Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je priv berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Chouffe Houblon
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Erwin
Brouwer
Brouwer

BerichtGeplaatst: Za Nov 27, 2010 7:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb hier n van de eerste flessen Houblon tegen de muur hangen ( bedrukt en leeg ja Wink)

daarop staat houdbaar tot 2009 ... dus begin maar te tellen ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
mumares
Vaste klant
Vaste klant

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2010 9:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geroen bierfanaat schreef:
mumares schreef:
Was eigenlijk bedoeld voor de Amerikaanse markt in eerste instantie, vandaar de vergissing waarschijnlijk. Op de Belgische markt is het inderdaad een goed anderhalf jaar denk ik, afgezien van hier en daar een verloren fles (of bij Achouffe zelf natuurlijk).

Klopt maar half
de cht betere drankenhandels hebben hem al zeker vanaf 2007 in hun rekken
(Geers, Oostakker - Willems Grobbendonk - Hopduvel, ik vermoed ook bvb Marlou, Zonhoven, enz. . .) toen enkel beschikbaar in 75 cl.
Geroen.

Dat bedoelde ik ook met hier en daar een verloren fles Smile toen hadden alleen de betere drankencentrales Chouffe Houblon, nu moet je al veel minder moeite doen om hem te vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
kamil
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2010 10:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nochthans, ik woon in de rupelstreek en ik weet hier nergens een winkel waar ze hem hebben, ik dacht zelfs ni in den duvel shop. Wel al een tijdje geleden, kzal daar mijn licht nog eens moeten opsteken...

mvg
Kamil
Naar boven
BoBoChamp
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2010 2:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Chouffe Houblon is pas anderhalf jaar officieel beschikbaar op de Belgische markt. Voordien was het een exportproduct voor de VS (zoals de Chouffe 6666 voor Nederland). Natuurlijk was het toen altijd best mogelijk dat hier en daar officieus enkele flessen verschenen in Belgische biercafs en drankenhandels (met wat zagen raak je soms ver!), hoewel dit een inbreuk was op het toenmalig contract met de Amerikaanse importeur en dus officieel niet mocht. Zo hebben we hier in Belgie veel exportbieren die sporadisch toch in onze rekken verschijnen: 't Smisje BBBourgondier, Abbaye des Rocs Triple Impriale, St. Feuillien Paskeol,... om er enkele te noemen.
Het probleem is echter dat sommige klanten gewoonweg niet willen of kunnen snappen dat sommige Belgische bieren enkel verkrijgbaar zijn in de VS en niet in het vaderland (Belgi). Shocked
Naar boven
Den Toogoloog
Vaste klant
Vaste klant

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2010 2:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo hebben we hier in Belgie veel exportbieren die sporadisch toch in onze rekken verschijnen: 't Smisje BBBourgondier

voorlopig bij ons nog verkrijgbaar, een heerlijk wintebiertje
ambibrew
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 8:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BoBoChamp schreef:
Het probleem is echter dat sommige klanten gewoonweg niet willen of kunnen snappen dat sommige Belgische bieren enkel verkrijgbaar zijn in de VS en niet in het vaderland (Belgi). Shocked

Er zijn wellicht meerdere redenen waarom een bepaald "Belgisch bier" in Belgi niet (courant) verkrijgbaar is, maar eerlijk gezegd vind ik dat in de meeste gevallen ook jammer.

Sommige bieren die vooral gexporteerd worden zijn zeer kwalitatief maar vaak vrij uitgesproken van smaak (of een bierstijl die in Belgi niet echt verkoopt).
Andere (jammer genoeg) geven mij soms de indruk dat ze in de Belgische markt niet verkopen omdat ze gewoon de gemiddelde kwaliteit niet halen en in het buitenland goed verkopen onder de noemer "Belgisch bier", hetgeen de reputatie geen goed doet.

Zo heb ik onlangs het gamma van Saint-Monon geproefd, inclusief enkele gelegenheidsbieren. Aan mij zijn ze een klant kwijt, maar de wereld buiten Belgi is zo groot dat het niet op een ontgoochelde klant steekt...
Manuel
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2010 8:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

ambibrew schreef:
Zo heb ik onlangs het gamma van Saint-Monon geproefd, inclusief enkele gelegenheidsbieren. Aan mij zijn ze een klant kwijt, maar de wereld buiten Belgi is zo groot dat het niet op een ontgoochelde klant steekt...

Toevallig (of niet) dat je net die aanhaalt. De bieren van deze brouwerij laat ik tegenwoordig ook op het schab staan. Ze schijnen oneindig veel bier te brouwen, die nauwelijks van elkaar lijken te verschillen. Niet mijn kopje thee...

Manuel
willems johan
Sporadische klant
Sporadische klant

BerichtGeplaatst: Di Dec 28, 2010 9:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hij is inderdaad al veel langer op de markt maar dan enkel voor Amerika. Wij reden vroeger zelf naar de brouwerij om hem te gaan halen ( dat was nog in die mooie "gebrande" flessen). Nu is het natuurlijk een stuk makkelijker, en de smaak heeft gelukkig niet moeten inboeten.
Pijp
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Jun 05, 2013 4:34 pm    Onderwerp: Verschil vat-fles Reageer met quote

Wat de tijd toch doet: nu is Houblon Chouffe zelfs in de warenhuizen goed te vinden (ook in 33 cl). Dat was pakweg 2-3 jaar geleden wel anders (cfr. supra).

Wat mij dwarszit, is dat dit bier op VAT zoveel minder bitter is, eerder 'zoet' en flets, tegenover de versie in de FLES.
Hoe komt dit eigenlijk?
en welke bieren hebben ook een gigantisch verschil tussen vat en fles?
Koffie666
Sporadische klant
Sporadische klant

BerichtGeplaatst: Wo Jun 05, 2013 6:13 pm    Onderwerp: Re: Verschil vat-fles Reageer met quote

Pijp schreef:

Wat mij dwarszit, is dat dit bier op VAT zoveel minder bitter is, eerder 'zoet' en flets, tegenover de versie in de FLES.
Hoe komt dit eigenlijk?
en welke bieren hebben ook een gigantisch verschil tussen vat en fles?

Een beredeneerde gok is dat het bier op vat minder uitvergist is, meer restsuikers = zoeter en dat de hopbitterheid hierdoor gecamoufleerd wordt.
Mogelijk is het ook zo dat uit het flesje wat meer gist meekomt die een gedeelte van de bitterstoffen geadsorbeerd heeft, terwijl die in het vat blijven. Is het bier van het vat helder en licht troebel uit de fles?

Over het algemeen denk ik dat hergistende bieren op vat (ik denk oa aan Westmalle dubbel) wat zoeter en voller smaken, mogelijks dus omwille van bovenstaande redenen.
Naar boven
ambibrew
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Jun 05, 2013 7:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had hetzelfde gevoel bij een Hopus. Misschien niet toevallig in hetzelfde segment als de Chouffe Houblon. Ik vond hem ook smaakvoller van de fles.
De toestand van de leidingen in het betreffende caf doet er natuurlijk ook wel wat aan, maar in het geval van de Hopus betrof het een caf met een prima reputatie op dat vlak. (The Maple in Ertvelde, om geen toch eens een naam als aanrader te noemen).
cardang
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2013 6:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Houblon is n van mijn favoriete bieren en nog eens makkelijk te vinden ook Very Happy
Ik drink hem het liefst in achouffe zelf bij de kaboutertjes ,vant vat...
Het is ook een vaste waarde om mee te nemen van de chouffe shop (75cl),
samen met een big chouffe die trouwens totaal anders is van smaak dan de la chouffe!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: