Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Sfeerbeeld
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 4:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

johan b. schreef:
Zon tuinhuis verhuisen kan toch zo moeilijk niet zijn h Embarassed

Laughing Laughing Laughing Laughing
Ik zie ze al gaan, van Ingelmunster naar Brugge op zo'n speciaal transport, begeleid door een konvooi bierproevers met zwaailichten.
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 4:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

- "Hebt ge gedronken, meneer?"
- "Neen, nog niet, maar 'k heb wel al m'n gerief mee"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Kevin
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 10:25 pm    Onderwerp: Re: Bedankt Reageer met quote

Trappist schreef:
Wij zijn het die een optimale proefsituatie verdienen.

Wil je volgend jaar misschien leren fauteuils om uw proefsituatie nog optimaler te maken?
meer ruimte dan de ruimte om je arm met je glas naar je mond te brengen heb je niet nodig. Zondag is niemand bij mij in die baan gekomen hoor...

Trappist schreef:

Bemerk ik daar enige frustratie wanneer je vermeld dat je daar 22 uur ter plaatse MOET blijven ? Noteer dat dit punt uit zijn context is getrokken, vermits de discussie ging over de overbodige vrije ruimte tussen de standjes ! Als die vrije ruimte bemand zou kunnen worden met bierproevers kunnen jullie daar toch nooit geen last van hebben ???? waarom die wrevel ??

Wilt ge uw amerikaanse pseudo-bierkenners daar misschien zetten zodat ge van hun aanwezigheid weer een prachtige fotoreportage kunt maken?

Trappist schreef:

Bijna 70% van de zaal is binnenruimte van de standjes !!! voor mij persoonlijk is deze oppervlakte veel te groot en spijtig genoeg leidde dit tot drumsituaties en een overbevolking.
Is daar dan echt geen andere oplossing te bedenken ??
Proost,

Volgens mij ben je nu al alle mogelijke oplossingsmodellen aan het tekenen en zal je die tijdig aan het festivalteam bezorgen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
't hofbrouwerke
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 10:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="DAVY S"]
gerten schreef:

Met dat verschil dat er daar 250 euro wordt gevraagd aan de brouwers om er te mogen staan! Zythos zou dat eens moeten doen: 60 standen x 250 euro = al een aardig bedragje om iets mee te doen. Het zou er dus nog aan mankeren dat het in Brugge niet beter zou zijn...maar ik moet het nog altijd eerst zien.

Al maar goed dat er zoveel ruimte was op het middenplein.
Ik viel strijk achterover toen ik zag dat er 250 gevraagd werd om een stand te zetten in Brugge.
Dan moet er al veel volk komen omdat terug te verdienen.

maar ......
das voor een ander onderwerp geloof ik.

Ook van mij een chapeau voor wat Zythos daar verwezelijkt.
Het zat er vol, maar dat werd er door de meesten toch wel bijgenomen.
Ik heb niemand zien vechten voor een plaatske, of zien drummen voor een pintje. Of 't moest voor die laatste Podge imperial stout geweest zijn.
('t is maar om jullie betoog over die zware bieren van Malheur en rochfort verder te zetten hoor ) Laughing
Daarna zijn ze allemaal naar mij afgezakt om den hofblues op te kuisen geloof ik.

Ik wist niet dat er nog zoveel stout liefhebbers waren.
Masterkaaischuimer
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 10:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Amai, zo vl leeswerk na een dagje niet online te zijn Razz . ik heb trouwens geen gevecht gezien voor de laatste podge van t'vat hoor, en ik stond toen toch niet ver van die stand af Laughing. Ook bij de hofbrouwers ben ik nog geweest, maar de hofblues heb ik nog niet geproefd ...

Mijn bezoek bestond uit een gevarieerder aanbod. Een brooklynette(mijn favoriet), bosprotter, fantome saison printemps, ultra ambree, vicardin (die ik trouwens best wel lekker vond), een goeie podge stout van t'vat, een alvinne extra van t'vat, een pannepot en de zweedse versie, een aardmonnik, terracotta, fiori, ... Jaja, ge ziet al dat ik lang in een bepaald hoekje heb gestaan Very Happy. Nogmaals bedankt aan alle brouwers uit die hoek daar, ik hoop jullie allen nog vaak te zien! En den urbain is inderdaad de prater van den hoop Smile.
Naar boven
DavidBLes
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 12:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
De organisatie was uitstekend, de massa volk bleef onder kontrole, het festivalteam was waakzaam, de brouwers konden in veiligheid werken, alles was dik in orde.
Dikke pluim!

Daar kan ik niet meer aan toevoegen. Een welgemeende merci aan al die vrijwilligers die er uren bloed, zweet en tranen in de organisatie hebben gestoken. En die er dan nog vaak kritiek moeten bijnemen. Zowel vooraf als achteraf.
Kritiek is natuurlijk niet verboden en is daarom geen aanval op die harde werkers.

Om het op zijn Gents te zeggen: 'Nie plueje'

ik kijk al uit naar volgend jaar Exclamation
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 9:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

DAVY S schreef:
Ik heb dit weekend van het festivalteam gehoord dat er nog wat medewerkers welkom zijn. Bij deze is Filip kandidaat. Hij weet het toch allemaal zo goed. Met Filip erbij geen gedrum meer op het ZBF!

Wie zegt dat ik het allemaal zo goed weet ?? Dat zeg jij dus, en volkomen verkeerd natuurlijk. Het bezweet gedrum is gewoon een onaangename vaststelling dit jaar. Vorige jaren nog nooit meegemaakt. Ik dacht, misschien is daar een oplossing ? Het is duidelijk dat het festival uit zijn voegen begint te treden. Een goede evolutie, absoluut want het bewijst meteen het indrukwekkend succes. Alleen, vele mensen zouden dit anders willen zien volgend jaar. Wat meer ademruimte en wat meer verluchting zou al heel wat beter zijn. Kunnen de standjes niet aan de buitenkant tegen de muur geplaatst worden ? Zoals te Karakterbierfestival Vichte ?
Proost,
Naar boven
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 9:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

gerten schreef:
We zullen eens lichtjes kritisch komen kijken op 15 en 16 september te B.
Dat moet daar het ultieme perfecte festival gaan worden dus.
Wedden dat ik het kan afbreken tot ONDER de grond Crying or Very sad
Gerten

Afbreken is idd heel makkelijk. Was ik dit dan van plan met ZBF ???
Proost,
Naar boven
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 9:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

glenn c schreef:
gerten schreef:
We zullen eens lichtjes kritisch komen kijken op 15 en 16 september te B.
Dat moet daar het ultieme perfecte festival gaan worden dus.
Wedden dat ik het kan afbreken tot ONDER de grond Crying or Very sad
Gerten

Ben je nog betrokken bij de organisatie Filip? Ik dacht iets anders gehoord te hebben, nu, ik kan het misbegrepen hebben natuurlijk.

Glenn c

Ocharme, die roddeltrein Embarassed
Ik neem de website alreeds volledig onder handen !
Alle info desbetreffende het Brugs bierfestival kan je terugvinden op www.babbierproevers.be
Ee alreeds niet te onderschatten werkje en meteen ook mijn bijdrage aan dit festival.
Proost,
Naar boven
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 9:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

DAVY S schreef:

Het festivalteam verdient het dus niet om een hoop ongefundeerde kritiek van een buitenstaander over zich heen te krijgen!

Davy de stouterik aan 't woord Laughing
Hoe durf je te schrijven dat ik een hoop ongefundeerde kritiek uit.
Geef eens de details ? wedden dat je mond nu vol tanden staat
Wink
Proost,
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 9:46 am    Onderwerp: Re: Bedankt Reageer met quote

Kevin schreef:
Wil je volgend jaar misschien leren fauteuils om uw proefsituatie nog optimaler te maken?

Hey, dat zou nog tof zijn. Bij Oxymore in Givet hadden ze een paar zetels staan in het caf/proefruimte. Dichtbij de stoof. Zalig. Ik vrees alleen dat dat nog meer plaats zou innemen op ZBF.
DAVY S
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 9:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Trappist schreef:
DAVY S schreef:

Het festivalteam verdient het dus niet om een hoop ongefundeerde kritiek van een buitenstaander over zich heen te krijgen!

Davy de stouterik aan 't woord Laughing
Hoe durf je te schrijven dat ik een hoop ongefundeerde kritiek uit.
Geef eens de details ? wedden dat je mond nu vol tanden staat
Wink
Proost,

Klopt! 32 in totaal. Ondertussen gelukkig ook nog vol bier!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 11:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Masterkaaischuimer schreef:
Amai, zo vl leeswerk na een dagje niet online te zijn Razz . ik heb trouwens geen gevecht gezien voor de laatste podge van t'vat hoor, en ik stond toen toch niet ver van die stand af Laughing. Ook bij de hofbrouwers ben ik nog geweest, maar de hofblues heb ik nog niet geproefd ...

Mijn bezoek bestond uit een gevarieerder aanbod. Een brooklynette(mijn favoriet), bosprotter, fantome saison printemps, ultra ambree, vicardin (die ik trouwens best wel lekker vond), een goeie podge stout van t'vat, een alvinne extra van t'vat, een pannepot en de zweedse versie, een aardmonnik, terracotta, fiori, ... Jaja, ge ziet al dat ik lang in een bepaald hoekje heb gestaan Very Happy. Nogmaals bedankt aan alle brouwers uit die hoek daar, ik hoop jullie allen nog vaak te zien! En den urbain is inderdaad de prater van den hoop Smile.

De Hofblues heb ik op ZBF niet geproefd, maar daar hadden we thuis nog een 75 cl fles van staan. Ik zeg hadden, want die hebben we gisterenavond gedronken, uit de juiste glazen welteverstaan... Wink
Voor de rest kwam jouw en mijn lijstje blijkbaar redelijk overeen: de Podge, Vicardin, de Struise spullen (behoorlijk onder de indruk van de Aardnon trouwens) en De Regenboog. Wat zit er nu eigenlijk in die Fiori? Ik proefde muskaatnoot ofzo?
Naar boven
Dijleschuimer
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 11:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nogmaals Filip: je hebt de ballen verstand van logistiek, kom dan ook niet af met domme voorstellen.

Brouwers aan de buitenkant : veel beter, meer brouwers mogelijk en ook meer bezoekers, alleen veiligheid primeert boven alles. De bezoekers zijn dan geconcentreerd op n groot plein, als er dan om welke reden dan ook paniek uitbreekt, wordt het gedrum aan de (nood)uitgangen te groot en dreigen er mensen vertrappeld te worden. We hebben indertijd toch iets geleerd van het Heizeldrama.

Dus oplossing brouwers in 't midden. Dat er twee brouweilanden zijn, heeft ook te maken met de veiligheid (maximale spreiding bezoekers)

Hoe we de verluchting kunnen verbeteren, dat moeten we bekijken met de mensen van Sint Niklaas, maar staat al met stip genoteerd als aandachtspunt voor volgend jaar.
Het is niet evident in Vlaanderen een zaal te vinden zoals deze in St Niklaas. Misschien zijn de afmetingen van de zaal niet ideaal, maar de mogelijkheden die de brouwers hebben om te lossen en te laden, de parking die ze hebben vlakbij, de grote foyer waar we alle infostanden en dergelijke kwijt kunnen en de enorme cateringruimte, maken alle andere tekortkomingen meer dan goed.

Luc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
mister white
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 11:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

biertherapeut schreef:
Het is niet evident in Vlaanderen een zaal te vinden zoals deze in St Niklaas. Misschien zijn de afmetingen van de zaal niet ideaal, maar de mogelijkheden die de brouwers hebben om te lossen en te laden, de parking die ze hebben vlakbij, de grote foyer waar we alle infostanden en dergelijke kwijt kunnen en de enorme cateringruimte, maken alle andere tekortkomingen meer dan goed.

en dan zwijg je nog over de perfecte nabijheid van een station op wandelafstand... want anders kan je nog pendelbussen gaan inschakelen...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 4 van 7

Ga naar: