Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Kritiek - verschil uitnodiging brouwers en bierfirma's ZBF
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 9:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

biertherapeut schreef:

Meer zelfs, na het komende ZBF festival zal er alweer een vrijwilliger minder zijn die zich 48 weken per jaar inzet voor de promotie van het Belgisch bier, de brouwers en de bierfirma's.

AMEN !

Luc, ik wou je mijn oprechte excuses aanbieden.
Mijn mail was idd heel hard. Ja, TE hard. En idd onfair tov het hardwerkende ZBF festival team.
Maar ik vind het toch zo onterecht dat een bierfirma wordt achteruitgestoken tov een brouwerij. Uiteindelijk zijn de meeste bierfirma's bedrijfjes die geen middelen hebben om een eigen brouwerij op te starten. Met het verworven geld kan dan later wel een brouwerij worden aangekocht. Ik denk aan De Ranke als mooi voorbeeld. Ook Oud Beersel gaat zijn eigen brouwerij installeren. Het is nu net die groep die Zythos daadwerkelijk zou moeten steunen. Zij zijn de toekomst van ons Belgisch bier en hebben het ZO nodig om gesteund te worden . Ze in een verdomhoekje steken is volgens mij heel onterecht en daarom ZO bedroevend te horen dat brouwerijen op de eerste plaats komen bij Zythos.....
Een kleine mentaliteitsverandering zou toch zo schoon kunnen zijn. Iedereen op gelijke voet. Een mooie slogan toch ????
mvg,

Laatst aangepast door Trappist op Vr Jan 26, 2007 10:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 10:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Beste discriminatieroeper(s).

Zythos erkend tenminste het bestaan van bierfirma's, en geeft ze de kans om op ZBF te staan om hun bieren te promoten. Voor hetzelfde kunnen we zeggen: "alleen mensen die zelf een brouwerij bezitten mogen komen", Dat is tenminste duidelijk voor de consument.

OBER discrimineert ook, want wij serveren de bieren van Nederlandse bierfirma's, maar alleen degene die in Belgi worden gebrouwen. Wij zetten in ons boekje trouwens alles volgens BROUWERIJ. In het tekststukje onder de titel vermelden we pas een eventuele bierfirma.

Bierpassie en Festival Grote Markt discrimineren nog meer, gezien de standgelden die gevraagd worden.

En geloof het of niet, maar zelfs het charmante en alom gewaardeerde Bruxellensis discrimineert. Want alleen brouwerijen die zij uitnodigen MOGEN er staan. En ze bepalen wie ze uitnodigen naar criteria die de organisatoren ZELF bepalen.

Ik heb zelf meer moeite met het feit dat Inbev en Alken-Maes even veel kans krijgt aan om ZBF deel te nemen dan bvb - insert kleine brouwerij of bierfirma naar keuze - maar ik ben dan ook een hardcore aanhanger van de actie "Inbev verliest"

Festivalteam, laat het verdorie niet aan uw hart komen. Ge weet dat de grootste roepers aan de kant staan. Ik moet toegeven, dan wordt ik ook pissig. Verdomme.

Gunter,
Een kleine gedachtengang.
De mooiste discriminatie die er is: InBev, Alken-Maes, Palm, etc... buiten wippen en in de plaats onze toekomst: De beloftevolle bierfirma's !
Weet dat bierfirma Dilewyns vorig jaar de consumententrofee heeft gewonnen. Zie: http://filgee.freehostia.com/zottegem06/slides/181-8132_IMG.html
Het zou toch zo jammer zijn deze bierfirma te moeten weigeren voor InBev !!!! dat kan je toch niet maken ????
mvg,
Naar boven
elpres
ZBF Festivalteam
ZBF Festivalteam

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 10:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Trappist schreef:

in een verdomhoekje steken is volgens mij heel onterecht en daarom ZO bedroevend te horen dat brouwerijen op de eerste plaats komen bij Zythos.....

Dag allemaal,

Ik hou me tegenwoordig ook meer weg van dit forum aangezien ik niet hou van schelden en dergelijke.
Maar toch zou ik eens willen vragen om deze vraag aan de Ranke te stellen, hebben wij die mensen nu echt al die jaren in een verdomhoekje gestoken?
Doen wij op het ZBF nu echt de bierfirma's de duivel aan?

Discriminatie en al zijn afgeleiden zijn zwaarwichtige woorden, ik ben flink ontgoocheld in wat hier allemaal is verschenen.

Tommy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 10:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Trappist schreef:
Iedereen op gelijke voet. Een mooie slogan toch ????[/color]

Vandaar ook dat op ZBF brouwers en Bierfirma's aanwezig zijn, en alle een even grote stand hebben.

En gezien er maar net genoeg brouwerijen en bierfirma's om alle standen te bemannen denk ik dat er nergens een reden tot klagen is. En zeker niet om te roepen en tieren. Als het probleem zich inderdaad zou stellen in volgende edities, dan heb ik genoeg vertrouwen in het gezond verstand van de organisatie. En welke beslissing er ook genomen zal worden, het is nog altijd de keuze van de organisatoren om wie dan ook uit te nodigen of te weigeren.

Topic closed.
Respect aub.
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 10:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

biertherapeut schreef:

Discriminatie is wel dat er voor de consument een duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen brouwerijen en bierfirma's door bvb de bierfirma's op ZBF een ander kleur paneel boven hun stand te plaatsen of door hun badges een ander kleur te geven, zoals we ook voorgesteld kregen van bepaalde brouwers.

Het is nochtans zo simpel. Op het paneel zet je gewoon "Brouwerij Het Anker" en in het andere geval bvb "Bierfirma Dilewyns". Simpeler kan toch niet en in ieder geval niet discriminerend. Wat is het probleem ???
mvg,
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 10:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zei : "Topic closed" - niet : "verander van onderwerp"
Trappist
GEBAND.
GEBAND.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 10:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

elpres schreef:

Doen wij op het ZBF nu echt de bierfirma's de duivel aan?

Elpres, je moet goed lezen wat Struise Witte hier heeft aangehaald.
Wat als de 57 beschikbare plaatsen alreeds zijn ingenomen door brouwerijen. Dan kunnen de bierfirma's het gewoonweg vergeten. GEEN deelname. Zoals het nu is hebben de bierfirma's gewoon geluk. ER IS NOG PLAATS VRIJ ! Dat kan je toch niet maken dat de bierfirma's er zijn om de overblijvende gaatjes te vullen. Neen, mijn ontgoocheling is nog steeds heel verbijsterend hoor. Dit MOET gewoon op de volgende algemene vergadering....
Topic Closed. MET respect.
mvg,

Laatst aangepast door Trappist op Vr Jan 26, 2007 10:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 10:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben je de hele commotie die ontstond na een stom geel stickertje "this is an authentic brewery" vergeten Filip? Wie schreeuwde toen moord en brand?

Ook voor mij topic closed. Ik denk dat alles duidelijk is, zij die het niet willen begrijpen, tant pis!

Glenn c
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 11:16 pm    Onderwerp: Chill out Reageer met quote

Moet ik alles 3 keer zeggen?
Filip. Op al je opmerkingen is al tien keer geantwoord. LEES.
Je blijft doorgaan. Het festivalteam of Zythos MOET juist niets, en zeker niet omdat JIJ het zegt. Wil je dat dit zware onoverkomelijke probleem dat zich niet eens stelt op de algemene vergadering komt? FIJN. Sluit je aan bij een vereniging, zorg dat je er een bestuursmandaat hebt en kom het eens zeggen op de AV. Wil je niks te maken hebben met een zwaar discriminerend clubje als Zythos ? Kom dan vooral NIET naar ZBF en misschien is het forum van die brouwketelracisten ook wel geen plaats voor witte ridders als jij.

En nu is het topic echt dicht. Ga slapen. Mensen met opbouwende voorstellen, waarin de organisatoren nergens worden beledigd, nergens wordt GEROEPEN, of waar nergens staat dat het zus en zo MOET, mogen morgen een nieuw topic openen.

Gunter
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> ZBF-News Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: