Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je privé berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Delhaize Brett on Wood "Hungarion Oak"

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Koffie666
Sporadische klant
Sporadische klant

BerichtGeplaatst: Vr Jul 31, 2015 8:35 pm    Onderwerp: Delhaize Brett on Wood "Hungarion Oak" Reageer met quote

Net de "Brett on Wood" Hungarian Oak die ik per gelegenheid eens heb meegescharreld toen ik nog eens in een Delhaize kwam.
Volgens de sticker verkocht aan -50%, 1.90 voor een fles (waar ik op de moment niet eens had op gelet).

Dit is dus prijs/kwaliteit (niet kwaliteit alleen) één van de beste bieren die ik in jaren gedronken heb.
De smaak is ruim OK maar niet spectaculair, het mondgevoel echter is gewoon zalig.
Eigenlijk is dit een redelijke Orval-cloon met een zeer lange zeer droge nasmaak, die echter iets meer hop kon gebruiken.

Dat Delhaize dit experiment aan dumping-prijzen moest verkopen zegt iets over zowel de typische vlaamse cava-zuiper die zijn neus ophaalt voor kwaliteit als de bier-snob die niets meer apprecieert dat niet exclusief genoeg is.
Indien verkocht in Hopduvel/Dranken Geers/etc als afkomstig van een hippe Amerikaanse craftbrewer ging dit als zoete broodjes over de toog voor 19,90.
De prijs/kwaliteit daalt (stijgt voor de wiskundige) in dat geval, maar is nog altijd beter dan voor gelijk welke La Trappe Quad oak aged die voor ongeveer 15 euro voor de helft van het volume wordt verkocht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Von Braun

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2015 12:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Van de 3 "Brett on wood" versies vond ik de Hungarian Oak het meest geslaagd met idd een lekker mondgevoel. Ben benieuwd waar Delhaize volgende keer weer mee op de proppen gaat komen. Van één van hun vorige hop versies (East Kent) heb ik eens een vervallen fles gedronken die nog best te doen was (wel wat veroudering merkbaar)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: