Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je privé berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Ginder-Ale

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Prikbord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
frheymans

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2015 12:19 am    Onderwerp: Ginder-Ale Reageer met quote

Bestaat Ginder-Ale zoals het vroeger door de brouwerij Martinas Merchtem werd gebrouwen, nog?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flessentrekker
Geregelde klant
Geregelde klant

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2015 3:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het bestaat zeker nog. Voor Inbev is het wel een van de legacy-bieren die ze zonder veel enthousiasme blijven produceren. Ze investeren geen euro meer in de merkbekendheid, en je zal het bier niet in de supermarkt vinden.

Iets gelijkaardigs geldt ook voor Horse Ale (voorheen brouwerij Imperial). Bestaat nog, maar moeilijk te vinden.

Dat het ook anders kan, bewijzen ze met Scotch CTS (voorheen brouwerij Wielemans) waar ze blijkbaar wel reclame voor kunnen maken en zelfs speciale bekers hebben ontwikkeld.
Naar boven
frheymans

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2015 8:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had de indruk. Het was vroeger een lekker bier. Ik probeer aan de naambekendheid te werken, maar het zal te laat zijn, vrees ik. Wink
https://www.facebook.com/groups/1484061565232194/
Naar boven
Noctilucus
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Zo Nov 15, 2015 11:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Flessentrekker schreef:
Het bestaat zeker nog. Voor Inbev is het wel een van de legacy-bieren die ze zonder veel enthousiasme blijven produceren. Ze investeren geen euro meer in de merkbekendheid, en je zal het bier niet in de supermarkt vinden.

Iets gelijkaardigs geldt ook voor Horse Ale (voorheen brouwerij Imperial). Bestaat nog, maar moeilijk te vinden.

Dat het ook anders kan, bewijzen ze met Scotch CTS (voorheen brouwerij Wielemans) waar ze blijkbaar wel reclame voor kunnen maken en zelfs speciale bekers hebben ontwikkeld.

Dat heeft me altijd verbaasd, dat InBev überhaupt nog die legacy bieren blijft brouwen én dat je Scotch CTS nog relatief vaak in supermarkten ziet staan.
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Zo Nov 15, 2015 2:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ooit ergens vernomen dat zowel Ginder Ale, Horse Ale als Vieux Temps hetzelfde bier is. Maar de amber markt zit in dalende lijn, ik denk niet dat ze daar nog veel reclame rond gaan maken.

Gunter
frheymans

BerichtGeplaatst: Ma Nov 16, 2015 11:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

'k Heb - bij mijn weten - nooit Horse Ale gedronken, Vieux Temps wel. Ik vond de gelijkenis met Ginder Ale treffend. Het zou me zeker niet verwonderen dat het over hetzelfde bier gaat (ging).
Naar boven
Jimbo
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 11:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Noctilucus schreef:
Dat heeft me altijd verbaasd, dat InBev überhaupt nog die legacy bieren blijft brouwen én dat je Scotch CTS nog relatief vaak in supermarkten ziet staan.

Bwa, als je aan een café levert moet je natuurlijk wel een alternatief voor Palm kunnen meebrengen, zelfs al wordt Palm niet meer vaak gevraagd. Omgekeerd zie je dit bvb ook met Hoegie-klonen in niet-Inbev cafés.

Wat mij pas echt verbaast qua Inbev is dat ze Duvel niet wegkrijgen uit 'hun' cafés. (Wat dat betreft voorspel ik een overname van Bosteels voor de Tripel Karmelietnaam - en neen, ik heb hiermee niet gezegd dat dit klonen van elkaar zijn Smile )
Naar boven
Pijp
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 12:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
...Maar de amber markt zit in dalende lijn, ik denk niet dat ze daar nog veel reclame rond gaan maken.

Gunter

Dat denk ik ook: amberbieren hebben het moeilijk. Kijk bvb. maar eens naar De Koninck. Wat doet die brouwerij sinds enkele jaren allemaal niet om de markt te heroveren/veroveren! Blonde De Koninck, Triple d'Anvers, Wild Jo en hun testbrouwsels.
March
Webteam
Webteam

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 1:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

March schreef:
Ik heb ooit ergens vernomen dat zowel Ginder Ale, Horse Ale als Vieux Temps hetzelfde bier is.

Oh ja, en Hoegaardse Das was daar uiteindelijk ook een etiketbier van.

Gunter
Noctilucus
Stamgast
Stamgast

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 4:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jimbo schreef:
Bwa, als je aan een café levert moet je natuurlijk wel een alternatief voor Palm kunnen meebrengen, zelfs al wordt Palm niet meer vaak gevraagd. Omgekeerd zie je dit bvb ook met Hoegie-klonen in niet-Inbev cafés.

Wat mij pas echt verbaast qua Inbev is dat ze Duvel niet wegkrijgen uit 'hun' cafés. (Wat dat betreft voorspel ik een overname van Bosteels voor de Tripel Karmelietnaam - en neen, ik heb hiermee niet gezegd dat dit klonen van elkaar zijn Smile )

In die zin snap ik het wel maar om dat nu met al die versnipperde merken te doen?

Ik denk dat Inbev al ettelijke keren geprobeerd heeft om een Leffe variant op de markt te brengen die met Duvel kan concurreren (bv. 9/Rituel, Radieuse) maar daar nooit in geslaagd is omdat de smaak een ander publiek aanspreekt.
ambibrew
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 6:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Noctilucus schreef:
In die zin snap ik het wel maar om dat nu met al die versnipperde merken te doen?

Meestal nog wat regionale restanten. In het Meetjesland wordt bvb nog regelmatig Kruger Export gedronken Embarassed en door sommigen zelfs beschouwd als een regionaal product Crying or Very sad
Horse Ale, Ginder Ale en zelfs Vieux Temps zul je hier nauwelijks vinden.
Safir
Toerist
Toerist

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 11:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

De overgenomen pilsbiernamen zoals Wiels, Supra, Lamot en recenter ook Safir hebben ze laten wel afsterven. Ik verwacht dat dat lot vroeg of laat ook de eerder genoemde ales te wachten staat. Ze laten enkele oude merknamen enkel nog hun lokale rol uitspelen zo lang het nog duurt en that's it jammer genoeg. Ze zullen misschien wel een of andere merknaam achter de hand houden mocht het tij keren voor de amberkleurige bieren. De bekendste merknaam is in dat geval denk ik Vieux Temps...
Dat is wat volgens mij nu ook aan het gebeuren is met de plotse wedergeboorte van Scotch CTS.
Krüger Export is naar mijn weten ook een van de enige exports binnen hun gamma? En om de meetjeslanders in de waan te laten dat hun bier nog bestaat...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> Prikbord Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: