Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

ACBF 2017
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Bierfestivals & andere bierige aktiviteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Feb 27, 2017 2:25 pm    Onderwerp: ACBF 2017 Reageer met quote

Iedereen op post?
Als mijn vrouw nog even kan wachten met 'werpen', dan ben ik aanwezig.
Weliswaar zonder ticket, iemand een idee of dit nog zal lukken?

Maar wat een lijst. Zowaar nog beter dan 2015.
https://acbfdotbe.files.wordpress.com/2016/08/beerlist-2017-acbf.pdf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Feb 27, 2017 6:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zo'n idee dat je ook nog wel ter plekke aan tickets kan geraken. Al zeker als je bob bent, volgens de site. Very Happy

Misschien wel best niet te laat arriveren...
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 01, 2017 12:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben daar vrijdag Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 01, 2017 1:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij zijn er ook op vrijdag, met een vierkoppig proefteam. Afgetraind en tot in de puntjes voorbereid.

Je herkent ons aan onze ernstige blik en de totale afwezigheid van small talk. Omdat echte professionals weten dat parfum en deo de aroma's verstoren, kan je ook gewoon afgaan op onze lijfgeur: wilde limoen en rozen in mijn geval, rotte banaan een verwelkte 'stinkerkes' voor Jimbo.
Jimbo
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 01, 2017 1:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

"Wilde limoen". I had to lol.

Hierbij dient U namelijk te weten dat Manuel mij ooit als verjaardagskado een leeg flesje Aqua di Gio (of zo, weet ik veel wat die metroseksueel doorgaans onder de armen spuit; echte mannen zoals ik gebruiken hooguit tweejaarlijks een sealing met WD-40), euh, kado heeft gedaan, dat hij eerst had hervuld met citroensap. Zo weet U meteen welk vlees U in de kuip heeft.

Wat Manuel evenwel niet meer lijkt te weten is hoe die avond verder is ge-evolueerd. Laten we zeggen dat er een reden is dat er geen schapen meer zitten in de kinderboerderij van Centerparcs. Foto's enkel via PM, en na bewijs van meerderjarigheid.
Naar boven
Laine
Sporadische klant
Sporadische klant

BerichtGeplaatst: Do Mrt 02, 2017 1:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik teken ook present op vrijdag
Naar boven
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Do Mrt 02, 2017 1:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik begin me plots af te vragen of het wel verstandig is op vrijdag te gaan.
Naar boven
Jimbo
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Mrt 02, 2017 2:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

unclebrazzie schreef:
Ik begin me plots af te vragen of het wel verstandig is op vrijdag te gaan.

Vertoont ge dan soms enige gelijkenis met een schaap?
Naar boven
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 06, 2017 8:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Baaaah?

Anyway: I was there, maar aangezien ik nog steeds niet weet hoe zo'n meer-dan-gemiddelde Jimbo of Manuel eruit ziet, ben ik geen dag komen zeggen.

Geen echte revelaties dit jaar. Leuke dingen waren Contagion van de Struise, dat passievruchtending van Lervig, die idioot pikante chilistout van de Molen en ongeveer alles van Hair of the Dog.
Tegenvaller van formaat: Black Nuts van de Struise. Ethylacetaat en acetaldehyde en een foutgelopen eiken vat volgens mij. Ook de Carbeu&Safranas van de Molen voldeed niet aan de verwachtingen.

Hoewel ik er niet veel van verwachtte beviel de Dark Horizon #5 van Nogne O me bijzonder, en hun sparkling sake was ook top.

En zoals gewoonlijk heb ik mijn hart, bloedend en badend in bitt're tranen, moeten achterlaten achteraan de sectie Buitenlandse Bieren in Bierhalle De Koninck, tussen de Mashall Zukhov en de blikjes Mikkeller Black.
Naar boven
Calimero
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 06, 2017 8:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Een top festival.
Organisatie, keuze, mogelijkheden - teveel om op te noemen. Voor n keer letterlijk de allerlaatste trein naar huis genomen - gelukkig want nu weet ik hoe Snip en Snap, sorry, Manuel en Jimbo eruit zien Twisted Evil (well met, guys!).
De rekening in de halle was inderdaad bloeden. Maar dat ligt natuurlijk aan mijn smaak... Embarassed

Nog van dat.

Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 06, 2017 10:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Insgelijks, Joris. Strip & Strap, da's een goeie Smile

Enorm veel goeie dingen geproefd en weinig tegenvallers. Waar ik bijzonder blij mee was: de sours van Alvinne bevestigen al het goede van mijn recente proefervaringen. De gastheer was tegelijk de ster van de show, wat mij betreft.

Topfestival.
Guy Van Hove
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 06, 2017 10:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik volg mijn compagnon Manuel. De Cuve Sofie Cloudberries en de Phi, twee sours van Alvinne, zijn van het allerbeste dat ik ooit heb geproefd. Perfecte bieren volgens mijn smakenpalet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Jimbo
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 06, 2017 1:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

unclebrazzie schreef:
aangezien ik nog steeds niet weet hoe zo'n meer-dan-gemiddelde Jimbo eruit ziet

Zeg!!1! Ik ben al meer dan 13 kilo afgevallen!

unclebrazzie schreef:
Tegenvaller van formaat: Black Nuts van de Struise.

Tiens, die vond ik absoluut top.

Enige 'tegenvaller' - als in 'meer van verwacht' - was de elvendertigste variant vd Stormaktporter. Deze versie was helemaal niet meer -komt ie- in balans.
Naar boven
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Mrt 07, 2017 12:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jimbo schreef:
Zeg!!1! Ik ben al meer dan 13 kilo afgevallen!

Geen wonder dan dat ik je niet zag staan.
**ba-dum TSSSS**

Jimbo schreef:

unclebrazzie schreef:
Tegenvaller van formaat: Black Nuts van de Struise.

Tiens, die vond ik absoluut top.

Ah! Interessant. Kan je de smaak bescrhijven? Ik geef toe: op een festival (en zeker eentje zoals ACBF maar Borefts is in deze even schuldig) herleiden smaakbeschrijvingen zich na enige tijd steevast tot "Mmmmmm!" of "Mmmmm..." en soms tot "Wow! Mmmmm!".
In 't geval van Black Nuts (en ook van Oh Buurman op Bunnahabhoeschrijfjedateigenlijk) vond ik 'm in de geur alleen al opvallend. Mijn neus (die overigens de hele dag gepoogd heeft te bewijzen dat kleine proefglaasjes alleen een goed idee zijn voor mensen zonder Cyranonasale aanleg) vertelde (*) me dus over groene amandelen, walnoten, onrijpe groene appels en een lik velpon. Bijzonder onprettig, al geef ik toe dat het wellicht ook een threshold-verhaal kan zijn.

*) en voor de duidelijkheid: hoewel hij voor een apart, aan mijn gezicht vastzittend persoon zou kunnen doorgaan, kan mijn neus enkel figuurlijk spreken en is hij, de gebeurlijke snotvalling niet te na gesproken, doorgaans eerder van stille type.

Dat iemand 'm lekker zou kunnen vinden, is iets waar ik me vrijdag al over zat te verwonderen, maar misschien vinden anderen die specifieke geur en smaak net lekker.
Voor zover ik't kan uitleggen is het een geval van Brett in combinatie met zuurstof in een donker bier.

Jimbo schreef:

Enige 'tegenvaller' - als in 'meer van verwacht' - was de elvendertigste variant vd Stormaktporter. Deze versie was helemaal niet meer -komt ie- in balans.

Balans en peat-bieren gaan vaak niet samen. Stormakts is wat mij betreft overroepen sinds de legendarische Konjak indertijd voor zoveel herrie gezorgd heeft. Niet dat ie vies is, he, maar bepaald niet wereldschokkend.
Naar boven
Jimbo
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Mrt 07, 2017 2:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

unclebrazzie schreef:
Kan je de smaak [van de Black Nuts 2013] bescrhijven?

Nee Smile.

Vanwege de redenen die je zelf ook al aanhaalt ben ik enige tijd geleden gestopt met reviews van het type waarbij het niet uitgesloten was om 'aroma van een ontluikende Alpenwei in Maart, de ochtend na een stevig nachtelijk onweer' tegen te komen. Spijtig, want iedereen wist dan metn welk aroma ik bedoelde (en de venten zaten dan met een stijve vanwege Julie Andrews, maar mogelijk wijk ik enigszins af), maar het werd me toch allemaal een beetje te veel werk.

Ik ben dan ook "teruggevallen" (*) op Crombecq en doe enkel nog een 0-5 op zoet, zuur, en bitter (en zout voor LOLz - ik denk dat ik momenteel op 1 gose zit, en dat was dan nog van moeten tijdens de CVO-opleiding).

Niet alleen bespaart me deze methode geweldig veel stress om toch maar die laatste restsmaak bij naam te kunnen noemen ("is het nu pit van de framboos, of steel van de druif"?), het bespaart bovendien bijzonder veel tijd - en scheve blikken van Manuel - waardoor ik nu eindelijk eens meer dan 2 bieren per festival kan reviewen. Op pakweg het ACBF - waar ik met drie andere proevers ten aanval ging - een niet onbelangrijk gegeven. Straffer nog : ik ben nu sneller dan de untappers! Dit is belangrijk omdat ik nu scheef kan terugkijken naar Manuel, en ik heb wat dat betreft een achterstand in te halen. Of foto's te publiceren, maar ik wijk weer af.

En laten we ook niet onnozel doen (toegegeven: dat is het onderdeel waar ik veel last mee heb): voor de gemiddelde medemens - ook de niet nader vernoemde versies die alsmaar droger aan de haak worden - houden de smaakpapillen er na een biertje of tien toch grotendeels mee op. And with that bombshell

Enfin, om maar te zeggen: ik zou het eens moeten opzoeken, maar ik dacht ergens iets van 4/5 voor zoet en 4/5 voor bitter (want ik herinner me dat 'de bitter' doorgaans niet zo sterk doorkomt bij zwaar (**)(***) zoete bieren, wat ik zowel opmerkelijk als aangenaam vond), maar het kan nog altijd zijn dat ik me verwar met een ander Struis(e) bier.

Zouden ze meer dan 1 vat(je) hebben afgetapt?

Jimbo

(*) 'terugvallen' als in 'er naar overgeschakeld' en niet als in 'er naar teruggekeerd'. Ik heb altijd epistels geschreven. Waar ik dan geen hol mee deed. Ng een reden om er mee te stoppen uiteraard.
(**) 'zwaar' als in 'sterk' n als in 'hoogalcoholisch'; zie bvb de Westmalle Dubbel: je gelooft z'n EBU-score niet zelfs als je bij de labtest aanwezig mag zijn.
(***) waarom begin ik hier (****) nu ook weer mee!?
(****) met dit dus.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Bierfestivals & andere bierige aktiviteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: