Home   Contact Us
 Biercafé   FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   Registreer   Profiel   Log in om je privé berichten te bekijken   Inloggen 
HET  discussiecafé  over  Belgisch  Bier  op  het  internet
*Het zythos bestuur is geen verpersoonlijking van de inhoud van dit forum

Volga - La Rouge (Huyghe)

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
unclebrazzie
Tooghanger
Tooghanger

BerichtGeplaatst: Vr Jun 12, 2015 12:17 pm    Onderwerp: Volga - La Rouge (Huyghe) Reageer met quote

Een rappeke, vooral ook omdat het zo rap terug uit mijn glas verdween en in de gootsteen terechtkwam.

Volga is een lijn bieren afkomstig van brouwerij Huyghe. Had ik dat op voorhand geweten, dan was ik wellicht minder onbevangen aan deze proeverij begonnen. Huyghe scoort bij mij doorgaans niet echt, en dan druk ik me behoorlijk mild uit.

De Rouge schenkt opaak rood uit, en niet eens mooi rood. Nu is mooi rood bier brouwen echt niet zo moeilijk, en ik wil er ook niet moeilijk over doen als het eens wat rustieker aandoet, maar presenteren deed La Rouge alvast niet. Invallende kraag in wit-met-roze-highlights.

Ruikt naar typisch Belgische wijvenkriek. Zoet fruitconcentraat waarin geen bier meer te bespeuren valt. Vleugje vlierbloesem want dat drinken de vrouwen graag volgens, ja volgens wie eigenlijk?

Op de tong: platte meutte. Zoete braggel, bijgesmaakt met het misselijkmakende en in bier niks te zoeken hebbende "zoetstof". Fruitsap en geeneens lekker.

Compléét inwisselbaar fruibier dus, waar we in België gemakkelijk een tiental middenmoters van het kaliber van Huyghe in kunnen verdrinken. Niet dat ik persé vind dat we dat moeten doen, begrijp me niet verkeerd. Figure of speech, al is het wel een aanlokkelijke beeldspraak in deze.

Blech en bah en bleik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Het Virtueel Biercafé Forum Index -> De Proeverijen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: