Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Mark Tooghanger

|
Geplaatst: Ma Sep 06, 2010 5:44 pm Onderwerp: |
|
|
Kerbesia schreef: | Columbus van Alvinne (ook al als ik die nog vind) |
Vorige week hadden ze van de hele trilogie nog wel wat flessen bij Geers. |
|
Naar boven |
|
 |
Kerbesia Stamgast

|
Geplaatst: Di Sep 07, 2010 8:44 am Onderwerp: |
|
|
Ja maar van de Columbus helaas slechts zes flessen terwijl we er twaalf nodig hebben.
Ik heb ondertussen Dominique zijn dochter (ben haar naam even kwijt) aan de lijn gehad en heb volgende bieren besteld (voorlopig toch);
Taras Boulba
Troubadour Magma
Forestinne Mysteria
Houblon Chouffe
Kuvee elektrik 979W
Elliot Brew
Alleen van deze laatste ben ik nog niet zeker, ik heb het bier namelijk nog nooit zelf kunnen proeven, maar ik heb me laten vertellen dat het qua bitterheid in de buurt van de Columbus ligt. Als dit niet zo zou zijn, hoop ik dat Glenn of David nog zes flessen tot bij Geers krijgt. _________________ www.kerbesia.be
www.bloggen.be/belgische_brouwerijen |
|
Naar boven |
|
 |
Manuel Tooghanger

|
Geplaatst: Di Sep 07, 2010 9:12 am Onderwerp: |
|
|
Kerbesia schreef: |
Alleen van deze laatste ben ik nog niet zeker, ik heb het bier namelijk nog nooit zelf kunnen proeven, maar ik heb me laten vertellen dat het qua bitterheid in de buurt van de Columbus ligt. Als dit niet zo zou zijn, hoop ik dat Glenn of David nog zes flessen tot bij Geers krijgt. |
Wees gerust, de Elliot Brew hoort zeker in het rijtje thuis.
Manuel _________________ Stop whining, have a beer. |
|
Naar boven |
|
 |
March Webteam

|
Geplaatst: Di Sep 07, 2010 9:52 am Onderwerp: |
|
|
heb volgende bieren besteld (voorlopig toch);
Taras Boulba
Troubadour Magma
Forestinne Mysteria
Houblon Chouffe
Kuvee elektrik 979W
Elliot Brew
. |
Schoon lijstje, ik zou er bijna voor naar St. Niklaas rijden.  _________________ Zythos-biercafébaas ~ gene zever aan den toog! |
|
Naar boven |
|
 |
Hop Senior Stamgast

|
Geplaatst: Di Sep 07, 2010 11:49 am Onderwerp: |
|
|
Taras Boulba
Troubadour Magma
Forestinne Mysteria
Houblon Chouffe
Kuvee elektrik 979W
Elliot Brew
Alleen van deze laatste ben ik nog niet zeker, ik heb het bier namelijk nog nooit zelf kunnen proeven, maar ik heb me laten vertellen dat het qua bitterheid in de buurt van de Columbus ligt. |
De Elliot Brew ligt qua bitterheid nog een stukje boven de Columbus. De IBU van Columbus is 136, die van de Elliot Brew 163. Als ik mij niet vergis.
Beide zeer lekkere bieren trouwens. Maar ik ben dan ook enorme fan van extreme hoppigheid.
Veel proefgenot! _________________ This beer is making me sip - Spreken is zilver, zwijgen is mout |
|
Naar boven |
|
 |
DavidBLes Stamgast

|
Geplaatst: Di Sep 07, 2010 12:01 pm Onderwerp: |
|
|
Elliot Brew is qua EBU inderdaad hoger. |
|
Naar boven |
|
 |
Kerbesia Stamgast

|
Geplaatst: Di Sep 07, 2010 7:06 pm Onderwerp: |
|
|
March schreef: | Kerbesia schreef: |
heb volgende bieren besteld (voorlopig toch);
Taras Boulba
Troubadour Magma
Forestinne Mysteria
Houblon Chouffe
Kuvee elektrik 979W
Elliot Brew
. |
Schoon lijstje, ik zou er bijna voor naar St. Niklaas rijden.  |
Ik vrees dat ik het lijstje zal moeten aanpassen. Van de Mysteria blijkt nog slechts een halve bak aanwezig te zijn
Het lijstje was mijn inziens vrij goed verdeeld over hoppigheid, EBU, hosoorten en -smaken en mondgevoel. Nu kan ik dus terug op zoek naar een tripelachtig biertje met een bitterheid die in gans de mond waarneembaar is, ook vooraan!
IV Saison, hoewel die iets minder uitgesproken is, of de Estival?? Pff, suggesties??
March, bedankt trouwens voor het complimentje, maar jullie hebben me wel geholpen hé. Nu nog genoeg info vinden om de proeverij interessant aan elkaar te praten  _________________ www.kerbesia.be
www.bloggen.be/belgische_brouwerijen |
|
Naar boven |
|
 |
BoBoChamp Geregelde klant

|
Geplaatst: Di Sep 07, 2010 7:59 pm Onderwerp: |
|
|
Wip gerust eens binnen bij De Hopduvel en we zullen je voorzien van een volle karton Forestinne Mysteria |
|
Naar boven |
|
 |
karl Geregelde klant

|
Geplaatst: Wo Sep 08, 2010 7:19 pm Onderwerp: |
|
|
wij hebben in maart een proeverij van hoppige bieren gedaan met de Gentse Biervereniging.
We hebben volgende bieren geproefd:
-Hommelbier(niet zo hoppig, maar de naam)
-Valeir extra
-Gouden Carolus Hopsinjoor(2 versies geproefd: van 1 maand oud en van 2 jaar oud)
-Opstalse tripel
-Urthel Hop-It
-Elliot Brew |
|
Naar boven |
|
 |
Pijp Tooghanger

|
Geplaatst: Wo Sep 08, 2010 7:46 pm Onderwerp: |
|
|
Kerbesia schreef: | ...Nu kan ik dus terug op zoek naar een tripelachtig biertje met een bitterheid die in gans de mond waarneembaar is, ook vooraan!
... |
Met enige voorzichtigheid eens een Papegaei proberen. _________________ Vergeet niet te drinken op je eigen gezondheid |
|
Naar boven |
|
 |
March Webteam

|
Geplaatst: Wo Sep 08, 2010 8:40 pm Onderwerp: |
|
|
Of er ook bitterheid vooraan in dem mond zit weet ik niet, maar die papagaei (lijkt me trouwens niks in dit rijtje: zie http://www.zythos.be/forum/viewtopic.php?t=2788&sid=c76f0085a02df61696483eb269151542 ) deed me denken aan een Arabier of verder van de Dolle Brouwers Dulle Teve.
en Guldenberg van de De Ranke heeft ook een mooie bitterheid. _________________ Zythos-biercafébaas ~ gene zever aan den toog! |
|
Naar boven |
|
 |
|