Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je privé berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Duvel Tripel Hop 2017

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pijp
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Zo Apr 03, 2016 3:30 pm    Onderwerp: Duvel Tripel Hop 2017 Reageer met quote

Nu de verkiezing van Duvel Tripel Hop op gang is, zou een poll op dit forum van zelfbewuste bierconsumenten op zijn plaats zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Linty
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Apr 04, 2016 8:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Vind je? Moeten wij aan zulke marketingcampagnes deelnemen? Ik onthoud mij liever.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Ma Apr 04, 2016 12:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Linty schreef:
Vind je? Moeten wij aan zulke marketingcampagnes deelnemen? Ik onthoud mij liever.

ik ook.
Jimbo
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Ma Apr 04, 2016 4:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

(Ik weet geeneens over wat het gaat, maar) ge kunt toch gewoon "ik doe niet mee aan dit marketinggezwam" toevoegen aan de zythospoll?

Beste van twee werelden en zo?
Naar boven
ambibrew
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Ma Apr 04, 2016 7:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Waarover het gaat is de "Blind tasting box" van Duvel Tripel Hop. Daarin zitten de laatste zes varianten van Duvel Tripel Hop. Ze zijn vers gebrouwen dus je kunt ze goed vergelijken. Ik heb er zelf nog geen gezien, maar blijkbaar kun je aan het flesje zelf niet zien welke versie het is. Wellicht staat er dan een nummer op of zo, want je kunt op de site van Duvel stemmen welke je de beste vindt.
Die met de meeste stemmen wordt de Duvel Tripel Hop 2017.

Ik vind het eigenlijk best wel een boeiend experiment. Hier wordt elk jaar een boompje opgezet over de nieuwe Duvel Tripel Hop. Maar eigenlijk is het moeilijk vergelijken. Juist het hoparoma is iets dat erg snel verandert in bier. Je kunt dus moeilijk vers bier vergelijken met bier van één jaar oud, laat staan vijf of zes jaar. En zoals we allemaal weten is het geheugen ook niet onfeilbaar.

Als ik een box op de kop kan tikken lijkt het me een leuk experiment om samen met vrienden te doen. Misschien zelfs een pronostiekje wie het juiste jaartal / hopsoort herkent Very Happy

En commercie... Tja, elke brouwer wil verkopen hé.

Dus: Pro poll
Flessentrekker
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Di Apr 05, 2016 1:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat de werkelijkheid altijd genuanceerd is, is het misschien net interessant om de mensen die hun duidelijke voorkeur hebben, te vragen waarom. Of met een rangorde te werken (bijvoorbeeld 5=deze was net alsof er een engeltje op mijn tong zijn gevoeg deed ; 0=deze was niet te zuipen zelfs als ik in bingedrinking mood was; X=deze heb ik niet geproefd) zodat je een relatieve voorkeur kan distilleren.
Naar boven
Jimbo
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Apr 06, 2016 11:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

ambibrew schreef:
Waarover het gaat is de "Blind tasting box" van Duvel Tripel Hop…

Versta me niet verkeerd hoor. IK beweer(de) niet dat het marketinggezwam betreft. Ik wist geeneens over wat het ging Smile. Maar ik stelde wel vast dat er mensen zijn die het wel degelijk marketinggezwam vinden (hoewel zij hun woorden misschien iets voorzichtiger kozen, dat dan weer wel).

Dus stelde ik voor om de poll beide opties mee te geven: je kan ofwel een variant kiezen, ofwel te kennen geven dat je het marketinggezwam vindt. Als nu alle 160000 zythosleden stemmen (een voorzichtige schatting, nadat ik zonder vingers viel bij een snelle telling) krijg je dan een mooi beeld of de Duvelactie nu wel dan niet appelleert aan de 'gevorderde proever'.

En zo geschiedde ondertussen, blijkbaar (enfin, wat de tweeledige poll betreft, ik wacht nog op 159998 stemmen).

Nu ik eindelijk weet over wat het gaat (ik vermoedde uiteraard al iets in die richting), vind ik het…. marketinggezwam. Heeft niks met de box an sich te maken, maar meer met het tripel hop verhaal zelf. In het begin een aardig experiment, maar na een tijdje begon het op een verplicht nummer te lijken, met - als ik de recensies lees - steeds minder succes. Duvel is m.i. nu eenmaal ook geen bier om met hoppen te gaan experimenteren (over aromahop valt nog te discuteren, maar nu ook weer niet te lang).
Naar boven
Guy Van Hove
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Wo Apr 06, 2016 2:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ambibrew schreef:
blijkbaar kun je aan het flesje zelf niet zien welke versie het is. Wellicht staat er dan een nummer op of zo, want je kunt op de site van Duvel stemmen welke je de beste vindt.

Er staat inderdaad een nummer op het etiket, en op de website (www.duveltripelhop.be) staat ook duidelijk welk nummer aan welke versie is gekoppeld. Met andere woorden, je kan ervoor kiezen om het blind te proeven dan wel met voorkennis Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Mark
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Wo Apr 06, 2016 4:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Niks zeggen he, ik heb nog geen box. Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ambibrew
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Apr 08, 2016 12:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ook niet... Gisteren nog niet verkrijgbaar in Prik & TIk Sijsele (ondanks het anders rijke aanbod), en ook niet in de hyper - Carrefour in St-Kruis...

Ze gaan een tandje moeten bijsteken bij de marketing van Moortgat Twisted Evil
ambibrew
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Za Mei 07, 2016 7:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dit weekend de test kunnen doen met 4 personen. Boeiend experiment waarbij we bewust niet gekeken hadden welke hop overeenstemde met het nummer.

Resultaat: Mosaic en Amarillo zaten bij iedereen in de top 3. Equinox scoorde heel gemiddeld en eindigde dus ook in de top 3. De Citra en de HBC291 bengelden bij iedereen aan de staart.

De Sorachi Ace - mijn persoonlijke topper - is een raar beestje. Zeker de meest herkenbare. Bij 2 personen eindigt hij in de top 2, bij een andere als voorlaatste.

Leuk om te doen met vrienden, fijne vormgeving.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: