Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Trein naar ZBF

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TreinJan
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2007 3:07 pm    Onderwerp: Trein naar ZBF Reageer met quote

Voor allen die vanaf Brussel, Mechelen of Antwerpen naar St. Niklaas reizen:
Werken in de Scheldetunnel en tussen Willebroek en Mechelen verstoren de treindienst komend weekend aanzienlijk. Ik heb in de festivalagenda op mijn homepage de nodige informatie gezet:
http://home.hccnet.nl/j.menken/festivalagenda.html
Vanuit Brussel reis je denkelijk het snelst via Gent, of met de vroegere directe trein via Dendermonde, maar dat betekent dan overstappen in Lokeren. Vanuit Mechelen kun je met de bus tot Puurs, en dan verder per speciale trein.

Houd rekening met extra reistijd,
Jan
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Steven
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2007 3:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt Jan !

Ikzelf mag vooral 's avonds de laatste trein niet missen ... het zou niet de eerste keer zijn. Embarassed
Naar boven
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2007 4:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt wel een hindernissenparcours... Is dat om uit te maken wie de echte gemotiveerde festivalbezoekers zijn? Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
TreinJan
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2007 4:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt er wel op. Nederlanders en iedereen die tussen Essen en Antwerpen opstapt hebben met nog een extra geintje te maken: werken aan de seinen op Essen-Antw., wat precies zoveel vertraging kan opleveren dat je die speciale trein via Puurs net mist.
En als je terug een stuk met de bus gaat kun je nog eens extra testen of je een sterke maag hebt.
Dit alles zal mij er niet van weerhouden zo mogelijk beide dagen te komen!

TREIN-Jan
TreinJan
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2007 5:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Trouwens, de aangepaste dienstregelingen op de lijnen Antwerpen - Gent en Mechelen - St. Niklaas zijn door Gunter op de ZBF-site gezet.
(onder Bereikbaarheid).

Jan
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2007 5:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Steven schreef:
Bedankt Jan !

Ikzelf mag vooral 's avonds de laatste trein niet missen ... het zou niet de eerste keer zijn. Embarassed

Als ik me niet vergis heb jij geen probleem als je vanuit het station van Heist-op-den-Berg spoort. Een L-trein tot in Antwerpen-Berchem zonder door te rijden tot Centraal, en dan een IC-trein tot in St.Niklaas (daarbij de L-treinen vermijdend).
Naar boven
mister white
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2007 6:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

man man man, wat een rommel is dat allemaal op de site van NMBS? Als ik in die reisplanner bij bestemming Sint-Niklaas ingeef, krijg ik niet eens de mogelijkheid om het station te kiezen!

En als ik dan probeer een route te berekenen voor een bushalte, zegt dat ding dat vrolijk: Geen verbinding gevonden. Uw vertrek- of bestemmingstation wordt op deze datum niet bediend.

Ben het al zo kotsbeu dat ik geen zin meer heb om het op te zoeken. En als ik op de site van ZBF moet verder gaan is het beste alternatief nog de speciale trein vanuit Antwerpen Centraal (mijn vertrekstation) via Puurs... Maar neen, aangezien ik zondag ga, rijdt de terugrijdende trein doodleuk enkel tot Puurs... En ik heb nu echt niet bijster veel zin om zeventien keer te gaan overstappen van het een op het ander... zeker niet in het terugkomen, want of ik daar dan nog toe in staat ben is een ander paar mouwen.

Kan er hier eigenlijk iemand met zekerheid zeggen wat de eenvoudigste manier is om op zondag met het openbaar vervoer van uit Antwerpen in Sint-Niklaas te geraken en dezelfde avond weer terug???
Steven
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2007 6:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mark schreef:
Steven schreef:
Bedankt Jan !

Als ik me niet vergis heb jij geen probleem als je vanuit het station van Heist-op-den-Berg spoort. Een L-trein tot in Antwerpen-Berchem zonder door te rijden tot Centraal, en dan een IC-trein tot in St.Niklaas (daarbij de L-treinen vermijdend).

Bedankt Mark. Straks probeer ik de rest wat uit te pluizen (ben nog hard aan 't werk). Er komen nog buitenlandse studenten vanuit Brussel.
Naar boven
Masterkaaischuimer
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2007 7:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mister white schreef:
man man man, wat een rommel is dat allemaal op de site van NMBS? Als ik in die reisplanner bij bestemming Sint-Niklaas ingeef, krijg ik niet eens de mogelijkheid om het station te kiezen!

En als ik dan probeer een route te berekenen voor een bushalte, zegt dat ding dat vrolijk: Geen verbinding gevonden. Uw vertrek- of bestemmingstation wordt op deze datum niet bediend.

Ben het al zo kotsbeu dat ik geen zin meer heb om het op te zoeken. En als ik op de site van ZBF moet verder gaan is het beste alternatief nog de speciale trein vanuit Antwerpen Centraal (mijn vertrekstation) via Puurs... Maar neen, aangezien ik zondag ga, rijdt de terugrijdende trein doodleuk enkel tot Puurs... En ik heb nu echt niet bijster veel zin om zeventien keer te gaan overstappen van het een op het ander... zeker niet in het terugkomen, want of ik daar dan nog toe in staat ben is een ander paar mouwen.

Kan er hier eigenlijk iemand met zekerheid zeggen wat de eenvoudigste manier is om op zondag met het openbaar vervoer van uit Antwerpen in Sint-Niklaas te geraken en dezelfde avond weer terug???

Van "antwerpen centraal [b]" naar "st niklaas [b]" met de trein, dat zijn de lijnen :
antwerpen centraal <-> oostende of antwerpen centraal <-> kortrijk
De laatste trein terug is om 23:53 volgens b-rail.be (aankomst om 00:16 in Antwerpen)

Get trouwens gelijk, de nieuwe route planner is rommel je mag dus niet "sint-niklaas" tikken, maar moet "st niklaas" tikken.

Den bus nemen van Sint-niklaas naar Antwerpen is met 1 overstap in Temse (tot op Antwerpen LO).
De laatste bus is om 22.38 met LIJN 95 (overstappen om 23.00 in temse a/d g.gezelleplaats op LIJN 99. Aankomst een 40 45 min later in Antwerpen.

De makkelijkste zal dus de trein vanuit Antwerpen zijn.
Naar boven
Kerbesia
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2007 8:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Of het de snelste is weet ik niet maar via http://reisinfo.delijn.be/reisinfoServer/RouteplannerServlet.do heb ik wel een heel eenvoudige manier gevonden om van Antwerpen naar
Sint-Niklaas te raken. Ik heb enkel om 14u geprobeerd, wat het 's avonds richting Antwerpen geeft heb ik nog niet uitgezocht. Vanuit Antwerpen Centraal de metro nemen naar Linkeroever en daar op de bus stappen richting Sint-Niklaas. 81 rijdt rechtstreeks zonder omwegen naar Sint-Niklaas, 82 rijd over Haasdonk.

J.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
TreinJan
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2007 10:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Voor mensen die met de trein willen gaan zal ik het nog maar eens zeggen:
de normale treindienst op lijn 59 (Antwerpen - Gent) en 54 (Mechelen - St. Niklaas is totaal gewijzigd dit weekend. Dit wordt in de NMBS-reisplanner niet getoond!!!
Er is een vervangende trein vanaf Antwerpen, vertrek van Centraal om xx.37 via Puurs, terug uit St. Niklaas om xx.40. Verder is er een bus van Berchem naar Beveren, verder per IC naar Oostende, en een stopbus Antw. - St. Niklaas om de 2 uur. Vanaf Mechelen ga je met de bus naar Puurs, daar stap je over op genoemde vervangende trein.
Al deze dienstregelingen staan op de ZBF-site.

Voor Mister White: je leest de tabel niet goed: enkel de laatste vervangende trein rijdt op zondag slechts tot Puurs (voor de bus naar Mechelen), de laatste 2 treinen uit Kortrijk gaan dan wel door naar Antw.
Voor de volledigheid: er is nog een infoblad dat Gunter niet op de ZBF-site heeft gezet, waarnaar onderaan wordt verwezen (Uitzonderingen). Die zul je op de NMBS-site moeten bekijken (onder Dienstregeling-werfinfo).

De eventuele alternatieve busverbindingen mag iemand anders uitzoeken; vooral op de terugweg is dat niet mijn favoriete vervoermiddel, zeker gezien de rijstijl van vele Lijn-chauffeurs (en de kwaliteit van sommige wegdekken).

Reizigers vanuit Brussel reizen via Gent, of via Dendermonde - Lokeren, met overstap in Lokeren.

Nog een aanbeveling: laat het niet op de laatste verbinding aankomen.

Jan

Laatst aangepast door TreinJan op Wo Feb 28, 2007 11:33 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Feb 28, 2007 8:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik het allemaal goed begrepen heb (er liggen foldertjes in station Berchem - de loketbeambten weten niet al te veel uitleg te geven), kan je die speciale trein via Puurs ook in Berchem nemen. Lijkt me in ieder geval sneller dan die busdienst. Als ze zo slim zijn om die speciale trein te laten wachten op de treinen die net voor het vertrek ervan aankomen.

Manmanman wat een soep.

Manuel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
TreinJan
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Feb 28, 2007 11:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

De speciale trein rijdt de volgende route:
Antw. C - Antw. Berchem (vertr. xx.41) - Puurs (aansluiting met bus uit Mechelen) - Bornem - Temse - St. Niklaas en verder naar Lokeren.

Zondagavond rijden de laatste 2 treinen uit Kortrijk wel door naar Antwerpen (zie de pdf Uitzonderingen, die niet op de ZBF-site is gezet).
Ook de laatste trein uit Oostende (IC G) rijdt dan door naar Antwerpen.

Jan

Laatst aangepast door TreinJan op Wo Feb 28, 2007 11:40 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Feb 28, 2007 11:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mjah, het is nog steeds bergen verzetten om met het openbaar vervoer ergens te geraken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Feb 28, 2007 11:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had eventjes gedacht dat we vanuit Berchem geen problemen gingen hebben omdat er sprake was dat de L-treinen waren afgeschaft, en er een IC-trein gaat van Berchem naar St.-Niklaas; maar blijkbaar zal het ook die speciale trein via Puurs worden.
Bedankt voor de info, Jan!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: