Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Washington Post over Struise & Alvinne

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Prikbord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Wo Jul 13, 2011 8:35 pm    Onderwerp: Washington Post over Struise & Alvinne Reageer met quote

Eerst even vermelden dat de journalist tijdens het interview met aandrang elk geproefde bier wilde betalen en ook tijdens een etentje achteraf zijn eigen deel betaalde, dat gebeurt niet zo vaak.

http://www.washingtonpost.com/lifestyle/food/beer-belgiums-upstart-innovators/2011/07/07/gIQAjDCiAI_story.html

En stukje in het artikel deed me toch de wenkbrauwen fronsen. Een importeur van Belgische bieren stelt dat brouwerijen als Struise en Alvinne traditionele brouwerijen overschaduwen en onze biercultuur zelfs schade toebrengen. Misschien heeft het statement meer te maken met het portfolio van de bewuste importeur dan met de werkelijke vrees dat we traditionele brouwerijen overschaduwen.

Glenn c
DavidBLes
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Jul 14, 2011 4:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ze zitten o.a. bij Duvel allemaal met de daver op het lijf. Laughing Verschillende brouwerijen stellen hun marketingstrategie volledig af op het opboksen tegen jullie. Straks moeten we nog Zythosacties plannen om ons te verzetten tegen jullie dominantie op de Belgische markt Twisted Evil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
liefhebber
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Do Jul 14, 2011 5:07 pm    Onderwerp: Re: Washington Post over Struise & Alvinne Reageer met quote

glenn c schreef:
Eerst even vermelden dat de journalist tijdens het interview met aandrang elk geproefde bier wilde betalen en ook tijdens een etentje achteraf zijn eigen deel betaalde, dat gebeurt niet zo vaak.

http://www.washingtonpost.com/lifestyle/food/beer-belgiums-upstart-innovators/2011/07/07/gIQAjDCiAI_story.html

En stukje in het artikel deed me toch de wenkbrauwen fronsen. Een importeur van Belgische bieren stelt dat brouwerijen als Struise en Alvinne traditionele brouwerijen overschaduwen en onze biercultuur zelfs schade toebrengen. Misschien heeft het statement meer te maken met het portfolio van de bewuste importeur dan met de werkelijke vrees dat we traditionele brouwerijen overschaduwen.

Glenn c

Lijkt me meer een generatiekloof, niks van aantrekken, Glenn. Wink

Ik ben alleszins een fervent liefhebber van jullie rijpingen hoewel ik moet zeggen dat Cuve d'Erpigny me wat tegenviel ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
glenn c
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Do Jul 14, 2011 7:24 pm    Onderwerp: Re: Washington Post over Struise & Alvinne Reageer met quote

liefhebber schreef:
glenn c schreef:

Glenn c

Lijkt me meer een generatiekloof, niks van aantrekken, Glenn. Wink

Ik ben alleszins een fervent liefhebber van jullie rijpingen hoewel ik moet zeggen dat Cuve d'Erpigny me wat tegenviel ...

Ook niets van aantrekken, smaken verschillen gelukkig Smile.

Ik vermoed dat de quote in het artikel bedoeld was om wat controverse te ontlokken. Ik deel uiteraard haar mening niet, volgens mij kunnen vernieuwende en traditionele brouwerijen perfect naast elkaar bestaan.

Deze quote vond ik ook wel iets hebben: Not letting people know exactly what youre doing is the Belgian way, says beer importer Wendy Littlefield.

Daar heeft ze natuurlijk een punt, de meeste Belgische brouwers zijn niet meteen wat je zou noemen een open boek. Je hoort wel vaker "dit is het geheim van de brouwerij", wat een dooddoener.

Ach, 't is in elk geval een mooie publiciteit voor ons in de US en goede timing Wink

Glenn c
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Jul 15, 2011 8:55 am    Onderwerp: Re: Washington Post over Struise & Alvinne Reageer met quote

glenn c schreef:
Not letting people know exactly what youre doing is the Belgian way, says beer importer Wendy Littlefield.

Gelukkig zijn er nog wel enkele Belgische brouwerijen die erg open zijn... Wink
Van openheid gesproken: bij ons bezoek aan Hawkshead (UK) hing er een groot plakkaat aan de muur van het degustatielokaal met alle technische informatie over het meest recente brouwsel. Inclusief maischtemperaturen, kooktijden, OG en FG, gebruikte hopsoorten... De brouwer is ons nog een handjevol Motueka-hop uit Nieuw-Zeeland komen brengen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
fabes fabel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2011 12:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De paterkens hebben mij op school geleerd dat als je iets te verbergen hebt, je moet zwijgen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Noctilucus
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2011 1:13 pm    Onderwerp: Re: Washington Post over Struise & Alvinne Reageer met quote

glenn c schreef:
Ik vermoed dat de quote in het artikel bedoeld was om wat controverse te ontlokken. Ik deel uiteraard haar mening niet, volgens mij kunnen vernieuwende en traditionele brouwerijen perfect naast elkaar bestaan.

Ik denk dat ze bedoelde dat die "extreme" bieren zoveel aandacht naar zich toetrekken dat sommige meer traditionele Belgische bieren vergeten worden. Ik denk niet dat het zo'n vaart loopt, de exportmarkt voor Belgische bieren is nog altijd groot genoeg en is breder dan enkel liefhebbers van zo'n zware kanonnen...
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Za Aug 13, 2011 8:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

fabes fabel schreef:
De paterkens hebben mij op school geleerd dat als je iets te verbergen hebt, je moet zwijgen!

En zij kunnen het weten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
ambibrew
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Za Aug 13, 2011 7:12 pm    Onderwerp: Re: Washington Post over Struise & Alvinne Reageer met quote

Noctilucus schreef:
glenn c schreef:

Ik denk dat ze bedoelde dat die "extreme" bieren zoveel aandacht naar zich toetrekken dat sommige meer traditionele Belgische bieren vergeten worden. Ik denk niet dat het zo'n vaart loopt, de exportmarkt voor Belgische bieren is nog altijd groot genoeg en is breder dan enkel liefhebbers van zo'n zware kanonnen...

Dat denk ik ook en bovendien is het publiciteitsbudget van de grote brouwerijen ook veel groter zodat zij daar zeker niet van de markt zullen verdrongen worden. Zoals Glenn zegt, allicht eerder bedoeld om wat controverse uit te lokken of de aandacht te trekken.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Prikbord Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: