Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je privé berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Struise brouwers, struise prijzen?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Prikbord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tom-s
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2017 6:10 pm    Onderwerp: Struise brouwers, struise prijzen? Reageer met quote

Wat is er aan de hand bij de Struise brouwers? Shocked
Heeft iemand een idee waarom een Black Albert (imperial stout en basisbier voor Delphine en Black series) vroeger gewoon 3-4€ per 33cl flesje kon kosten en ze nu 65€ voor een 75cl fles moet kosten? Ik had normaal jaarlijks 1 a 2 nieuwe bak van dit zwarte goud in huis maar heb hem dit jaar niet gekocht omwille van de prijzen. Ook bij de nieuwe Pannepot 18€ voor 37cl is de prijs/formaat buiten proporties gestegen.
Ik heb gezocht maar het lijkt er niet op dat ze plots een brand of andere reden van financiële nood hebben?

Ik zit er nu dan ook aan te denken voortaan Sans Pardon van de Dochter van de Korenaar aan mijn gasten als basisstout aan te bieden ipv Black Albert.

Met de lokale bierhandelaar over gehad en deze geeft ook aan te gaan stoppen met het leveren van Struise Brouwers. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tjabbe
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Do Jan 05, 2017 8:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

De bieren werden vroeger stilletjes aan zachte prijzen verkocht. Nu weten ze ook dat ze zelfs met deze monsterprijzen alle stock verkopen (voornamelijk aan buitenlandse gasten).

Vroeger kwam er veel online --> dit probleem zal volgens mij opgelost zijn.

Het is inderdaad enorm spijtig, ik wil ze niet goedpraten hierdoor. Cantillon probeert hun verkoop ook anders te regelen... allemaal spijtig!
Naar boven
mumares
Vaste klant
Vaste klant

BerichtGeplaatst: Do Jan 05, 2017 12:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

€65 is wat overdreven. Heb ze zien staan aan €25.
Maar vind het ook aan die prijs te veel van het goede. Zeker gezien hun prijzen vroeger.
Ik koop ze ook niet meer om die reden (of toch niet meer zo vaak als vroeger).
Jammer, maar er is nog voldoende goed bier te vinden.

Laatst aangepast door mumares op Di Jan 10, 2017 2:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2017 9:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Los van't feit dat ik die prijzen ook aan de eerder forse kant vind: de releases van dit jaar zijn nagenoeg allemaal specials en Réservas. Dus geen gewone Black Albert maar een Double Barrel (heeft als ik me niet vergis 5 jaar op vaten gelegen). Geen gewone Pannepot maar een Reserva, Special Reserva en Grand Reserva. Allemaal bieren dus die behoorlijk lang hebben liggen slapen en dus eigenlijk een kapitaalsintensieve operatie hebben betekend voor een brouwerij die (laten we wel weten) pas sinds een jaar of 5 de erkenning krijgt in het thuisland die ze verdient.

Dit maar om de nuance te maken tussen "duur bier" en "geldklopperij". Specials van DSB zijn altijd prijzig geweest. Black Damnations kostten bij lancering gemakkelijk 16€ vppr 75cl en die waren voor zover ik weet niét barrel aged (of toch niet zo intensief).

Of die recente releases hun geld waard zijn zal nog moeten blijken.
Naar boven
mumares
Vaste klant
Vaste klant

BerichtGeplaatst: Za Jan 07, 2017 11:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

unclebrazzie schreef:
Los van't feit dat ik die prijzen ook aan de eerder forse kant vind: de releases van dit jaar zijn nagenoeg allemaal specials en Réservas. Dus geen gewone Black Albert maar een Double Barrel (heeft als ik me niet vergis 5 jaar op vaten gelegen). Geen gewone Pannepot maar een Reserva, Special Reserva en Grand Reserva. Allemaal bieren dus die behoorlijk lang hebben liggen slapen en dus eigenlijk een kapitaalsintensieve operatie hebben betekend voor een brouwerij die (laten we wel weten) pas sinds een jaar of 5 de erkenning krijgt in het thuisland die ze verdient.

Dit maar om de nuance te maken tussen "duur bier" en "geldklopperij". Specials van DSB zijn altijd prijzig geweest. Black Damnations kostten bij lancering gemakkelijk 16€ vppr 75cl en die waren voor zover ik weet niét barrel aged (of toch niet zo intensief).

Of die recente releases hun geld waard zijn zal nog moeten blijken.

De BD die ik ooit gekocht heb (de originele release in 33cl) waren iets van een €2,5 per 33cl.
Nuja, ze kiezen natuurlijk hun eigen policy. Maar liever wat normalere formaten die betaalbaar zijn, dan grote dure flessen.
Naar boven
Tjabbe
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Zo Jan 08, 2017 11:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij gaan ze voor grote flessen omdat ze de etiketten met de hand plakken... ze sparen hiermee heel wat tijd uit door grotere flessen te gebruiken.

Misschien ben ik mis?
Naar boven
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Jan 10, 2017 12:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik herhaal: dit is niét de gewone Black Albert maar een speciale verjaardags-barrel-aged editie. Vandaar het prijs- en formaatsverschil.

Gewone Black Albert wordt op dit eigenste moment in 't Schooltje gebrouwen, en 't zou me verwonderen als die allemaal in 75cl afgevuld wordt en vervolgens aan 25 euro per fles verkocht.
Naar boven
Tjabbe
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Di Jan 10, 2017 5:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

unclebrazzie schreef:
Ik herhaal: dit is niét de gewone Black Albert maar een speciale verjaardags-barrel-aged editie. Vandaar het prijs- en formaatsverschil.

Gewone Black Albert wordt op dit eigenste moment in 't Schooltje gebrouwen, en 't zou me verwonderen als die allemaal in 75cl afgevuld wordt en vervolgens aan 25 euro per fles verkocht.

Waarom zouden ze dan geen kleine flesjes afvullen van deze barrel-aged versie?
De BD waren in vele gevallen wel barrel-aged dacht ik...?
Naar boven
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Jan 16, 2017 12:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tjabbe schreef:

Waarom zouden ze dan geen kleine flesjes afvullen van deze barrel-aged versie?
De BD waren in vele gevallen wel barrel-aged dacht ik...?

Heb jij al ergens kleine flesjes Black Damnation gezien dan? De meest recente edities daarvan waren allemaal 75cl.
Black Albert is een "gewone" (maw niet-barrel-aged) stout: https://struise.com/bieren-beers/black-albert/ maar je had gelijk wat de barrel aging van Black Damnation betreft (of toch voor voor het percentage ervan dat niét Black Albert is).

Ik herhaal dus andermaal: de reeks Black Albert die momenteel in omloop is en in 75cl flessen verkocht wordt is een special, vandaar de grote fles en de hogere prijs dan de gewone Black Albert.
Om één of andere reden worden ze niet als Black Damnation gelanceerd, wat volgens mij duidelijker ware geweest voor sommigen Wink
Naar boven
Tjabbe
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Di Jan 17, 2017 8:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb kleine flesjes BD thuis staan. ze werden wel degelijk verkocht in 33'ers. Smile
Naar boven
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Jan 18, 2017 8:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tjabbe schreef:
ik heb kleine flesjes BD thuis staan. ze werden wel degelijk verkocht in 33'ers. Smile

Dat zijn dan de "oude" toch?
Naar boven
paresoner
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Jan 18, 2017 8:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

heb bij toeval verleden week een 33cl 'originele'? black damnation gedronken. De mix van Black Albert en Hel & Verdoemenis, expired in 2014, dus vermoed al wel wat leeftijd.
de prijssticker hing er nog op een bedroeg 6 euro.
Ik weet niet meer waar en wanneer ik deze had gekocht, maar als ik deze straks terug zie staan voor 6 euro neem ik hem gelijk mee.. heerlijk
Naar boven
Tjabbe
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Wo Jan 18, 2017 9:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

@uncle: Hoe oud zijn de nieuwe dan? Smile

Ik zou thuis eens moeten kijken wat er op de flesjes staat.
Naar boven
Tom-s
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Za Jan 21, 2017 7:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De prijs in Leuven bij de Belgian Beer shop eens bekeken. En daar zit de fles Black Albert aan 45€ terwijl Delphine op 39€ zit. Dat is een prima prijs voor de Delphine maar de Black Albert kan ik niets vatgerijpt aan ontdekken (volgens het etiket). Dat is gewoon de Black Albert zoals anders voor mijn idee? Hooguit een andere koffieboon gebruikt, zoiets staat er op de fles.
Naar boven
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2017 6:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij De Caigny was de Cuvée Oscar (Delphine) 25€.
45 en 39 zijn woekerprijzen die normaal gezien enkel voor hun distillaten worden gevraagd. Ik denk dat dan eerder aan de winkel zelf ligt.

25€ was mij ook net wat te veel. Heb nog redelijk wat Delphine 33cl staan, zelf gaan halen in 't Schooltje.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Prikbord Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: