Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

fast food
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2007 8:54 am    Onderwerp: fast food Reageer met quote

we zijn nu al enkele dagen na het ZBF

vandaar wil ik eens over het voedsel hebben dat er aangereikt wordt op het ZBF. Dit uiteraard met de bedoeling om een beter aanbod te krijgen...

want waar wij brouwers voor staan om zoveel mogelijk kwaliteit te leveren en het ambachtelijke naar voor te brengen... dit in tegenstelling van de industriele Leffe, jupiler en pied boef...
kan er met andere woorden bij al dat lekker bier dat wij produceren van het meest artisanale geuze, over tafelbier, abdijbier, speciaalbier ... tot trappist... kan er daar geen ander voedingsproducten aangeboden worden dan die vies stinkende fastfood tenten.

mijn opinie is om er nu even over te forummen (prachtig nieuw woord h) zodat er misshien iets anders kan gevonden worden... dan de hele heisa een paar maanden voor het volgend ZBF naar voor te brengen en het weeral te laat is....

dus laat maar los de ideeen en vooral wat is voor het ZBF en zyhtos het prijskaartje (ik verondertel immers dat zij daar ook een graantje van meepikken)

tenzij ik alleen ben die dit eten niet je dat vind! Confused

Johan b.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2007 8:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

o ja om nog toe te voegen... er was inderdaad 1 stand met overheerlijke ribbetjes met biersaus...

maar jij wij brouwers die daar 22 uur MOETEN staan 2 dagen na elkaar het zelfde eten... wegens gebrek aan variatie!
(euch voor alle eerlijkheid... de zondag heb ik zelfs niets gegeten... wegens gebrek aan tijd naar de avond toe... geleefd of is het overleefd op bier!

Johan b.
Naar boven
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2007 9:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

johan b. schreef:

(euch voor alle eerlijkheid... de zondag heb ik zelfs niets gegeten... wegens gebrek aan tijd naar de avond toe... geleefd of is het overleefd op bier!

Johan b.

Laughing 't Was eraan te zien Laughing

De ribbetjes waren inderdaad lekker. Tja, een gezond weekend kan je het niet noemen, braadworst voor ontbijt, ...
Ik draai er mijn hand niet voor om een driemaal per dag frieten te eten, dus mij maakt het niet zoveel uit. Ik heb zondagavond toen ik in Zottegem toekwam zelfs nog een pitta naar binnen gespeeld. Maar misschien is het inderdaad geen slecht idee om de bierkeuken wat uit te breiden ten kost bv van een pittakraam.

Ik heb echter nog een andere bedenking. Bezoekers hebben er mij attent op gemaakt dat de tafels in de eethoek vaak bezet waren door mensen die alleen iets dronken, terwijl zij die iets wilden eten soms gewoon op de vloer moesten plaatsnemen. Ik dacht dat daar vorig jaar strenger op werd toegezien. Zelf hebben we daar natuurlijk geen last van als brouwer, wij hebben ruimte zat achter onze stand Laughing

Glenn c
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
mister white
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2007 11:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

mja, mijn reactie op de bovenstaande posts is gemengd... principieel kan ik de mening van Johan alleen maar verdedigen. Het zou beter qua imago zeker niet slecht zijn om niet louter of vooral fast food-toestanden aan te bieden, maar daar ook nog iets tussen te zetten met een gezondere hap.

Als ik het mij goed herinner waren de meeste kramen nu van onze vrienden van Bevers uit Rijkevorsel en wie het catering-wereldje een beetje kent, weet dat de rivaliserende gebroeders Bevers zowat heel de Belgische fastfood-catering onder elkaar verdelen. Of dat nu gaat om de grote festivals la Werchter of voetbalwedstrijden, veldrijden etc... Het is steevast een van de Bevers die de plak zwaait. En we moeten daar geen tekening bij maken dat die dus ook gunstige financile voorwaarden kunnen bieden. Meestal betalen zij de organisatie een forfaitair bedrag en hoef je je als organisator van de rest niks meer aan te trekken... Zij zorgen voor de kramen, personeel, eten en maken zelf dat ze er voldoende aan uit geraken.

Nu ja, om op mijn vorige principile steun aan Johan terug te komen... Persoonlijk krijg ik van al dat bier doorgaans net wel zin in iets "vettig". En naar ik begrijp is het net dat fenomeen wat "ons" met een zogenaamde "bierbuik" opzadelt, doch dit geheel terzijde.

Ik ben dus niet direct een voorstander van het afschaffen van de friet- en/of pittakraam... Maar moest er een kraam zijn met gezonder eten... of met een aanbod waarin meer met bier is gewerkt, dan zeg ik daar zeker geen nee tegen.
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2007 1:17 pm    Onderwerp: Re: fast food Reageer met quote

johan b. schreef:
kan er met andere woorden bij al dat lekker bier dat wij produceren van het meest artisanale geuze, over tafelbier, abdijbier, speciaalbier ... tot trappist... kan er daar geen ander voedingsproducten aangeboden worden dan die vies stinkende fastfood tenten.

Ach Johan, maar dan moet je naar het Brugs bierfestival komen deze zomer.
GEEN fastfood rommel, maar alleen de allerbeste 'biercuisine'. Er zal dus een speciale afdeling "biercuisine" aanwezig zijn. Een toch wel fantastisch idee van Tom Allewaert, medeorganisator !
Proost,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2007 1:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Op de 24-uur kon je volgens mij kip met geuze en dergelijke krijgen dacht ik. En iets zegt mij dat dat het eerste jaar op ZBF ook zo was? Of zit mijn memorie in de knoop?

Ideologisch zou ik ook voorstander zijn van een uitgebreidere en gezondere keuze, maar ken mezelf dat ik toch weer een snelle hap zou nemen, om me snel weer tussen de mensen te begeven erna. En iets "vettig" remt de gevolgen van de alcohol wat af heb ik mij laten wijsmaken, dus dat zou dan mooi meegenomen zijn. Als brouwer lijkt het mij inderdaad niet zo super om twee dagen op dergelijke zaken te leven.

Probleem is ook weer een logistiek probleem: om een pita of friet te serveren kom je met een kraampje wel toe. Om degelijke maaltijden te serveren heb je algauw iets meer keuken nodig lijkt mij. En dan zijn er nog langer wachttijden eer je geserveerd wordt enzo...

Misschien dat het festivalteam voor de brouwers die dit wensen iets extra kunnen voorzien?
DAVY S
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2007 2:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:

Misschien dat het festivalteam voor de brouwers die dit wensen iets extra kunnen voorzien?

Laat de Heeren maar eens goed voor ons koken ipv pralinetjes te verkopen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Kevin
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2007 2:49 pm    Onderwerp: Re: fast food Reageer met quote

Trappist schreef:

GEEN fastfood rommel, maar alleen de allerbeste 'biercuisine'. Er zal dus een speciale afdeling "biercuisine" aanwezig zijn. Een toch wel fantastisch idee van Tom Allewaert, medeorganisator !
Proost,[/color]

en waarschijnlijk tegen de courante prijs die in het Brugs toerisme gehanteerd wordt, geserveerd?

ik kijk er al naar uit!
Naar boven
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2007 2:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Trappist schreef:

Proost,[/color]

en waarschijnlijk tegen de courante prijs die in het Brugs toerisme gehanteerd wordt, geserveerd?

ik kijk er al naar uit!

Breng al maar je DIKKE portefieulle mee...
want de bier en andere prijzen dat ze op de brugse markt hanteren... dat kan tellen!

Johan b.
Naar boven
mister white
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2007 3:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

johan b. schreef:
Quote:
Trappist schreef:

Proost,[/color]

ik kijk er al naar uit!

want de bier en andere prijzen dat ze op de brugse markt hanteren... dat kan tellen!

Johan b.

met mijn DIKKE portefeuille vol met allerhande klantenkaarten en naamkaartjes zal ik er wel niet geraken zeker? Rolling Eyes Laughing
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2007 3:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
johan b. schreef:
Quote:
Trappist schreef:

Proost,[/color]

ik kijk er al naar uit!

Johan b.

met mijn DIKKE portefeuille vol met allerhande klantenkaarten en naamkaartjes zal ik er wel niet geraken zeker?

en ik die dacht dat iedereen met 10 tallen kredietkaarten rondliep Confused

ik zie jullie al staan aan een bierstand...
meneer kan ik betalen met met proton, mister cash of ...
en kan ik happy-days puntje sparen Twisted Evil

Johan b.
Naar boven
mister white
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2007 3:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

... en een Delhaize-kaart heb ik ook, maar ideaal zou zijn als ik met mijn maaltijdcheques kan betalen h Wink

en ik heb hier ook nog ergens een voorraad kortingsbonnen voor Alken Maes producten, maar daar zal ik ook nie ver mee geraken vermoed ik? Rolling Eyes
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2007 3:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mister white schreef:

en ik heb hier ook nog ergens een voorraad kortingsbonnen voor Alken Maes producten, maar daar zal ik ook nie ver mee geraken vermoed ik? Rolling Eyes

Ah, maar daar kan je binnenkort mee naar de voetbal in Genk ! Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
mister white
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2007 3:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Linty schreef:
mister white schreef:

Ah, maar daar kan je binnenkort mee naar de voetbal in Genk ! Wink

daar heeft Alken Maes de vrienden van Inbev toch wel schoon de loef afgestoken vind ik Smile als je weet dat er in dat stadion per jaar gemiddeld een 2500 hectoliter bier vloeit... (naar wat ik mij laat vertellen althans)
elpres
ZBF Festivalteam
ZBF Festivalteam

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2007 8:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dag allemaal,

Ik tracht al enige tijd de mensen van Slowfood Belgi hiervoor te pakken te krijgen, maar blijkbaar zijn die nog niet zo goed georganiseerd om iets dergelijks aan te kunnen.

Als iemand suggesties heeft, altijd welkom. Hou er wel rekening mee dat alles elektrisch moet, absoluut GEEN gas!

Het prijskaartje is natuurlijk ook van belang, hoeveel willen jullie betalen voor een gezonde hap? En wat is trouwens een gezonde hap?

Ik vond persoonlijk de broodjes en de groenten zeer goed.
De pitta wat minder, maar de rest toch zeker OK.

Ook is het nu zo dat wij geen geld vragen aan de mensen van de catering, maar de bonnetjes die wij verdelen onder brouwers en medewerkers.

Hoe zit dat eigenlijk op andere festivals, wat krijgen de brouwers daar van de organisatie aangeboden om te eten?

Laat maar komen die goede voorstellen!

Groeten,

Tommy
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: