Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Pijp Tooghanger

|
Geplaatst: Wo Aug 01, 2018 6:52 pm Onderwerp: Rare aroma's en smaken |
|
|
Welke rare aroma's en smaken ontdekte jij onlangs in bier?
Onlangs in een Braziliaans lichtzurig bier: kokos.
En hennep in een bier van Vibrant Forest (UK). Ook al was dit best bizar, toch een interessante brouwerij om in het oog te houden. Mark?
Ook bloemkool in aroma en smaak (samen met ureum?) in een ander Brits bier.
Welke bizarre, aparte, rare, intessante aroma's en smaken nog zo al? _________________ Vergeet niet te drinken op je eigen gezondheid |
|
Naar boven |
|
 |
March Webteam

|
|
Naar boven |
|
 |
Jimbo Stamgast

|
Geplaatst: Vr Aug 03, 2018 9:36 am Onderwerp: |
|
|
Bloemkool is toch DMS en derhalve "fout"?
En als kokos echt de nieuwe rage is - na ((I)I)IPA - is het me echt wel duidelijk dat de beerscène me kwijt wilt. Ze hadden het ook gewoon kunnen vragen! |
|
Naar boven |
|
 |
March Webteam

|
Geplaatst: Vr Aug 03, 2018 9:40 am Onderwerp: |
|
|
Jimbo schreef: | Bloemkool is toch DMS en derhalve "fout"?
En als kokos echt de nieuwe rage is - na ((I)I)IPA - is het me echt wel duidelijk dat de beerscène me kwijt wilt. Ze hadden het ook gewoon kunnen vragen! |
Ureum lijkt me nochtans ook niet echt gewenst.
Ik heb ook zo niet voor kokos, en ook niet voor chillipepers en vanille in bier.
(om nog te zwijgen van pizza of hamburgers) _________________ Zythos-biercafébaas ~ gene zever aan den toog! |
|
Naar boven |
|
 |
Calimero Tooghanger

|
Geplaatst: Vr Aug 03, 2018 1:52 pm Onderwerp: |
|
|
Quote: |
Ureum lijkt me nochtans ook niet echt gewenst. |
Komt vrij vaak voor, nochtans. _________________ The next beer might even be better.
Producent van lege bierflesjes. |
|
Naar boven |
|
 |
BartC Brouwer

|
Geplaatst: Vr Aug 03, 2018 1:56 pm Onderwerp: |
|
|
Kokos stoort me niet. Ik hou persoonlijk niet van lactose in een bier. Een milkstout laat ik met plezier links liggen. _________________ Zot van Schuppenboer |
|
Naar boven |
|
 |
Noctilucus Stamgast

|
Geplaatst: Ma Aug 06, 2018 3:10 pm Onderwerp: |
|
|
Een tijdje geleden: peper (voor een keer geen chili wat je wel vaker tegenkomt, maar euhm ja witte peper)
Recent: rode biet
Minder recent maar voor mij wel een success: mosterd
Ik ben wel benieuwd naar kokos, zolang het geen mongozo-variant is, daar blijf ik met plezier van weg
@Pijp: hoe viel die bloemkool mee, ik kan me niet echt voorstellen dat dat effectief werkt, maar dat kan een gebrek aan creatieve verbeelding zijn  _________________ "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes" |
|
Naar boven |
|
 |
Calimero Tooghanger

|
Geplaatst: Ma Aug 06, 2018 3:32 pm Onderwerp: |
|
|
Een aantal jaar geleden proefde ik een bier van Deense makelij met asperges. Het gekke is, dat ik het bier heel erg kon appreciëren, terwijl ik asperges hooguit etelijk vind, en verschrikkelijk overroepen. _________________ The next beer might even be better.
Producent van lege bierflesjes. |
|
Naar boven |
|
 |
ambibrew Tooghanger

|
Geplaatst: Wo Aug 08, 2018 5:29 pm Onderwerp: |
|
|
De zeekraal in Seawise van brouwerij Dutch Bargain zou een verfrissende toets moeten geven aan het bier. Ik vond het zilte een beetje overbodig bij het licht blonde biertje. Maar ik kan me voorstellen dat er wel liefhebbers van zijn. _________________ Ambibrew vzw steunt het ambachtelijk brouwen |
|
Naar boven |
|
 |
unclebrazzie Tooghanger

|
Geplaatst: Ma Aug 13, 2018 10:15 pm Onderwerp: |
|
|
Hel&Verdoemenis Amareno leerde me vorig jaar op Borefts dat ik écht, maar dan ook écht een bloedhekel heb aan amareno. Zelfs in bier. |
|
Naar boven |
|
 |
|