Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Kerbesia Stamgast

|
Geplaatst: Za Sep 04, 2010 5:46 pm Onderwerp: Hoppige bieren |
|
|
Tussen Pot en Pint organiseert op 24 september een proeverij met hoppige bieren.
Voorlopig staan volgende bieren op het lijstje; Taras Boulba, Houblon Chouffe, Estival, IV Saison, Urthel Saison en Buffalo Bitter maar ik zit zo met het gevoel dat het nog beter kan. Daar wil ik geen afbreuk mee doen aan de bieren maar gewoon de kwaliteit van de proeverij in zijn geheel naar boven krikken.
Zo ben ik nog op zoek naar het bitterste bier van België. Ook een bruin hoppig bier staat nog op mijn verlanglijstje.
Het idee is om voor de pauze drie eerder toegankelijke hoppige bieren te brengen en na de pauze dan het echte werk.
Zes bieren dus en indien mogelijk (maar dan wordt het pas een echte puzzel) met minstens zes verschillende hopsoorten.
Alvast bedankt voor jullie inbreng!!
Groeten
jan _________________ www.kerbesia.be
www.bloggen.be/belgische_brouwerijen |
|
Naar boven |
|
 |
March Webteam

|
Geplaatst: Za Sep 04, 2010 6:19 pm Onderwerp: |
|
|
1 van mijn bittere favorieten is de Gaspar van Alvinne. _________________ Zythos-biercafébaas ~ gene zever aan den toog! |
|
Naar boven |
|
 |
't hofbrouwerke Brouwer

|
Geplaatst: Zo Sep 05, 2010 6:59 am Onderwerp: |
|
|
herten Heer moet ook nie onderdoen met zijn 85 IBU als goudblondje _________________ lekker hé ...... een artisanaal gebrouwen en professioneel gerijpt biertje |
|
Naar boven |
|
 |
johan b. Brouwer

|
Geplaatst: Zo Sep 05, 2010 7:41 am Onderwerp: |
|
|
mogelijks een Kuvee elektrik 979W bv.
een donker hoppig bier.
Johan b. _________________ Authentieke Brouwer
BRUGGE - OUDENAARDE |
|
Naar boven |
|
 |
Mark Tooghanger

|
Geplaatst: Zo Sep 05, 2010 10:33 am Onderwerp: |
|
|
Iets van Alvinne Hop Trilogy, of om eens een andere hopsmaak te hebben: Valeir Extra, of Troubadour Magma. |
|
Naar boven |
|
 |
March Webteam

|
Geplaatst: Zo Sep 05, 2010 10:41 am Onderwerp: |
|
|
Mark schreef: | Iets van Alvinne Hop Trilogy, of om eens een andere hopsmaak te hebben: Valeir Extra, of Troubadour Magma. |
Ahja, de Troubadour Magma. Jan, die mag niet ontbreken als ZBF prijswinnaar. _________________ Zythos-biercafébaas ~ gene zever aan den toog! |
|
Naar boven |
|
 |
glenn c Brouwer

|
Geplaatst: Zo Sep 05, 2010 10:43 am Onderwerp: |
|
|
Mark schreef: | Iets van Alvinne Hop Trilogy, of om eens een andere hopsmaak te hebben: Valeir Extra, of Troubadour Magma. |
De Columbus versie is 136 EBU, enfin, 't zijn maar cijfertjes natuurlijk. De Hoptrilogy bieren zijn wel bijna uitverkocht. Er rijpt een nieuw laag alcoholisch biertje (3,8 vol %) in onze tanks, maar 24 september komt allicht net te vroeg. Naked Ladies heeft ook een aangename bitterheid.
Welke bieren je ook kiest, probeer ze zo vers mogelijk te krijgen. Hoppige bieren verliezen vrij snel hun frisse neus
Glenn c _________________ Alvinne Craft Beer Festival - 6 & 7 maart 2015 |
|
Naar boven |
|
 |
BartC Brouwer

|
Geplaatst: Zo Sep 05, 2010 12:16 pm Onderwerp: |
|
|
't hofbrouwerke schreef: | herten Heer moet ook nie onderdoen met zijn 85 IBU als goudblondje |
En ik heb er net deze week nog een staaltje van binnen gebracht bij de Jan.  _________________ Zot van Schuppenboer |
|
Naar boven |
|
 |
Prior Junior Vaste klant

|
Geplaatst: Zo Sep 05, 2010 12:22 pm Onderwerp: |
|
|
XX Bitter
Hopsinjoor
Viven imperial IPA
Struise elliot brew
Urthel hop-it |
|
Naar boven |
|
 |
Kerbesia Stamgast

|
Geplaatst: Ma Sep 06, 2010 1:24 pm Onderwerp: |
|
|
johan b. schreef: | mogelijks een Kuvee elektrik 979W bv.
een donker hoppig bier.
Johan b. |
Dan zou ik eens naar Geers moeten bellen (want daar werken wij met samen) of hij daar nog een bakje van heeft. Zou wel interessant zijn. _________________ www.kerbesia.be
|
Naar boven |
|
 |
Kerbesia Stamgast

|
Geplaatst: Ma Sep 06, 2010 1:27 pm Onderwerp: |
|
|
BartC schreef: | 't hofbrouwerke schreef: | herten Heer moet ook nie onderdoen met zijn 85 IBU als goudblondje |
En ik heb er net deze week nog een staaltje van binnen gebracht bij de Jan.  |
Helaas nog niet verkrijgbaar bij Geers. Ik weet dat daar waarschijnlijk heel binnenkort verandering in komt, maar 24 september zal ook hiervoor iets te dicht liggen denk ik.
@BartC Na de nodige rustpauze in de frigo gerespecteerd te hebben ga ik vanavond het etiketloze bier proeven, daar ben ik razend benieuwd naar  _________________ www.kerbesia.be
|
Naar boven |
|
 |
Kerbesia Stamgast

|
Geplaatst: Ma Sep 06, 2010 1:36 pm Onderwerp: |
|
|
Voorlopig denk ik dat volgende bieren de eerste helft gaan halen: Taras Boulba, Troubadour Magma en Forestinne Mysteria. De tweede helft waarschijnlijk Houblon Chouffe, Kuvee elektrik 979W als ik die nog vind en dan om af te sluiten ofwel Columbus van Alvinne (ook al als ik die nog vind) of elliot brew van de Struise.
Hartverscheurende keuzes die een mens moet maken. Als je het zo eens bekijkt, beginnen er terug al heel wat aangenaam bittere biertjes op de Belgische markt te komen.
Jan _________________ www.kerbesia.be
|
Naar boven |
|
 |
johan b. Brouwer

|
Geplaatst: Ma Sep 06, 2010 1:44 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Jan
als je het op tijd laat weten aan Dominique, zal hij het zeker hebben.
Ik heb er immers nog een kleine hoeveelheid van in stock staan.
alvast succes met de proeverij!
johan b. _________________ Authentieke Brouwer
BRUGGE - OUDENAARDE |
|
Naar boven |
|
 |
glenn c Brouwer

|
Geplaatst: Ma Sep 06, 2010 3:16 pm Onderwerp: |
|
|
Kerbesia schreef: | Voorlopig denk ik dat volgende bieren de eerste helft gaan halen: Taras Boulba, Troubadour Magma en Forestinne Mysteria. De tweede helft waarschijnlijk Houblon Chouffe, Kuvee elektrik 979W als ik die nog vind en dan om af te sluiten ofwel Columbus van Alvinne (ook al als ik die nog vind) of elliot brew van de Struise.
Hartverscheurende keuzes die een mens moet maken. Als je het zo eens bekijkt, beginnen er terug al heel wat aangenaam bittere biertjes op de Belgische markt te komen.
Jan |
Zowel Columbus als Elliot Brew van Struise hebben we nog, desnoods via David meegeven?
Glenn _________________ Alvinne Craft Beer Festival - 6 & 7 maart 2015 |
|
Naar boven |
|
 |
BartC Brouwer

|
Geplaatst: Ma Sep 06, 2010 4:55 pm Onderwerp: |
|
|
Kerbesia schreef: | johan b. schreef: | mogelijks een Kuvee elektrik 979W bv.
een donker hoppig bier.
Johan b. |
Dan zou ik eens naar Geers moeten bellen (want daar werken wij met samen) of hij daar nog een bakje van heeft. Zou wel interessant zijn. |
Vorige week stond het er in ieder geval nog. Ik heb een paar flesjes meegenomen, maar als ik me niet vergis, stond er nog een volledige bak. _________________ Zot van Schuppenboer |
|
Naar boven |
|
 |
|