Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Restaurants met aandacht voor bier
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Tips voor biertrips
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Guy Van Hove
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2017 5:06 pm    Onderwerp: Restaurants met aandacht voor bier Reageer met quote

Wie kan me een beetje wegwijs maken in het huidige aanbod van restaurants - of de betere brasseries - die lekker eten n bijpassende bieren serveren? Het liefst van al regio Antwerpen, Limburg, eventueel Vlaams-Brabant. De prijsklasse doet er niet zo bijzonder veel toe.
Ik heb vernomen dat Het Vijgenblad in Beringen vroeger een aanrader was maar sinds de overname vorig jaar eerder een caf is geworden?
The Jane zou ook een aanrader zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2017 5:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind Den Hoek in Zundert, hier (Kalmthout/Essen) net over de grens wel geslaagd. Een paar jaar geleden zelfs uitgeroepen tot beste bier & food resto van Noord-Brabant en 2e of 3e van NL. Ze hebben een een soort van tapas (*) menu waar je zelf kiest hoeveel gangen je neemt. Pinten-Proeven-Praten noemen ze het concept.

Enige nadeel is dat je grote glazen krijgt en je meestal je glas over twee gangen te verdelen hebt. Van het vat kan je ook proevertjes krijgen dacht ik.

http://www.den-hoek.com

(*) tapas, als in "gewone gerechtjes in kleine porties", niet de hapjes Spaanse stijl
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2017 5:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En uiteraard in Brussel Nutnigenough.
Guy Van Hove
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 11:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zijn al bruikbare tips, thanks Gunter.
Meer tips blijven welkom Smile
Naar boven
BartC
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 11:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als het iets mag kosten, kan ik Fleur de Sel in Kasterlee aanraden. Je kan bij elk gerecht kiezen voor aangepaste wijnen of bieren.
Au Comptoir in Gierle heeft ook een mooie bierlijst en het eten is er zeer goed. Uniek is hun huisbier, een op eigen wijnvaten extra gerijpte Schuppenboer.

grtz
Bart
Guy Van Hove
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 11:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Fantastisch, bedankt Bart!
Naar boven
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 1:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij serveert het Vijgenblad sinds de overname inderdaad geen eten meer.

In The Jane ben ik geweest toen ze nog geen ster hadden. Toen stonden op de kaart bij elk gerecht altijd een paar dranksuggesties. Bij bepaalde gerechten stond oa een bier. Ik heb de sommelier toen gezegd dat ik overal bier bij zou willen. Hij vond het zelf een mooie uitdaging, geloof ik. Af en toe kwam hij zelfs even overleggen.Ze hadden toen vooral bieren uit het Moortgat-gamma. Dat zal nu niet anders zijn, vermoed ik.

Bij Cuchara in Lommel hadden ze een paar jaar geleden de bieren van Amai. Of dat nu nog zo is... Geen idee. Het eten was wel schitterend.
Jimbo
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 1:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Manuel schreef:
Bij Cuchara in Lommel hadden ze een paar jaar geleden de bieren van Amai. Of dat nu nog zo is...

Ja Smile. Ze worden evenwel nog steeds niet gepromoot/als arrangement aangeboden.

Bij Luc Bellings waren/zijn ook aangepaste bieren te verkrijgen, maar bon, die bietekwiet gaat stoppen.

***Jimbo start rant over witte kassa's en Sossen***

Nu Kasterlee genoemd is: bij Kan10 was er niet echt een pairing an sich, maar ik vond er toch een paar verrassende bieren op de (suggestie)kaart. Het gegeven dat er uberhaupt suggestiebieren waren verdient al aanbeveling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
BartC
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 1:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Manuel schreef:

In The Jane ben ik geweest toen ze nog geen ster hadden. Toen stonden op de kaart bij elk gerecht altijd een paar dranksuggesties. Bij bepaalde gerechten stond oa een bier. Ik heb de sommelier toen gezegd dat ik overal bier bij zou willen. Hij vond het zelf een mooie uitdaging, geloof ik. Af en toe kwam hij zelfs even overleggen.Ze hadden toen vooral bieren uit het Moortgat-gamma. Dat zal nu niet anders zijn, vermoed ik.

Bij Cuchara in Lommel hadden ze een paar jaar geleden de bieren van Amai. Of dat nu nog zo is... Geen idee. Het eten was wel schitterend.

The Jane heeft ondertussen zijn biergamma uitgebreid. Ze hebben zelfs onze Hertenheer op de kaart gehad. Misschien zelfs nu nog.
Jimbo
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 1:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als het eerder volks mag zijn, en het eten eerder Breugeliaans dan verfijnd, n als de klein mannen niet bij opie terechtkunnen (het is een echte schande maar ik ben alweer vergeten hoe oud uw kind(eren) zijn; iets met bier en vergetelheid of zo), en als ge grappig pratende mense geen bezwaar vindt (ik vermoed van niet , anders had je Limburg niet in uw doelgebied opgenomen), is er een plekje in Holland dat ik kan aanraden.

Ik ga eerlijk zijn: het is vooral voor de klein mannen dat ik er graag kom, maar ze doen echt hun best qua bieraanbod, hebben proeverijen, en het eten is er, euh, eerlijk.

Nu nog de naam herinneren Fok, nu nog de PLAATS herinneren (iets met bier en vergetelheid of zo). Tegen Reusel alleszins.

Ik kan er alle momenten opkomen. (Lees: subiet vraag ik het aan mijn vrouw)

Zo, dat was weer nuttig

[EDIT] znder dievannons (maar wel mt google): http://www.ouwe-brandtoren.nl/
Naar boven
paresoner
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 2:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Boelekewis in Dworp, Huizingen of Buizingen, al is het voor mij al erg lang geleden ondertussen
http://www.boelekewis.be/

het is wat verder weg, maar in de buurt zijn er naar het schijnt leuke brouwerijen aan te doen Smile
Naar boven
Jimbo
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 2:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mja, als we zo gaan beginnen Smile kan de Heeren van Liedekerke er uiteraard ook bij.

(Evenals den Toogoloog in Middelkerke, wat dat betreft)
Naar boven
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 2:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

paresoner schreef:
Boelekewis in Dworp, Huizingen of Buizingen, al is het voor mij al erg lang geleden ondertussen
http://www.boelekewis.be/
Huizingen Wink (op de rand van het Provinciedomein van Huizingen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Calimero
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 3:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BartC schreef:
Manuel schreef:

The Jane heeft ondertussen zijn biergamma uitgebreid. Ze hebben zelfs onze Hertenheer op de kaart gehad. Misschien zelfs nu nog.

Voor z'n restaurant in Zeeuws Vlaanderen heeft S. Herman Hildegarde in Ruisselede zelfs een speciaal bier laten brouwen. Zou me niets verbazen dat dat in the Jane ook te krijgen is.
Guy Van Hove
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 6:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi mooi mooi, hier kan ik al een eind mee voort! Plotse ingevingen voor een nog ruimere keuze blijven echter welkom hier, dat spreekt Smile

EDIT: Jimbo, in d'n Brandtoren ben ik toevallig vorig najaar al eens beland, als passant met de fiets en niet om iets te eten, maar inderdaad het bieraanbod is er zeker niet verkeerd. (Kinderen zijn 3,5 en 5 overigens Wink )
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Tips voor biertrips Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: