Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Sfeerbeeld
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geroen bierfanaat
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 04, 2007 11:59 am    Onderwerp: Sfeerbeeld Reageer met quote

gisteren omstreeks 16.30 uur . . .

een ander sfeerbeeld zal je aantreffen op de kaft van
de brochure voor de Waregemse Bierhappening

met biergroeten
Geroen.

Mr weten ?: http://www.wbf.be
of facebookpagina van Waregemse Bierfanaten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Masterkaaischuimer
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 04, 2007 1:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Schone foto, rond 16.30 stond ik daar ook ergens Smile ... maar vraag me nu niet of ik nu bij johan b uit a, den urbain of glenn stond toen Smile. Het was me trouwens zr aangenaam!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
mister white
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 04, 2007 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

tiens... toch eerder een portret van twee toffe kerels dan een sfeerbeeld, niet?
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2007 8:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Waar ik me zaterdag rond 16.30 bevond, weet ik niet meer heel precies. Maar zoek daar vooral niks achter Laughing

Het was in ieder geval plezant. Ik denk zelfs dat ik het de beste editie tot nu toe vond. Heel wat goede biertjes gedronken, ondermeer van de heren hier boven. Proficiat aan de organisatoren en de standhouders. En zelfs de nmbs heeft zijn best gedaan om het ongemak van de werken beperkt te houden.

Manuel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2007 9:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wie zijn dat? Laughing
Op dat moment lachte Glenn nog, toen wist hij nog niet dat hij de nacht zal moeten doorbrengen in zijn wagen... Very Happy Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
DAVY S
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2007 10:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Linty schreef:
Wie zijn dat? Laughing
Op dat moment lachte Glenn nog, toen wist hij nog niet dat hij de nacht zal moeten doorbrengen in zijn wagen... Very Happy Very Happy

Da wist hij wel hoor, maar dat hij 's morgens opgesloten ging zijn op de parking, da was niet meegerekend Laughing
Naar boven
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2007 10:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Aha, nu weet ik tenminste waar ik was om 16.30 u Laughing

In de camionette slapen viel best mee, de gevolgen van het net iets te uitbundig proeven op zaterdag viel al heel wat minder mee. Zat ik dan ook nog eens opgesloten op de parking, 't was wachten op de eerste medewerkers voordat ik op zoek kon gaan naar een kopje koffie.

Zeer goede editie inderdaad, dikke pluim voor de organistie.

Glenn c

Mijn eerste twee lesuren heb ik alvast overleefd, er was blijkbaar een toneelvoorstelling gepland voor de leerlingen, viel dat effe mee. Nog 5 te gaan, plus 2 uur klassenraad. 't Is zeer uitzonderlijk, maar vandaag zou ik liever een ander beroep hebben. Veel cong hebben is n ding, maar we kunnen helaas niet kiezen wanneer we een dagje verlof willen nemen.
Naar boven
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2007 11:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

tja Clenn, soms heeft zelfstandig zijn zo zijn voordelen Cool

ik ben hier inderdaad rustig mijn dag begonnen dit reeds met een bezoekje van een amerikaanse toerist...

bij deze van harte dank aan de vele 1000-den bezoekers en vooral aan de vele die zo KOTK hebben gesteund (ik had toch de indruk dat er veel meer volk was dan vorige editie...)

oprecht namens AB-BA DANK U

Later deze week zal ik een stand van zaken geven over de opbrengst ten voordele van KOTK. Eerst en vooral de boel opruimen, tapkasten uitspoelen en terug opbergen, zelfs eentje herstellen. bleek na een tijd dat de koeling bij een stuk was... was dat een gesukkel, maar we hebben het overleefd...

tot een volgende

Johan B.
Naar boven
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2007 12:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

johan b. schreef:

ik ben hier inderdaad rustig mijn dag begonnen dit reeds met een bezoekje van een amerikaanse toerist....

+ n obsessieve belg Smile
De Amerikaanse toerist was niet n van de minste. Glenn Burnett --> Zie zijn site: http://www.callzia.info/
Hoog bezoek na twee dagen hard labeur.
Johan, hartelijke dank voor al je inzet !!
Proost, (De Smisje Kerst was weeral VOORTREFFELIJK!!!
Naar boven
Geroen bierfanaat
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2007 7:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn vermoeden werd dus bevestigd
ik heb Glenn kort bezig gezien
maar hij was in volle vorm,
(heb toen tegen Marc onze penningmeester zelfs gezegd,
ik zou Glenn eens willen zien bij het sluiten van het ZBF
op zaterdagnacht)

Troost u Glenn we hebben nog anderen gezien die zelfs tussen
18.00 en 18.30 al serieus van de kaart waren...

ps: ons tempo lag ook vl te hoog
maar wij zijn slechts 3 uur ter plaatse geweest

met tevreden biergroeten
Geroen.

Mr weten ?: http://www.wbf.be
of facebookpagina van Waregemse Bierfanaten
Naar boven
Hagelander

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 3:22 am    Onderwerp: Bedankt Reageer met quote

Beste bierliefhebbers,

Wederom is onze aanwezigheid niet onopgemerkt voorbijgegaan. Het tweede jaar dat studentenclub Ons Hageland-Bessemclub het ZBF opzoekt. En het mag gezegd worden, een groot succes. dat eerste jaar met een luttele drie man, dit jaar een 15tal frisse en montere studentjes uit de stede van Leuven. Wederom heb ik velen weten te overtuigen van de kwaliteiten van beter bier. Als ik 15 man zover krijg om op een zondag de verschrikkelijk verre afstand van Leuven naar Sint-Niklaas te overbruggen (de jeugd...) dan wil dat des te meer zeggen dat het ZBF echt de moeite is. Wij zijn er volgend jaar terug, en met nog meer man.

Doe zeker zo verder!

met burschikose groet,
stud. hist. Tim Polk v/o Ratzinger
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 10:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Altijd welkom heren en dames studenten (vooral die laatste Wink ), zolang je er maar geen massacantus van maakt. Dit jaar viel het best mee, ik denk dat jullie de enige studentenclub waren trouwens. Even een lied aanheffen kan best. Vorig jaar was dit echter andere koek. Enkele debielen vonden het nodig zich lazarus te zuipen door de zwaarste bieren aanwezig op het ZBF adfundum leeg te drinken. 't Wou natuurlijk lukken dat onze buurman Malheur was, wij hadden de Melchior mee en aan de andere kant was Rochefort 10 beschikbaar. Ik moet er geen tekening bij maken zeker. Andere klanten bleven uit onze buurt, ik heb geweigerd bier te schenken aan diegene die te zat waren, je krijgt een hoop zottigheden naar je kop, nee, zo hoeft het niet. Maar nogmaals, dit jaar had ik er totaal geen last van. Ik zou zelf durven zeggen dat er iets meer snotneuzen waren die van het ZBF een pre uitgaansfeestje wilden maken (op zaterdagavond dan). OP zaterdag een uurtje vroeger de boeken toedoen zou geen slecht idee zijn. Ik denk dat veel brouwers dit zullen beamen. Dat uurtje vroeger kunnen stoppen op zondag was een schitterende zet (ik vermoed ook voor de vele medewerkers die na het festival aan de slag gaan om de boel te kuisen).
Een laatste kanttekening is het gedrag van sommige bezoekers, vooral buiten de zaal. Ik heb mensen zien wildplassen op alle mogelijke plaatsen (ook tussen mijn camionette zo bleek achteraf). Geen schuld naar de organisatie, ik heb hen heel vaak zien rondlopen om dat tegen te gaan. In het station (zondagavond 21.30 u) heb ik groepen zien lopen met alles dat maar een beetje los zat in de zaal (zelf een heel groot Zythospaneel). Jammer dat er bierproevers ordinaire zatlappen worden eens een bepaald promillage in het bloed. Gelukkig is het nog steeds een kleine minderheid, maar ze doen het imago van de bierproever weinig goed. Het volkse van bier heeft zo zijn minpuntjes h.

Glenn c
Naar boven
Hagelander

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 10:54 am    Onderwerp: Domme studenten Reageer met quote

Beste Glenn,

Die studenten die je daar aan het beschrijven bent hebben vorig jaar ook ons pad gekruisd. Ze hebben me daar aan de Palm stand nog uitgedaagd tot ad fundums. Om er van af te zijn heb ik er eentje toegezegd. Ach ja, kring, club en vereniging, drie zeer grote verschillen, maar voor de buitenstaander zeer moeilijk te onderscheiden.
Persoonlijk hebben we enkel zeer positieve reacties gehad, we kwamen dan ook echt voor beter bier en geen pre-party. Vele bezoekers waaronder veel buitenlanders hebben ons aangesproken voor meer duiding bij onze couleur. Zelf ben ik reeds meerdere jaren zeer actief bij Beeradvocate en de eerste contacten voor een activiteit samen met de Leuvense Biertherapeuten werd reeds vorig jaar gelegd. Als studentenclub wilen we ons vooral verbeteren en niet marginaliseren.
Door die werken op de lijn Sint-Niklaas -> Antwerpen hebben we een gedeelte van de reis met de bus gedaan. Op de bus hebben een klein feestje gebouwd, op verzoek van de busbestuurder zelf. Dus wederom, enkel positief nieuws van het thuisfront!!
gerten
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 11:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
't Wou natuurlijk lukken dat onze buurman Malheur was, wij hadden de Melchior mee en aan de andere kant was Rochefort 10 beschikbaar.

Er op gelet dat die laatste er dit jaar NIET bij was! Al had dat waarschijnlijk meer te maken met de kostprijs dan met het alcoholgehalte...
Laat dus duidelijk zijn dat ik NIET pleit voor een begrensd alcoholgehalte op het ZBF. Maar voor deze soort bieren mag wat mij betreft gerust meer gevraagd worden(bv.2jetons). Door het formaat van de glazen krijg je ook meer bier dan de aangeduide 15cl.
Gerten
Naar boven
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 11:54 am    Onderwerp: Re: Bedankt Reageer met quote

Hagelander schreef:
Wij zijn er volgend jaar terug, en met nog meer man.

Eh....met niet TE veel man h Surprised
Want dit jaar was werkelijk een TE drukke bedoening. Foto's maken quasi onmogelijk
Zaterdagnamiddag was worstelen tussen de massa om aan een biertje te geraken. En had je dan n bemachtigd, dan moest je enorm opletten dat je glas geen duw kreeg van een onoplettende bierliefhebber, die dan ook worstelde om aan zijn biertje te geraken. Al was er geen sigarettenrook te bespeuren, er was ook duidelijk een tekort aan zuurstof, wat voor mij althans , en dit in combinatie met de vochtige hitte, een zeer onplezierige ervaring was. Waarom was die ruimte in het midden tussen de standjes zo groot ???Crying or Very sad
Proost,
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 1 van 7

Ga naar: