Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Waarschuwing op alcoholische dranken in Groot-Brittanni

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Biernieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Masterkaaischuimer
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2007 9:45 pm    Onderwerp: Waarschuwing op alcoholische dranken in Groot-Brittanni Reageer met quote

bron: http://www.zita.be/5/298144/1/waarschuwing-op-alcoholische-dranken-in-grootbrittannie.html

Alcoholische dranken zullen in Groot-Brittanni voortaan een waarschuwing meekrijgen. Dat zijn de Britse regering en de drankenindustrie maandag overeengekomen.

Tegen 2008 moeten alle flessen en blikjes een aanbeveling op het etiket dragen over hoeveel maten van de drank dagelijks mogen worden gedronken. Ook voor zwangere vrouwen zijn er aanbevelingen. De waarschuwingen zijn evenwel niet zo drastisch als op sigarettenpakjes, aldus de Britse minister van gezondheid Caroline Flint. En maat komt bijvoorbeeld overeen met een glas wijn of een halve pint bier. Op de dranken komt ook de waarschuwing 'Know Your Limits' (Ken uw grenzen). Indien de industrie zich niet houdt aan de afspraken, komt er een wet. Meer dan 7 miljoen Britten drinken meer dan de aanbevolen hoeveelheid. (SER)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
svermoere
Oppergod, Bacchus en Arnoldus samen ;-)
Oppergod,  Bacchus en Arnoldus samen ;-)

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 7:26 am    Onderwerp: Re: Waarschuwing op alcoholische dranken in Groot-Brittanni Reageer met quote

Masterkaaischuimer schreef:
bron: http://www.zita.be/5/298144/1/waarschuwing-op-alcoholische-dranken-in-grootbrittannie.html

Alcoholische dranken zullen in Groot-Brittanni voortaan een waarschuwing meekrijgen. Dat zijn de Britse regering en de drankenindustrie maandag overeengekomen.

Tegen 2008 moeten alle flessen en blikjes een aanbeveling op het etiket dragen over hoeveel maten van de drank dagelijks mogen worden gedronken. Ook voor zwangere vrouwen zijn er aanbevelingen. De waarschuwingen zijn evenwel niet zo drastisch als op sigarettenpakjes, aldus de Britse minister van gezondheid Caroline Flint. En maat komt bijvoorbeeld overeen met een glas wijn of een halve pint bier. Op de dranken komt ook de waarschuwing 'Know Your Limits' (Ken uw grenzen). Indien de industrie zich niet houdt aan de afspraken, komt er een wet. Meer dan 7 miljoen Britten drinken meer dan de aanbevolen hoeveelheid. (SER)

Dit is iets wat Europa wil doorvoeren. Verder zit ook een verhoging van de taksen in de pijplijn. Sommigen willen zelf een niveau van taksen zoals in de noorse landen.
De bedoeling is juist hetzelfde te doen zoals bij sigaretten.

Ook voedsel met te veel vet, suiker, ....volgens de professoren, zullen in de toekomst verwittigingen krijgen.
Momenteel loopt er al een dergelijke test in Groot Brittanie. Op veel voedingswaren staat er al een verkeerslicht-symbool: rood voor ongezond, oranje voor te mijden, groen voor veilig.
het geeft wel rare situaties: zo blijkt een blikje tonijn in olie al het predikaat rood, dus onveilig te krijgen omdat er olie in zit. Zelf ontbijtgranen krijgen een status oranje, want er zit een gevaarlijke stof in, namelijk mais.... Rolling Eyes
BartC
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 5:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben net terug uit de US. Daar staat op een flesje bier dat dokters het nuttigen van alcohol door zwangere vrouwen sterk afraden. Hier kan ik nog mee leven. Andere onzin, zoals een groen, oranje of rood licht hoeft voor mij echt niet.
Ik vraag me soms echt af of sommige EU ambtenaren een bonus krijgen per nieuw reglementje dat ze schrijven.

groeten
Bart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Calimero
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 6:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BartC schreef:

Ik vraag me soms echt af of sommige EU ambtenaren een bonus krijgen per nieuw reglementje dat ze schrijven.

Ken jij een organisme dat zichzelf opheft als het overbodig geworden is?
Waarom bestaan er, bijvoorbeeld, nog ziekenfondsen?

De defintie van een bureaucratie: een zichzelf onvermijdelijk makend onding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Biernieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: