Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

KOTK
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Struise Witte
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2007 8:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

glenn c schreef:
Dit initiatief wordt op poten gezet door twee brouwers maar geniet de steun van meer dan de helft van de deelnemers. Ik zou met aandrang willen vragen om hier toch even bij stil te staan.

Om precies te zijn Glenn, reeds 64% van de deelnemers en als het zo blijft doorgaan zouden we wel eens 70% kunnen halen tegen dat het ZBF start. Zonder te spreken van de mensen die ons steunen zonder direct deel te nemen aan het ZBF zoals de Box and Beermat Company, Happy Screen, Duvel-Moortgat en ik mag de grootste der grootsten hier nog niet noemen, dit is een verrassing voor op onze persconferentie van 22/02/07! Verder mag ik tal van namen van mensen nog niet noemen, het verrassings effect zal des te groter zijn op 22/02/07.
Naar boven
Calimero
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2007 8:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Mijn excuses om de Antwerpse kliek naar voor te brengen, dat hoefde inderdaad niet. 't Was vooral bedoeld om een aantal mensen uit hun kot te lokken, 'k was even vergeten dat je roots daar lagen Joris.

OK. Zand erover. coolup

Quote:
Neem dan liever een positief standpunt in betreffende het T-shirt probleem en laat het A-team effen aan de kant liggen. Merci

NEE! Ik HEB hierover geen standpunt, die neem ik in over zaken waar ik verstand van heb. Mag dat nog?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Struise Witte
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2007 9:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Calimero schreef:
NEE! Ik HEB hierover geen standpunt, die neem ik in over zaken waar ik verstand van heb. Mag dat nog?

Klinkt weinig overtuigend IMO maar ok, zand erover! Laughing
Naar boven
DavidBLes
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2007 9:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik begrijp perfect de zythos op zbf de schijnwerpers wil richtten op het bier. Dat is hun goed recht, t is hun beurs, waarvan de opbrengst dienst voor de vereniging die toch draait op vrijwilligers (die vaak veel kritiek moeten slikken).

Maar ik zou toch verbaasd opkijken (zelf licht gergerd zijn) als ze echt moeilijk gaan doen over de verkoop van de t-shirts. Goed voor het imago zou het zeker niet zijn.

Ik begrijp dat zythos verkoop bij de standhouders wil tegengaan, maar hier gaat het toch duidelijk niet om marketingmateriaal of bier.
Niet moeilijk doen dus en gewoon laten verkopen die t-shirts!

Ik ga er in ieder geval reclame voor maken bij medebzoekers en biervrienden. Voor 10 kunnen we niet sukkelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
mister white
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2007 10:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In grote lijnen vind ik de reactie van DavidBles hier een goeie samenvatting hoor.

Ik kan ook wel begrijpen dat verengingen en organisaties bepaalde regels en doelstellingen voorop stellen waarnaar iedereen zich moet schikken, maar ik denk ook wel dat heel die kwestie van die T-shirts ten voordele van KOTK hier, te rijmen valt met de geest van de regels.

Ik mag toch aannemen dat het reglement van het ZBF erop gericht is om te vermijden dat de individuele standen en brouwers niet aan verkoop doen OM TE VERMIJDEN dat het daar een commercieel zootje wordt met winstbejag als doel.

Bier blijft hoe dan ook centraal staan, of er nu iets voor het goede doel wordt verkocht of niet.

Als er dan een negatieve beslissing van de festivalorganisatie zou blijken te zijn omtrent die T-shirts vind ik dat toch een beetje eigenaardig, zelfs een beetje ruiken naar regelneverij, maar soit.
Op zich kan ik er natuurlijk geen kritiek op geven, omdat ik de ware aard van de beslissing niet ken, maar waar ligt daar de oorzaak van?
Inderdaad, bij het feit dat de motivatie van die beslissing gewoon niet kenbaar is gemaakt.

Hoe dan ook, ik vind het betreurenswaardig dat ZBF de kans om zich mee achter een goed doel te scharen aan zich voorbij zou laten gaan.

In plaats van zo'n toch wel niet-constructieve houding aan te nemen, zou het ZBF beter een positief initiatief nemen. En als SUGGESTIE zou ik kunnen zeggen: waarom geven ze bv geen eurocent (ik hou het zeer bescheiden) per verkochte consumptie mee aan het goede doel?

Enfin ja, ik kan dus ook gewoon niet begrijpen hoe je je zo tegen een positief iets kan afzetten.

Ik koop in elk geval op voorhand zo'n T-shirt en ik zal ze op het ZBF dragen als steunbetuiging! Misschien kan iedereen die er zo over denkt (de brouwers inclusief) dat ook doen? Als vorm van stil protest.
Struise Witte
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2007 11:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan de standpunten van Davidbles en Misterwhite en alle andere forumleden die ik hier vergeet aan te halen weeral eens en des te meer beamen.

De vraag die wij ons moeten stellen is : Hoe komen wij zover? Is het gebrek aan diplomatie tussen partners? Gebrek aan communicatie tussen partners? Kortzichtigheid? Zijn wij in de fout gegaan? De vraag gesteld op de verkeerde manier? Bang om de behaalde cijfers van het vorige jaar niet te overtreffen? Het doet er niet toe welke antwoorden je probeerd te vinden rond de gestelde vragen, het resultaat is en blijft betreurenswaardig.

Ik heb een missie, Johan ook en wij gaan die in alle vrede volbrengen. Wij gaan licht brengen in het duisternis, dit voor alle mensen die iedere dag lijden! Hoe moeilijk deze missie ook mag blijken, hoe moeilijk de obstakels ook mogen zijn, dit is in feite de perfecte verwoording van onze hedendaagse maatschappij, toch zullen we slagen. Voor degenen die niet zouden weten waarom wij wel zullen slagen, we hebben honderden sympathisanten die wel aan dezelfde kar trekken.
Naar boven
elpres
ZBF Festivalteam
ZBF Festivalteam

BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 12:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

glenn c schreef:
Het gebrek aan plaats is een argument op zich natuurlijk, maar dit gaat niet op voor ons. Hoe we de ruimte in onze stand benutten is onze zaak.
Ik begrijp ook wel dat verkoop in de stand verboden is. Maar komaan gasten, dit is toch een heel andere materie dacht ik. Misschien kan in dit geval de geest van het reglement gevolgd worden ipv de letter.

Glenn c

Uit een ander bericht:
"Aan mijn lln op school zie ik dat niet zitten. Ik ben daar om les te geven, niet om commerce te doen, zelfs niet voor het goede doel "

Zo ook het festivalteam, dat is er om het festival te organiseren en niet voor andere commerce, zelfs niet het goede doel.

En Zythos doet activiteiten voor het goede doel, zelfs KOTK was daar reeds bij!

Goede afspraken maken goede vrienden.

Met vriendelijke groet,

Van Ouytsel Tommy
Naar boven
Struise Witte
Gast

BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 12:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

elpres schreef:
Zo ook het festivalteam, dat is er om het festival te organiseren en niet voor andere commerce, zelfs niet het goede doel.

Tommy, neem me niet kwalijk, maar gezien de stand van zaken is enige duidelijkheid hier vereist.

Bedoel je hiermee :

1. Dat het festivalteam er niet is om het goede doel te organiseren?

2. Dat het goede doel = aan andere commerce? en dat dit wordt afgekeurd?

Met dank voor enige feedback,

Urbain
Naar boven
gerten
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 10:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Voor zover ik weet is daar nog geen enkele officile vraag over t-shirt verkoop op aangekomen!!! Wat wil je dan dat wij een duidelijk antwoord bieden.

Waarschijnlijk is het afgeleid uit het deelnemersreglement dat de deelnemende brouwers ontvangen=> geen cashflow aan de standen.

Als ik dan voorstel -via pm aan de moderator van het ZBFforum- om een apart standje in de foyer te zetten mag het ook niet.
Niet zeveren h!
Gerten
Naar boven
Struise Witte
Gast

BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 10:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

gerten schreef:
Quote:
Voor zover ik weet is daar nog geen enkele officile vraag over t-shirt verkoop op aangekomen!!! Wat wil je dan dat wij een duidelijk antwoord bieden.

Waarschijnlijk is het afgeleid uit het deelnemersreglement dat de deelnemende brouwers ontvangen=> geen cashflow aan de standen.

Als ik dan voorstel -via pm aan de moderator van het ZBFforum- om een apart standje in de foyer te zetten mag het ook niet.
Niet zeveren h!
Gerten

AMEN Confused
Zeveren aan den toog was toch verboden Cool
Naar boven
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 2:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, net een verhelderend gesprek gehad met iemand van de Raad van beheer. Als ik het allemaal een beetje kan plaatsen is hier sprake van heel wat communicatiestoornissen. Zonder een steen te willen werpen naar eender wie is dit geen fijne situatie. Iedereen voelt zich hier slecht bij, terwijl eigenlijk iedereen een dergelijke actie wil steunen. Het is uiteraard jammer dat alles zo moet lopen, maar we zijn volwassen mensen, met een klapke kan je meer bereiken wanneer de discussie te verhit wordt dan op het forum heen en weer schrijven. Ik ben ervan overtuigd dat ik nog steeds niet van alles op de hoogte ben, het hoeft eerlijk gezegd ook niet. Ik heb zowel formeel als off the record mijn grieven kunnen duidelijk maken. Er is een systeem waarbij zelfs naar de letter van het reglement het hele T-shirt probleem van de baan is. Off the record is Zythos hiervan op de hoogte. Ik wil hen echter de kans geven ook zelf met een oplossing naar voor te komen, in tegenstelling tot wat men mij vertelde is men daar nog steeds mee bezig. Niemand hoeft hier gezichtsverlies te lijden, niemand verdiend het om de pispaal te zijn. Ik ben in blijde afwachting van een formeel antwoord van de RvB, laten we het festivalteam nu maar een fantastisch festival voorbereiden. Hoe dan ook, voor de genteresseerden, er zullen T-shirts beschikbaar zijn.

Glenn c
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 2:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Struise Witte schreef:
gerten schreef:
Quote:

Niet zeveren h!
Gerten

AMEN Confused
Zeveren aan den toog was toch verboden Cool

Voordat ik weer de schietschijf ben: IK BEN NIET DE MODERATOR van het ZBF-forum. Dat zijn elpres en Biertherapeut.

Ik steun op z'n minst al moreel de KOTK actie en heb ook een nieuwsitem en een link op de ZBF site geplaatst+info over de actie doorgemaild verschillende mensen, waaronder "biernieuwspersbureau" Eugene Straver, die het ook naar al zijn vele contacten stuurde.

Zythos steunt de actie en heeft beslist een vaste som te storten op de KOTK rekening.

Wat betreft de shirts doe ik geen uitspraak wat dan wel of niet kan. Dat het over de "gemiste inkomsten" zou gaan lijkt me sterk. Ik veronderstel dat het eerder een principe van "iedereen gelijk voor de wet" en praktische organisatie is.

Vergeet niet dat dit pas het 4e ZBF is, en dat er blijkbaar dit jaar al grondige wijzigingen in de indeling van de foyer of zaal zijn. Een maand voor het festival een eigen standje voor de t-shirts vragen kan inderdaad voor een bijkomende moeilijkheid zorgen.

Dit jaar willen jullie aan jullie stands T-shirts voor KOTK te verkopen. Volgend jaar verkoopt een ander flessen bier voor een ziek weeskindje in de Provence. Het jaar daarop springt iemand anders op de kar om nog iets te verkopen voor het goed doel zijnde het draaiende houden van de eigen brouwerij... Het hek van de dam, of hoe noemen ze dat?

Dit gezegd zijnde: Doe wat je niet laten kan, en draag eventuele consequenties.
Struise Witte
Gast

BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 3:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Dit jaar willen jullie aan jullie stands T-shirts voor KOTK te verkopen. Volgend jaar verkoopt een ander flessen bier voor een ziek weeskindje in de Provence. Het jaar daarop springt iemand anders op de kar om nog iets te verkopen voor het goed doel zijnde het draaiende houden van de eigen brouwerij... Het hek van de dam, of hoe noemen ze dat?

IMO heeft AB-BA het nodige gedaan om alle nodige duidelijkheid te brengen aan zowel Zythos of het ZBF. Wij kregen via een medewerker van Zythos het advies de vraag voor t-shirt verkoop in het ZBF winkeltje te richten en dat dit zeker geen enkel probleem kon veroorzaken. Het antwoord sloeg dan ook in als een bom bij ons toen dit opeens niet meer kon.

Vandaar dat wij op zoek zijn gegaan naar vredelievende nood oplossingen opdat ons "GELE" project alle slaag kansen zou hebben.

Je kan het Glenn en nog andere mensen nu niet kwalijk nemen als zij via eigen ideen en aanbreng de slaagkansen van het project wensen te verhogen net omdat dezelfde mensen geen begrip kunnen opbrengen waarom de t-shirts aan de basis niet in het ZBF-winkeltje mochten verkocht worden.

Men is gewoon op zoek naar oplossingen omdat het in alle eenvoud en op eenvoudige manier niet toegelaten was.

Urbain

Laatst aangepast door Struise Witte op Do Feb 15, 2007 11:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
DAVY S
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 3:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:

Wil er dan iemand eens duidelijk maken wat de consequenties zijn. Kwestie van te weten of we de moeite gaan moeten doen om alles in te laden en tot in Sint Niklaas te rijden.
Dank bij voorbaat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
johan b.
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 4:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

als Zyhtos dan toch zo goed wil zijn....

kunnen ze misschien wel eens de t-shirt promoten via hun site.
Op een amerikaanse site kan het wel.
op verschillende buitenlandse en binnenlandse sites wordt ruim publicitiet over onze KOTK actie gemaakt.

Op de eigen Zythos site is er bijna niks te vinden. en ze moesten dan nog hoogstnodig een eigen tekstje in elkaar steken...

maar niet geklaagd. Het zal aan de communicatie gelegen hebben....
dit in een tijd van mails, gsm, tel en fax....
maar het zal vermoedelijk aan ons west vlaams gelegen zijn... Embarassed
we zijn te onduidelijk!

enfin ik ben in blijde verwachting

voor alle duidelijkheid. Ik heb persoonlijk Cambrinus aangesproken voor de verkoop van de T-shirts. Zij doen dat op 100% vrijwillige basis. Maw de 10 euro gaat integraal naar KOTK. Die afspraak met Cambrinus blijft!!!

Johan

diezicheigenlijkvoorgenomenhadomzichnietindediscussietemengen!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: