Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Sfeerbeeld
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DAVY S
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 12:03 pm    Onderwerp: Re: Bedankt Reageer met quote

Trappist schreef:
Waarom was die ruimte in het midden tussen de standjes zo groot ???Crying or Very sad
Proost

Omdat een brouwer die daar 22 uur MOET staan ook wel eens wat ademruimte wil misschien... Question
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Steven
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 12:22 pm    Onderwerp: Re: Domme studenten Reageer met quote

Hagelander schreef:
Beste Glenn,

Die studenten die je daar aan het beschrijven bent hebben vorig jaar ook ons pad gekruisd. Ze hebben me daar aan de Palm stand nog uitgedaagd tot ad fundums. Om er van af te zijn heb ik er eentje toegezegd. Ach ja, kring, club en vereniging, drie zeer grote verschillen, maar voor de buitenstaander zeer moeilijk te onderscheiden.

Zaterdag waren er enkele van mijn studenten aanwezig (Vilvordia, groen-geel-groen). Het was de eerste keer voor deze gasten. Ben benieuwd wat ze er van vonden. Morgen heb ik vergadering met hen. Maar de mannen zijn daar vrij fier op hun bierfestivalleke, dus ad fundums Palm gaan drinken, dat zie ik hen -op ZBF althans- niet doen.
Naar boven
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 12:24 pm    Onderwerp: Re: Bedankt Reageer met quote

DAVY S schreef:
Trappist schreef:
Waarom was die ruimte in het midden tussen de standjes zo groot ???Crying or Very sad
Proost

Omdat een brouwer die daar 22 uur MOET staan ook wel eens wat ademruimte wil misschien... Question

MOET ??? Staan jullie daar dan niet vrijwillig of zo ??
Vergeet niet dat wij de proevers zijn h! Wij zijn het die een optimale proefsituatie verdienen. Ik vond de ruimte binnenin de standjes veeel te groot en alleen al na enige korte observatie zag ik dat daar grote ruimtes totaal onbemand waren. Deze ruimtes zouden optimaal kunnen benuttigd worden om een nog betere proefervaring te verwezenlijken. maar ja, 't zijn altijd de mensen die buiten de lijnen staan die het hardst roepen zeker Laughing
Heb ik wat afgezweet zeg op zaterdag Rolling Eyes
Daar zou toch dringend iets aan moeten veranderen dacht ik, al is het alleen maar te doen om een betere proefomgeving te verwezenlijken..
Weet wel dat dit dan ook meteen mijn ENIGE negatieve kritiek is op dit prachtig festival.
Proost,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
DAVY S
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 12:38 pm    Onderwerp: Re: Bedankt Reageer met quote

Trappist schreef:
DAVY S schreef:
Trappist schreef:
Proost

[color=darkblue]MOET ??? Staan jullie daar dan niet vrijwillig of zo ??

Heu... Wij kunnen niet zomaar weglopen van achter onze stand zulle. Als proever kan je op gelijk welk moment de zaal verlaten als het u niet aanstaat.
Maar goed, als ik het begrijp ben jij volgend jaar vrijwilliger om achter onze stand te staan? Dan hebt ge ruimte zat en moet ge niet meer mekkeren!
Naar boven
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 12:48 pm    Onderwerp: Re: Bedankt Reageer met quote

Trappist schreef:
DAVY S schreef:
Trappist schreef:
Proost

MOET ??? Staan jullie daar dan niet vrijwillig of zo ??
Vergeet niet dat wij de proevers zijn h! Wij zijn het die een optimale proefsituatie verdienen. Ik vond de ruimte binnenin de standjes veeel te groot en alleen al na enige korte observatie zag ik dat daar grote ruimtes totaal onbemand waren. Deze ruimtes zouden optimaal kunnen benuttigd worden om een nog betere proefervaring te verwezenlijken. maar ja, 't zijn altijd de mensen die buiten de lijnen staan die het hardst roepen zeker Laughing
Heb ik wat afgezweet zeg op zaterdag Rolling Eyes
Daar zou toch dringend iets aan moeten veranderen dacht ik, al is het alleen maar te doen om een betere proefomgeving te verwezenlijken..
Weet wel dat dit dan ook meteen mijn ENIGE negatieve kritiek is op dit prachtig festival.
Proost,

Ja Filip, we staan daar vrijwillig. Maar eenmaal we toezeggen moeten we wel 22 uur aanwezig blijven. Het is ons verboden (met alle begrip trouwens) een een uurtje of vier vroeger te stoppen indien we er genoeg van hebben. Jullie verdienen misschien een optimale proefomstandigheid, wij verdienen zeker een optimale werkomstandigheid. Je bent er trouwens ook vrijwillig h. 't Is spijtig dat ge geen schoon fotokes kon maken, maar de meeste mensen zijn daar om bier te proeven Exclamation
Een kleiner middenplein op een brouwerseiland betekent ook minder brouwers (wegens kleinere omtrek, simpele wiskunde). Ik heb een aantal brouwers horen zeggen dat ze de bierfirma's eruit willen (ik deel die mening NIET!), dit zou bv een gevolg kunnen zijn van meer proefruimte voor jou, minder ruimte voor de brouwers. Daar al eens aan gedacht? Je schijnt ook te vergeten dat we met bakken en vaten moeten sleuren, om dit in alle veiligheid te doen heb je ruimte nodig. Dat is ook de reden waarom het middenplein enkel toegankelijk is voor standhouders of enkelen (geen groepen) op uitnodiging van een brouwer (bv om een interview te geven, afspraken te maken met exporteurs). Dikke pluim trouwens voor de organisatie die op zaterdag een groep van het middenplein verwijderde, wie er maar loopt om interessant te wezen heeft daar niets te zoeken.

Glenn c
Naar boven
DAVY S
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 12:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Verdikke Glenn, gij kunt da toch altijd beter zeggen dan ik... Laughing
Naar boven
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 12:57 pm    Onderwerp: Re: Bedankt Reageer met quote

DAVY S schreef:

Heu... Wij kunnen niet zomaar weglopen van achter onze stand zulle. Als proever kan je op gelijk welk moment de zaal verlaten als het u niet aanstaat.
Maar goed, als ik het begrijp ben jij volgend jaar vrijwilliger om achter onze stand te staan? Dan hebt ge ruimte zat en moet ge niet meer mekkeren!

Inderdaad, zomaar weglopen zou niet zo verstandig zijn. Nochtans wist je maar al te best waaraan je begon. Dus dit MOETEN kan nooit een waarheid zijn.
Bemerk ik daar enige frustratie wanneer je vermeld dat je daar 22 uur ter plaatse MOET blijven ? Noteer dat dit punt uit zijn context is getrokken, vermits de discussie ging over de overbodige vrije ruimte tussen de standjes ! Als die vrije ruimte bemand zou kunnen worden met bierproevers kunnen jullie daar toch nooit geen last van hebben ???? waarom die wrevel ??
proost,
Naar boven
Dijleschuimer
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 1:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De ruimte in het middenplein is zo groot omdat zo hoort te zijn voor de veiligheid en veiligheid voor alles. Je moest eens weten wat we nog allemaal te horen hebben gekregen van de brandweer die de inspectie kwam doen. maar daar staan de meesten niet bij stil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 1:06 pm    Onderwerp: Re: Bedankt Reageer met quote

glenn c schreef:
Jullie verdienen misschien een optimale proefomstandigheid, wij verdienen zeker een optimale werkomstandigheid.

Absoluut, maar in dit geval is jullie werkomstandigheid niet in gevaar en kan alleen een optimale proefomstandigheid verwezenlijkt worden.
glenn c schreef:
Een kleiner middenplein op een brouwerseiland betekent ook minder brouwers (wegens kleinere omtrek, simpele wiskunde).

Kan nooit kloppen Glenn.
gewoon een kleine opening tussen de standjes die leidt naar een afgebakend gedeelte in de standjesrechthoek (die evengroot blijft, dus evenveel brouwers/bierfirma's) is al voldoende. De open ongebruikte ruimte, want daar is het hem om te doen natuurlijk, wordt dan meteen opgevuld met bierproevers die absoluut niet in jullie weg staan. In ieder geval meer ademruimte voor de bierproevers.
Proost,
Naar boven
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 1:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

biertherapeut schreef:
De ruimte in het middenplein is zo groot omdat zo hoort te zijn voor de veiligheid en veiligheid voor alles. Je moest eens weten wat we nog allemaal te horen hebben gekregen van de brandweer die de inspectie kwam doen. maar daar staan de meesten niet bij stil.

Bijna 70% van de zaal is binnenruimte van de standjes !!! voor mij persoonlijk is deze oppervlakte veel te groot en spijtig genoeg leidde dit tot drumsituaties en een overbevolking.
Is daar dan echt geen andere oplossing te bedenken ??
Proost,
Naar boven
DAVY S
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 1:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dit weekend van het festivalteam gehoord dat er nog wat medewerkers welkom zijn. Bij deze is Filip kandidaat. Hij weet het toch allemaal zo goed. Met Filip erbij geen gedrum meer op het ZBF!
Naar boven
Dijleschuimer
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 1:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In plaats van altijd ongefundeerd kritiek te spuien en langs de kant te staan zou je beter je eens ACTIEF inzetten Filip.
Draai eens een jaartje mee met het festivalteam, je zal wel anders fluiten.
Er is daar nu toch een plaatske vrij. Ge kunt dan heel de tijd op het middenplein aanwezig zijn en de beste fotookes pakken (als je daar de tijd voor zou vinden)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 1:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heel terechte opmerking Biertherapeut. Wie vandaag de dag is organiseert moet aan een hoop eisen betreffende veiligheid voldoen. Daar staan de meeste dus niet bij stil. Dit is trouwens ook zo in de brouwerij. Er is maar n manier om je volledig in te dekken en dat is geen brouwerijbezoek toelaten. Ditzelfde kan gelden voor het ZBF. De veiligste manier om het te organiseren is er geen organiseren. Zythos mag dan wel een vzw zijn, wat men blijkbaar uit het oog verliest is dat in geval van een ongeval nog altijd kan worden aangetoond dat de organisatie in fout is. In zo'n geval is diegene die zich mateloos inzet wel de pineut Exclamation

BTW, indien we ook maar een fractie gefrustreerd moesten zijn zouden we aan geen festivals meer deelnemen. We zouden goed gek moeten zijn. Het is onze keuze keuze om aan het festival mee te doen, maar de stand MOET 22 uur bemand blijven. Indien Zythos hier willekeur in toelaat krijg je situaties waar een brouwer op zondag maar om 14 u begint of op zaterdag om 20u de boeken toedoet. Geloof me, we zouden het maar al te graag willen, 22 u aan een stuk in de stand staan is geen evidentie. Je moet mensen bedienen van bier en uitleg. Gelukkig zijn dit doorgaans aardige genteresseerde bierproevers, maar je hebt eveneens de opgeblazen kikkers die alles denken beter te weten en je zonder enige schaamte van brouwadvies voorzien. Er is de irritatie over die mensen die denken dat we een drukkerij zijn ipv een brouwerij (op ZBF valt dit gelukkig mee). Als je 12 uur in de weer bent moet je dan ook nog een geregeld naar het gelal van een zatlap luisteren (wij kunnen niet effe weglopen uit onze stand). Nee, 't is niet allemaal rozegeur en maneschijn, maar we staan daar omdat we het nog altijd leuk vinden, niet omdat het een noodzaak is om bier te verkopen.

Als je bierproevers op het middenplein toelaat is het hek van de dam. Ofwel moeten ze ons opsluiten in ons standje, of we hebben ogen op onze rug nodig omdat we riskeren dat bezoekers bier uit de bakken gaan halen. Dit is gewoon een onzinnig idee.

Glenn c
Naar boven
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 1:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

[quote= "Davy S"]Ik heb dit weekend van het festivalteam gehoord dat er nog wat medewerkers welkom zijn. Bij deze is Filip kandidaat. Hij weet het toch allemaal zo goed. Met Filip erbij geen gedrum meer op het ZBF![/quote]
biertherapeut schreef:
In plaats van altijd ongefundeerd kritiek te spuien en langs de kant te staan zou je beter je eens ACTIEF inzetten Filip.
Draai eens een jaartje mee met het festivalteam, je zal wel anders fluiten.
Er is daar nu toch een plaatske vrij. Ge kunt dan heel de tijd op het middenplein aanwezig zijn en de beste fotookes pakken (als je daar de tijd voor zou vinden)

Weet je, deze reacties had ik duidelijk verwacht ! Dooddoenertjes zijn het eigenlijk.
Nochtans bekijk ik dit standpunt vanuit het oogpunt consument en niet als brouwer of bierfestivalinrichter. Is Zytjos dan geen consumentenvereniging met oog en oor voor de consument en lid ??
Uiteindelijk was dit dan toch maar mijn enige punt van kritiek.
Proost,
Naar boven
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 1:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal je eens een dooddoenertje geven, zonder festivalteam en brouwers GEEN consument Exclamation Exclamation Exclamation

Glenn c
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 2 van 7

Ga naar: