Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Bouwsteenboxen West-Vleteren

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Prikbord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joo
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2011 5:25 pm    Onderwerp: Bouwsteenboxen West-Vleteren Reageer met quote

Mijn zoon was deze morgen om 7.30 uur aan de deur van de Colruyt in Geel. De winkel ging een uur later open.
Er was tegen openingstijd een hele lange rij ..............

Maar ik heb een vol flesje gekregen en ga het straks degusteren.

sante
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
bourgondir
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2011 1:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook 2 Bouwsteenboxen!! Ze staan al in mijne bierkelder. Is een mooie aanvulling voor mijn trappisten. Ik heb juist eens op Ebay gekeken, amaai mijne frak! 250 voor 1 doos!! Maja, het zijn de zotten die dat er willen aan geven. Vraag en aanbod...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
t-quest
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2011 8:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

http://internetradio.vrt.be/radiospeler/v2_prod/wmp.html?qsbrand=11&qsODfile=/media/audio/r1pepibier031111
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Pijp
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2011 10:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik laat Westvleteren al jaren links liggen. Niet dat het geen lekker bier is maar wel omdat ik niet meedoe met hypes. Laat ratebeer en de gekke mensen maar doen die geloven in 'het beste bier van de wereld'.
Er zijn honderd andere lekkere bieren. Gelukkig maar!
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2011 2:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En maar klagen dat men 5eur moet betalen voor bijvb. een Oude Geuze op caf.
Persoonlijk vind ik heel deze toestand meelijwekkend.
Naar boven
liefhebber
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2011 3:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de 8 staan, die vind ik heel lekker. Ik ben er gewoon voor gereden en 3 bakken gehaald. 's Morgens vertrokken, net na de middag terug ... vrouwen rijden soms ook twee uur als ze gaan winkelen, dus wat is het verschil met rijden voor bier?!? En bak is bijna op, de twee andere staan nu al van 2008.

Als ik de 12 wil, neem ik gewoon een St. Bernardus. Ergens hier op het forum staat mijn proeverij tussen de twee en ze zijn perfect vergelijkbaar. Je haalt ze direct uit elkaar (als je weet waar je op met letten) maar de St. Bernardus is net dat tikkeltje beter dus waarom dan West-Vleteren 12 kopen?
Naar boven
bourgondir
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2011 5:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Weet ge wat daar van is, tis ieder zijn/haar smaak of zijn/haar ding! Er zijn mensen die veel geld uitgeven aan kledij, voetbal, koersfiets,... Awel, wij geven geld uit aan trappisten! Wij voeden wel paterkes en niet n of andere multi-national! Leven en laten leven. Ik ben op dit moment aant genieten van ne Westvleteren 12 van 2006! HEERLIJK! Als ik die proef, ben ik blij dat ik af en toe van Diepenbeek naar de paterkes van Westvleteren ben gereden.
Naar boven
liefhebber
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2011 6:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bourgondir schreef:
Weet ge wat daar van is, tis ieder zijn/haar smaak of zijn/haar ding! Er zijn mensen die veel geld uitgeven aan kledij, voetbal, koersfiets,... Awel, wij geven geld uit aan trappisten! Wij voeden wel paterkes en niet n of andere multi-national! Leven en laten leven. Ik ben op dit moment aant genieten van ne Westvleteren 12 van 2006! HEERLIJK! Als ik die proef, ben ik blij dat ik af en toe van Diepenbeek naar de paterkes van Westvleteren ben gereden.

Ik heb ook gewoon mijn eigen mening gegeven. Het staat ieder vrij om daar mee te doen wat hij wil ... dit is dan ook een forum, een plaats voor discussie, niet meer maar ook niet minder en ik mag hier gerust mijn bierbeleving zeggen, net zoals jij en iedereen. Wink
Naar boven
De Joe
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2011 6:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pijp schreef:
Ik laat Westvleteren al jaren links liggen. Niet dat het geen lekker bier is maar wel omdat ik niet meedoe met hypes. Laat ratebeer en de gekke mensen maar doen die geloven in 'het beste bier van de wereld'.
Er zijn honderd andere lekkere bieren. Gelukkig maar!

Om het met de woorden van die paterkes te zeggen "Amen"

Quote:
Wij voeden wel paterkes en niet n of andere multi-national!

Om eerlijk te zeggen zie ik als consument het verschil niet echt. Beide hebben maar 1 doel geld verdienen. We moeten nu onze katholieke vrienden niet heiliger maken dan ze zich voordoen. Wanneer ze hun culturele erfgoed zouden opstellen voor bezoekers zou ik het anders vinden. Maar nu blijft het in beide gevallen platte commerce.

Ik weet nog dat diezelfde paterkes in het verleden nogal de doorverkoop aankaarten en dat er teveel geld voor hun bier werd gevraagd. Wel 1 bak westvleteren 12 kost 39 Euro zonder leeggoed.
Zo'n box 25 Euro voor 6!!! flesjes. Ik denk dat ik het rekensommetje niet moet maken om mijn punt te maken.
Blijkbaar is geld verdienen geen probleem, zolang het maar in hun zakken terechtkomt.

Maar verder mag iedereen zijn geld geven aan wat hij wil. En ik wens iedereen ook prettige smaakervaringen toe. Al is mijn persoonlijke Westvleteren bier toch hun blonde, maar dat is een andere discussie
bourgondir
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2011 7:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

liefhebber schreef:
bourgondir schreef:

Ik heb ook gewoon mijn eigen mening gegeven. Het staat ieder vrij om daar mee te doen wat hij wil ... dit is dan ook een forum, een plaats voor discussie, niet meer maar ook niet minder en ik mag hier gerust mijn bierbeleving zeggen, net zoals jij en iedereen. Wink

Da is waar, zo bedoelde ik dat ook niet. Lang leve de vrije meningsuiting!! Very Happy
Naar boven
kamil
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2011 10:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mss een klein pluspuntje; nu iedereen die wou een box bij colruyt is gaan halen zijn er mss minder die nu naar westvleteren zelf gaan rijden. Dan blijft er daar meer over voor degenen die wel nr de westhoek karren...

mss ook ni...

Kamil
Naar boven
gerten
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Za Nov 05, 2011 7:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

De erfzonde blijft ons duidelijk achtervolgen...
Naar boven
liefhebber
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Za Nov 05, 2011 9:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

bourgondir schreef:
liefhebber schreef:
bourgondir schreef:

Da is waar, zo bedoelde ik dat ook niet. Lang leve de vrije meningsuiting!! Very Happy

Niet erg. Ik kom er wel eentje drinken. Heb je St. Bernardus staan? Laughing
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Prikbord Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: