Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Volledig alcoholvrij bier Maes ZerO% vanaf juni te koop

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Biernieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geroen bierfanaat
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2007 5:34 pm    Onderwerp: Volledig alcoholvrij bier Maes ZerO% vanaf juni te koop Reageer met quote

Ik vraag me af wat dit in ons Belgenlandje zal geven ? Wellicht zal het succes zeker kleiner zijn dan in de landen genoemd in onderstaand artikel

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF14052007_043

enne zal er nog een smaak van bier aanwezig zijn ?

met chte biergroeten
Geroen.

Mr weten ?: http://www.wbf.be
of facebookpagina van Waregemse Bierfanaten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
svermoere
Oppergod, Bacchus en Arnoldus samen ;-)
Oppergod,  Bacchus en Arnoldus samen ;-)

BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2007 3:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

toch wel een rare trend. Er is geen toekomst voor tafelbier, zeggen de brouwers.
Maar Hoegaarden bestaat al in een minder alcoholische versie, de bellevue appel-peer (of whatever) is laag in alcohol, maes zer0%, Hoegaarden Frizz, Jupiler Blue,....

En allemaal hetzelfde imago dat ze willen geven: ideaal voor aan tafel te drinken.

Tiens tiens
stief

BerichtGeplaatst: Za Mei 19, 2007 8:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Maes 0% iets nieuw?
In Nederland bestaat dit al .Bavaria Malt bijvoorbeeld bevat ook geen alcohol.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Brouwer Vlam
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Wo Mei 23, 2007 12:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

stief schreef:
Maes 0% iets nieuw?

en ook geen smaak, handig.

SOS Very Diest
http://www.zythos.be/forum/viewtopic.php?p=22254#22254
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Wo Mei 23, 2007 3:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Brouwer Vlam schreef:
stief schreef:
Maes 0% iets nieuw?

en ook geen smaak, handig.

Onlangs in een cartoon gelezen: Jongetje zegt tegen ma: "mmh, die tofu die pa gemaakt heeft is heerlijk". Zijn ma: "Ik vind echt dat het geen smaak heeft!". De jongen: "Inderdaad. Lekker h !"
mister white
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Za Mei 26, 2007 11:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Op zich lijkt het me zeker niet slecht dat Alken Maes een hip alcoholvrij alternatief voor jongeren op de markt brengt, zodat niet altijd naar water of al die zoete brol moet worden teruggegrepen als je een keer geen alcohol wil drinken.

Dan is dit alcoholvrij bier misschien wel geen slecht alternatief. Ik heb het al geproefd en het heeft wel degelijk nog een biersmaak. Al moet ik erbij vermelden dat er ook een vleug limoen aan de smaak is toegevoegd, ongetwijfeld om de doordrinkbaarheid ervan te vergroten.

Soit, 't is niet te vergelijken met gewone pilsbieren en al zeker niet met specialere bieren, maar 't is wel opnieuw een investering om het imago van bier (of toch vooral de alcoholvrije bieren) op te vijzelen en om iets aan het dalend verbruik in de horeca te doen, want in het begin zal het blijkbaar enkel in een aantal geselecteerde horeca-zaken te verkrijgen zijn en niet in het warenhuis om de hoek.
Kevin
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Za Mei 26, 2007 1:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb toch mijn twijfels met al die nieuwigheden om jongeren de stap naar alcohol te laten zetten.
Als 14-15 jarigen alcohol willen drinken, zullen ze wel heus een pils pakken in plaats van een alcoholloos alternatief om eerst te 'proeven' wat alcohol inhoudt. Niets gaat boven het 'echte werk'

het argument dat de mensen die een avond bob spelen dan ook kunnen drinken gaat hier ook helemaal niet op. Als je moet kiezen tussen de waaier frisdranken en fruitsappen of een smaakloos limoensapje waar uw mond van dichtplakt is de keuze ook wel gemaakt zeker? Bovendien zal de prijs ook wel hoger dan een pils gepositioneerd zijn?

Volgens mij is dat gemaakt om de vertegenwoordigers van de brouwerijen alcoholvrij te laten rijden Very Happy
Naar boven
mister white
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Zo Mei 27, 2007 3:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kevin schreef:
ik heb toch mijn twijfels met al die nieuwigheden om jongeren de stap naar alcohol te laten zetten.
Als 14-15 jarigen alcohol willen drinken, zullen ze wel heus een pils pakken in plaats van een alcoholloos alternatief om eerst te 'proeven' wat alcohol inhoudt. Niets gaat boven het 'echte werk'

het argument dat de mensen die een avond bob spelen dan ook kunnen drinken gaat hier ook helemaal niet op. Als je moet kiezen tussen de waaier frisdranken en fruitsappen of een smaakloos limoensapje waar uw mond van dichtplakt is de keuze ook wel gemaakt zeker? Bovendien zal de prijs ook wel hoger dan een pils gepositioneerd zijn?

Volgens mij is dat gemaakt om de vertegenwoordigers van de brouwerijen alcoholvrij te laten rijden Very Happy

niet dat ik mij hier als grote verdediger van die Maes Zero ga opwerpen, maar 't is niet direct de bedoeling om 14-15jarigen aan de alcohol te krijgen. Ten eerste wordt er gemikt op een doelgroep van 18-30 jarigen en ten tweede gaat het om een volledig alcoholvrij bier.

En hoor ik hier nu een bierliefhebber de verdediging voor de grote suikerproducenten la Cola en andere zoetigheden opnemen? Ik denk dat uw mond een stuk feller dichtplakt van een of andere Cola dan van een bier waar misschien wat limoensmaak aan is toegevoegd.

De prijspositionering is overigens identiek aan die van pils. Het is de bedoeling de pilsdrinkers een alcoholvrij alternatief aan te bieden, naast de klassieke frisdranken en dat aan dezelfde prijs.
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Zo Mei 27, 2007 7:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik durf op een schoolfeestje ook al eens naar een alcoholvrij biertje grijpen ter afwisseling, liever dan een colaatje. Zo'n fleske Jupiler NA ligt beter in de hand dan een glas cola wanneer je aan den toog hangt Wink Enkel op het einde van het schooljaar maak ik een uitzondering. Dan wordt er Alvinne gedronken. Den brouwer van dit bier trakteert dan voor zijn verjaardag, het zou niet alleen onbeleefd zijn maar ook behoorlijk respectloos om dan met een NA in de hand betrapt te worden Cool

Glenn c
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Kevin
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2007 2:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mister white schreef:

niet dat ik mij hier als grote verdediger van die Maes Zero ga opwerpen, maar 't is niet direct de bedoeling om 14-15jarigen aan de alcohol te krijgen. Ten eerste wordt er gemikt op een doelgroep van 18-30 jarigen en ten tweede gaat het om een volledig alcoholvrij bier.

misschien communiceren de grote brouwerijen het niet op een zichtbare manier maar, net zoals de sigarettenfabrikanten, willen zij dat hun klanten voor het leven er zo vroeg mogelijk mee beginnen. De zoete kriek is een goed eerste instrument om later de stap te zetten naar de massaconsumptie van de pils om uiteindelijk bij de degustatiebieren te belanden.
de lancering van een alcoholvrij bier past in een strategie om ofwel jongeren aan te zetten tot het drinken van bier (maar op een leeftijd van 15 jaar verkies je de 'stoerdere' echte pis) ofwel inderdaad een alternatief voor cola. Maar als je moet kiezen tussen cola of een limoenflets bier kies ik cola.

Quote:

En hoor ik hier nu een bierliefhebber de verdediging voor de grote suikerproducenten la Cola en andere zoetigheden opnemen? Ik denk dat uw mond een stuk feller dichtplakt van een of andere Cola dan van een bier waar misschien wat limoensmaak aan is toegevoegd.

inderdaad, bierliefhebber, dus geen liefhebber van afwaswaterachtige producten....

och, ik denk dat we deze creatie binnen anderhalf jaar in de grote trofeenkast van mislukte lancering van Alken-Maes mogen zetten. Hij zal mooi passen in het rijtje van de Grimbergen Roussa, de X-treme appel, de talloze engelse ales,...
bovendien pakt men daar in Waarloos met de pils Maes uit om iets nieuws te lanceren.
Laat dat nu juist een pils zijn die zeer slecht gepercipieerd wordt door de consument... om daar iets 'nieuws' van te proberen moet je al een verstokte Maes-drinker zijn....
Naar boven
Pijp
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2007 3:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als Maes als producent van een kwalitatief povere pils beslist een alcoholvrije pils te maken, dan zal dat geen lang leven beschoren blijven.
Maes Zero zal snel zo plat zijn als de productie-eenheid van Maes in Waarloos. Er zijn enkel nog kantoren in aanbouw van een Britse aandeelhouder
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Biernieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: