Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Sfeerbeeld
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dijleschuimer
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 12:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

de nabijheid van het station heeft ook nadelen Laughing Laughing
De studentclub die het nodig vond van een aantal panelen van Zythos mee te "nemen" was op die manier onze veiligheidsploeg net iets te snel af. De trein vertrok net op 't punt dat wij op 't perron aankwamen.
Nu ja, studenten blijven studenten en ik hoop dat het zythos loge ergens een mooie plaats krijgt in hun fakbar als trofee, dat is dan ook reclame voor onze vereniging.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 12:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

DAVY S schreef:
Trappist schreef:
DAVY S schreef:

Het festivalteam verdient het dus niet om een hoop ongefundeerde kritiek van een buitenstaander over zich heen te krijgen!

Davy de stouterik aan 't woord Laughing
Hoe durf je te schrijven dat ik een hoop ongefundeerde kritiek uit.
Geef eens de details ? wedden dat je mond nu vol tanden staat
Wink
Proost,

Klopt! 32 in totaal. Ondertussen gelukkig ook nog vol bier!

Dit is een gezegde Davy ! En blijkbaar ene met een treffende waarheid, want de details die blijven, zoals ik verwacht had, volledig achterwege Laughing Laughing Laughing Laughing
Normaal, want mijn enige vorm van kritiek was de drukte, vochtige warmte, resultaat van een volgens mij althans onoordeelkundige inrichting van de zaal.
Het karakterbierfestival in Vichte zet alle standjes tegen de muur ! Is dit festival dan onveilig ????? Ik betwijfel ten zeerste.
Proost,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
DAVY S
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 12:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Trappist schreef:

Het karakterbierfestival in Vichte zet alle standjes tegen de muur ! Is dit festival dan onveilig ????? Ik betwijfel ten zeerste.

Ik heb in vichte ook nog nooit 3500 man in de zaal gezien... Crying or Very sad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 12:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

DAVY S schreef:
Trappist schreef:

Ik heb in vichte ook nog nooit 3500 man in de zaal gezien... Crying or Very sad

Ge moogt het draaien of keren zoals ge wilt, maar als er 3500 man in een zaal zitten, dan zitten die daar. Standjeseilanden in het midden of de standjes aan de buitenkant doet er niet toe, het probleem blijft: t.t.z. de zaal zit nog steeds vol met 3500 mensen.
Leg nu eens precies uit waarom die overbodige ruimte in het midden een voordeel zou kunnen zijn aan veilgheid. Daarmee maak je de nooduitgangen niet groter. 3500 man blijft 3500 man en die moeten, wanneer een ramp gebeurt, ook allemaal diezelfde nooduitgangen verlaten. Het vertrappelingsgevaar blijft gewoon identiek. De logica kan toch maar zo duidelijk zijn Rolling Eyes
Alleen stel ik spijtig genoeg vast dat die 3500 mensen zich moeten bijeenscharen in de te schaarste ruimte rond de TE grote en ruimteopslorpende 2 standrechthoeken. Plaats tekort dus en je zou zelfs durven denken dat de veilgheid daardoor zelfs minder wordt.
Proost,
Naar boven
gerten
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 12:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@Glenn & andere leerkrachten: Als ge ooit het begrip '"dovemansgesprek" moet uitleggen aan Uw leerlingen, zoek niet verder!!!
Gerten
Naar boven
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 1:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Laughing
Naar boven
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 1:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

biertherapeut schreef:
De ruimte in het middenplein is zo groot omdat zo hoort te zijn voor de veiligheid en veiligheid voor alles. Je moest eens weten wat we nog allemaal te horen hebben gekregen van de brandweer die de inspectie kwam doen. maar daar staan de meesten niet bij stil.

Filip, dit is toch een klaar en duidelijk antwoord!
Stel je eens voor dat je als vzw deze voorschriften niet naleeft, en er gebeurd een ongeluk met gekwetsten. Voorschriften niet nageleeft, geen tussenkomst verzekering, wie aansprakelijk? Inderdaad, ons festival !!!!

Als je nog een klaarder en duidelijker antwoord wil, dan spreek je misschien beter de plaatselijke brandweer aan.

En ga aub geen zalen vergelijken! Het gaat hier om veiligheidsprocedures die in elke zaal anders zijn.
Naar boven
Dijleschuimer
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 1:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Schitterend Gerten Very Happy

Tja, ik heb het Filip nu proberen duidelijk te maken met een voorbeeld dat iedereen kent : het Heizeldrama. Als hij het dan nog niet wil snappen, dan ligt het niet meer aan ons h Very Happy

Nogmaals een oproep aan Filip: als je denkt dat je het beter kunt, bewijs het in plaats van onzin uit te kramen.
Naar boven
Dijleschuimer
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 1:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oh ja vergeten te antwoorden ivm Vichte. Ten eerste heeft elke zaal een apart veiligheidsplan, ten tweede is het aantal personen aanwezig per vierkante meter iets lager (ik schat op maximum een vijfde) dan op ZBF en ten derde is hun compartimentering (zij hebben veel meer tafels in verhouding met ZBF) en doorstroming heel anders dan op ZBF.
En nu stop ik met argumenteren, als je het nu nog niet begrepen hebt Filip, dan zal het er wel nooit van komen zeker. Rolling Eyes
Naar boven
TreinJan
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 1:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vermoeid maar zeer voldaan ben ik zondagavond thuisgekomen. Ik ben 2 dagen op en neer gereisd, en in alle 4 gevallen met perfekte aansluiting op/van de speciale trein Antwerpen - St. Niklaas! Ik heb een zeer groot aantal i.h.a. goede tot zeer goede bieren kunnen proeven onder redelijke tot goede proefomstandigheden en kunnen genieten van goed gezelschap, en kunnen spreken met een enorm aantal vrienden en bekenden.
Het was weer zeer de moeite waard, een groot compliment aan de hele festivalploeg!

Het festival is terecht zeer goed bezocht. Nu er binnen niet meer gerookt wordt is de atmosfeer erop vooruit gegaan, maar ver boven de duizend menselijke kacheltjes (die dan allemaal "super" stoken) geven heel wat warmte en verbruiken ook heel wat zuurstof. Iets meer luchtverversing zou dus welkom zijn. Er is heel wat zitgelegenheid in de zijzaal, maar daar hangen wel erg veel etensgeuren (die trouwens ook in het aangrenzende deel van de grote zaal binnendreven).
Het aantal stands is denk ik zeker aan zijn maximum. Naar mijn idee zou misschien het aantal stands zelfs iets kleiner moeten worden, om de zijpaden langs de lange zijden iets ruimer te maken. Maar daar kan een
deskundiger persoon misschien zijn licht over laten schijnen. Voor het bieraanbod is dat dan wel nadelig, maar laten we eerlijk zijn, dat is nu al zo groot dat ik zelfs op 2 dagen nog niet alles heb kunnen proeven waar ik interesse in had (enkele waren zondagmiddag helaas al op).
Verder lijkt het mij niet verstandig om in de zaal stapels klapstoelen te laten staan, want die kunnen dan "verdwalen" op plaatsen waar ze duidelijk hinderen (veiligheid?). Ook mag van mij nog steeds de achtergrondmuziek helemaal uit; meer dan duizend pratende mensen maken al genoeg lawaai.
Maar dit zijn details, al met al was dit een fantastisch festival. Ik kijk al uit naar volgend jaar. (Oh ja, is dat dan inderdaad vooralsnog de laatste keer in deze zaal?).

@Filip: als je goede foto's wilt kunnen maken moet je op een rustiger tijd komen dan zaterdag namiddag.

@Gerten: als Nederlander zou ik zeggen "aan dovemansoren gericht", is de uitdrukking in het Vlaams anders?

Gezondheid allemaal,
Jan
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 1:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

off topic
TreinJan schreef:
@Gerten: als Nederlander zou ik zeggen "aan dovemansoren gericht", is de uitdrukking in het Vlaams anders?

Dovemansgesprek is inderdaad een Belgicisme, maar aanvaard door Van Dale:
dovemansgesprek (het ~)
1 [Belg.] gesprek tussen mensen die elkaar niet willen of kunnen begrijpen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
mister white
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 2:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja Trappist/Filip, pak het zeker niet te persoonlijk op, maar ik ben er zeker van dat de rest gelijk heeft met hun argumentatie. Het is niet zozeer het "vol" zitten van de zaal, of "het aantal aanwezigen" dat op zich doorslaggevend is, maar alles heeft te maken met spreiding en evacuatieplannen die gebaseerd zijn op gemiddelde "stromen" van publiek.

Er is hier al eens verwezen naar het Heyzeldrama, maar je moet daarom zelfs niet meteen aan een drama denken h. Neem gewoon wat voetbalstadions en dan zijn er ook van 20.000 man capaciteit die veiliger zijn dan sommige met maar 12.000 man capaciteit. En wees maar zeker dat hoe groter het verwacht aantal publiek, des te strenger de preventieve maatregelen zijn en horen te zijn, net om zo'n drama's te vermijden.

Enfin ja, je zou idealiter een keer op bezoek moeten gaan bij de brandweer die u dat aan de hand van praktijkvoorbeelden en simulaties perfect uit de doeken kunnen doen Wink
Geroen bierfanaat
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 4:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

misschien is het verstandig om de "discussie" hier bij te laten . . .

en kijken jullie hopelijk al uit naar de volgende festvials
het onze begint nu ook te naderen

heb juist nog een kleine vergelijking gemaakt in het ander topic:
http://www.zythos.be/forum/viewtopic.php?t=1053&start=15

wij staan ook open achteraf voor (opbouwende) kritiek
want het is hier (in Waregem) de rste keer h Wink

met biergroeten
Geroen.

Mr weten ?: http://www.wbf.be
of facebookpagina van Waregemse Bierfanaten
Naar boven
mister white
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 5:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

allez Geroen, toch niks zo plezant als een bruisend forum Cool Beetje leven in de brouwerij kan geen kwaad h... Laughing
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 5:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

euch foutje zie volgend berichtje
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 5 van 7

Ga naar: