze er niet in slaagden dezelfde kwaliteit te bekomen in Jupille. Zever in pakskes als ge 't mij vraagt. Met hun know-how en hun technische mogelijkheden |
Wat is het dan?
-Toch zwichten voor het protest en imago oppoetsen? Dat heeft toch geen deuk gekregen zeker, hoe zouden we erbij komen.
-Of een nieuwe manager of accountant en ineens is het toch rendabel om in Hoegaarden te brouwen? Eveneens zelfs al zou het waarheid zijn.
-Of was het van de zomer te dorstig weer, en zagen ze ineens in dat extra capaciteit geen kwaad zou kunnen? _________________ Zythos-biercafébaas ~ gene zever aan den toog! |
|
Naar boven |
|
 |
pvt Geregelde klant

|
Geplaatst: Ma Sep 10, 2007 7:45 pm Onderwerp: |
|
|
ik lees in DE TIJD:
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen/consumptie/artikel.asp?Id=3193475
"De groep schrijft de nu aangekondigde investeringen toe aan het 'wereldwijd succes van de Belgische InBev-merken'. Stella Artois is in de hele wereld meer en meer geliefd als luxepils. Onder meer de distributie-overeenkomst met Anheuser-Bush voor de Verenigde Staten draagt daartoe bij. Het witbier Hoegaarden verovert volgens de groep de hele wereld en ook de nieuwigheid Hoegaarden Rosée is veelbelovend. Jupiler, de favoriete pils van de Belgen, verovert gaandeweg ook Nederland."
Maar om te weten of dit de waarheid is, of een verhaaltje dat men aan de journalisten probeert te verkopen, gaan we nog even moeten wachten, denk ik. Als er koppen rollen binnen enkele maanden, dan was de beslissing om Hoegaarden naar Jupille te brengen een miskleun. Als alles blijft bij het oude, kan er een kern van waarheid in het verhaal zitten. |
|
Naar boven |
|
 |
johan b. Brouwer

|
Geplaatst: Di Sep 11, 2007 7:21 am Onderwerp: |
|
|
Quote: | Maar om te weten of dit de waarheid is |
natuurlijk is dit de waarheid...
bij de giganten (brouwerijen) moet je toch niet denken dat die kijken naar die Belgische markt... de wereld dat telt en wij 'domme' belgen zijn maar de mug op een olifant.
Inderdaad is Stella in de US een gigantisch succes. Alleen is in de distributieovereenkomst met Anheuser-Bush duidelijk vermeld dat het om een 'aoc' moest zijn.Bedoelend dat de stella van uit Belgie moest komen. Dit is trouwens het succes van Heineken. Die jaarlijks tienduizenden containers over de plas zend. Door dit overwacht succes van Inbev komt het hen goed uit om de Hoegaarden terug naar Hoegaarden te zenden, de jupiler die gebrouwen werd in Leuven naar Jupille te verplaatsen om zo meer capaciteit voor de Stella in Leuven te hebben.
Als ze dus op die manier 10% van de Heineken kunnen afsnoepen dan is dit al de jaarcapaciteit van Hoegaarden...
Als ze al ergens gemist hebben bij Inbev... dan is dit alleen dat ze nooit verwacht hebben dat hun bierverkoop zo snel zouden groeien.
Dus van koppen rollen is er helemaal geen sprake!
Trouwens na al die jaren negatief reacties ten overstaan van Inbev...
zij zorgen immers dat Belgie ginds over de plas op de kaart blijft staan
Made In Belgium!!! Ook goed voor vele andere brouwers (kleinere brouwers moest ik er niet bij zetten zekers )
aan alles is er een positieve kant... soms is er wat geduld nodig om het te zien!
Johan b. |
|
Naar boven |
|
 |
MmmmBier Gast
|
Geplaatst: Di Sep 11, 2007 7:59 am Onderwerp: |
|
|
[quote="johan b."] Quote: | Trouwens na al die jaren negatief reacties ten overstaan van Inbev...
Made In Belgium!!! Ook goed voor vele andere brouwers (kleinere brouwers moest ik er niet bij zetten zekers )
aan alles is er een positieve kant... soms is er wat geduld nodig om het te zien!
Johan b. |
Eindelijk iemand die de waarheid verteld.
Mooi gesproken Johan !
bl |
|
Naar boven |
|
 |
March Webteam

|
Geplaatst: Di Sep 11, 2007 8:16 am Onderwerp: |
|
|
johan b. schreef: | Quote: | Maar om te weten of dit de waarheid is |
natuurlijk is dit de waarheid...
bij de giganten (brouwerijen) moet je toch niet denken dat die kijken naar die Belgische markt... de wereld dat telt en wij 'domme' belgen zijn maar de mug op een olifant.
Inderdaad is Stella in de US een gigantisch succes. Alleen is in de distributieovereenkomst met Anheuser-Bush duidelijk vermeld dat het om een 'aoc' moest zijn.Bedoelend dat de stella van uit Belgie moest komen. Dit is trouwens het succes van Heineken. Die jaarlijks tienduizenden containers over de plas zend. Door dit overwacht succes van Inbev komt het hen goed uit om de Hoegaarden terug naar Hoegaarden te zenden, de jupiler die gebrouwen werd in Leuven naar Jupille te verplaatsen om zo meer capaciteit voor de Stella in Leuven te hebben.
Als ze dus op die manier 10% van de Heineken kunnen afsnoepen dan is dit al de jaarcapaciteit van Hoegaarden...
Als ze al ergens gemist hebben bij Inbev... dan is dit alleen dat ze nooit verwacht hebben dat hun bierverkoop zo snel zouden groeien.
Dus van koppen rollen is er helemaal geen sprake!
Trouwens na al die jaren negatief reacties ten overstaan van Inbev...
Johan b. |
DUS- de (kleine?) brouwers hier zitten er niks mee meer mee in dat in Leuven meer bankiers zitten dan brouwers? Hmmm.
Alles is ineens koek en ei?
Misschien dat we de Hoegaarden Speciale toch maar weer uit de kast halen met het Kerstbierfestival ? En mag ik terug Hoegaarden en Leffe drinken, als ik dat zou willen? Eigenlijk was heel die actie http://www.zythos.be/acties/actie-inbev/verliest.html toch maar een aanval op de goedmenende exportreus die de weg effent voor de kleintjes? Nu ben ik niet meer mee. _________________ Zythos-biercafébaas ~ gene zever aan den toog! |
|
Naar boven |
|
 |
Linty Tooghanger

|
Geplaatst: Di Sep 11, 2007 8:18 am Onderwerp: |
|
|
Ik vind het leuk dat op vrtnieuws.net dit artikel bij economie staat en niet bij cultuur of iets dergelijks
Het had natuurlijk ook bij 'buitenland' of 'politiek' kunnen staan
evenmuggeziftenkanookgeenkwaad |
|
Naar boven |
|
 |
MmmmBier Gast
|
Geplaatst: Di Sep 11, 2007 8:43 am Onderwerp: |
|
|
Je slaat spijkers met koppen March.
Je belicht daar meteen één van InBev's meest positieve kanten. Het is nml zo dat InBev idd België op de internationale bierkaart heeft geplaatst. De kleinere Belgische artisanale brouwerijen zijn daarmee in het kielzog meegezogen, waardoor ze idd mee kunnen profiteren van dit succes. Johan weet maar al te goed waarover hij spreekt !!!
Pas op, het is niet al koek en ei wat betreft InBev. verre van ...
bl |
|
Naar boven |
|
 |
March Webteam

|
Geplaatst: Di Sep 11, 2007 8:46 am Onderwerp: |
|
|
MmmmBier schreef: |
Je belicht daar meteen één van InBev's meest positieve kanten. Het is nml zo dat InBev idd België op de internationale bierkaart heeft geplaatst. De kleinere Belgische artisanale brouwerijen zijn daarmee in het kielzog meegezogen, waardoor ze idd mee kunnen profiteren van dit succes. Johan weet maar al te goed waarover hij spreekt !!!
bl |
Dat hierboven was sarcastisch bedoeld mmmmbier. _________________ Zythos-biercafébaas ~ gene zever aan den toog! |
|
Naar boven |
|
 |
MmmmBier Gast
|
Geplaatst: Di Sep 11, 2007 9:11 am Onderwerp: |
|
|
March schreef: | MmmmBier schreef: |
bl |
Dat hierboven was sarcastisch bedoeld mmmmbier. |
Een sarcasme die een merkwaardige waarheid inhield.
bl |
|
Naar boven |
|
 |
|