Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Sfeerbeeld
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 1:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

glenn c schreef:

Als je bierproevers op het middenplein toelaat is het hek van de dam. Ofwel moeten ze ons opsluiten in ons standje, of we hebben ogen op onze rug nodig omdat we riskeren dat bezoekers bier uit de bakken gaan halen. Dit is gewoon een onzinnig idee.

Glenn c

Ik begrijp je standpunt volkomen Glenn.
Maar zou een andere inrichting van de standjes dan geen soelaas kunnen geven. Een pragmatische reorganisatie van de ruimte.
Dit zou leiden tot meer bezoekerscapaciteit !!!!! Niet onbelangrijk toch ?
proost,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 1:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

glenn c schreef:
Ik zal je eens een dooddoenertje geven, zonder festivalteam en brouwers GEEN consument Exclamation Exclamation Exclamation

Glenn c

Een ander dooddoenertje: GEEN consument ==> GEEN festival ! Shocked
proost,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
gerten
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 1:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

We zullen eens lichtjes kritisch komen kijken op 15 en 16 september te B.
Dat moet daar het ultieme perfecte festival gaan worden dus.
Wedden dat ik het kan afbreken tot ONDER de grond Crying or Very sad
Gerten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 1:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Trappist schreef:
glenn c schreef:
Ik zal je eens een dooddoenertje geven, zonder festivalteam en brouwers GEEN consument Exclamation Exclamation Exclamation

Glenn c

Een ander dooddoenertje: GEEN consument ==> GEEN festival ! Shocked
proost,

Laughing Laughing Laughing , voor ons geen probleem. Voor Zythos ligt dit anders, geen festival, geen centen, geen centen, geen Zytholoog en dus eigenlijk geen vereniging.

Nu, een andere inrichting zou soelaas kunnen brengen, ik vermoed dat het festivalteam graag je suggesties zal aanhoren. Als brouwer willen we ruimte om in alle veiligheid te kunnen werken.

Glenn c
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 1:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

gerten schreef:
Gerten

Ben je nog betrokken bij de organisatie Filip? Ik dacht iets anders gehoord te hebben, nu, ik kan het misbegrepen hebben natuurlijk.

Glenn c
Naar boven
mister white
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 1:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

jawadde mannekes Cool het forum leeft meer dan ooit zou ik zo zeggen Laughing

enfin, ik heb niet direct banden met de organisatie, dus ik heb zeker geen zicht op de specifieke regels voor ZBF, maar ik heb die zaal daar een beetje kunnen bekijken in St-Niklaas en als je dan rekening houdt met het bezoekersaantal en het aantal standen, dan lijkt het mij toch vrij onverantwoord om daar nog aan uitbreiding te gaan doen.

Ik heb mij in het verleden ook al bezig gehouden met vrijwilligerswerk, organisatie van eventjes e.d. en het toeval wil nu dat ik professioneel ook nogal eens geconfronteerd word met problematieken van verzekering en veiligheid etc...

Ik kan u verzekeren dat deze organisatie echt geen lachertje is... Op dat vlak wil ik Biertherapeut toch bijtreden: veiligheid boven alles.

Uiteraard zou ik als consument ook graag nog meer comfort en ruimte willen, maar of een substantile verbetering op deze locatie haalbaar is, durf ik betwijfelen. En ik wil hier al zeker niet degene zijn die de locatie op zich in twijfel gaat trekken, al moet over zoiets intern zeker kunnen nagedacht worden.

In elk geval, als jij als organisatie de veiligheid en een minimum aan comfort van je standhouders niet kan garanderen, dan ga je de kwaliteit en kwantiteit van je standhouders zienderogen zien dalen...

Enfin, maak de vergelijking maar eens met succesvolle beurzen als Batibouw, Autosalon of zelfs de Horecabeurs in Gent. 't is daar allemaal wat luxueuzer misschien, maar ook drummen hoor... laat dat dan eerder een indicatie zijn van het succes van uw beurs/festival ipv een minpunt. Ik heb liever een gezellige goedgevulde "tent", dan een halfvol paleis...
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 1:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Ik heb liever een gezellige goedgevulde "tent", dan een halfvol paleis...

Schone one-liner. 100 % gelijk!

Glenn c
Naar boven
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 1:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het feit dat de massa mensen groot was, vond ik geen probleem op zich. Drummen en duwen gebeurde vooral op plaatsen waar enkele mensen blijven staan temidden van een andere groep mensen die beweegt, en ik zie niet direkt in hoe zoiets kan vermeden worden.
Grote hoeveelheden mensen kunnen alleen op een efficinte manier bewegen als iedereen aan dezelfde snelheid voortbeweegt, en als ze allemaal in dezelfde richting gaan (denk maar aan het blokrijden tijdens de file). Dus ofwel moeten er "rijstroken" worden ingelegd (iedereen aan zijn rechterkant van de gang wandelen), ofwel "looprichtingen" worden aangeduid (zoals in de Colruyt, met pijltjes op de grond), en specifieke "parkeerplaatsen" worden voorzien waar de mensen mogen staan zonder te bewegen. Ik geef toe: 't zou een onnozel zicht zijn... Razz
Neen, de enige hinder die er was, was door de massa volk, en die spreekt voor de populariteit van het festival. Dan krijg je kleine ongemakken voor het publiek n voor de brouwers; daar kan je weinig aan doen.
De organisatie was uitstekend, de massa volk bleef onder kontrole, het festivalteam was waakzaam, de brouwers konden in veiligheid werken, alles was dik in orde.
Dikke pluim!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
DAVY S
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 2:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

gerten schreef:
Gerten

Met dat verschil dat er daar 250 euro wordt gevraagd aan de brouwers om er te mogen staan! Zythos zou dat eens moeten doen: 60 standen x 250 euro = al een aardig bedragje om iets mee te doen. Het zou er dus nog aan mankeren dat het in Brugge niet beter zou zijn...maar ik moet het nog altijd eerst zien.

Het mag gezegd dat de organisatie van het ZBF dit jaar perfect was! Toch vanuit ons standpunt gezien. Zo perfect zelfs dat het allicht onze twijfels zal wegnemen om volgend jaar terug te komen!
Het festivalteam verdient het dus niet om een hoop ongefundeerde kritiek van een buitenstaander over zich heen te krijgen!
Naar boven
elpres
ZBF Festivalteam
ZBF Festivalteam

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 2:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dag allemaal,

Trappist, ik begrijp je kritiek wel hoor. Het zou inderdaad beter zijn om meer ruimte te hebben en meer frisse lucht zowel voor bezoeker als brouwer. (die verluchting moet daar beter kunnen!)

Maar het is zoals Biertherapeut zegt, aan handen en voeten gebonden (en zo moet het) door de veiligheid.
Zo is bv het indelen in twee eilanden en niet alle brouwers aan de zijkanten louter iets op aanraden van de brandweer (lees evacuatiesnelheid).

Enfin diegenen die zich eens willen verdiepen wil ik gerust een copy van het veiligheidsplan sturen (18blz. met verplichtingen, richtlijnen en adviezen).

Afwachten hoe het met de nieuwe hal gaat worden zou ik zeggen.

Maar toch bedankt allen voor de komst, ik vond het best wel gezellig.

Schol,

Tommy
Naar boven
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 2:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Met dat verschil dat er daar 250 euro wordt gevraagd aan de brouwers om er te mogen staan!

je vergeet een belangrij detail Davy
250 euro + BTW
en de bezoeker moet het glaasje aankopen niet huren...

tja ZBF is in dit geval voor ons brouwers als versus de bezoeker stukken beter dacht ik....

ik zal maar best zwijgen voor ik de mannen van BAB op mijn kop krijg zeker... want brugse brouwers moeten NIET betalen Cool

o ja over de plaats van de bezoekers... willen we niet zoveel mogelijk bezoekers soms Question en als er een minpunt aan was... dan was het wel de warmte... het was er veel te warm... volgend jaar de verwarming een paar tandjes minder . Goed voor ons kijoto norm Smile

johan b.
Naar boven
DAVY S
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 3:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

johan b. schreef:

want brugse brouwers moeten NIET betalen
johan b.

Helaba. Bespeur ik hier enige vorm van discriminatie? Opletten dat ge het CGKR niet op uw dak krijgt! Wink
Naar boven
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 3:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
CGKR

sorry Davy... ik ben NIET geschoold... welk beest is dat Cool

johan b.

PS Davy... er is een oplossing voor de discriminatie
namelijk samenscholing van alle brouwerijen van Belgie in Brugge... we hebben hier een GROOT industrieterrein en straks komt er hier zon reuzegroot schoppingcenter Laughing Wat denk je kom je hier je brouwerij plaatsen Question Zonn tuinhuis verhuisen kan toch zo moeilijk niet zijn h Embarassed
Naar boven
DAVY S
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 3:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
sorry Davy... ik ben NIET geschoold... welk beest is dat

Nog nooit gehoord van het Centrum voor Gelijke Kansen en Rechten? Vroeger het Centrum Leman genoemd...
Vooral opgericht om gediscrimineerde allochtonen te 'helpen' maar wie weet kunnen we daar als brouwer ook terecht. We hebben het tenslotte ook niet gemakkelijk! Crying or Very sad

Bah ja, ik zie brugge wel zitten! Ons tuinhuis is toch aan vernieuwing toe

Ik kom af! Wink Wink Wink
Naar boven
Dijleschuimer
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 3:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het was inderdaad veel te warm op het festival, maar de verwarming stond niet eens aan. De hitte kwam gewoon van 2000 mannen en vrouwen tegelijk in n zaal en normaalste zaak van de wereld dat dat dan veel warmte geeft (inside joke voor die van 't festivalteam: Polle da zou nogal ne gangbang zijn h)

Ter informatie aan Filip: ik zit al een goei 20 jaar in de logistiek en zelfs mij (bescheiden blijven Luc Embarassed ) heeft het 3 jaar gekost (vorig jaar was het voor de eerste keer in orde) alvorens in de lengte/breedte verhouding van de standen ten opzichte van de zaal en de veiligheid niet te vergeten in orde had (de brouwers die het eerste jaar in een hoekstand stonden, zullen wel weten waarover ik het heb). Ik besef ten volle dat de eilanden die we nu uitgetekend hebben het maximum hebben wat de zaal aankan. idealer zou zijn twee of nog beter 4 standen in de langste zijde minder. maar dat betekend dan ook nog meer brouwers teleurstellen en minder keuze voor de consument.

Maar als je overtuigd bent dat je het beter kan Filip, geen enkel probleem hoor. Ik ben niet God Allemachtig en pretendeer dat ook niet.

Luc
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 3 van 7

Ga naar: