Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Kevin Stamgast

|
Geplaatst: Di Apr 20, 2010 9:53 pm Onderwerp: |
|
|
tijdens het progamma de klas van frieda (dat toch mag meedingen naar de titel 'meest idiote laatavondprogramma) wist JB te zeggen dat ze idd terug aan het opnemen waren....
Nu, in de vooropgelegd proef 'zet bieren in de juiste alfabetische volgorde' wist hij toch maar weinig goed te scoren.
Gelukkig gaat hij toch door het leven als 'bierambassadeur'..... |
|
Naar boven |
|
 |
glenn c Brouwer

|
Geplaatst: Di Apr 20, 2010 10:40 pm Onderwerp: |
|
|
Kevin schreef: | tijdens het progamma de klas van frieda (dat toch mag meedingen naar de titel 'meest idiote laatavondprogramma) wist JB te zeggen dat ze idd terug aan het opnemen waren....
Nu, in de vooropgelegd proef 'zet bieren in de juiste alfabetische volgorde' wist hij toch maar weinig goed te scoren.
Gelukkig gaat hij toch door het leven als 'bierambassadeur'..... |
Ach, er gaan er door het leven als kenner waar ik meer problemen mee heb dan JB als bierambassadeur
Tot mijn scha en schande heb ik eigenlijk op de eerste en laatste aflevering geen enkele aflevering gezien. Lang leve de herhalingen en het zapgedrag van de man, ik heb een mooi stuk van de aflevering met de Verhuisbrouwerij opnieuw kunnen bekijken. Mooi gefilmd, klare uitleg, vlotte babbel, maar een beetje kenner zag meteen dat alles snel snel moest gaan. Wat als gefilterd wort de kookketel inging, leek meer op een geslaagde giststarter, melkwit in plaats van helder blond. Een beetje ervaring hebbende met een cameraploeg in de nek weet ik dat de mannen van de Verhuis hier absoluut vrijuit in gaan, 't is detailkritiek waar een cameraploeg er gewoon van uit ging dat niemand dit zou merken. Dit gezegd zijnde was het de beste promotie voor amateurbrouwen in België in jaren, veel respect voor dit initiatief
Glenn c _________________ Alvinne Craft Beer Festival - 6 & 7 maart 2015 |
|
Naar boven |
|
 |
Brouwer Vlam Webteam

|
Geplaatst: Zo Apr 25, 2010 3:00 pm Onderwerp: |
|
|
Televisie is inderdaad pure show.
Op zo een opnamedag heb je geen flauw benul wat ze aan het filmen zijn, laat staan dat je betrokken bent bij de montage. Het was voor ons ook spannend wat ze er van gemaakt hadden. Sommige zaken uit het brouwproces waren zelfs verdwenen : het maischen in verschillende stappen, het koelen van de wort... de aflevering is niet echt een handleiding voor te brouwen.
Op onze website staat het 'achter de schermen' verhaal, dan zal je zien dat Glenn goed opgelet heeft.
http://www.verhuisbrouwerij.be/tourneegenerale.php _________________ Tom Robbroeckx - Brouwer Vlam
http://www.verhuisbrouwerij.be
SOS Very Diest
http://www.zythos.be/forum/viewtopic.php?p=22254#22254 |
|
Naar boven |
|
 |
Kerbesia Stamgast

|
Geplaatst: Ma Apr 26, 2010 8:56 am Onderwerp: |
|
|
Gisteren ben ik opgebeld geweest door sputnik-tv. Momenteel zijn ze een aflevering over kriek aan het voorbereiden.
We mogen de tweede reeks verwachten in het voorjaar van 2011 en het zal opnieuw met Jean en Ray zijn.
Jan _________________ www.kerbesia.be
www.bloggen.be/belgische_brouwerijen |
|
Naar boven |
|
 |
ambibrew Tooghanger

|
Geplaatst: Ma Apr 26, 2010 8:08 pm Onderwerp: |
|
|
Kerbesia schreef: | We mogen de tweede reeks verwachten in het voorjaar van 2011 en het zal opnieuw met Jean en Ray zijn.
Jan |
Wel, dat vind ik nu eens goed nieuws zie. Lekker ontspannen met een biertje in de hand naar een bierprogrammaatje kijken dat niet te zwaar is. _________________ Ambibrew vzw steunt het ambachtelijk brouwen |
|
Naar boven |
|
 |
kamil Stamgast

|
Geplaatst: Di Apr 27, 2010 8:28 pm Onderwerp: |
|
|
idem |
|
Naar boven |
|
 |
mumares Vaste klant

|
|
Naar boven |
|
 |
breeg Toerist

|
Geplaatst: Zo Aug 28, 2016 11:33 am Onderwerp: |
|
|
Even deze oude topic terug oprakelen...
Doordat er de laatste tijd op tv het programma 'Tournee Generale' opnieuw uitgezonden werd, en er anders toch niet veel te zien valt, had ik graag de Waalse versie (met o.a. Bert Kruysmans) ook eens kunnen bekijken. Blijkt dat deze nergens op dvd is verschenen. Is er iemand die op de een of andere manier een dvd of online versie heeft van dit ? |
|
Naar boven |
|
 |
|